سقوط مردم دایکندی در چاه با طناب محقق
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۳    ۱۳۹۴/۵/۶ کد خبر: 99810 منبع: پرینت

شعارهای فریبنده و دروغین آقای محقق در زمان کمپاین انتخاباتی ریاست جمهوری در سال1383 موجب شد که مردم دایکندی در تشخیص شان دچار خطای استراتژیک شوند، چرا که اقای محقق به مردم دایکندی وعده های زیادی داده بود از جمله او تعهد کرد که با پیروزی تیم اصلاحات و همگرایی، دایکندی یک ولایت فراموش شده نخواهد بود و او نیز خطاب به مردم دایکندی گفت: ما آمدیم که بار دیگر این تیم در مجموع برای شما تعهد کنند که این سرزمین دیگر سرزمین فراموش شده و مغضوب نخواهد بود.

بر این اساس مردم دایکندی به آقای محقق اعتماد و بیش از 80 فیصد به او رأی دادند. در نتیجه ایشان موفق شد، از آدرس مردم دایکندی با رای مردم در کرسی قدرت تکیه زند اما متأسفانه او پس از نشستن بر کرسی قدرت، تعهد و وعده های شان را به فراموشی سپرد و فراموش کرد که اقتدار فعلی شان مرهون رای های این مردم بیچاره می باشد. او اکنون در دام حزب و اطرافیان حزبی شان گرفتار، دیوانه وار و سرمستانه در مقابل خواست و اراده اکثریت مردم دایکندی ایستاد و با بی توجهی شان به خواست مردم، آنان را تحقیر و با این رفتار نا بخردانه شان اعلام داشت که همه مردم دایکندی ارزشی یک هم حزبی من را ندارند. از این رو او بخاطر تحصیل رضایت هم حزبی های شان، جناب آقای شفق را که از صلاحیت و کفایت لازم برخوردار بود از مقام ولایت عزل و خانم معصومه مرادی را که فرد بی تجربه و فاقد صلاحیت می باشد بر شانه های رنجور مردم دایکندی سوار ساخت که نتیجه این تقرری نسنجیده و ظالمانه هیج چیزی نیست جز توقف چرخ انکشاف و توسعه و تشدید محرومیت و فقر در دایکندی.

در واقع او با رفتار مستبدانه و غیر عقلایی خویش مردم دایکندی را در محرومیت تاریخی شان نگهداشت، و فرصت های باز سازی و عمران را از دست مردم دایکندی خارج ساخت، در نهایت می توان گفت که مردم دایکندی با تناب فرسوده ی اقای محقق در ته چاه محرومیت و تبعیض سقوط و اکنون در چنگال یک خانم بی کفایتی گرفتار شدند اما لازم به ذکر است که مردم نیز در تشخیص شان، مقصر می باشند چرا که ضرب المثل معروفی است که آزموده را آزمودن خطا است.

آقای محقق در دو و سه دهه گذشته با ادعای رهبری و تیکه داری مردم هزاره چیزی جز بدبختی برای مردم هزاره نداشته است اما چرا باید مردم به سخنان دروغین او اعتماد نمایند؟!


محمد فروغی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جای سوال هست که محقق چطور میتونه با تمام خیانت هایی که در حق هزاره کرده است ادعای رهبری داشته باشد؟!

>>>   هه هه فروغی
دلت خیلی خونه.
مردم دایکندی درست است در محرومیت کامل دولت اند.
اما نسبت به خانم مرادی فکر نکنم حرف شما کامل درست باشد.
همه مردم دایکندی نسبت به ایشان دید منفی ندارند بلکه بیشتر فهمیده های مردم دایکندی نسبت به ایشان دید خنثی دارند. چون ایشان تا به حال کاری انجام نداده است.
مردم کار به حزبی بودن ندارند بلکه قبل از شروع کار قضاوت قبل از وقوع جرم انجام نمی دهند.
مردم ازخانم مرادی فعالیت بیش از پیش را انتظار دارند. نه عقبگرد را.
به امید موفقیت ایشان.
به امید اینکه ایشان بتواند با کادر کاریشان فعالیت ارزنده که در خور مردم شریف دایکندی است انجام دهند.
شهرستانی

>>>   جناب اقایرمحمدفروغی اگر به قول شما به حرف های دروغین محقق گوش نمیدادیم به دروغ که گوش میدادیم ایا تیم اشرف غنی احمد زی به اون چه که وعده داده بود عمل کرد؟ ایا امروز هزاره کشی را که درافغانستان اورد ؟ واضح است که جر احمدزی کسی نست این راخودت هم میدانی وهمه مردم به این باوررسیده اند که درافغانستان کسی ریس جمهور میشودکه منافع امریکا را تامین کند ما چی رای بدیم یاندیم اونی را که امریکا میخواخد ریس جمهور میشود خواهش من ازشما وهمه دوستان اینست که برما مردم هزاره درطول تاریخ هرکه رسیدظلم کرد بس است دیگه این همه تفرقه اندازی.

>>>   آزموده را آزمودن خطاست کاملا درست است. چنانکه گفته اند: گرگ زاده عاقبت گرگ شود گرچه با آدمی بزرگ شود.
آقای محقق گرگی در لباس میش است که مردم هزاره را بارها طعمه گرگان کرده است.
ناصح

>>>   جناب شهرستانی، خانم مرادی که از عهده اداره یک لیسه عاجز بودند و متهم به اخلاس می باشد حال چگونه از عهده اداره ی یک ولایت بر می آید. در ثانی اجتماع ده ها هزار نفری علیه خانم مرادی نشان می دهد که غالباً نسبت به او دید منفی دارند.
حقجو از دایکندی

>>>   متأسم برای کسانی که ندانسته ویاتحت تأثیر افراد دیگر که هویت شان برای همه مردم شریف دایکندی معلوم است رجز خوانی می کند وچنان حکم صادر می کند که گویا از عالم غیب خبر دارد و خانم مرادی را بدون موجب مستحق هزاران تهمت وافترا می داند!

>>>   خانم وقتی توان اداره یک لیسه نداشته چگونه میتواند والی یک ولایت باشه برای مردم داکندی باید ختم گرفت با این والی بی تجربه که هیچ برنامه مشخصی ندارد.
مهدوی از دایکندی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است