جدیدترین گزارش وزارت خارجه آمریکا:
ایران و افغانستان در صدر کشورهای روسپی پرور!
پدیده شوم قاچاق کودکان در افغانستان نیز میراث شوم غربی ها به ویژه آمریکا در کشور ما است همانگونه که تمامی فسادها از بی بندوباری زنان و مردان گرفته تا فسادهای کلان مالی و گسترش روزافزون مواد مخدر و ترویج ناامنی و بی ثباتی های سیاسی همه زیر سر کاخ سفید است 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۲    ۱۳۹۴/۵/۶ کد خبر: 99812 منبع: پرینت

وزارت امور خارجه آمريکا در گزارش سالانه خود از وضعيت قاچاق انسان در کشورهاي مختلف جهان، اعلام کرد به این شرح که در این گزارش، کشورها به سه دسته تقسیم شده اند: ( قاچاق انسان (Human Trafficking) به نقل و انتقال غيرقانوني افراد با هدف بهره‌کشي تجاري و جنسي گفته ‌مي‌شود که مفهومي جداگانه از انتقال مهاجران غيرقانوني دارد )

1. کشورهایی که در راه مبارزه با قاچاق انسان، قانون وضع می‌کنند و اقدام عملی انجام می‌دهند. (آمریکا در این گروه قرار گرفته است)

2. کشورهایی که در راه رسیدن به دسته اول هستند، یعنی کشورهایی که می خواهند از شدت و وسعت قاچاق انسان بکاهند (در این گزارش افغانستان و عراق در این دسته قرار گرفته اند)

3. کشورهای بی تفاوت که کاری برای مبارزه با قاچاق انجام نمی‌دهند (وزارت خارجه آمریکا، ایران را در این گروه قرار داده و اعلام کرده ایران، مبدا، مسیر و مقصد قاچاق انسان برای روسپیگری و کار کشیدن اجباری است)

قبل از اینکه به متن این گزارش بپردازیم ذکر چند نکته ضروری است: اولا اینکه چنین گزارش‌هایی را باید نهادهای بین‌المللی ارایه کنند نه وزارت خارجه آمریکا و دولت آمریکا بر چه اساسی و به چه حقی چنین گزارش‌هایی را منتشر می‌کند؟ ثانیا چرا لیست برخی از کشورهایی که تاجر قاچاق گسترده انسان هستند، مانند مالزی و تایلند و بنگلادش در این لیست قرار ندارند صرفا به این جهت که متحد آمریکا هستند. نکته بعدی اینکه محققان این گزارش! بر چه اساس و مبنایی به این نتایج دست یافتند؟

اما نکاتی که در این گزارش آمده این است که بيشترين قربانيان اين پديده در افغانستان، کودکان و نوجوانان هستند که از آنان در کارگاه‌هاي قاليبافي، کوره های آجرپزي، منازل مسکوني، بهره‌کشي جنسي، گدايي، قاچاق مواد مخدر به بيرون از مرزها و همچنين به عنوان کمک‌راننده ماشين‌هاي باري در داخل افغانستان، آسياي مرکزي، اروپا و جنوب آسيا استفاده مي‌شود.

متاسفانه قاچاق کودکان در کشور ما همانند کارهای بزرگ غیر قانونی دیگر توسط افراد زورمند و گروههای مافیایی اجرا می شود. قاچاقچیان انسان با همکاری برخی متنفذین، کودکان و حتی برخی از باشندگان را در شهرهای مختلف افغانستان خریداری کرده و آنها را به کشورهای همسایه و حتی اروپا منتقل می‌کنند.

بنا بر گزارشهای نهادی حقوق بشر عمدتا افراد آسیب پذیر در خانواده ها و جامعه به وسیله قاچاقچیان انسان قاچاق می شوند. 54 درصد از کودکان قاچاق شده از حمایت پدر و مادر محروم بوده و 32 درصد از قربانیان گداها، فروشندگان دوره گرد و جمع کنندگان زباله بوده اند. 17 درصد از قربانیان قاچاق انسان در افغانستان را زنان خانه دار و باقی آنها را معلمان، کارکنان دولت و کسبه تشکیل می دهند که حدود 81 درصد قربانیان قاچاق انسان قبل از 18 سالگی ازدواج کرده‌اند.

