توافقنامه همکاری کشور با اتحادیه اروپا نهایی شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۴    ۱۳۹۴/۴/۱۳ کد خبر: 98338 منبع: پرینت

توافقنامه همکاری میان افغانستان و اتحادیه اروپا نهایی گردید.

توافقنامه همکاری در شراکت و انکشاف میان افغانستان و اتحادیه اروپا با حضور محمد اشرف غنی رییس جمهور توسط نمایندگان هر دو جانب نهایی گردید.

این توافقنامه از جانب افغانستان توسط حضرت عمر زاخیلوال مشاور اقتصادی رییس جمهور و از سوی اتحادیه اروپا توسط خانم پاولا پمپالونی مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا نشانی شد.

در این مراسم رییس جمهور غنی در سخنان خود گفت: نهایی شدن این توافقنامه فصل جدیدی از همکاری میان افغانستان و اتحادیه اروپا می باشد.
رییس جمهور از برنامه حکومت افغانستان که هدف آن ایجاد زمینه کار برای مردم افغانستان می باشد یادآوری کرد و ابراز امیداوری کرد که همکاری برای رسیدن به هدف متذکره ممد واقع شود.

محمد اشرف غنی به سفرای کشورهای اتحادیه اروپا که در این محفل حضور داشتند، گفت: بر یک چارچوب بودجه ای کار می کنیم که پلان بودجه ای افغانستان را در هر چهار سال تعیین می کند.

وی گفت: یکی از مشکلات ما نبود ظرفیت کاری برای مصرف موثر بودجه می باشد که با تطبیق این پلان، مشکل مذکور رفع خواهد شد.

وی افزود: می خواهیم برای هر افغانستانی فرصت های مساوی اقتصادی را فراهم بسازیم اما تمرکز بیشتر ما روی زنان، جوانان و طبقه فقیر خواهد بود، زیرا جنگ های متمادی این سه طبقه را آسیب پذیرتر ساخته است.

رییس جمهور غنی گفت: با وجود مشکلات، به آینده امیدوار هستیم و کار ما فایق آمدن بر آموزن ها است.

در مقابل فدریکی موگیرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور روابط خارجی و معاون کمیسیون اروپا نیز گفت: افغانستان در ۱۳ سال گذشته دستاورد های زیادی را شاهد بوده است، اما مشکلات زیاد در برابر این کشور هنوز باقی است.

وی گفت: اتحادیه اروپا همیشه در کنار مردم افغانستان بوده است و با نهایی شدن توافقنامه همکاری در شراکت و انکشاف روابط ما بیشتر از پیش تقویت شده است.

این توافقنامه چارچوب رسمی و ساختاری است که همکاری میان افغانستان و اتحادیه اروپا را مدیریت می کند و تعهد 10 ساله اتحادیه اروپا می باشد که حکومت افغانستان را در تطبیق برنامه خودکفایی کمک می کند.

توافقنامه متذکره برای تصویب نهایی به پارلمان اتحادیه اروپا فرستاده خواهد شد.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بله این توافقنامه کاملا مفید خواهد بود . مشلا کمک بیشتر اتحادیه اروپا مشل همیشه برای طالبان . کمک به ترویج بیشتر فساد اخلاقی و فراری دادن دخترها از فاملین شان . ترویج دین .... کمک به کشت هرچه بیشتر تریاک .

>>>   کدام زمینه کار؟
اروپا خودش به پروبلم بیکاری مواجه است. بیست میلیون نفر بیکار در داخل اتحادیه اروپا موجود است.
کدام بودجه افغانستان؟ افغانستان خودش مکلف است، بودجه خویش را پیدا کند و دست گدایی را به کشور های اروپایی و دیگر کشور ها دراز نکند.
اتحادیه اروپا و صنوق بین المللی پول، صد ها ملیارد یورو را به یونان کمک کردند، به امید این که اقتصاد این کشور رونق پیدا کند و پول قرض شان را دوباره بدهند، اما نه تنها قتصاد یونان رونق پیدا نکرد، بلکه یونان کاملاً ورشکسته شده است و امکان خروج وی،از حوزه پولی یورو متصور است.
بناً اروپا خودش هزاران پروبلم دارد و دولت افغانستان نباید خود را به شانه آنها بیاندازد.
بالاخره پانزده سال از حکومت جدید میگذرد، باید خود افغانستان نان و آب و بودجه خود را پیدا کند.
آقایان دارای تاریخ پنج هزار ساله، شیر، با غیرت،... امپراطور های جهانی، مهمان نواز از کیسه خلیفه، گدایی بس است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است