گستاخی های ناتو ، اینبار نصیب صفیه صدیقی
در این کشور هیچ کس مصونیت ندارد ، نه وکیل مهم است و نه وزیر و نه رییس و نه قوماندان و نه خلق عادی و اصلا مسولیت وجود ندارد 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۰    ۱۳۸۹/۲/۱۰ کد خبر: 9920 منبع: پرینت

نیروهای ناتو شبانه به منزل صفیه صدیقی واقع در ولسوالی سرخرود ولایت ننگرهار حمله برده و یکی از بستگانش را به ضرب گلوله گشتند.

صفیه صدیقی نماینده مردم در پارلمان کشور نیز می گوید سربازان ناتو در حمله ای شبانه به خانه او علاوه بر توهین به اعاضای خانواده اش یکی از بستگانش را کشتند.

وی در ادامه گفت که در این کشور هیچ کس مصونیت ندارد ، نه وکیل مهم است و نه وزیر و نه رییس و نه قوماندان و نه خلق عادی و اصلا مسولیت وجود ندارد.

صفیه صدیقی، نماینده ایالات ننگرهار در پارلمان، که هنگام وقوع حمله در خانه اش نبود، اضافه کرده است که سربازان دست و پای بعضی از اعضای خانواده او را بستند و همسایه اش را، که خویشاوند وی نیز بود کشتند.
او می گوید آنها مانع از مداخله پلیس افغانستان شدند.

ناتو این حادثه را تایید کرد و گفت در پی دریافت گزارش هایی از فعالیت شبه نظامیان، عملیات مشترکی توسط نیروهای افغان و ناتو صورت گرفت.
ناتو می گوید یک مرد مسلح پس از آن که درخواست های پیاپی را برای به زمین گذاشتن سلاحش نادیده گرفت، به ضرب گلوله کشته شد.
پلیس افغانستان می گوید درباره این حادثه تحقیق می کند.

پس از این رویداد مردم در ولایت ننگرهار ، برای اعتراض به کشتن شدن مرد افغان و حمله شبانه، روز پنجشنبه در خیابان ها جمع شدند و علیه آمریکا شعار دادند.
مردم در اعتراض به این عمل نیروهای خارجی خواهان خروج این نیروها از ولایت ننگرهار شدند.

سخنگوی فرماندهی پلیس ننگرهار می گوید که نیروهای نظامی خارجی در بخش نظراباد ولسوالی سرخرود ولایت ننگرهار دست به جستجوی خانه ها زدند و در جریان این جستجو یک تن را کشتند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خوب کردند که کشنتد :
چرا روزانه صدهها بیچاره کشته میشود یک روز از خانه وکیل اگر مرد هیچ گپ نی
این وکیل ها چه کار کرده خیانت اینها از انها بلند تر است همه برای چوکی و پول وکیل هتسند نه برای مردم و ملت
از این جمله ما وکیلی داریم از ولایت بدخشان یا ساده تر از درواز ها بنام ....
او فقط پودر ز ا زده چشم هایش پت در یگان یگان جلسات دیده میشود
کاری او چه است
او چه خدمت کرده ولی اگر فردا خدای ناخواسته یگان گپ شود همه مرد بلند میشه که هله بخانه و کیل حمله کردند
ما بدخشانی ها از داشتن چنین وکیل صاحبان شرم داریم بخدا
اگر از .... پرسیده شود نفوس مجموعی دروار چقدر است او جوابی ندارد که بگوید
روز خوش بر شما
اهنگر از کو چه چرمگری شهر فیض آباد

>>>   دوست عزیز آهنگر
بغض خوب نیست، و واقعا که وکیل های ما اکثرا نابکار و غلام پول هستند
مگم به مرگ کس نباید شاد باشی
رفتم که در این منزل بیداد بدن در دست نخواهد بر خنگ از باد بدن
آن را باید به مرگ من شاد بدن کز دست اجل تواند آزاد بدن
و او وکیل را که تو عشاره کردی واقعا راست گفتی در باریش
سید محبت شاه واقعا پودری است که من به چشمای خود دیدم

