بس است دیگر اینهمه جلریز جلریز نکنید!
دیگر باید برای شما عادی شده باشد که پشت همه این جنایات نقشه های از پیش طراحی شده غربی و عربی است که بوسیله تعدادی اجیر جاهل اجرایی می شود و همه در این روند همراه اند از ارگ گرفته تا مسوولان و ... 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۵    ۱۳۹۴/۴/۱۴ کد خبر: 98463 منبع: پرینت

اتفاقی در ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک رخ داد و تمام و شد و رفت دیگر! چه سود از این همه داد و قال و فرافکنی تقصیرات به گردن کشورهای همسایه و سربازان خارجی و متهم کردن یکدیگر به اهمال کاری و افشاکاری نماینده وردک و ولسوال جلریز و فرمانده امنیه وردک علیه یکدیگر؟

چه سود از بزرگنمایی بلایایی که سالیان سال است با گوشت و پوست و استخوان این مردم درآمیخته شده است؟ مگر نه اینکه تاکنون بارها و بارها فرزندان شان پیش چشمان شان پرپر شدند یا تنها نان آور خانه شان رفت و دیگر خبر مرگش هم نیامد؟ این روزمره افغانستان است.

تعدادی تروریست تکفیری با انواع و اقسام وعده وعیدهای دنیوی و اخروی، با همیاری ارگ و ... و با وسایل و ابزارآلات جنگی و برنامه منظم جنگی به ولسوالی جلریز حمله کردند؛ همچنان که پیش از آن به ولسوالی های دیگر در مناطق دور و نزدیک کابل حمله می کردند. همین!

پیش از آن و به تناوب نیز دیگر ولسوالی ها و ولایات بزرگ و کوچک به سهولت و سرعت در دسترس و اختیار تام طالبان قرار گرفته بود تا هرچه می خواهند بکشند و سر ببرند و محاصره کنند و قتل عام نمایند و تجاوز کنند و با افتخار مسوولیت آن را به گردن بگیرند.

با این وصف، بس است دیگر اینهمه جلریز جلریز نکنید! افکار عمومی مشوش و آماده به تشویش افغانستان همچون دیگ داغی هرازگاهی منتظر خوراک خبری برای اطعام و وقت گذرانی خود است وگرنه جلریز هم مثل بدخشان، بدخشان هم مثل هلمند، هلمند هم مثل 31 هزاره در غزنی و مثل فرخنده در کابل!

براستی آیا تاکنون نهادهای مدنی، مردم ملکی و منتقدان سیاسی چه در قالب اپوزیسیون و چه مخالفان عملکرد ارگ نشینان تاکنون از خود پرسیده اند چرا اعتراض می کنند؟ مگر تظاهرات مسالمت آمیز و تحصن های چندین روزه و نامه های سرگشاده و بزرگداشت هایشان در حمایت از فرخنده، هزاره های اسیر، سربازان بی سر بدخشان و هلمند محاصره شده نتیجه داد که درباره جلریز نتیجه بدهد؟
در این سکوت سهمگین حکومت مرکزی در کابل که در فاصله چند کیلومتری خود در مرکز کشور نه یک ولسوالی دورافتاده هم حتی حاضر و قادر به کمک رسانی و حمایت از اردوی ملی نیست آیا راهی جز سلاح در دست گرفتن و بالا شدن بر کوه یا کودتا می ماند؟

دیگر باید برای شما عادی شده باشد که پشت همه این جنایات نقشه های از پیش طراحی شده غربی و عربی است که بوسیله تعدادی اجیر جاهل اجرایی می شود و همه در این روند همراه اند از ارگ گرفته تا مسوولان و ...

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   باید دریوران ومردم بهسود بامیان دایکندی غور که مسیرشان ناامن شده وجوانان شان به قتل رسیده پیش ارگ تحصن نمایند تا غ وع به خود آید طرفدا ران جا معه مدنی کجایند مگر میشود مردم که در جلریز تا میدان زندگی میکند همه ساله بااین عملکرد هایش جان مردم چهار ولایت را تهدید کند وهمه خاموش باشند عجب است

>>>   به نظر من هزاره ها از این پس باید به فکر خودشان باشند و دنبال وحدت ملی و مسائل از این قبیل نگردند؛ زیرا وحدت ملی در افغانستان خنجر زدن از پشت است. پشتون ها چه آنها که به عنوان رییس حکومت و وزیر و در مناصب حکومتی هستند و چه آنها که به عنوان طالب و داعش فعالیت می کنند،همدست و دنبال نشل کشی هزاره ها و شیعه ها هستند و در واقع وحدت ملی در کار نیست.

