ضرورت توجه محقق به خواست دایکندی ها
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۷    ۱۳۹۴/۴/۱۸ کد خبر: 98677 منبع: پرینت

بی شک رفتار مستبدانه و غیر منصفانه رهبران و سران حکومت وحدت ملی در برابر خواست مردم افغانستان، باعث بی اعتمادی و ناامیدی مردم از حکومت می گردد، که این امر بزرگترین خطری است که آینده افغانستان را تهدید و حکومت را در سراشیبی سقوط قرار خواهد داد.

در پیوند به تقرری معصومه مرادی به حیث والی ولایت دایکندی حدود سه هفته است که فعالان مدنی، دانشجویان، علما، و نمایندگان مردم دایکندی در شورای ملی و شورای ولایتی و اکثر مردم، خیمه تحصن بر افراشتند و آنان همزمان اقدام به گردهمایی اعتراضی ده ها هزار نفری در شهرنیلی کردند و یکصدا خواستار تجدید نظر اقای محقق نسبت به تقرری خانم مرادی و ابقای مجدد آقای شفق در مقام ولایت دایکندی شدند اما متاسفانه حلقه های کثیف و منفعت طلبی که در حزب وحدت مردم افغانستان بدنبال منافع شخصی می باشند، خواست اکثر مردم را به سخره گرفتند و به جای همراهی به توده و قاطبه مردم دست به ستیز احمقانه ی زدند و سعی دارند که با دادن اطلاعات دروغین و فضا سازی های کاذب و برگزاری کنفرانس نفاق افکنانه موجب نرسیدن صدای مردم به گوش استاد محقق گردد و اینک در تعقیب این فضا سازی های کاذب،شاهد سکوت و بی توجهی استاد محقق در برابر خواست قاطبه مردم دایکندی می باشیم. از اینرو بر آن شدم که نکاتی را به سمع استاد محقق برسانم:

1. آقای محقق در این اوضاع نابسامان و شکننده موجود افغانستان،عقل و مصالح علیایی کشور حکم می کند که باید حضرت عالی به خواست اکثر مردم دایکندی احترام بگذارید و به اطرافیان تان اجازه ندهید که با اقدام نسنجیده و غیر منطقی، باعث شوند که شرایط از این که است بدتر شود. زیاده خواهی ها و منفعت طلبی اطرافیان و هم حزبی های شما باید از جانب شما کنترل و مهار گردد، در غیر این صورت زیادی خواهی آنان، مردم را رو در روی شما قرار خواهد داد.

2. استاد محقق فراموش نکنید که اقتدار فعلی شما مرهون همین رای پاک و خالص این مردم می باشد. اکنون از باب من لم یشکر المخلوق و لم یشکر الخالق هم که شده قدر دان رای و اعتماد مردم دایکندی نسبت به خود باشید، بی شک بی توجهی شما به خواست اکثریت مردم، سبب بی اعتمادی مردم به شما می گردد که جبرانش غیر ممکن خواهد بود. لذا به هیچ عنوان نباید فضایی در دایکندی بوجود بیاورید که مردم از شما ناامید شوند و این ذهنیت برای مردم ایجاد شوند که حضرتعالی فقط به دنبال تامین قدرت حزب و راضی کردن هم حزبی های خود هستید و سرنوشت مردم برای تان پشه ای هم نمی ارزد که بی شک ایجاد چنین نگرشی در مردم، سبب فاصله مردم از شما و حکومت خواهد شد، اگر چنین شود هزاره جات وارد فضای تیره و تار گذشته خواهد شد که در این صورت شما مسئول می باشید. لذا تا بیشتر از این وقت و زمان از بین نرفته، تصمیم عاقلانه گرفته و اقداماتی را روی دست بگیرید که مردم به شایستگی و احساس مسوولیت شما در قبال سرنوشت شان اعتماد بکند.

3. استاد محقق بدانید که مطابق قانون اساسی و التزامات دموکراسی که یک اصل جهانی می باشد، شما و سران حکومت وحدت ملی مکلفیت دارید که در برابر خواست واراده اکثر مردم احترام بگذارید، بی شک بی توجهی شما به مردم بی توجهی به قانون اساسی کشور خواهد بود.