>>>   بنده این نوع روش آمریکایها و ناتو را بر یگ خانواده افغان آن هم در نیمه شب یک عمل گستاخانه توصیف کرده از دولت افغانستان خواستار مانع شدن به این نوع حرکتهای گستاخانه خارجیها هستم. این مهم نیست که خانه از وکیل ملت باشد یا از یک فرد عادی بل مهم این است که تلاشی شدن یک خانه بدون اجازه خانواده یک عمل زشت انسانی بوده و خلاف فرهنگ افغانی است که این چنین حرکتهای خارجیها <بعضا متاسسفانه حرکتهای نیروهای افغانی> سبب شورش مردم شده و این سبب هرج و مرج در منطقه میگردد...
افغان ترکیه

>>>   بهتر بود که عضوفامیل یک وزیر هم کشته میشد بخصوص وزیر های که در زمان جنگ و بدبختی به خارج از کشور گریختند وحال صرف بخاطر پرکردن جیب های شان آمده اند
نه ازوضع هموطنان مادرکشورهای همسایه خبردارند که به ناحق اعدام میشوند.
نه ازوضع سرحدات خبر دارند که در نیمروز اشغال شده است. نه از وضع آن عده فامیل های خبر دارند که شبها گرسنه میخوابند ویابه اثربم طالب ومرمی ناتو قربانی میدهندوصدهاموضوع دیگر .واگر خبر هم باشند خود را به بی غیرتی زده ثروت می اندوزند

>>>   شهر بی پرسان وشهر بی دروازه همین قسم میباشد . هرکی هرچه دلش خواست میکند چون بازپرسی وجود ندارد . افغانستان یکی از ایالات محتده امریکا به حساب میرود که دران اکثر سیاه پوستان افریقائی زندگی میکنند حکومت بارک اوباما وقدرت مداران امریکائی هرانچه که خواستند بالای مردم میکنند . تا اینکه مردم صدای برعلیه این زورمندان بلند نکند ودار وندار این مملکت را به یغما ببرند .
با احترام حق گو کابل افغانستان

>>>   برادران عزیز ننگرهاری،
اگر اینقدر غیرتی بودید چرا تمام اصلحه خویش در مقابل چند روپیه پول تحت نام دایاگ و دی دی آر گذاشتید.
این مظاهره ها من فکر نکنم جای رابگیرد زیرا روسها بسیار مردم و نظام کمونیستی یک نظام خوب بود. درآن امنیت بود شکم گرسنه سیر ولی دهنش بسته بود.
اما وای بر حال کسانی که این حال را در وطن عزیز ما آورده اند. امنیت نیست ، شکم گرسنه و بنام آزادی بیان زبان باز است.
پس مفهوم ازین مظاهره ها چیست ؟
بااحترام
یک افغانی محصل در خارج
به امید افغانستان آرام

>>>   باید برای کشته شدن همه افراد بیگناه متاثر گردیم نه فقط برای اعضای فامیل قدرتمندان

>>>   چرا خوشاوند وکیل سلاح داشته؟ پس به این معنی اس که وکیل نماینده طالبها در پالرمان اس

>>>   ای کاش که شوهر صفیه صدیقی کشته میشد که یک چند روز در فکر غم میبود تا در فکر معامله های پنهانی سیاسی .... همین معامله ایشان بود که به این سرنوشت مردم بی چاره رسیده است! کی مرد؟؟؟ مرد بیچاره که برای نان فرزندان اش تفنگی را بدست گرفته بود تا امنیت صفیه جان را بگیرد و از این طریق نان برای فرزندان اش فراهم کند.

>>>   عليرغم همه جناياتي كه اشغالگران و طالبان در افغانستان كرده اند ، از كجا معلوم آن شخص كه از اقوام اين خانم بوده است از نيروهاي طالبان نبوده ؟ مگر نه اينكه اغلب سياستمداران ما در باطن طالبان هستند ولي در ظاهر مثلا طرفدار دموكراسي ؟!

