انتخابات نیست، تذکره ها هم نمی آید
هزینه و زمان و انرژی و برنامه ای که توسط افغانی و دالر و متخصصان داخلی و مستشاران خارجی خرج شده است تا از 800 فرد جوان جویای کار، 800 کارمند اداره توزیع تذکره های الکترونیکی بسازد به یکباره بر باد رفت 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۲    ۱۳۹۴/۴/۱۳ کد خبر: 98383 منبع: پرینت

در کشورهایی که فرصت سازی به هزار و یک بهانه گرفتار می آید و به این سادگی ها ممکن نیست نباید فرصت سوزی کرد؛ وقتی که زمان و هزینه و اعتماد جامعه جهانی به هدر برود دیگر نمی توان جای خالی آن را با هیچ وعده و وعیدی پر کرد.

خود مقوله ی تذکره های الکترونیکی از تولید تا توزیع و تا کارایی آن در جلوگیری از تقلب و تخلف و تخطی رای دهی و رای گیری انتخاباتی مقوله ای پر ماجرا و پر طمطراق بود که بیش از آن که کارآمد باشد خود به مسایل موجود دامن زد.

با این حال، برنامه بسیاری تدوین شد و دالر و افغانی بسیاری خرج شد تا اداره ای تحت عنوان اداره ی توزیع تذکره های الکترونیکی به نوبت و بر اساس نام نویسی و تقاضای مردم ملکی به انجام وظیفه بپردازد و میلیون ها کارت را نشر و پخش کند.

از اولین روزی که این بحث به میان آمد تا زمانی که انتخابات پشت انتخابات با تخطی های فراوان و حتی مردودی کامل طی شد تا ضرورت تذکره های الکترونیکی را به همگان بنماید؛ دیری نمی گذرد اما حسابی که روی این مقوله باز گشت برای بسیاری گران تمام شد.

اینک در بحبوحه عدم مشروعیت تداوم کار پارلمان و ختم دوره کنونی مجلس نمایندگان که یک انتخابات شفاف و عاجل و قانونمند را می طلبد؛ به یکباره آب پاکی روی دست مردم ملکی ریخته می شود که بیش از 800 کارمند اداره توزیع تذکره های الکترونیکی از کار برکنار شدند.

هزینه و زمان و انرژی و برنامه ای که توسط افغانی و دالر و متخصصان داخلی و مستشاران خارجی خرج شده است تا از 800 فرد جوان جویای کار، 800 کارمند اداره توزیع تذکره های الکترونیکی بسازد به یکباره بر باد رفت.

درحالی امکان برگزاری انتخابات پارلمانی تا پایان سال جاری ممکن خوانده نمی شود و حداقل تا یک سال بعد از چنین روزی به تعویق می افتد که اخراج بیش از 800 کارمند اداره توزیع تذکره ها به معنای هرچه کند تر شدن روند کار مهیا کردن شهروندان برای انتخابات است.

از یک سو، عدم زمانبندی مناسب و پایبندی به تعهدات کابل نسبت به سازمان ملل، بودجه ارسالی را به ارگ قطع کرده است و از سویی چنین ضربه مهلکی بر پیکر اقتصاد کشور وارد می اید؛ فارغ از اینکه کارمندان اخراج شده به کدام در پناه می برند و در کدام جناح شمشیر می زنند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خانه از پای بست ویران است
خواجه در بند سقف ایوان است
افغانستان از بیخ خراب است. کجاش درسته که توذیع تذکره اش خوب باشه؟!
جاغوری

>>>   آبروی انتخابات را گل مرجان برد دیگه انتخابات معنا ندارد

>>>   دولت یاطرحی رااعلام نکندیابه سرعت اجرایی وتطبیق کند.این کارت الکترونیکی یاتذکره برقی سالهاست که قراربود در6ماه اجراشود.!!!اگراینهمه تاخیراست بهتراست معلومات احصائیوی دیگرمانندشغل وظیفه وعایدات وانواع معلومات فرهنگی واقتصادی که بتواندمبنای برنامه ریز ی آینده باشد همراه آن جمع آوری شود.
شیوا.کاندیداحتمالی بلخ

>>>   800 نفر غریب و بدون واسطه بر طرف شد از فامیل رْیسه صاحب جویا شوید که چند نفر از فامیلهایشان دوباره در خفا انتخاب شده و معاش های دالری را تصاحب مینمایند (رْیسه صاحب نظیره جان) تمام برادر زاده ها و خواهر زاده ها و کاکا ها و ماما با تمام خانواده اش فعلا از همین درگ امرار معاش مینمایند در صورتیکه توضیع این تذکره ها آزاد نیست پس چرا پول و بودجه آن به تمام مردم مساویانه تقسیم نمیگردد که تنها یک فامیل با خیل و ختک خود امرار معاش مینماید اگر باور ندارید لطف نموده یک بار اسم های فامیلی این مبارک ها را بیبینید باید این مردم منفک گردد در حالیکه اکثریت شان سواد کامل ندارند.
ف از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است