سرقت معادن کشور در نهایت مزدوری عین و غین
معادنی که توسط نیروهای تحت امر داعش با همکاری نیروهای متخصص خارجی و کارگران داخلی استخراج می شود، از طریق مرزهای پاکستان از کشور خارج می شود و سپس با مبالغ کلانی به فروش می رسد تا یکبار دیگر مردم افغانستان در حسرت بهره بردن از این منابع سرشار ملی خود باقی بمانند 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۸    ۱۳۹۴/۴/۱۰ کد خبر: 98183 منبع: پرینت

در حالی که طی هفته های اخیر چندین بار کابل بر اثر حملات شبه نظامیان طالبان به لرزه در آمده که نشان از بی برنامگی و عدم توان کافی نیروهای امنیتی در پایتخت دارد، وزارت داخله کشور در ادعایی کلان اعلام کرده که سياست کلي نظام کشور در برابر جنگ و صلح شفاف و مشخص است!!!

محترم صدیق صدیقی سخنگوي وزارت داخله روز گذشته در یک نشست خبری با بیان اینکه سياست کلي نظام افغانستان در برابر جنگ و صلح مشخص و از شفافيت لازم برخوردار است، گفت: کساني که به دنبال صلح هستند مي‌توانند به روند مذاکرات صلح ملحق شوند، اما افرادي که به فکر گسترش جنگ و ناامني در افغانستان هستند نيز با مقابله نيروهاي امنيتي مواجه خواهند شد.

جناب سخنگو با بیان اینکه پيام نيروهاي امنیتی براي افراط‌گرايان اين است که با تمام قوا عليه آنان مبارزه خواهند کرد، تصریح کرد: شش ماه آينده زمان نابودي دشمنان افغانستان است و ديگر کسي نمي‌تواند مردم و تماميت ارضي کشور را تهديد کند چرا که شرايط جنگ در افغانستان تغيير کرده و مخالفان توانايي خود را از دست داده‌اند!!!

این ادعای خنده دار را بگذارید در کنار نگرانی محترم کرام‌الدین رضازاده عضو پارلمان کشور که مدعی است داعش به معادن شمال کشور دسترسی پیاده کرده و نیروهای تحت اختیار این گروه بصورت غیرقانونی درحال استخراج معادن افغانستان هستند. به گفته جناب رضازاده ناامنی ها در شمال باعث استخراج معادن بصورت غیرقانونی شده که متاسفانه توجه دولت نیز به این موضوع بسیار کم است.

این موضوعی است که داکتر داوود شاه صبا وزیر معادن کشور نیز در هشتم ژوئن (18 جوزا) به نمایندگان پارلمان گفت که داعش تهدیدی جدی برای صنعت نوپای معدن در افغانستان است زیرا چالش های امنیتی، مانع از نظارت دولت بر 100 معدن از 339 معدن کشور می شود.

هرچند لازم به توضیح است که معادن را نمی‌توان به صورت ساده و با دست استخراج کرد به جز معادنی مانند ذغال سنگ. اما سایر معادن باید به صورت فنی استخراج شود که داعش و طالبان به تنهایی قادر به استخراج معادن نیستند ولی طبق گزارش های رسیده این گروه‌ها افراد متخصصی را در اختیار دارند که در راستای استخراج معادن با آنان همکاری می‌کنند.

جای تاسف آن زمانی است که بدانید کشور ما سرزمین معادن بی شمار جهان است و بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته، کشور ما دارای 1400 نوع مواد معدنی بوده که اکثر این معادن از نگاه اقتصادی دارای ارزش قابل ملاحظه ای می باشند.

بنا به گفته ی مقالات علمی معتبر جهان، میزان ذخایر موجود در معادن تازه کشف شده فلزات لیتیوم، آهن، مس، کوبالت و طلا در جنوب افغانستان به حدی است که می تواند کشور فقیر ما را به یکی از مهم ترین کشورهای جهان مبدل نماید از معادن طلا، نقره، آهن، مس، سرب، زغال سنگ، گرافیت، نفت، گاز، گوگرد گرفته تا معادن قیمتی تر مثل ابرگ، سنگ ریشه، شاه مقصود، سنگ مرمر، نمک، زمرد، اورانیوم و لاجورد که بیشتر این معادن تا کنون بصورت رسمی استخراج نشده اند.

آنگونه که تحقیقات علمی نشان می دهد معادن افغانستان در جمله معادن کم مصرف، پر کیفیت و کم نظیر شمرده می شوند که در نوع خود کم نظیر هستند که کشف معادن اورانیوم که یکی از مواد مهم در صنعت و وسایل هسته ای است در نقاط مختلف افغانستان بخصوص در ولایت هرات، از جمله جذابیت های بی شمار این ثروت خداداد به شمار می رود.

عالی جنابان اشرف غنی و عبدالله وعده داده بودند که در سال اول حکومتداری خود، 50 درصد درآمد افغانستان یعنی چیزی حدود 4 میلیارد دالر را از راه استخراج همین معادن تامین خواهند کرد که زمینه ساز حداقل 500 هزار فرصت شغلی نیز می گردید ولی اکنون داعش اختیار این معادن را در دست دارد.

شاید پرسیده شود این معادن استخراج شده از چه طریق از کشور خارج می شود. گزارش جناب رضازاده وکیل محترم پارلمان بیانگر این است که معادنی که توسط نیروهای تحت امر داعش با همکاری نیروهای متخصص خارجی و کارگران داخلی استخراج می شود، از طریق مرزهای پاکستان از کشور خارج می شود و سپس با مبالغ کلانی به فروش می رسد تا یکبار دیگر مردم افغانستان در حسرت بهره بردن از این منابع سرشار ملی خود باقی بمانند.

در این میان عین و غین نیز همچنان به شعار دادن بسنده می کنند چرا که جز این کار چیزی دیگری در چنته ندارند و آمریکا اجازه دخالت در این امور را به آنها نداده و نمی دهد.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سرقت این معادن منحصر به ع و غ نیست, لطفاً دزدان سابقه کار و کار کشته سالیان متمادی را در نظر داشته باشید هنوز هم با اعمال شوم شان دست به یغما و چور و چپاول میزنند, اگر طی سالیان که گذشت این معادن بگونه قانونی استخراج میشد در کشور ما یکنفر فقیر وجود نمیداشت ولی این مسلمانان همیشه به سینه کوبیده توسط آیات قرآنی ولی در باطن مردمان فریب کار حقوق میلیون ها میلیون انسان این سرزمین را چپاول کرده اند. ... بر آنان. وسلام شما در دبی بروید از برکت استخراج معادن شان یکنفر غریب وجود ندارد. ...

>>>   اسم شان دولت است درحقیقت یک مشت دزدوراهزن است .مکر میشود دولت باشدمعادن یک کشوررااستخراج کند وببرددرکشور دیکر بفروشد.دولت خودش دزداست بادزدها هم کاری میکند .امریکاودولت طالب وداعش اینها یکی است درظاهر مردوم رافریب میدهد .تااین چهار تادرافغانستان هست مردوم افغانستان اب خوش نخواهدخوردوروی ارامش رانخواهددید

>>>   سرقت معادن افغانستان از زمان طالبان صورت گرفته بود ، ان زمان بود اما انقدر مانند این روز ها علنی نبود و سایل اندکی در دسترس انها قرار داشت ، اما فعلا با تجهزات مدرن جهان اول با سرقت ملیونی از طریق افغان های محلی و با باداران ازگ نشین انها ثروت ملی وطن را به بیگانه ها با مقدار پول اندک با جیب خود . ای وای وطن وای وطن.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است