والی ترسو نمی خواهیم
همین مجاهدینی که همیشه در کنار نظام بوده اند و از آن حمایت کرده اند و سلاح و تجهیزات خود را به دولت تسلیم کرده اند، بهترین افراد برای اداره یک شهر در شرایط فعلی هستند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۱    ۱۳۹۴/۴/۱۰ کد خبر: 98211 منبع: پرینت

با سقوط شهرستان چهار دره قندوز طالبان چند گام تا مرکز شهر فاصله دارند. در پی درگیری شدید نیروهای امنیتی در چهار دره این منطقه به دست طالبان افتاده است. چهار دره در ده کیلومتری غرب شهر قندوز قرار دارد و گفته می شود طالبان با تصرف این شهرستان ساختمان های دولتی را به آتش کشانده اند. چهار دره کندوز در حالی به دست طالبان سقوط می کند که نمایندگان قندوز بارها از گسترش طالبان در این ولایت به حکومت هشدار داده بودند. نبردها از دو ماه پیش در قندوز شدت گرفته و حکومت چندی پیش از راه اندازی عملیات گسترده در این ولایت سخن زده است. چگونه چهاردره به دست طالبان افتاده است و چگونه قندوز به پایگاه طالبان تبدیل شده است؟

عبدالودود پیمان عضو مجلس نمایندگان در برنامه «فراخبر» گفت: ما نمایندگان قندوز در طی دو سه ماهی که گذشت، هر طرح و نظری برای قندوز داشتیم شفاهاً برای رییس جمهور ارایه دادیم. به عبدالرووف ابراهیمی که نماینده قندوز و رییس مجلس نیز می باشد طرح کتبی خود را دادیم.

وی در خصوص عوامل سقوط قندوز اظهار کرد: یکی از عوامل در به وجود آمدن شرایط فعلی قندوز، والی شدن یک فرد معمولی در قندوز است. انسان ترسویی است که توان مدیریت جنگ را ندارد. انتخاب وی به عنوان والی قندوز اصلاً مناسب نبود. وقتی سوابق وی را مطالعه کردم هیچ گونه سابقه ای در دولت نداشته است، سابقه ای در جبهه هم نداشته است، هر گاه که جنگ می شود وی در قندوز حضور ندارد . هم اکنون هم در کابل به سر می برد و خانواده اش در تاجیکستان زندگی می کنند. ضعف مدیریت قندوز باعث پیشرفت طالبان در آنجا شده است. این والی توان مدیریت جنگ را ندارد، حضور همیشگی در شهر ندارد و از جنگ می ترسد. ما در خواست برکناری وی را دادیم اما هیچ ترتیب اثری انجام نشد.

پیمان، در خصوص جایگزینی برای والی قندوز گفت: اگر حکومت لجبازی را پیشه نکند، همین مجاهدینی که همیشه در کنار نظام بوده اند و از آن حمایت کرده اند و سلاح و تجهیزات خود را به دولت تسلیم کرده اند، بهترین افراد برای اداره یک شهر در شرایط فعلی افغانستان هستند.

این نماینده مجلس در مورد تمویل کنندگان داعش و طالب در افغانستان اظهار کرد: برای شهرهای افغانستان مخصوصا در ولایت قندوز والی هایی نیاز است که در برابر تروریست هایی که وارد این شهر می شوند جلوگیری به عمل آوزد و شجاع باشد. هم اکنون چرخبال ها به راحتی به قندوز می آیند و نیروهای دشمن را در آنجا پیاده می کنند. والی پکتیا دو ماه پیش اقرار کرد که از شورای امنیت افغانستان دو لک دالر برای خانواده های داعش تقسیم شده است. بر وی فشار آوردند و وی را از کار برکنار کردند. از آن طرف چرخبال های خارجی هم به نیروهای دشمن کمک رسانی می کنند و در یک مورد که دیده شده بودند گفتند ما اشتباهاً کمک رسانی کرده ایم، قصد ما نیروهای امنیتی افغانستان بود.

وی در پایان گفت: ما والی را که در قندوز حضور ندارد، خانواده اش خارج از افغانستان هستند و در خیر و شر افغانستان شریک نیست نمی خواهیم. ما والی را می خواهیم که لباس نظامی پوشیده و در کنار نیروهای امنیتی در جبهه باشد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دنیاحکومت رابدست سیاسیون خبیرداده نظامی رادرحفظ سیاسیون میگمارد.مانظامی آدمکش رادرهمه امورمیخواهیم باید هم چور و چپاول شویم . طبیب بارمریض کارمیکندانجنیردرامورتخنیک یامعلم درامورتدریس گویا هربخش زندگی کارشناس خودرادارد.امادرحکومت ...و طالبان درهمه اموریک آدمکش موظف بودکه غیرازغارتگری چیزدیگری یادنداشت.اگروالی قندوزنظامی نیست یعنی سیاسی باشدبهترین متخصص بوده اگربیسوادباشدبدترین رهبرولایت خواهدبود.
وطندار

>>>   ... وقتی به قدرت بودند چه کار ها کردند و چه دستاورد های داشتنند که حالا داشته اشد من خجالت میکشم که نام ...را در این موارد بگیرم آنها چنان چور و چپاول و بربریت را براه انداخته بودند که به ع و غ و کرزی هزاران مرتبه شکر کنیم کابل را روسها طالبان کرزی با خاک یکسان کرد یا ...؟با چه رویی باز هم از این جنایتکاران نام ببریم.
صبور مزار

>>>   همین ...که همیشه در کنار نظام بوده اند و از آن حمایت کرده اند و سلاح و تجهیزات خود را به دولت تسلیم کرده اند، بهترین افراد برای اداره یک شهر در شرایط فعلی افغانستان هستند."!!!!!!!!!!!!!من هیچ تبصره ای در باره نوشته فوق شما نمیکنم ولی... محترم پیمان صاحب! ترا بخداوند سوگند میدهم در همین ماه مبارک رمضان بعد از نماز خفتن وقتی خودت با خدایت تنهای تنها هستی! "پکول" خودرا پیش رویت بگذار تمام این قریب سی سال را مختصر از نظرت تیر کو و بعدش وجدانا فکر کو در جمله بالا چه "درفشانی" کرده ای؟؟؟!!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است