اعلامیه دفتر سرور دانش در پیوند به حادثه جلریز
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۶    ۱۳۹۴/۴/۱۳ کد خبر: 98358 منبع: پرینت

به نام خداوند توانا و دادگر

فاجعه جلریز مورد تحقیق و بررسی جدی قرار خواهد گرفت.

حملات تروریست ها و دشمنان قسم خورده مردم افغانستان که بر پاسگاه های امنیتی ولسوالی جلریز شروع شد، فاجعه وحشتناک و غیر قابل باور را در نزدیکی کابل رقم زد. فرزندان دلیر و شجاع وطن تا آخرین لحظات رمق حیات و تا آخرین گلوله ها از سنگرهای عزت و شرف خویش دفاع کردند. ما به سهم خود لحظه به لحظه حوادث را هم از طریق تماس های مردمی و اداره محلی و هم از طریق مقام های امنیتی و مسوولان ارشد وزارت های دفاع و داخله پیگیری کردیم اما این تلاش ها موثر واقع نشد. چون نوعی بی مسوولیتی، کم کاری، تاخیر و ناهماهنگی را عملا شاهد بودیم و هستیم. سرانجام آنچه که نباید اتفاق می افتاد، رخ داد و تعداد زیادی از پاکباز ترین فرزندان ما جان های شریف شان از دست دادند و غم انگیز ترین فاجعه برای ما و خانواده های داغدار شان رقم خورد. برای همه شان مقام های عالی در بهشت برین و برای مردم افغانستان به خصوص خانواده های شهدا صبر از پیشگاه خداوند مسالت می نماییم.

رخداد جلریز برای همه تلخ و ناگوار بود اما تلخ تر پرسش هایی است که این فاجعه در برابر ما خلق کرد. چرا در نزدیکی پایتخت و در کنار ما چنین فاجعه ای رخ داد؟ بدون تردید روشن ساختن این پرسش و جواب قانع کننده برای آن، کم ترین انتظاری است که مردم افغانستان دارند. اکنون مسوولان نهادهای امنیتی ما باید پاسخگو باشند. ما در این راستا تمام تلاش خود را به خرج خواهیم داد تا دلایل و عوامل این کوتاهی مشخص گردد و از تکرار فاجعه های مشابه جلوگیری شود اما مردم ما باید بدانند که در کنار احساس ها، آنچه مهم است حفظ وحدت و یکدلی و عزم راسخ برای ادامه راه شهدا و حفظ عزت و حیثیت و اندیشه معقول و اتخاذ موقف سنجیده در قبال حوادث است. همگی می دانیم که دشمنان ما تا آن حد بی رحم و قساوت پیشه هستند که به هیچ چیز و هیچ کسی رحم نخواهند کرد. حادثه جلریز نه اولین است و نه آخرین خواهد بود. نباید چنین حوادثی ما را از راه اصلی باز دارد و به بیراهه بکشاند و اراده مبارزه و مقاومت را تضعیف نماید.

بار دیگر بر روح شهدای این فاجعه که بدون تردید قهرمانان واقعی این سرزمین هستند، درود می فرستیم و برای خانواده های آنان صبر مسالت می نماییم.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   همگی این حوادث زیر سرخودی امزی ... استه ای ادم لایق پاچای افغانستان نیسته باید خود به خود استیفا بدیه واگرنه مردوم باید انقلاب کنه

>>>   ... بر شما که بدون کدام احساس شرمندگی اعلامیه صادر می کنید جناب آقای دانش با این اعلامیه پرانی های تان بزرگ نمی شوید. دست تان به خون این بی گناهان آغشته است. شما هم شریک همان جنایات هستید که از ارگ ریاست جمهوری طراحی می شود. خدا به داد این ملت برسد از شما و امثال شما هیچ امیدی نیست. خود را خسته نکنید و اعلامیه هم ندهید که هیچ خاصیتی ندارد. مثل ... همین اعلامیه های تان بی خاصیت است و هیج دردی از این مردم دوا نخواهد کرد.
آشنای دیروز تان

>>>   بار دیگر بر روح شهدای این فاجعه که بدون تردید قهرمانان واقعی این سرزمین هستند، درود می فرستیم و برای خانواده های آنان صبر مسالت می نماییم.
ع

>>>   خودت به غفلت وظفوی متحم هستی جناب معاون صاحب فرزندان صدیق وسربازان دلیرازخود شهامت وقهرمانی نشان دادندبامهمات اندک که دراختیارداشتن 48ساعت جنگیدن اما اینکه چرانیروکمکی درفاصله یک قدمی میداوردک یعنی جلریزنمی رسدبه جان عزیزان ما اهمیت قائیل نمی شود این راشما ومسئولین امنیتی وزارت های دفاع داخله وامنیت ملی به مردم وملت وخوانواده های شهدا پاسخ بدهید

