جلال الدین حقانی به ملاعمر و بن لادن پیوست
نکته جالبی که درباره مرگ دو رهبر گروه های طالبان و حقانی وجود دارد این است که هر دوی این عالیجنابان مانند بن لادن در پاکستان مرده اند ولی آمریکا در خاک کشور ما به دنبال آنها می گشت و به بهانه ی نابودی رهبران القاعده و طالبان و گروه حقانی مردم بی گناه افغانستان هر روز قربانی می شدند 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۳    ۱۳۹۴/۵/۱۰ کد خبر: 99962 منبع: پرینت

تنها دو روز بعد از اعلام خبر مرگ ملاعمر رهبر گروه طالبان، یکبار دیگر رسانه های پاکستانی اعلام کردند که جلال الدین حقانی بنیانگذار و رهبر شبکه حقانی سال گذشته بر اثر بیماری درگذشته است تا ارتباط نزدیک این گروه با طالبان، با مرگ دو متحد قدیمی نزدیک تر از پیش شود.

جلال الدین حقانی، پدر سراج الدین حقانی رهبر فعلی شبکه حقانی است که بعد از سقوط رژیم طالبان در سال 2001 میلادی، یک گروه شبه نظامی به نام شبکه حقانی را با هدف ضربه زدن به نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان و همچنین مبارزه با دولت کابل ایجاد کرد. وی در زمان رژیم طالبان یکی از اعضای کابینه این رژیم بود و به عنوان وزیر امور سرحدات و قبایل ایفای نقش می کرد هرچند در زمان جنگ شوروی سابق با افغانستان در دهه 1980، ارتباط نزدیکی با سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) داشت.

براساس اسنادی که ویکی لیکس اخیرا درباره فعالیت های جاسوسی عربستان فاش کرد، تامین منابع مالی گروه حقانی از طریق ملاقات های مستقیم سفیر عربستان در پاکستان صورت می گرفته است.

نکته جالبی که درباره مرگ دو رهبر گروه های طالبان و حقانی وجود دارد این است که هر دوی این عالیجنابان مانند بن لادن در پاکستان مرده اند ولی آمریکا در خاک کشور ما به دنبال آنها می گشت و به بهانه ی نابودی رهبران القاعده و طالبان و گروه حقانی مردم بی گناه افغانستان هر روز قربانی می شدند.

از سمت گروه طالبان نیز خبر می رسد که مجلس شورا (شورای مشورتی) طالبان در نشستی در خارج از شهر کویته پاکستان، رهبر جدید طالبان را با اجماع تعیین کرد و این سمت را به ملا اختر محمد منصور سپرده است و دو عضو ارشد طالبان یعنی خلیفه سراج الدین حقانی و هیبت الله آخوند زاده هم به عنوان معاونان جدید رهبر طالبان انتخاب شده اند.

ملا اخترمحمد منصور همان کسی است که در ماه پیش با انتشار نامه‌ای سرگشاده به ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش نوشت، فعالیت‎‌‌هایی را در افغانستان حمایت می‌کند که تنها تحت پرچم طالبان باشد.

وی تاکید کرده بود: فعالیت گروه طالبان در افغانستان از سابقه طولانی و تجربه کافی برای چگونگی ادامه حضور و گسترش فعالیت‌های این گروه برخوردار است به همین دلیل هم امارت اسلامی افغانستان موافق به وجود آمدن جریان‌های موازی کنار طالبان نیست.

این سخنان نشان می دهد که تمامی این مرگ و میرها بی جهت و یکباره نیست بلکه یک طرح برنامه ریزی شده از سوی غرب است که همزمان با اجرایی شدن مذاکرات صلح میان طالبان و دولت اشرف غنی باید مطرح شود تا بهترین نتیجه در راستای اهداف از پیش تعیین شده ی غرب حاصل گردد.

