داعش بسیاری را در افغانستان ثروتمند می کند!
داشتن تعریف مشخص از دوست و دشمن از ضروریات مهم در یک کشور است اما تا هنوز رییس جمهور ما مشخص نکرده است که داعش دشمن است یا نیست؟ فقط گفته که داعش یک تهدید است. اگر در داخل حکومت چیز مشکوکی وجود ندارد، چرا سران دولت نمی نشینند و در این مورد تصمیم نمی گیرند 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۳    ۱۳۹۴/۴/۸ کد خبر: 98038 منبع: پرینت

محترم ظفر هاشمی سخنگوی معاون رییس جمهور روز گذشته اعلام کرد گروه تروریستی داعش که عمدتا در عراق و سوریه حضور دارد، در سه ولایت کشور حضور دارد: ولایت ننگرهار در شرق، فراه در غرب و هلمند در جنوب. که نیروهای امنیتی کشور عملیاتهای موفقیت آمیزی علیه این گروه تاکنون انجام داده اند.

جناب هاشمی در حال اکنون خبر از حضور داعش در سه ولایت طالب نشین می دهد که حضور داعش در افغانستان،حرف تازه ای نیست و این زمینه سازی از چند سال قبل به گونه ای خاص سازمان دهی شده است.

عقیده ی بسیاری از کارشناسان مسایل سیاسی این است که داعش یک پروژه دراز مدت آمریکایی است و در سالی که پیش رو داریم داعش نه تنها در افغانستان خواهد بود بلکه در کشورهای آسیای میانه نیز حضور فعال خواهد داشت. آمریکایی ها علاقه دارند که مشکل در آسیای میانه رنگ و روغن بیشتری بگیرد. همانگونه که باراک اوباما گفت ما با داعش می جنگیم ولی چندین سال را دربرخواهد گرفت. ده یا پانزده سال را در برخواهد گرفت تا آنها از بین بروند. این حرف به این معنا است که این پروژه ده سال دیگر نیز بر سر کار است.

از طرف دیگر همین آمریکا رابط اصلی داعش با حامیان مالی اش می باشد. در اکثر قضایای افغانستان و منطقه، طراح نقشه های داعش آمریکا بوده که کمکهای مالی سعودی و کشورهای خلیج فارس را هماهنگ نموده و از طریق پاکستان تطبیق می کرده است.

علت اینکه طالبان هم به داعش می پیوندند کاملا مشخص است. از نگاه اقتصادی داعش در حال حاضر تامین شده است. چاههای نفت را در اختیار دارد. پول فراوانی دارد. داعش به کوچکترین سربازش 500 دالر معاش می دهد ولی طالبان نمی توانند این مقدار را به نیروهای خود بدهد، به همین دلیل با سیاست زیرکانه ی کاخ سفید، روند پیوستن طالبان به داعش در جریان است و جنگهای بین این دو گروه ظاهرسازی می باشد تا واقعیت.

این واقعیتی است که طالبان با پول عرب و زور آمریکا و با کمک استخبارات پاکستان، آمدند و این همه مدت در افغانستان جنگیدند. کسانی را کشتند و بستند و کسانی را بی سرنوشت و بی عزت کردند. با توجه به برنامه هایی که آمریکا در کل منطقه و در قبال دنیای امروز داشت، حالا به این نتیجه رسیده اند که طالبان دیگر نمی توانند این برنامه را به پیش ببرند بنابراین باید پروژه به داعش تغییر کند.

آمریکایی ها می خواهند با آوردن داعش در افغانستان به خصوص در شمال، کشورهایی را که چند سال بعد قدرت دنیا می شوند یا کشورهایی که می توانند جهان را دو قطبی بسازند، تحت فشار قرار دهند.

اگر جنگی هم بین طالبان و داعش در جریان است به این خاطر می باشد که آمریکایی ها با ایجاد اختلاف میان این دو گروه قصد دارند که بخشی از طالبان را به صلح با حکومت افغانستان بیاورند و آنها را در بدنه حکومت جای دهند و در طرف دیگر داعش را در افغانستان و به خصوص در شمال نیرو بخشند و مشکل کلانی را برای کشورهای منطقه به خصوص کشورهای آسیای میانه و کشور چین ایجاد کنند. از این طریق می توانند از طالبان در حکومت و از داعش به طور دیگری استفاده کنند.

اگر حرف غیر این است و آمریکا پشت سر قضیه داعش نیست و پاکستان در گپ هایش صادق است، چرا کسی در مقابل این مشکلات نمی ایستد و همه سکوت کرده اند؟ چرا مقامات بلند پایه حکومت از رییس جمهور گرفته تا والی هایش این مسایل را به شکل عمده مطرح می کنند اما کاری نمی کنند؟
معنای این حرفها این است که خارجی ها در فکر بدامنی کلان در منطقه هستند.