>>>   رهبران به اصطلاح تاجک، ازبک و هزاره!
تا چه وقت شما برگه های تسلیت تان را با تاخیر بر رخ مردم مکوبید؟
ما به پیامهای تسلیت تان ضرورت نداریم، همه جا پر از برگه های تسلیت با پیام غر و فش تان مبنی بر اینکه ما انتقام خون شهدا را میگیریم پر شده است.
ما از این سرو صداهای میانتهی تان خسته شده ایم، باور ما نسبت به قول و قرار تان کمتر و کمتر شده است.
13 سال گذشته نشان داد که شما عامل اصلی همه بدبختیهای مردم تان هستید. خانهای قبیله هر وقتی خواسته اند از شما در مقابل دیگر تان استفاده کرده انو و در نهایت جای تانرا به بسبار سادهگی با دیگری بدل کرده اند.
ما هر وقتی یکجا شده ایم نشان داده ایم که ما میتوانیم پیروز شویم و هرباری هم این شما بودید که پیروزی مانرا به نرخ جو به خانهای قبیله فروخته اید.
ما به اظهار تسلیت تان احتیاج نداریم . ما به اتفاق، اتحاد و مردانگی تان احتیاج داریم، ما میخواهیم تا شما برای یکباری هم که شده به آنچه که میگویید عمل کنید، متعهد باشید، ما را در بدل پول، معاونیت هر کس و ناکس به حراج نگذارید.
به جای رقابت بالای پست معاونیت ، معینیت و یا پستهای تشریفاتی به رفاقت و همدلی با همدیگر بپردازید.
به یاد داشته باشید که نزد خانهای قبیله همه تان شهروند درجه چندمی بیش نیستید، آنها با بی رحمی تمام بهترین فرزندان تانرا سر میبرند، مناطق تانرا سالهاست که قباله شرعی گرفته اند و هر روز با نیرنگ جدیدی وارد میدان شده و شما را غافلگیر میکنند.
اگر یکجا نشوید مطمین باشید که فرازندان تان هم روی آرامی را نخواهند دید .
با وضعیت کنونی از همین حالا من در کنج ها خانه تان بیرق های سفید طالب را میبینم،
بیدار شوید در غیر آن، فردا خیمه کوچی های بی سرو پا بالای بام قصر های مرمرین تان زده خواهد شد.

>>>   خدايا اين مملكت واين ملت بيچاره رااز دست اين قوم جاعل نجات ببخشا! ع وغ

>>>   همیشه همینطور بوده است
دولت در تمامی نا امنی های شریک است
این یک تسویه حساب قومی است
اما سران اقوام دیگر همچنان سکوت کرده اند
غلام

>>>   خون جوانان ما که برای دفاع از وطن و مردم خود کمر بسته بودند به ناحق ریخته شد، مقصر اصلی کوتاهی مقامات دولتی است
حسین علی هزاره

>>>   سیاسیون ما:
اگراز خواب غفلت بیدار نشوند
اگربه ملت وآینده مردم بیش از جیب ورقابت های منفی فکر نکنند
اگربه تهدیدات که مردم را نشانه گرفته توجه نکنند
پیشیمانی ننگین وهلاکت را پیش رو دارد

>>>   هزارها خود را خیلی مهیم فرز کرده میگویند نقشهی غربی و عربی بوده اینگار غربیها و عربها نشستندجز از بین بردنی هزارها کاری دیگر ندارد
هراتی

>>>   کجاست خلیلی دانش و معلم عزیز که در کمپاین انتخاباتی اشرف غنی طالب گلو پاره میکردند .