این چیزی است که گذر زمان به زودی اثبات کننده ی آن خواهد بود.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   غنی در بدر به دنبال قبری ملاعمرو جلال الدین حقانی غنی میگوید
بیگردم قبری تون پیدا کنم من
سری قبری تون واویلا کنم من
نبی جاغوری

>>>   انشا الله بزودی گلبیدین هم به آنها می پیوندد
حقانی مزدورترین فرد به پاکستان

>>>   هرسه لعنتی مستحق کاری بودند که بانها شد .کابلی

>>>   سفر تا همیجا بود دیگرنه امیرالمومنین وجود دار دونه امارت ونه کس دیگر بالای انها سرمایه گذاری مینمایند بهتر است طالبان افغانی اله دست دیگران نگردد خودشان مردانه وار درداخل افغانستا با افغانهای خود صلح کنند وازکشتار وخونریزی هموطنان خودجلوگیری نمایند.

>>>   ترورست مرگی آمده گاهی یک ملا زمانی مولوی مزدور پاکستانی چندی بعد گل بی بی !

>>>   از این که دونفر از جانی ترین انسانهای این وطن به جهنم رفته خدا را شکر وبرای تمام کسانیکه از دست این جانی اذیت شدند تبریک میگویم واز طرف دیگر آمریکا وناتو چرا بمردم دروغ میگوییند وبا پاکستان همکاری میکنند تا طالبان سرمگون نشود فقط ما ملت چه کار کنیم تا این دولت ما از دست قوم گرایی و قدرت طلبی خلاص شوند وبه فکر آباد کردن وطن ورهای دادن وطن از دست بیگان شوند من یکی که ماندم وتمام راه را بسته میبینم فقط اگر ماهمه ملت دست بدعا شویم تا ازشر این دولت قومگرا وآن دوستان خارجی نا اهل وطمعه کار واین همسایه بد کردار خلاص شویم
بینام از وردک

>>>   دوستان این دو خیلی به وابسته بودند که نه توانسته مرگ هم دیگر را تحمل نماید چفدر زود به درک وصل شد ایشالا یکی پی هم به اسم مستعار به شکل و شما یل دیگر در جامعه قد علم میکند ، سوال اینجا ست که اقای ملاعمر قسمی که گفته شده دو سال قبل زهره ترک شده و ملا حقانی فعلا ! و خبر مرگ در افغانستان دو سال بعد می رسد این همه وقت ؟ و بیچاره ملا حقانی فغلا زهره ترک شده جنهم جایشان . باز مانده هاش به قهر خدا.

>>>   ... در گور شان انشااللد همه شان پي در پي از بين ميروند.

>>>   دستگاه جاسوسی پاکستان ملا محمد عمر را به خاطر نزدیک شدن به حکومت حامد کرزی و تمایل به ایجاد صلح بین افغانی کشت و رهبر جدید نیز باید به تمامی دستورات مقامات نظامی پاکستان اجرا کنند در غیر آن به سرنوشت ملا محمد عمر مجاهد گرفتار خواهند شد،ملا منصور توسط دستگاه اطلاعاتی پاکستان گماشته شده و اگر بخواهد بر خلاف دستورات پاکستانی ها کاری صورت بدهد کشته خواهد شد.
مولانا رفیق الله وطن خواه

>>>   مولانا رفیق الله وطن خواه صد فیصد درست میگوید واگر کمی بیشتر پااز گلیم فرا نهد سرنوشت ملا برادر ملا عبیدالله برای او تعیین میگردد
فقط کسی زنده میماند وصاحب صلاحیت میشود که ایمان ووجدانش را تسلیم پاکستانی ها کرده باشد

>>>   ملا عمر در گذاشت == وچیزی بر جا نگذاشت ؟؟
میراث ادم کشی میراث بچه بازی میراث نوکری به جهلستان

>>>   ملا اختراز سرنوشت امیرالجاهلین که بادارش بان انجام داد پند بگیرد راه انسانیت را در پیش بگیرد نه انتحار انفجار قتل مردم مسلمان را در واقعیت به زودی به عین سرنوشت بد تر ازان میرسد کابلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است