اراده ای برای پایان دادن به ناامنی وجود ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۰۹    ۱۳۹۴/۴/۵ کد خبر: 97872 منبع: پرینت

طالبان در پیوند به پیشنهاد آتش بس در ماه مبارک رمضان توسط شورای علمای پاکستان پاسخ دادند و موضع خود را روشن مطرح کردند. پاسخ این بود که علاوه بر اینکه آتش بسی در کار نیست بلکه حملات خود را در این ماه تشدید می بخشند. بار دیگر با حمله به پارلمان افغانستان، این گروه نشان دادند که به هیچ ارزشی باورمند نیستند. مجلس نمایندگان امروز شاهد حمله شش انتحاری به تالار مجلس بود. خوشبختانه دراین حمله هیچ کس آسیب ندید و شش مهاجم توسط سربازان امنیتی پارلمان از بین رفتند. هدف مهاجمان از این حمله چه بوده است؟

نیلوفر ابراهیمی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «آماج» گفت: تمام سربازان نیروی امنیتی کشور قابل تقدیر هستند که جان خود را بر کف گرفته و از این وطن دفاع می کنند. به خصوص سربازانی که در انفجار مجلس روز گذشته تمام قهرمانی خود را نشان دادند و مهاجمان طالبان را از پادرآوردند. پایین دست های کشور ما در حوزه های مختلف خوب کار می کنند مشکلاتی که ما داریم در راس است. متاسفانه در راس اراده ای برای پایان دادن به ناامنی ها وجود ندارد برای همین است که ما با مشکلاتی اینچنینی دست و پنجه نرم می کنیم وگرنه سربازان نیروی امنیتی ما با انگیزه ای بالا و برای دفاع از وطن به بهترین وجه عمل می کنند.

وی با انتقاد از حکومت و عملکردهای آن عنوان کرد: حکومت حکومتی است که در آن زنان به گروگان گرفته می شوند و رهبران هیچ جدیتی برای رهایی آنان و تکرار نشدن این گونه اتفاقات ندارند. هم اکنون استخبارات همسایه در جای جای وطن ما به راحتی کار می کنند. حتی استخبارات آی اس آی در چهار طرف ارگ ریاست جمهوری نفوذ دارند. حتی به دولتمردان ما امر می کنند، نظریه می دهند و سفارش می دهند.

ابراهیمی دلیل ضعف حکومت را چنین بیان کرد: نه ماه است که از حکومت وحدت ملی می گذرد و ولایت های ما هنوز والی ندارد. ولسوالی های ما فرمانده امنیت ندارد. وزرت دفاع ما وزیر ندارد. اختلاف نظر میان رهبران از کوچکترین مسایل تا بزرگترین مسایل دامنگیر کشور است. اینها همه نشان می دهد که ما چقدر ضعیف هستیم. با این وضعیت ضعیف کسی ما را جدی نمی گیرد. ما در حالتی نیستیم که حتی ما را برای صلح جدی بگیرند. در وضعیتی هم نیستیم که بتوانیم به خوبی جنگ کنیم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کاملا مطمن باشید تا زمانکه غربیها در افغانستان باشد و نوکران خود طالب داعش را تربیه کند تجهیز کند و به کمک پاکستان اماده انتحاری کند. هرگز امنیت در افغانستان نخواهد امد

>>>   شما از کدام حکومت نام میبریند کشور که رهبرانش دست نشانده پاکستان و زیر اثری تروریستان باشد.و این حکومتی بی بنیاد وبی نهاد برای ملت افغانستان اینده ساز نیست.و هدف این رهبرا به قدرت رسیدن و بمقام رسیدن و بلند بردن نام و خوش ګزارانی است.تا اینتخابات اینده این بار کج ادامه دارد.
ګل رحمن از کشم

>>>   تااین افراد که درراس حکومت است افغانستان هرروزنابود ونابودتر خواهد شد.مردوم بیایدمتحد شوید وعلیه فاسدان ووطن فروشان قیام مسلحانه کنیم.جنک خوب نیست ولی راه دیکر نمانده ازاین که دیکران مارا یکی یکی میکشد چراما انهارانکشیم.بشینیم کشته شدن برادران خودرا نکاه کنیم ویک روز نوبت خودمان میشود.

>>>   درست است اراده برای ناامنیها وجودندارد راه حل چیست ؟

>>>   بسمه تعالیضعف ما سبب می‌شود که مخالفین ما نه ما را در جنگ جدی بگیرند و نه در صلح «نیلوفر ابراهیمی نماینده مجلس»نماینده محترم عجب راست گفتی ولی باز ملاحظه کردی بهتر است بگوییم: دولت ما اقتدار ندارد، دولتی است که با عدم اقتدارش ذلت مملکت را در برابر اجانب فراهم کرده است. شاید هم دولتمردان در کشورما اقتدار را از جابریت تشخیص نداده اند. سالها است که در افغانستان دولت‌های جبار و ستمگر و انحصارگر زمینه ذلت مملکت را در برابر اجانب و مزدورانش فراهم ساخته است.
احمدزاده از بامیان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است