>>>   متاسفانه همه خودفروخته شدند و نقطه ضعف دارند و هیچ کاری از انها بر نمی اید

>>>   چاره جزالله اکبرنیست

>>>   نمیدانم نویسنده این متن کیه و مربوط به کدام قوم اما واقعا مغرضانه نوشته شده. متاسفانه جنایاتی که علیه هزاره ها صورت میگیرد همیشه کتمان میشود، وقتی 5 نفر کوچی متجاوز توسط مدافعین هزاره اسیر میشود داد همه در می آید که ما گروگان گیری را تحمل نمیتوانیم از رئیس جموره گرفته تا رتبه های پایین اما وقتی مسافرین بی گناه هزاره از مسیر راه ها گرفته میشوند، به قتل میرسند و شکنجه و اذار میبینند و یا حتی زنان به اسارت در می آیند و مورد هتک حرمت قرار می گیرند گوئی که مقامات دولتی کور و کر میشوند و نه تنها واکنشی نشان نمیدهند بلکه با خونسردی اظهار مسرت هم میکنند و مردم را به خویشتنداری دعوت میکنند، در جنایت غمبار و اسفناک جلریز متاسفانه دست خارجی ها در کار نبوده بلکه دسیسه های شیطنت آمیز مقامات دولتی و طوطئه های قومی پشت پرده وجود داشته که این قضیه را به غم انگیزتر میکنند، کشته شدن در راه دفاع از وطن افتخار هر انسان است اما دفاع از کسانی که تا فرق سر غرق در عیش و عشرت از بیت المال همین مردم است و بر علیه همین مردم دسیسه میچینند و جوانانی که با عشق به وطن و مردمش خدمت میکنند اینگونه با طوطئه به ایثار و فداکاریشان پاسخ میگویند.

>>>   من شهادت این سربازان مظلوم و خدوم کشور را به خانواده های داغدارشان تسلیت می گویم. دولت مردان ما باید بدانند که این فاجعه بازهم توسط انسانهای وحشی تکرار خوهند شد بی تفاوتی شما انگیزه این عزیزان را برای مقاومت کم نموده و عاقبت چاقوی تیز طالب نماها گلوی شما راهم نشانه خوهد گرفت.

>>>   افرادیکه با گرفتن معاونیت قوم خودرا زیربازظلم واستبدادقرارمیدهند ومعامله میکنند ... ترین مردم هستند ونباید هزاران بار آزموده شده را بازآزمود جهاد فرض است دربرابر طالب وحشی وطالب ارگ نشین مزدور بزرگترین اشتباه تاریخی مردم ستم دیده افغانستان به این روده قا ق... بوده
فاروق ازغزنی

>>>   به نظر من هزاره ها و به طور عموم شیعیان افغانستان باید مانند حزب الله لبنان مسلح به انواع سلاح های مدرن و غیر مدرن بشوند. سران هزاره و سادات و شیعیان دیگر قومیت ها می توانند، چنین اتحاد مهم و حیاتی تشکیل بدهند. باید خلیلی، محقق دانش و سران دیگر شیعیان اتحاد کنند و چنین حزب مهم را تشکیل بدهند در مقابل طالب وحشی و داعش سفاک و جاهل.

>>>   عکسل عمل بود در برابر عمل اینها که در این فوسته ها زندان های شخصی داشتند میگویند کار شان دزدی کشتن مردم بیگناه محل باج گیری تیر اندازی بر خانه های واموال و دارای مردم برخورد غیر انسانی با مردم محل به نظرمن قضیه بوعد قومی دارد نه بوعد مذهبی
اگر توتعه در کار است باز هم برای من پشتون تاهدی مقدس تر ولی ما افغان ها باید از چنین قضایای دلخراش درس عبرت گرفته و کوشش نکنیم که قوم دیگر و برادر افغانستان را آزار و اذیت و باعث دشمنی بین اقوام افغانستان شویم باید هشیار باشیم وگرنه بیش از همه شما قوم هزاره متضرر خواهیم شد
وطن دار شما جوزجانی

