شرق خواستار تداوم حضور غرب!؟
هول و ولای حملات داعش و دیگر تروریست های تکفیری منتسب به آن، به جان چین و روسیه و هند افتاده است و کشورهایی که تا دیروز مخالف تداوم حضور و پایگاه های دایمی نظامی ابر قدرت غرب در منطقه بودند امروز مخالف خروج ناتو از قلب آسیا هستند! 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۰۰    ۱۳۹۴/۴/۱۲ کد خبر: 98331 منبع: پرینت

در مورد تداوم حضور گسترده و دراز مدت یا خروج فوری و قاطع سربازان یانکی از خاک افغانستان، نه فقط مردم ملکی، نه فقط حکومت مرکزی، نه فقط خود امریکا و نه فقط اعضای ناتو بلکه کشورهای ذی نفع یا ذی زیان همسایه و همجوار نیز مداخله جو و تصمیم ساز هستند.

هر زمانی که سران عضو ایتلاف بین المللی آتلانتیک شمالی درخصوص چگونگی حضور یا خروج از افغانستان نشست یا رایزنی داشته اند، کشورهای همسایه نیز به صورت مستقیم پوشش داده اند و اظهارنظرهای خود را نیز مخابره کرده اند.

به همین منوال، مذاکرات و گفتگوهای دوجانبه ی حکومت با کاخ سفید نیز از سوی کشورهای ذی دخل یا متاثر از ناامنی و بی ثباتی در منطقه پیگیری می شده است؛ اینک تنها گروهی که منفعل بوده اند و در برابر عمل انجام شده قرار گرفته اند مردم ملکی هستند و بس.

در تازه ترین خبری که پیرامون سرنوشت نامعلوم و تکلیف تعیین ناشده ی سربازان ناتو به سرکردگی امریکا در قلب آسیا بدست آمده است، داگلاس لوت از تصمیم گیری امریکا در مورد خروج نیروهایش پس از فصل جنگ در افغانستان پرده برمی دارد.

بنابر اظهارات نماینده دایمی امریکا در ناتو، سال جاری میلادی فصل جنگ است و روسای جمهور افغانستان و امریکا به توافق رسیده اند تا در مورد تعداد نیروها یا چگونگی مسوولیت اردوی ملی و ناتو پس از یک دوره آزمایشی در 2016 تصمیم گیری کنند.

امروز و فردا کردن برای تداوم حضور یا شرایط خروج، بزرگ نمایی ناامنی ها، بازی با اذهان عمومی برای اتکای هرچه بیشتر به سربازان یانکی و بی اعتمادی به اردوی ملی، حمایت نهان از طالبان و داعش و مخالفان مسلح همه و همه تا آنجا نتیجه داد که...

که اینک هول و ولای حملات داعش و دیگر تروریست های تکفیری منتسب به آن، به جان چین و روسیه و هند افتاده است و کشورهایی که تا دیروز مخالف تداوم حضور و پایگاه های دایمی نظامی ابر قدرت غرب در منطقه بودند امروز مخالف خروج ناتو از قلب آسیا هستند!

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است