>>>   خوب است که بالآره دردورنج راکه همیشه مردم مظلوم افغانستان میکشند به ندازه خیلی کم نصیب یکی ازاین وکیلان خودفروخته شد تابدانند حملات امریکا که روزانه جان صدهاتن از مردم مظلوم افغانستانره میگیره تاچی حدغیرقابل تحمل است.
ولی........تهران

>>>   آفرين آهنگرصاحب, شما خوب فرموديد. سالها مردم بيچاره و اطفال معصوم اين وطن مورد حمله قرارگرفته اند, مردند كسي حتي احصاييه آنها را هم ندارد. وقتي مشكل به مقامات بالا رسيد دادوفريادسرميزنندو آن وقت ميدانند كه درد يعني چه؟ آن وقت درك ميكنندكه كشتاربيگناهان چه زخمي و چه دردناك ميباشد ولي درك نميكنند چراآن وقت هم همان بيگناهان را حربه خود قرار ميدهند نه آنكه به آنهادل بسوزانند

>>>   اهنگر!
امروز فامیل او صحبا فامیل تو بیسار خوب خواهد شد؟
یک قصه صد فیصد درست تاریخی:
وقتیکه جنگ جهانی دوم شروع میشد المانی های نازی مردمیکه فکر دیگر داشتن با خود برده و از بین میبردند یک عالم المانی چنین مینوسد:وقتیکه انها پشت همسایه یهودم امدن من گفتم این من نیستم و این کار به من ارتباط ندارد.
وقتیکه روز دیگر پشت همسایه دیگرم امدن باز گفتم این مربوط من نیست ...
روزی که پشت من امدن دیگر کسی نبود که از من دفاع کنند...
برادر عزیز پیش از ابراز نظر کمی فکر کردن خیلی خوب است.
احمد احمدزی

>>>   جناب سفیه جان سلام علیکم ورحمت الله خداوند متعال برادر محترم را مغفرت کند وجنت فردوس جایش باد وبرای شما بازماندگان ان از خداوند متعال صبر حمیل اروز دارم .
کشوریکه اشفال شده باشد هرکار دران میشود شما احساسات خودرا حفظ کنید هرقدر داد وفریادکه بزنید جای را نمیگیرد .چون انها هم زور هستند وهم حکومت دست نشاده شان است نه نمایده مردم
.با احترام حق جو پروانی

>>>   چندی قبل از موتر یک سناتور بالای نیروهای نظامی انداخت شده بود که در اتش متقابل جناب سناتور کشته شده بود اینها این را ثابت می کند که طالبان هم نماینده گانی در همه جا دارد به گفته خودشاناز هیچ چیزی ترس ندارن چونکه درهمه ارگانهای دولتی وامنیتی نیرو دارد روز پلیس هستند شب طالب روز سناتور شب طالب و ...
فرید

>>>   خدایا شکر که صفیه جان از دردی ما هم خبر شد مه میگم ناتو بچیم اینبار نوبت قانونی است.
انجینر بیسواد تخار

>>>   خو اصلا گناه از ناتو نیست ناتو فعلا در حالت در گیر یا یقن به یقن با دهشتگران است این مرد که توسط آنها کشته شد مردی مسلحه بود میگن همرایش سلاح شیکاری بود خد هر چه بود مسلح بود خو در درین حالت ما نباید ناتو را مقصر بدانیم ... ما میخواهم که از هموطنان خود یک پرسیش داشته باشیم روزانه طالب ها ده های مردم ملکی و بیگناه را از بین میبر وسر میبرد ما ندید تا هنوز افغانها اینقدر حماسگی نشان داده باشد خو اردو ملی و ناتو این وطیفه اش است هر کس دست بسلاح میزند یا به بد ماشی میزند بایدازین طبقه مردم ها جلو گیری کند ولو که هرکس که است این یک کلان مشکلات ما مردم است اگر غریب از بین برود خیر است اما افراد که خویش های بدماش ها است یا لورد های جنگ سالار ها است باید مردم دست به مظاهره بزند .............. الخ
همدرد از مصر

>>>   آری شهر بی پرسان وشهر بی دروازه همین قسم میباشد
ترکیه

>>>   اولا این خانم صفیه صدیقی همان وکیلی است که در هنگام جلسات پارلمان خواب میکرد و تلویزیون طلوع بیشتر از صد بار آن تصاویر را نشان داد. و دوم اینکه چرا آن خویشاوند همسایه سلاح داشته است و چرا به امر نیروهای بین المللی سلاحش را به زمین نگذاشته، حتما میخواسته که تیراندازی کند اما با تیراندازی نیروهای بین المللی مواجه شده است.

