ملاقات سفیر ایران با وزیر کار در کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۸    ۱۳۹۴/۴/۱۱ کد خبر: 98259 منبع: پرینت

سفیر ایران مقیم کابل با وزیر کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین ملاقات کرد.

داکتر اوریاخیل وزیر کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین در ملاقاتی که با محمدرضا بهرامی سفیر ایران مقیم کابل داشت گفت: کشورهای افغانستان و ایران با فرهنگ مشترک سالیان زیادی در عرصه های مختلف با یکدیگر همکار بوده است و این مشترکات سبب گردیده تا در سال های گذشته به دلیل جنگ در کشور، تعدادی از مردم افغانستان به کشور دوست، ایران مهاجرت کنند.

همچنان بعد از جنگ، ایران همکاری های خویش را دریغ نداشته و در عرصه بازسازی به ما کمک هایی نموده است که می توان از اعمار مراکز آموزش های فنی و حرفه ای و مراکز بازتوانی معلولین یادآوری کرد که این کمک و همکاری ها هیچ وقت فراموش نخواهد شد.

داکتر اوریاخیل در مورد بند شدن فعالیت های مراکز آموزش های فنی و حرفه ای و مرکز باز توانی معلولین که در کنار دادستانی موقعیت دارد و از سوی ایران ساخته شده صحبت نمود و از سفیر ایران خواست تا در مورد بازگشایی این مراکز با مردم افغانستان کمک نمایند.

محمد رضا بهرامی سفیر ایران نیز گفت: مشکل اساسی بند شدن آن مراکز نبود جای مناسب بوده است.

وی افزود: اگر مشکل جا برای مراکز فنی و حرفه ای و مشکل مرکز بازتوانی معلولین که در کنار دادستانی موقعیت دارد حل گردد، سفارت ایران متعهد است تا کمک هایش را به مراکز مذکور ادامه دهد.

در پایان تفاهم بر این شد تا از هر دو طرف یک کمیته مشترک تکنیکی ساخته شود تا مشکلات این مراکز را بررسی و بعدا در مورد بازگشایی و فعال سازی دوباره آن اقدامات لازم صورت گیرد.

گفتنی است که کشور ایران با وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معولین در بخش های فن و حرفه ای و باز توانی معلولین کمک می کند که سالانه شماری زیادی از هموطنان ما به کمک آن کشور در این بخش ها تربیت و به جامعه خدمت می کنند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است