>>>   گفته اند که تا احمق در جهان است مفلس در نمیماند .
یک طفل کشور میداند که غنی را امریکا به خاطر تحقق اهدافش به قدرت رساند تا گروه طالب و داعش را گسترش دهد اما دانش و خلیلی چنین وانمود میکنند این خقیغت را نمیدانند . برادر شما حامی این فاجعه ها در کشور هستید
شما با دزد دهن جوال گرفته اید پس این زار ناله های بیمورد چیست .
دوراندیش

>>>   بأيد اين بار جوانان بيدار شوند افغانستان به يك انقلابي مردمي ضرورت دارد اي مردم از خواب بيدار شويد از هر بار موردن يك بار موردن بهتر است آزادي بيدون مبارزه معني ندارم شما مردم ميتوانيد افغانستان از اين رسواهي نجاد دهد.
فواد از المان

>>>   سوال از جناب معاون: تا کی در کنار زی ها زیست می کنی؟ این همه جنایت عمدی را تماشا و بعد عاجزانه اعلامیه صادر می کنی؟ وقتی با تمام وجودت درک کردی که کوتاهی عمدی است و کسی دلش به حال این جوانان نمی سوزد، کم ترین کمک شما این بود که از طریقی آنها را مطلع می ساختی که این جنگ فایده ندارد.
تو خود می دانی که معاونت بر ظلم حرام است و گناه نابخشودنی حتی کسانی که دیوات ظالم را لقه کرده باشد. آیا این روایات فقط برای خواندن است یا عمل کردن؟؟؟
پناه می برم به خدا، وضعیت بامیان و جلریز فریاد می زند این چه ولایتی و این چه معاونتی؟؟؟

>>>   خداوند روحشان راشاد نماید، واول طالبان وبعد کسانی که کوتاهی کردند را از روی زمین بردارد، مرگ بر خاین ملت و دولت واقعاً جای تاسف دارد که در بیخ گوش پایتخت اینچنین عزیزانمان. پر پر شوند

>>>   چطور شد که از سرور دانش، مرد بی خاصیت و چسپیده به چوکی هم چون اربابش خلیلی، چنین شهامتی دیده می شود که از مظلومان دفاع می کند و در لاک محافظه کاری و حفظ مقام و چوکی همچون ارباب و صاحبش خلیلی فرو نرفته است و دم بر آورده، ادعای پی گیری علل وعوامل چنین حادثه ای را می کند. ماشاء الله ترشی نخوری یه چیزی میشی سرورجون!

>>>   جناب دانش شما که در جریان خبرها بودید، چرا خودتان مستقما وارد عمل نشدید، حد اقل به عنوان معاون دوم ریس به وزیر داخله هشدار می دادید که نیروی کمکی می فرستاد، این در حالیست این سربازان دلیر طبق خبر های تاید نشده در حدود 18 ساعت مقاومت کردند، به کرار در خواست کمک کرده بودند چرا به آنان هیچ گونه کمکی صورت نگرفت. تا اینکه بعد از آخرین گلوله شان توسط گرگ های انسان به شهادت رسیدند.
ن شفای

>>>   از اقای دانش هیچ دود بلند نخواهد گردید دانش صاحب صرف به امتیازات و معاش ریاست جمهوری ضرورت دارد اگر دروغ میگویم تا هنوز کدام ماموریت را در قبال مردم هزاره انجام داده است؟ مردم هزاره باید بداند که رهبران کار کن ندارد از همین حالا راه ورودی باید جستجو کند

>>>   قابل توجه جوانان غیور هزاره و تاجیک از این به بعد هر زمانی در هر ساحه ای جنگ در گرفت مردانه و سربلند میدان جنگ را ترک نموده عقب نشینی استراتژیک کنید مثل سکوت استراتژیک غنی در برابر جنایات طراحی شده در ارگ شما هم موظف هستید با طالبان کنار آمده در مواردی که طالبان قصد تصرف پسته ای را نمودند مثل شیر فی الفور پسته ها را یکی پس از دیگری بدون کدام جنگ و مقاومت تسلیم کنید و مطمن باشید مثل عیسی خان مورد تقدیر و تشویق قرار خواهید گرفت.

>>>   دانش فقط دانش است به درد کار سیاسی نمی خورد. (بابه مزاری )
امروز باید گفت که دانش دیگر نه دانش است و نه سیاست. بلکه یک آدم کاملا بی خاصیت.
این اطلاعیه را هم کاشناسانش نوشته است. شفایی و عارفی
جلریزی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است