>>>   خداوند خود در قرآن فرموده که تغییر نمیدهم سرنوشت ملت را که خود شان خود را تغییر ندهند برادران قند و مسلمان غیر پشتون از آن جای که ما افغانستان سال هاست( از احمد شاه ابدالی تا امروز) تحت شعاع انگلیس استیم و انگلیس هیچ گاهی این اشتباه را نمی کند که قدرت و حکومت غیر پشتون در افغانستان رسم و یا رواج پیدا کند به همین دلیل در اولین آغاز حکومت کرزی توسط خلیل زاد احدی اشرف غنی کرزی به کمک تام مشاوران انگلیس نظر به یک حکومت پشتونی دادند اصلا پلان بزرگ این است که پشتون ها به هر قیمت که میشود تا دو صد سال بعد غیر پشتون ها را هضم کرده افغانیستان را آماده یک جا شدن با پاکستان بسازد تا دیوار بزرگ در مقابل هند روسیه و چین ایران باشد اما پشتون های ما که فقط همین لحظه را می‌بینند اگر نظر دور بین میداشتند امروز ما شاهد چیز های خوب در مناطق پشتون زمین میبودیم اما متاسفانه که هیچ چیز نداریم جز ول ور قتل کوکنار بیسوادی انگلیس این را خوب می‌داند که یک پشتون خیلی‌ ساده خریده میشود نسبت به غیر پشتون یک انگلیس داستان خریدن پیراهن دختر جوان کوچی را که در سرحدات پاره چنار پاکستان رخ داده مینویسد که پول دادم هنوز حرارت بدن دخترک در پیراهن حس میشد"` همین بود که از پشتون را انتخاب کرد به طور مثال چرا لباس های کرزی بهترین لباس دنیا شد؟ چرا اشرف غنی مغز متفکر شد؟ چرا خانم غنی جایزه بهترین شخصیت را گرفت؟ حالا چرا چپن کرزی را خواهش کردند تا در موزیم لندن بگذرند؟غیر پشتون اگر از کودکی در گوشش گفته شده که `` ته‌ پختون ایی او‌ تاجکان هزاره گان نور ددی ملک نه‌ دی`` این یک اشتباه بزرگ است که بالایی پشتون و پاکستان اعتبار کرد البته همه پشتون ها آرزو دارند که دانشگاه استفاده نشود. چرا غم خود را نمی خورید؟ چرا میگذارید که اهسته آهسته تورور شوید چرا غم یک خراسان را نمیخورید اوه بی‌ غیرت ها؟
بیرنگ از هالند

>>>   ما به پیامهای تسلیت تان ضرورت نداریم، همه جا پر از برگه های تسلیت با پیام غر و فش تان مبنی بر اینکه ما انتقام خون شهدا را میگیریم پر شده است.
ما از این سرو صداهای میانتهی تان خسته شده ایم، باور ما نسبت به قول و قرار تان کمتر و کمتر شده است.
13 سال گذشته نشان داد که شما عامل اصلی همه بدبختیهای مردم تان هستید. خانهای قبیله هر وقتی خواسته اند از شما در مقابل دیگر تان استفاده کرده انو و در نهایت جای تانرا به بسبار سادهگی با دیگری بدل کرده اند.
ما هر وقتی یکجا شده ایم نشان داده ایم که ما میتوانیم پیروز شویم و هرباری هم این شما بودید که پیروزی مانرا به نرخ جو به خانهای قبیله فروخته اید.
ما به اظهار تسلیت تان احتیاج نداریم . ما به اتفاق، اتحاد و مردانگی تان احتیاج داریم، ما میخواهیم تا شما برای یکباری هم که شده به آنچه که میگویید عمل کنید، متعهد باشید، ما را در بدل پول، معاونیت هر کس و ناکس به حراج نگذارید.
به جای رقابت بالای پست معاونیت ، معینیت و یا پستهای تشریفاتی به رفاقت و همدلی با همدیگر بپردازید.
به یاد داشته باشید که نزد خانهای قبیله همه تان شهروند درجه چندمی بیش نیستید، آنها با بی رحمی تمام بهترین فرزندان تانرا سر میبرند، مناطق تانرا سالهاست که قباله شرعی گرفته اند و هر روز با نیرنگ جدیدی وارد میدان شده و شما را غافلگیر میکنند.
اگر یکجا نشوید مطمین باشید که فرازندان تان هم روی آرامی را نخواهند دید .
با وضعیت کنونی از همین حالا من در کنج ها خانه تان بیرق های سفید طالب را میبینم،
بیدار شوید در غیر آن، فردا خیمه کوچی های بی سرو پا بالای بام قصر های مرمرین تان زده خواهد شد.
ازدست شمازالیم ها عاجزآمدیم ظلم ستم بس است