داشتن تعریف مشخص از دوست و دشمن از ضروریات مهم در یک کشور است اما تا هنوز رییس جمهور ما مشخص نکرده است که طالب دشمن است یا نیست؟ داعش دشمن است یا نیست؟ فقط گفته که داعش یک تهدید است. اگر در داخل حکومت چیز مشکوکی وجود ندارد، چرا سران حکومت وحدت ملی نمی نشینند و در این مورد تصمیم نمی گیرند. همه در این مورد می دانند اما تصمیم گیر کجا است؟ کجا است آن تصمیم گیری که در برابر این قضیه کلان و مهم تصمیم جدی و اساسی بگیرد؟

به هر حال آنچه مسلم است اینکه پشت سر موضوع داعش دست های بزرگ اقتصادی و سیاسی مطرح است که برخی به انتظار و چشم طمع داشتن به ثروت های این گروه در قبال حضورش سکوت کرده اند. لذا اگر در چنین شرایطی رهبران بر سر پلان امنیتی که در روزهای کمپاین انتخاباتی مطرح می کردند کار نکنند و با هم همکاری ننمایند و مردم افغانستان را در کنار خود نداشته باشند ما دچار مشکلات زیادی خواهیم شد و افغانستان به طرف بحرانی خواهد رفت که نمی توانیم آن را کنترل کنیم.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تعدادی را ارمیکائی ها ثروتمند ساخت دیگری را داغش دیگری را خشخاش

>>>   داعش پروژه خطرناک و مخرب در افغانستان است داعش افغانستان را از ریشه و بیخ ویران کری و انوقت پاکستان و عربستان خرابه ... را یکسوبه پاکستان اعلان میکند. اشرف غنی انوخت بهدف خود میرسد و ازافغانستان بکمک سعودی فرارمیکند مردم باخبر باشند

>>>   پلان و طرح ریزیهای کاخ سفید و همپیمانانش در قبال کشورهای اسلامی از چندین سال پیش شروع شد . از جمله این پلانهای کاخ سفید به وجود اوردن القایده و طالبان بود . و پلانهای بعدی حمله نظامی غربیها بدون مجوز سازمان به اصطلاح ملل به کشورهای اسلامی که در صدر قدرتهای منطقه قرار داشتند مشل کشور عراق و یا کشور لیبی . و حال امریکا و غرب گروه تروریستی داعش را به وجود اورده . فعلا امریکاییها و ناتو در افغانستان مصروف ایجاد نا امنی در شمال افغانستان مشل ولایت بلخ است تا حلقه را برای ... تنگتر کند و ... را از قدرت بر کنار کند تا زمینه هرج و مرج و نا امنی در شمال و ولایت بلخ ایجاد شود و راه نفوذ امریکا و ناتو را به کشورهای همسایه روسیه باز کند .
احمد

>>>   خوب است كه ثروتمند شوند حالا جنگ خودش يك نوع تجارت است سابق درمواد خوراكه هرچيزمخلوط ميكردن بنام خوراكه ميفروختن حالا خود إنسان رامستقيم ميكشن ودالر ميگيرند ،نه سخن از دين است نه سخن از دفاع وطن است فقط وفقط دفاع از دالر است وبس
م. ى

>>>   پیش از حمله امریکا و غربیها در افغانستان در سال 2001 . غربیها چند پلان اساسی داشتند که باید اجرا می شد تا منافع امریکا و غرب را در کوتامدت و دراز مدت تامین میکرد .1. اشغال افغانستان و نابودی سلاحهای سنگین که در دست ... بود . تا ... خلع سلاح شود و برعلیه امریکاییها هیچ وقت قیام نتوانند . این پروزه از بین بردن سلاحهای ... همین اکنون در حال اجرا است و جریان دارد . منظورم از ... اتلاف شمال است نه طالبان .2. به وجود اوردن یک دولت ضعیف و مملو از فساد اداری در افغانستان که همیشه پایه های این دولت لرزان باشد .3. افزایش تولید تریاک . تا درامد تریاک به جیب امریکاییها برود و جوانان افغانستان معتاد شوند .
4 . کمکهای نظامی همزمان به طالبان و دولت مرکزی . به معنی که دو طرف جنگ باید بطور یکسان کمک نظامی شود تا جنگ و یا این فلم هالیوودی ادامه پیدا کند .
5 . جایگزین کردن گروه تروریستی داعش به جای طالبان .

>>>   ...اسم شان طالب وداعش است در حقیقت ارتش است از کشورهای مختلف که برای امریکا ومتحدانش کار میکند. امریکا میخواهد کشور ها درکیر جنک باشد وخودش حکومت کند که دراین زمینه موفق بوده است.

>>>   اکر یادتان باشد چند سال پیش امریکا درحال ورشگستکی بود.جنک را درکشورهای مختلف راانداخت به عنوان مثال عراق افغانستان لیبی اوکراین و... تا کارخانه های جنکی شان فعال شودوذخایر این کشورهارابه غارت ببرد .نفت عراق راازداعش میخرد بشکه پنج دالر فروش شصت الی هفتاد درافغانستان معدن های مارا غارت میکند کسی کارندارد امریکای که بانکهایش درحال ورشکستکی بود فعال وفعال تر شده است

>>>   ... بر امريكا

>>>   برنامه؟فلم

>>>   کاری خوب است امریکا نتوانست ببینیم داعش چه می کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است