>>>   برادر محترم ( يك افغانى محصل در خارج )
شما از كدام ولايت افغانستان استين

>>>   تا باد نزند بته نمجنبد. شاید زیر کاسه کدام نیمکاسه است.
قیوم از سویدن.

>>>   خاموش باشيد صداي تان را نكشيد ببينيد ديگر جه ميشود ااااااا
ماما گل

>>>   تاجایکه بشما معلوم است صفیه صدیقی یک خانم است که همیشه با لباس و روحیه افغانی در تمام مجالس ظاهر میگردد, پس گناهش همین است که او مانند شکریه بارکزای, شهلاعطاء وغیره......... با استایل های غربی و غیر افغانی وارد مجالس و غیره امورات زندگی اش نمیگردد.
نیرو های خارجی نمی خواهد که همچو افراد مسلمان, وطن پرست و افغانان واقعی در افغانستان مصدر خدمت شوند. که صفیه صدیقی نیز از جمله همین وطن پرستان و خانم واقعآ افغان را بدنام نمایند. که به لطف خداوند این عمل وحشیانه نیروی های خارجی وابسته به یهود و نصارا به ناکامی انجامید و یک تن از نزدیکان خانم صدیقی در همین شب با فیر همین نیروی های یهود و نصارا جام شهادت نوشید. روحش شاد باد.
شب نخفتی تا یتیمی بی امان آرام گیرد
گرسنه ماندی که خوان بی نوابی نان نماند
خون دل خوردی تا خون مردمی بیجاه نریزد
خون خود را ریختی تا ظلم را بنیان نماند.
هاشمی - کابل

>>>   به خدا شرم است که بعضی شما را افغان خطاب کنیم.آیا چطور غیرت تان اجازه میدهد امریکایها وارد خانه یک برادر افغان تان شود .اورا بکشد
به فامیلش توهین کند.و تو بی غیرت حرف ازین میزنی که وکیل تان به
شما کاری نکرده. و یا بعضی از شما هر چیزیرا به طالب ربط میدهند.
برادر محترم طالبی در کار نیست تماماً افراد خودشان است. و یا بگفته شما وکلا اشخاص بدی هستند حق شانست. آیا هزاران بی گناه دیگری را که کشتند ذرهء به قلب شما تاثیر داشته است .اگر داشته است در کدام صفحه انترنت نوشته کردید .
اکبر کوهستانی

>>>   صفیه خانم خیل باز خاست کرد قصاص فامیلش را گرفت
از حمله ناتو خبرمان داد اونها به خاطر خودت رفتن اما نبودی مهمانات در خانه بی ادبی کردن اگرمیشدی کفت همان بیسه های که به نام حقوق زن برایت داده بودن حسابی میکردن همرایت. استادان حقوق شماهستن احترامشان کنید او نفرهای مرده گی ومرغهای فارمی که ازبشاورمی ایند بیش انها کدام فرق ندارد
فرهاد جان هستم از( تخارمرکز)

>>>   جزيكه برواني صاحب كفته راست تاوقتيكه استعمار (استحمار) باشد ما متحمل همين مشكلات ميشوم . وقت رسيدني است ان شاء الله كه اين استعمارجيا مانند روسها وطن عزيز ما را ترك كفته وحكومت به افغانها مي ماند.

