مصطفی ظاهر،برنده جهانی اقتصاد سبز قرن 21
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۹    ۱۳۸۹/۲/۷ کد خبر: 9845 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، اداره محیط زیست سازمان ملل متحد، شش برنده جهانی اقتصاد سبز قرن 21 را اعلام کرد.

مصطفی ظاهر، رییس اداره ملی حفاظت از محیط زیست افغانستان که یکی از این برندگان جهانی اقتصاد سبز، از سوی سازمان ملل متحد معرفی شده است

گفته است تعهد بهبود هوای کابل، حفاظت از منابع طبیعی و پلان انرژی بادی و آفتابی برای شهروندان افغانستان، از دلایل عمده برندگیش می باشد.

همچنان در خبرنامه ای که به همین رابطه از سوی اداره محیط زیست سازمان ملل متحد انتشار یافته، به نقل از آقای اکیم شتاینر رییس این اداره، آمده است که این برنده گان کسانی اند که می توانند با خلاقیت، عمل و تعهداتشان، اقتصاد سبز قرن 21 را با کم کردن میزان کاربن و مؤثریت منابع طبیعی تسریع بخشند.

طبق این خبرنامه و گزارش صبح بخیر افغانستان، بهارت جگدیو رییس جمهور گیانا، محمد نشید رییس جمهور مالدیوز، تاروتاکاهاشی زمین شناس جاپانی و دوشیزه ژاوشن هنرپیشه چینی را به شمول مصطفی ظاهر، به عنوان شش برنده جهانی اقتصاد سبز قرن 21 معرفی نموده است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر این جایزه نه روی معاذیر سیاسی بلکه واقعاً بخاطر کار و فعالیت واقعی در عرصه اقتصاد سبز باشد زهی اقتخار. فعالیت و حمایت از اقتصاد سبز نه تنها یک وظیقه ملی بلکه وظیفه هر فرد جامعه بشری است زیرا یگانه راه حفاظت زمین از عواقب تغییرات اقلیمی است.
دادخواه

>>>   فقط به خاطر تعهد زباني كه دربهبودهواي كابل شده مستحق جايزه ميشود؟ پس چراملل متحدبه كساني كه آن همه تلاش وزحمت درراه سرسبزي شهرها و ولايات داشتند ناديده ميگيرد و از آنها بنام جنگسالارياد ميكند. آيا اين كارعاقلانه است؟ و يا صرف بخاطرروابط و داشتن ارتباطات شده است؟ اين شخص بي كفايت كدام ابتكار بخاطر سرسبزي كابل و يا شهرهاي دورافتاده وطن انجام داده تا ازآلودهگي هوا حداقل كاسته باشد؟ اينها همه خيانت اين جباران زمان است كه از الله پاك ميخواهم ديگرتوانمندي اينقدربي انصافي را از خاينين بگيرد و حق را به حقدار برساند

>>>   والله خنده آور است البت که سر ما دیگه رقم ریشخند میزنند -- ای خارجی ها هم خداوراستی بلا میکنند جایزه میتن ! برای هوای کابل ...شرم آور هم است .....هاهاهاهاهاها

>>>   تو کار زمیــن را نکو ساختی
که در آسمان ها بپرداختی؟
ببینید استعمار چگونه برای آینده افغانستان شخصیت میسازد! این ظاهر پسر همان بابه ظاهر شاه چرسی است که الان برنده جایزه عجیب اقتصاد سبز قرن 21 در افغانستان اورا ساخته اند- کاش این پسر با به ظاهر در فکر کنارابهای خیر خانه و دیگر نقاط شهری هم میبود که از دوره پدر بزرگوارشان در کابل بیادگار مانده و محیط سبز اورا هر لحظه آلوده میسازند .

>>>   برای من مهم این است که شهر کابل را پاک و سبز سازیم ، اینکه مصطفی ظاهر جایزه میگیرد یا طرح میسازد موضوعیست که علاقه ندارم در بارش صحبت کنم ،
باییید حد اقل هم که شده سهم خود را برای پاکی و سرسبز ساختن خانه مان انجام دهیم .
طارق اقتداری - کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است