حملات عربستان و فاجعه انسانی در یمن
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۰۳    ۱۳۹۴/۴/۱۱ کد خبر: 98319 منبع: پرینت

جنگنده های عربستان که از سه ماه پیش تاکنون مناطق مختلف مسکونی و تاسیسات اقتصادی یمن را زیر بمباران های شدید خود قرار می دهند، این کشور را در آستانه یک فاجعه انسانی بزرگ پیش می برند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در یمن وضع اضطراری انسانی سطح 3 اعلام کرد که بالاترین میزان وضعیت اضطراری به شمار می رود.

بنابر این گزارش، هدف سازمان ملل متحد، هدف از اعلان وضعیت اضطراری سطح 3، افزایش میزان امدادرسانی بین المللی به این کشور جنگ زده می باشد که از حدود 3 ماه پیش زیر تهاجم گسترده هوایی عربستان و متحدانش قرار گرفته است.

«استفن اوبرین» رییس نهادهای امدادرسانی سازمان ملل متحد با مدیران نهادهای امدادی این سازمان برای بررسی بحران یمن ملاقات کرد.

فرحان حق سخنگوی سازمان ملل متحد گفت که همه نهادها در باره اعلام سطح 3 به مدت یک دوره 6 ماهه در این کشور موافقت کردند.

بیش از 21 میلیون و 100 هزار تن که بیش از 80 درصد مرم یمن را تشکیل می دهند، نیازمند کمک و 13 میلیون تن نیز با کمبود مواد غذایی روبرو هستند واین درحالی است که سازمان ملل متحد اعلام کرد: دسترسی به آب آشامیدنی برای 9 میلیون و 400 هزار تن از مردم یمن دشوار شده است.

بر اساس طرح اضطراری سازمان ملل متحد، این نهاد برای دسترسی به 11 میلیون و 700 هزار تن از مردم یمن که به شدت نیازمند کمک هستند، تلاش خواهد کرد.

به گفته وی، نظام بهداشت و درمان یمن با بسته شدن دستکم 160 تاسیسات و اماکن بهداشتی و درمانی به علت ناامنی، نبود مواد سوختی و تدارکات، در شرف فروپاشی کامل قرار دارد.

سازمان ملل متحد همچنین بر عربستان ومتحدانش برای فراهم کردن امکان پهلو گرفتن کشتی های باری بیشتر در بندرهای یمن فشار آورده است که به شدت به واردات مواد غذایی، سوخت و دیگر تدارکات و امکانات حیاتی وابسته است.

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که در 10 ولایت از 22 ولایت یمن وضعیت اضطراری مواد غذایی رخ داده است که یک درجه کمتر از قحطی کامل به شمار می رود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خداوند حکومت سعودی را همرا حمایت گران اش نابود کند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است