زبیر مسعود: مردم پریان به بیماری روانی مبتلا اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۶    ۱۳۹۴/۵/۱۰ کد خبر: 99974 منبع: پرینت

پسر احمد ضیا مسعود، مردم پریان را روانی خطاب کرده است.

از چند روز بدین سو در رسانه های اجتماعی خبری مبنی بر روانی گفتن مردم شریف پریان توسط زبیر مسعود پسر احمد ضیا مسعود نشر می گردد.

بعد از تحقیقاتی که پنجشیر نیوز در چند روز گذشه داشت، دریافتیم که زبیر مسعود به واقعیت مردم نجیب پریان را روانی خطاب کرده است. وی در سفر که به ولسوالی پریان ولایت پنجشیر داشته گفته است که نزدیک به 30 درصد مردم این ولسوالی به بیماری روانی مبتلا اند.

گفته می شود آقای مسعود علت بیماری این مردم را ناشی از عدم آب آشامیدنی صحی عنوان کرده است و مولانا عبدالله مشاور فرهنگی والی ولایت پنجشیر این موضوع را تایید نموده است.

از آغاز ریاست جمهوری اشرف غنی و رسیدن احمد ضیا مسعود به قدرت نیم بند، پسرش زبیر مسعود که سن و سال اش تقاضای مشاوریت را نمی کند بحیث مشاور شورای امنیت ملی کار می کند.

شهلا تلاش


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حالا ما نفهمیدیم که ایشان بااین اظهار شان کارخوبی انجام داده اند ویابد
اگر به واقعیت آن مردم روانی اند ومعاون والی هم تائید نموده است پس زبیر مسعود که کار بدی نکرده است یک حقیقت رابیان نموده است
واگر ایشان یک افترا درست کردند پس چرا این موضوع ازجانب کسان دیگری هم تائید شده است.
امید درین خصوص تعمق بیشتر صورت بگیرد
فکرکنم نمیشود همه سیاستمداران را فقط بد وبد بگوئیم شاید ایشان بخاطرغمخواری که داشتند چنین اظهار نظرنمودند
امید است این پیام درصفحه نشرگردد
هراتی

>>>   مسبب مصایب عایده مردم عیرت مند ان علاقه معامله گری های نامبرده وامثال ان میباشد
صالحی

>>>   90%مردم افغانستان اب اشامیدنی صحی را بدسترس ندارد واز اب های روان جوی ها وچاهای نیم بند استفاده میکنند شاید مردم پریان کدام مشکل دیگر داشته باشند ؟

>>>   به لحاظ خدا !!
کمبود آب آشامیدنی در پریان که دره هایش لبریز از آب زلال صحی چشمه هاست، بسیار عجیب و خنده آور نیست ؟؟؟

>>>   راست گفته است.
ع

>>>   بطور متوسط 30% عموم افغانها اختلالات و بیماربهای روانی دارند! چند نسل اخیر جز عقب ماندگی، رسم و رواج ضعیف ، بیسوادی و اغواگری، فقر، زندگی طاقت فرسا، و از همه مهمتر؛ جنگ و بی ثباتی های عمومی و بی پایان ، چیز زیادی از ثبات و منطق در کشور ندیده اند بنابراین تا حدی به فرهنگ مقطعی و حتی غیرمعقول باور دارند که این خود باعث سردرگمی ها در منطق و روند بهبود زندگیشان میشود و با افزوده شدن عقب ماندگی و فقر تاریخی و فشار و هجوم بیرونی، مردم را نسل به نسل ضعیف تر و ازخودبیگانه تر میسازد که در نهایت به بیهودگی و هزاران مشکلات روانی دچار میسازد.
شاید در شهرهای بزرگ و باسابقه فیصدی کمتر باشد ولی در اکثر مناطق همیشه محروم و مظلوم کشور فیصدی مشکلات روانی بسیار بالاتر از گفته جناب مسعود است که در پریان هم شاید بعللی مشابه مانند بیسوادی، خشونت و فضای فاسد ناامیدکننده کشور، مردم روانی شده باشند.
بامیانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است