>>>   طالبان جنایت کارترین افرادروی زمین شناخته شده این جنایت کاران درهیچ جای دنیانه بایدمصونیت داشته باشند

>>>   حتما زیر کاسه نیم کاسه بوده. او برادر چرا خانه مه و تو ره کسی تلاشی نمیکنه بخدا قسم هرکسی کدام کاری نکنه هیچ کسی با او کار ندارد کمی منطقی فکر کنید نه احساساتی بعداً معلوم خواهد شد کخ گپ از چی قرار بوده

>>>   خوب کدام فرق نخواهد کرد از اینکه روزانه به تعداد 1000 نفر را نمیکشند به 100 دانه اش هم قبول میکنیم زیرا که در یک کشور که اصلا نظام او بر خلاف عقیده اش باشد و یک کشور مستعمره باشد این کار طبیعی است و مردم افغانستان هم خوش است که ما مجاهد بودیم و هستیم مه خوب حیران هستم کلمه (مجاهد) را به کدام اشخاص استفاده میکنند اگر از نظر دین مقدس اسلام تحلیل کنیم امروز در سرزمین افغانستان بنام مجاهد و مبارز بخاطر تحقق بخشیدن نظام اسلام باشد وجود ندارد .
باز هم گپی نیست حاکمان دین فروش تقبیح میکنند و اشغالگران فاسد یعنی باداران این غلامان معذرت میخواهند.باقی ماند .................
راستگو

>>>   سلام به همه خواننده گان این سایت!
اینکه بالای خانه وکیله صاحب ننگرهار حمله صورت گرفته باید غم شریکی کرد و به وی تسلیت گفت که یکی از افراد خانواده اش کشته شده است ولو بهر دلیلی که باشد بازهم این عمل ناتو نا بخشودنی است.
اما افسوس به آقای آهنگر که منحیث یک شهروند حرمت افراد سرشناس را ناکرده وبیخود تهمت میبندند بالای یکی ازشریف ترین وکلای محترم ولایت بدخشان، این خود جفای بزرگی است که شما درحق یک وکیل مطرح و دلسوز ولایت خویش مینماید.
هرچند باور دارم که هزار ها آهنگر دیگر هم که اینگونه بی اساس ادعا کند زره ای بر شخصیت والا ی ایشان تاثیر نخواهد داشت زیرا آنها از جمله وکلای هستند که بیشترین خدمات را برای مردم شان در جریان وکالت خویش انجام داده اند.
حمیدالله حق اندیش/ فیض آباد
بدخشان-افغانستان

>>>   متاسفانه که بیشتر وکلای محترم ولسی جرگه به نفع اشخاص کار میکنند نه به نفع ملت نجیب افغانستان فقط در فکر جیب خود بوده نه در فکر اینکه در مدت پنج سال گذشته چه خدمات شایسته را به پیشگاه این ملت مظلوم اما با غرور افغانستان تقدیم داشته اند ؟ خدا خائنین را در دنیا پیش از آخرت هم رسوا و شرمسار کند بخصوص وکلایکه بدول دیگران همیشه رقصیده و به یک تبسم رئیس جمهور منافع علیای کشور را قربانی ساخته اند آمین
ملا بیدار

>>>   برادران عزیز!
شخص که کشته شده مسلح بوده ازافراد طالبان وهم چنین با وکیل صفیه صدیقی نیزارتباط داشته

>>>   چشمت سدقه ناتو بار دیگر نوبت خودش است بان که از دلی غریبان بیایند

>>>   سلام به همه دوستان
ضرب المثل معروفی هست فکرکنم که گویند خود کرده را نه دردیست نه درمان بقیه مطلب را خود حدس بزنید !!!!!!!!!!

>>>   كجاست آن نجيب كابلي بي غيرت كه به ناموس آفغانها چنين اهانت مي شود تظاهرات نمايند براي حمايت اوباشان و قاقچيان عربده مي كشند.
عمر گل از ننگرهار

>>>   بسیار کار خوب شد خدا را شکرمی کنیم زنده باد ناتو

>>>   صفیه جان وطن پرست طفل شان که بدنیا می امد به کانادا تشریف اوردن تا که طفل شان سیتزن کانادا باشد صفیه جان راست نمگیم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است