4. استاد محقق بدانید که گردهمایی اعتراضی ده ها هزار نفری مردم دایکندی بر ضد معصومه مرادی و در حمایت از ابقای مجدد عبدالحق شفق در مقام ولایت دایکندی، یک حرکت و خیزش کاملا مردمی است، هرچند با تاسف فراوان برخی عناصر مجهول الحال سعی دارند که حرکت و خیزش اگاهانه و مسوولانه مردم فهیم دایکندی را در برابر والی جدید، حزبی یا در برابر شما نشان دهند یا تلاش می کند که منشاء این خیزش مردمی را منتسب به یک وکیلی که خود در معرضی صدها اتهام می باشد منتسب نمایند که بدون شک وارونه جلوه دادن این حقایق از سوی هرکسی که صورت گیرد خیانت نابخشودنی است. خلاصه عرض نمایم که این حرکت نه علیه شما است و نه به دستور کدام وکیلی خاصی، بلکه بخاطر کاهش محرومیت ها تامین امنیت، متوقف نشدن چرخ انکشافی که بدست جناب آقای شفق روی غلتک قرار گرفته، می باشد.

در پایان علما، دانشجویان و مردم دایکندی از شما انتظار دارند که در این شرایط حساس کنونی در کنار قاطبه مردم قرار گرفته و یکبار دیگر با ابقای مجدد آقای عبدالحق شفق که صلاحیت شان نزد همگان احراز می باشد، درایت و کفایت خود تان را به نمایش بگذارید.


محمد فروغی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر گوشی شنوایی باشد

>>>   اقای فروغی جان، دراصل گپت درست است.این ادم های به نان ونواوبه قول شمابه اقتدارکذائی چندروزه رسیده،بایدبه ارای پاک وخالص ملت ارج گذاشته وخواسته های برحق اکثریت مردم رافدای خواسته های «حلقه های کثیف ومنفعت طلب هم حزبی»اش نه نماید.اماتنهااین محمدمحقق نیست که خواسته های برحق توده های وسیع مردم رافدای یک اقلیت.... ومنفعت طلب حزبی اش می کند.بلکه کریم خلیلی به مراتب ازمحقق هارتروبی منطق تربه منافع اکثریت ملت تاخته وبه خواسته های مردم پزخندمی زندچنانکه چندروزپیش دربامیان دیدید.برای به کرسی نشاندن یک بچه بی تجربه که درعمرش جزپابوسی کریم خلیلی زره ای تجربه کاری ندارد،چگونه خواسته های مردم بامیان رابه پشیزی به حساب نیاورد وهمه خیمه های اعتراضی رابارجزخوانی هایی لگدمال کرد.اماچه بخواهی یانخواهی محقق باپندگیری ازپیرمکارخودخلیلی همین کاربامیان رادردایکندی انجام خواهدداد.ونشان خواهددادکه برای این تکه داران خودخوانده وبدورازمردم انچه که اهمیت داردهمین حلقه هاومهره های ...متملق وپابوس اهمیت داردونه اکثریت مردم.ومثل همین هانیز،تکه دارازدوران مانده دیگری بنام صادق مدبراست.اونیزازاین دوتابه مراتب بی حیاتروکثیفتراست.
اشکال کارشماومعترضین محترم دایکندی براین است که شمادرپناه حزب انسجام ومدبر وممدنوراکبری ودردفاع ازشفق سرپلی علیه محقق وباندکثیفش برخواسته اید.درحالی که باندکثیف مدبرهیچ برتری ازباندکثیف محقق ندارد.همین شفق که شمادردفاعش برخواسته ایدبه مراتب درفساد،اختلاس ووکارکشته تروماهرترازخانم مرادی می باشد.تاخانم مرادی به اندازه ی شفق مهارت پیدانماید وتاکیس خارج رفتن خودرادرست نمایدخداوند بزرگ است شایددایکندی ازپای خراب شود.دیگرهیچ کس درفکردایکندی نخواهدبود!!
اقای فروغی جان!نان سنگگ قم تاثیرات نشاط اوری داردوانسان رابه هردولی به رقص وامی دارد.شمابه دول بچه صادقی وممدنوراکبری وریحانه ازادوان خانم عجوزه پشت رق،عباراازتن کشیده شروع به رقص نه نمائید.یکبارازهمین هاپرسان نمائیدقبلاچه قدربه فکردایکندی بوده اندوهمین چندروزپیش همین هاهم رکابان محقق نبودندوگلوپاره نمی کردند؟درهمین حال اگرازمحقق به پرسیدکه خانم مرادی بامشوره وپیشنهادکی وکیهابه حیث والی تعیین کرده،درپاسخ می گویدبامشوره وکلای دایکندی!!تمام این بچارگی هاازهمین وکلای بی سوادوبی انصاف است .چندروزبعدخواهیددیدکه اول ازهمه این وکیل هاحق خودراازمحقق گرفته به خانم مرادی تبریک خواهندگفت!!وبعدتنهاشمامی مانیدهمان نشاط نان سنگگ قم!
کربلائی سنگموم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است