>>>   ظلم ستم به اوج خود رسیده اگردشمنان مان به این فکرباشد که ما به این انگیزه خود موفق میشویم این آرزوره به گور بی برند درزمان شوراوی وقت علیهی کفارمقاومت کردیم وهالاهم ازنوامس، ومردم ،وطن خود دفاع میکنیم درهنگام ضرورت وهالاهم ضرورت شده مسلی زمان پیشین سلاح برداشته درمقابل دشمنان این سرزمین استاده گی خواهم کرد از وجت وجب این سرزمین وازمردم شریف این سرزمین دفاع خاهم کرد.نمی گزاریم ع و غ مزدوری خارجی ها باقی بیمانند

>>>   به آقای هراتی! لطفا ادبیات تان را اصلاح کنید. فرز غلط است فرض صحیح است. اگر هزاره را باور ندارید چشم و گوش تان را باز کنید. از خواب غفلت بیدار شوید هراتی هیچ وقت ایرانی نمی شود.
یا حق

>>>   امام حسین "ع" : مرگ سرخ به اززندگی سیاه ست .
مگرمردم هزاره وجامعه تشیع رهروان اصلی قیام امام حسین نیست ؟ مگربه گفتۀ گهربار امام حسین باور ندارند؟"مرگ سرخ به از زندگی سیاه است"؟ پس چرا دروجود شان شهامتی نمی بینیم چرا به پا نمی خیزند مگر نمیدانند که شهادت افتخار است با دفاع از مردم ،سرزمین ونوامس جان باختن شیرینتر از زندگی درذلت است مه درین شبانه روز پرفضیلت ایام قدر ازخداوند آروز میکنم تا برای این مردم،شهامت به پاخیزی عنایت فرمایند.
ح.شفق

>>>   مشکل مااین است که درعقب هراتفاق وفاجععه ای ناله وشیون وفریادمی کنیم وفکرمنطقی ومقابله جدی وقانونی واعتراضات مدنی موثرنداریم چه پارلمان وچه تشکلهاونهادهای مردمی وچه اقشارمختلف مردم ازهرقوم وجناح وسمت .
شیواکاندیداحتمالی بلخ

>>>   اگر محقق و دانش و . . . نمی توانند از مردم خود دفاع کند علت می کنند که ادعای بزرگی دارند و اشتباه می کنند که خود را رهبر مردم می دانند...بر . . . اگر اینها عقل و شعور می داشتند از مردم یک نیروی مجهز می ساختند که در موقع ضروری آنها را بکار مر بردند تمام اقوام اقوام دیگر از هر نظر آمادگی دارند ولی این رهبران نافهم ما هنوز در فکر شکم و یا زیر شکم خود هستند وای بر ما که چنین رهبرانی داریم . . .. . .
ق . طه

>>>   راه چاره دست خود مردم است مردم به فکر خودشان باشد نه انتظار از غنی بکشد ونه از عبدالله جوانان مارا قربانی هلمند و....نکنند برای روز ی نه چندان دور نیاز است.

>>>   زندگی نامه کریم دفاع ازمردمش رانشان نمیده زیرا مرامش شهرک سا زی است .سرور تازه کار وبی عرضه تر ازاین حرفاست اصلااین کاره نیست به درد...مالی میخوره .
میماند پهلوان اگه عروسا اجازه بتن

>>>   عنوان این نوشته خیلی شرم آور است:
برادر آخر این فاجعه با فاجعه های دیگر متفاوت است و گرنه شهادت هزاره ها در راه وطن افتخار بوده و خون شان از خون شهدای بدخشان و یا هلمند رنگین تر نیست. اما آنچه این مسئله را با سایر فاجعه ها متفاوت می کند این است که در اینجا دسیسه و نیرنگ ارگ نشینان و قوم... در کار است. اگر شهدا مشترک بودی هم پسته های پشتون کشته می داد و هم هزاره ها جای این همه «جلریز جلریز» به قول شما نبود. منتها داستان خیلی متفاوت است. از آفتاب روشن تر است که فاجعه کاملا تبانی شده و طراحی شده از طرف طالبان و پشتون های دره جلیز و ارگ بوده است که در رأس آن قومندان .. میدان وردک و اشرف .. را می توان نام برد. تمام این فاجعه زیر سر این کوچی...است که تا هنوز همواره منافقانه عمل کرده است. حیف آن رأی های که به این ...دادیم. ...
جواد محقق


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است