سه چهارم مردم از کرزی ناراضی اند!
وزارت دفاع آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که از مجموع 121 ولسوالی که در راهبرد آمریکا در قبال افغانستان استراتژیک خوانده شده است؛ فقط در 29 ولسوالی آن مردم از دولت کرزی حمایت می کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۴    ۱۳۸۹/۲/۹ کد خبر: 9901 منبع: پرینت

وزارت دفاع آمریکا در تازه ترین گزارش خود درباره افغانستان اعلام کرده است که سه چهارم مردم افغانستان از حکومتی به رهبری حامد کرزی پشتیبانی نمی کنند و به دلیل گستردگی فساد در داخل دستگاههای دولتی ناراضی اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)و به نقل از بی بی سی ، این گزارش که در آستانه سفر حامد کرزی به واشنگتن منتشر شده در ان تأکید شده است که از مجموع 121 ولسوالی که در راهبرد آمریکا در قبال افغانستان استراتژیک خوانده شده است؛ فقط در 29 ولسوالی آن مردم از دولت کنونی حمایت می کنند و بقیه شهروندان یا حامی شورشهای طالبان اند و یا هم از دو گروه ناراضی به نظر می رسند.

در این گزارش 152 صفحه ای وزارت دفاع امده است که دولت افغانستان با انکه در مبارزه با فساد یک سلسله گامهایی را برداشته است اما چنین به نظر می رسد که علاقمندی چندانی دراین زمینه وجود ندارد.

بر بنیاد گزارش پنتاگون یک بخش بزرگ فساد اداری به جامعه جهانی و کشورها و یا نهادهایی نسبت داده شده است که برای کمک در افغانستان حضور دارند.
در ارزیابی وزارت دفاع آمریکا از شرایط افغانستان آمده است که ناخرسندی مردم از دولت حامد کرزی، به دلیل آنچه که ناکارآیی و عدم مبارزه موثردولت با فساد می‌دانند، باعث شده است تا طالبان سال 2009 ميلادي را موفقت‌آمیزترین سال در جریان فعالیت خود توصیف کنند.

پنتاگون در توضیح این برداشت طالبان می‌نویسد که گسترش خشونت نشانه‌ای از پیروزی طالبان محسوب می‌شود و مخالفین دولت کمبود مشارکت رای‌دهندگان و گزارشات حاکی از تقلب در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری را نشانه‌هاي دیگری از موفقیت خود می‌دانند.

در این گزارش آمده است که در دوره چهار ماهه مورد بررسی، میزان خشونت به مراتب بالاتر از حد متوسط برای دوره مشابه در سال قبل بود و این میزان بین ماه فوریه سال 2009 تا ماه مارس سال 2010 ميلادي حدود 87درصد افزايش داشت.

پتناگون در عین حال افزوده است که افزایش عملیات نیروهای ائتلاف در افغانستان طالبان را تحت فشار بی‌سابقه قرار داده و گزارش‌ها حاکی از آن است که مشکلات طالبان در تامین منابع مورد نیاز برای ادامه عملیات ب‌طور پراکنده باعث بروز تنش و تضعیف روحیه در میان طالبان شده است.

به گفته کاخ سفید، بازداشت و کشته شدن تعدادی از فرماندهان عمده طالبان و گروه های وابسته در پاکستان و افغانستان هم در تضعیف روحیه طالبان موثر بوده است.

پنتاگون همچنین از بهبود شرایط امنیتی در افغانستان سخن می‌گوید و می‌نویسد كه نظرخواهی‌های انجام شده ب‌طور منظم نشان از آن دارد که افغان‌ها معتقدند که شرایط امنیتی طي یک سال گذشته بهتر شده است.

کاخ سفید در آستانه سفر رییس جمهور کرزی به واشنگتن همچنین نسبت به شریک واقعی بودن حامدکرزی در مبارزه با تروریزم ابراز تردید کرده است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این نوع گزارشات غیر از انگیزه فریب مردم خوشباور افغانستان
چیزدیگری شده نمیتواند زیرا کرزی و تیم فساد بیشه ان از
حمایه کامل امریکا فریب کار برخوردار است اگر سه چارم مردم
ارزش داده میشد در انتخابات گلم شان جمع شده بود و همین
امریکا بود که با وجود تقلب گسترده انرا در مسند قدرت شاند
جنک زرگری خلاص شد حالا گزارش عدم حمایت مردم شروع
شد این سناریو سریال دمباله دار است و همواره در انتظار فردا
و امید قرار دادن است.
دوراندیش از مزار

>>>   کسانیکه کمپویتر دارند حتمی در وزیر اکبر خان خیر خانه کارته پروان باغ بالا و در دیگر اطراف کابل خانه های که به قصر همانند اند دارند و ایا انها هم از دولت کرزی خوش نیستند؟پس علت داشتن این داریی را به چی شکل میتوانند بما تشرح بدهند؟

>>>   گپ دور اندیش تایید است صحت دارد

>>>   در وزارت دفاع امریکا شخصی که حداقل با ریاضییات دوره ابتداییه آشنا باشد هم وجود ندارد که 10 فیصد بشکل یک چارم تفسیر شده. زیرا با وجود چشم پوشی از تقلبات غلام بچه نازدانه شان کمتر از 10 فیصد واجبان رای را برده بود.
دادخواه

>>>   حالا زمان تباهی نیروهای خارجی درافغانستان مهیا شده است میخواهند به این بهانه جند سالی دیگر را درافغانستان سپری کنند واین بهانه را گرفته که تا ما صد فیصد اعتماد مردم را به جناب کرزی صاحب نگیریم از افغانستان خارج نمی شویم بحث همین اسن دیگر کدام خوشبختی برای مردم افغانستان نیست .
با احترام جان محمد پروانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است