اما خوب است بدانید که پدیده شوم قاچاق کودکان در افغانستان نیز میراث شوم غربیها به ویژه آمریکا در کشور ما است همانگونه که تمامی فسادها از بی بندوباری زنان و مردان گرفته تا فسادهای کلان مالی و گسترش روزافزون مواد مخدر و ترویج ناامنی و بی ثباتی های سیاسی همه زیر سر کاخ سفید است.

برای اثبات این مطلب هم همین کافی است که وزارت دادگستري آمريكا اعلام كرده كه قاچاق انسان دومين جرم پس از قاچاق موادمخدر در اين كشور است.
بر اساس آمار ارایه شده از سوي وزارت دادگستري آمريكا، كودكان نيمي از قربانيان اين تجارت غيرقانوني هستند. از ميان 2515 پرونده در حال بررسي در دادگستري آمريكا در یک سال، بيش از هزار پرونده مربوط به كودكان بوده است. مركز ملي تدبير قاچاق انسان» تخمين زده است كه قاچاق انسان يك صنعت 32 ميليارد دالري است كه نيمي از اين درآمد از كشورهاي صنعتي به دست مي‌آيد.

براساس اسناد یک دادگاه آمریکایی، خريد و فروش كودكان و زنان براي استفاده‌هاي جنسي، استفاده رايگان از زنان براي كارهاي نظافتي و خدماتي از جمله اهداف اين تجارت وحشتناك در دنيا است. اغلب اين زنان و كودكان برخلاف ميل‌شان و به زور به اين كارها گماشته مي‌شوند.

و این است همان صداقتی که اشرف غنی به آمریکا و مزدورانش دارد که در تمامی فسادهای هر روزه در افغانستان ریشه دوانیده است.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این آمریکایی ها آدم بشو نیستند. از یک طرف می گویند ایران به روسپیگری کمک می کند. از طرف دیگر ایران را به دلیل به رسمیت نشناختن حقوق هم جنس بازها به نقض حقوق بشر متهم می کنند و به این بهانه ایران را تحریم می کنند.

>>>   مردم ما خودشان ایمانشان را قوی واعتقاد راسخ به دین مبین اسلام داشته باشند ولجام کسیخته وبی بند وبار نباشد تا به دام وسوسه های شیطانی گرفتار نشود که بهشت مال موؤمنان است نه بی دینان.
نادرشاه

>>>   آمریکا درست گفته است اما این را هم نگفته است که افغانها روسپیگری مینمایند یا از راه ایران میگذرند.بلکه خود ایران را متهم نموده است که فاحشه است .
پس ماافغانها با امریکا چه کاری داریم واین که ایران با امریکا مشکل دارد اصلا بما چه !!!

>>>   کدام روسپی , روسپی انگلیسي نمیشه. روسپی انگلیسي = روسپی نامبر وان جهان.

>>>   به گفته های غرب هیچ اعتمادی نداریم

>>>   .... به امریکا و نوکرانش

>>>   بلی همهئ مشکلات ما از دست بیگانگان می آید. بلی خارجیان پول زیادی به کشور ما سرازیر کردند و موجب فساد اداری شدند. بلی این خارجیان يالب را ساختند. بلی تنگنظری ملی پشتون و بی دانشی آن هم بدست انگلیس است. در پارلمان ما هم با وجود خرج 5 ملیون افغانی در سال برای هر وکیل نصاب هیچگاه بر قرار نمی شود. در 13 سال کرزی قانون معادنم و قانون تحصیلات عالی بخاطر واژه ئ دانشگاه تکمیل نشد هم از دست خارجیان است. در یک مورد حق با شما است که تشکیل و مرز بندی این کشور بدست خارجیان صورت گرفته است. حالا هم خارجیان از یکسو ده ها هزار پشتون پاکستانی را به کشور سرازیر میکنند و همزمان گفتگو های صلح را به بازار می آورند. ....
برای شما کارمندان رسانه ئ بهتر است که مسائیل را تحقیق کنید و از شعار های تند بپرهیزید.

