فرار صدها تروریست از زندانی در یمن
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۳۱    ۱۳۹۴/۴/۱۰ کد خبر: 98239 منبع: پرینت

مقام های رسمی یمن روز سه شنبه گفتند که حدود یک هزار و 200 زندانی از جمله تروریست های وابسته به شبکه القاعده در جریان درگیری های شدید در شهر تعز در مرکز این کشور، از زندان این شهر گریخته اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این حادثه بزرگترین مورد از فرار زندانیان در سال های اخیر به شمار می رود.

خبرگزاری رسمی سبا به نقل از مقام های امنیتی شهر تعز مرکز استانی به همین نام افزود: گروه هایی از حامیان شبکه القاعده با حمله به زندان مرکزی این شهر، بیش از یک هزا رو 200 زندانی خطرناک را فراری دادند.

یک مقام محلی در تعز به رویترز گفت: برخی از فراری ها وابسته به شبکه القاعده بوده اند که با استفاده از درگیری های شدید میان گروه های شبه نظامی در این شهر، از زندان گریخته اند.

نیروهای مقاومت مردمی که در ماه مارس وارد تعز شده بودند در پی حملات هوایی سه ماهه عربستان و متحدانش از این شهر خارج شدند.

به گفته یک مقام امنیتی یمن، فرار این زندانیان هم زمان با درگیری شدید میان نیروهای مقاومت مردمی و شبه نظامیان وابسته به عبدربه منصورهادی رییس جمهوری فراری یمن نزدیک زندان مرکزی و تصرف این منطقه به دست این شبه نظامیان صورت گرفت.

یک گروه دیگر از تروریست های القاعده نیز در ماه آوریل از زندان شهر مکلا در شرق یمن گریختند.

عربستان و متحدانش از حدود سه ماه پیش به بهانه حمایت از عبدربه منصورهادی رییس جمهوری فراری یمن، تهاجم شدید و گسترده ای را به مناطق مسکونی این کشور آغاز کرده اند که هزاران قربانی از میان غیرنظامیان برجاگذاشته است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است