>>>   خواهران و برادران افغانستانی نباید فریب این گزارشات....را بخورید . بنده بعنوان یک ایرانی عرض می کنم که کلیه خواهران و برادران افغانستانی که در ایران هستند افرادی محترم و با شرافت بوده و غالبا در کارهای شرافتمندانه هستند و اکثرا دارای خانواده های نیز می باشند . بدیهی است که در هر جامعه ای بصورت بسیار اقلیت افراد ناسالم هم ممکن است که باشند ولی در مجموع عزیزان افغان با عزت در ایران زندگی می کنند . از خداوند متعال درخواست عزت بیشتر برای ملت عزیز افغانستان و نابودی دشمنانش را خواهانم .
برادر ایرانی تان محمد .

>>>   سلام . آقایان قدری هم این واقعیتی تلخ را باید قبول کنیم اینکه بچه بازی در افغانستان از میراثی و سالهای قدیم بجا مانده است چه ربطی به آمریکاه دارد ؟؟؟ این را باید قبول کنیم که اولین مقصیری این قضیه پدر ومادران هست که هیچ وقت به خواسته های ناچیزی فرزندان شان توجهی ندارد و از فرزندان خود ویا بهتر بگویم از فرزندان چند ساله ای خود توقع دارد که مثل آنها فکر کند این را هیچ وقت قبول ندارد که کودک کودک هست همین طوری که از نظری سین سال کودک هست از نظزی درک و فهمی از خیلی از مسئله ها هم عاجز هست پدر و مادر می تواند با در نظر گرفتنی سن سال کودکشان اگر قدری از درخواستهای بجای آنهارا پاسخ مثبت دهد یک کودک هیچ وقت از نزد پدر و مادر دور نمیشود و دیگر اینکه پدر و مادران همینکه فرزند شان قدرتی برداشتنی یک بیل و یاکلنگی را پیدا کرد میگوید دیگر تو نان آوری خانه هستی و هیچ توجه به سین سالی این کودک ندارد و این را قبول ندارد که همین کودک تا سین حد اقل نو جوانی یعنی 17 تا 18 سال نیازی به مهر بانی محبتی پدر و مادر دارد زمانی که یک کودک هیچ گونه محتبی از پدر و مادر نمیبیند و دیگر اینکه نه تنها به خواسته هایش نمی رسد بلکی توقع پدر و مادر هم این هست ما تورا دیگر بزگ کردیم و حال نوبتی شما هست که برایمان کار کنی این جاست توانای خیلی از هم سین سالش را هم به روخش میکشد و نصیحت های هم که میکند با تشر زدن و نا سزا گفتن هست این کودک دیگر نا خود آگاه بسوی بیرون از خانه هدایت می شود که به دست شییادان میفتد که هر نوع سئو استفاده ای از این کودکان میشود که راه برگشتی هم از ترس پدر ومادر ندارد دیگر از همه جامانده میشود هیچ راهی دیگری جز اینکه به خواسته های این افراد تن دهد ندارد از سوی دیگر هم عاملی اصلی این مشکل فقر در خیلی از خانوده هاست که البته هم فقر مالی و هم فقر فرهنگی هست با عث میشود کودکان به چنین معضله ای گرفتار شود حال که این نظر را نویشتم قسط اهاند بکسی یا گروهی را نداشتم چون که خودم یکی از این قربانیها هستم .
یک قربانی

>>>   عربستان وپاکستان روسپی خانه !

>>>   این هم شامل جنګ سرد میشود که امریکا علیه ایران برا انداخته است و نامنی باعث رکود کارفعالیت وتجارت شده و بیکاری را افزایش داده است و به همین سبب افراد به کشور های اروپاری رو می اورند و بشکل قاچاق به مسافرت میپردازند و اګر به تاریخ جهان نظر اندازی کنیم مهاجرت خود یک امر تاریخی و طبیعی است که دربعضی از حالات به نفع افراد و بعضا به ضرر انها تمام میشود .
درنتیجه نظرامریکا درسطح جهان بدون تائید ملل متحد قابل قبول نخواهد بود .
کوهستانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است