بودن یا نبودن مجلس، فرقی به حال مردم ندارد
اکثر نمایندگان مجلس جنایتکار، ناقضین حقوق بشر و قاچاقچیان مواد مخدر هستند. پارلمانی فعلی ضد دموکرات ترین پارلمان است و ادامه پیدا کند یا نکند چندان فرقی به حال مردم نمی کند 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۳    ۱۳۹۴/۴/۲ کد خبر: 97692 منبع: پرینت

با تایید ادامه کار اعضای مجلس از سوی رییس جمهور، خود نمایندگان نیز به ادامه کارشان مهر تایید زدند. برگزار نشدن انتخابات پارلمانی و ادامه کار مجلس نمایندگان پس از اول سرطان یک بار دیگر موضوع انتخابات را به ورطه فراموشی گذاشت و حکومت به جای برگزاری انتخابات پارلمانی کار مجلس را تمدید کرد. هنوز هم روشن نیست که چه وقت انتخابات پارلمانی برگزار خواهد شد اما ارگ ریاست جمهوری در اعلامیه ای گفته است که متعهد است که تا یک ماه دیگر تاریخ انتخابات را تعیین و تقویم انتخاباتی را اعلام نماید. پس از امروز سرنوشت مجلس چگونه خواهد بود؟ آیا انتخابات پارلمانی واقعاً برگزار خواهد شد؟

سیلی غفار سخنگوی حزب همبستگی افغانستان در برنامه «فراخبر» گفت: انتخابات پارلمانی برگزار شود یا نشود و یا کار نمایندگان فعلی ادامه پیدا کند یا نکند مشکلات مردم را حل نمی کند. از طرفی دیگر کشوری که خود حکومتی پوشالی، مزدور و فاسد دارد، انتخاباتی که برگزار می کند فایده ای برای مردم ندارد. در این حکومت و با انتخابات آن، نمایندگانی خواهند آمد که به زور واسطه و پول بر سر کار می آیند. در مجلس قبلی هم بیشتر نمایندگان از همین طریق بر سر کار آمدند. اکثر نمایندگان مجلس جنایتکار، ناقضین حقوق بشر و قاچاقچیان مواد مخدر هستند. پارلمانی فعلی ضد دموکرات ترین پارلمان است و ادامه پیدا کند یا نکند چندان فرقی به حال مردم نمی کند.

وی معتقد است حکومت برای فریب مردم نشست هایی را برای مشورت به راه انداخته وگرنه از همان ابتدا مشخص بود که کار مجلس را تمدید می کند و افزود: حکومت فعلاً سناریویی به راه انداخته است و در پشت پرده برنامه های دیگری از طریق این سناریو دارد. اگر حکومت می خواست و اراده برای انتخابات داشت می توانست کمیسیون اصلاح انتخاباتی را ایجاد کند و انتخابات را برگزار کند و اینطور سناریو به راه نمی انداخت که آیا کار مجلس تمدید بشود یا نشود و اگر تمدید بشود قانونی است یا نیست، مشروعیت دارد یا ندارد. تمام این حرف ها بازی با کلمات و فریب دادن مردم است. همانطور که جناب بشردوست که خود عضو پارلمان است گفته بود که کار اعضای پارلمان ادامه پیدا می کند چرا که آنها با حکومت افغانستان برای رای دادن به سیزده وزیر معامله کرده بودند. در بدل رای دادن به سیزده وزیر از حکومت پول و مقام و انواع امتیازات دیگری گرفته اند و تمدید کار آنها یکی از این امتیازات بوده است.

غفار ادامه کار مجلس را بیهوده و به هدر رفتن بودجه کشور دانسته و گفت: این معاش و پول و امتیازاتی که به مجلس نمایندگان در زمان کار آنها داده می شود هزینه بیهوده است که به آنها داده می شود چرا که آنها نه تنها کاری برای مردم نمی کنند بلکه به ضرر آنها کار می کنند. بهتر است درب پارلمان بسته شود و این هزینه ها برای معارف افغانستان و برای تعلیم و ترتبیت فرزندان کشور به مصرف برسد، برای صدها مشکل اجتماعی دیگری که داریم به مصرف برسد. افغانستان حالا جزو کشورهایی است که بیشترین آمار مرگ و میر مادران و نوزادان را دارد برای حل این مشکل به مصرف برسد. تا اینکه این بودجه ها به کسانی برسد که اصلاً به مردم و کشور فکر نمی کنند. فقط به خود و باداران خود فکر می کنند. بودن اعضای پارلمان به نفع مردم نیست چرا که آنها مردمی فکر نمی کنند. به مشکلات مردم نمی اندیشند و کشور را به سوی نابودی می برند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خداوند تو خواهر قهرمان از شر این ظالمان در امان نگهدارد گفته هایت همه قابل قبول مردم است .وحقیقت است و خداوند افغانستان را هم از دست این گروپ شر وفساد نجات دهد.
سیداحمد

>>>   فــــــرقـــی دارد اگر اینها نباشد شش ملیارد در بودجه حکومت پس النداز میشود وصد ها سرباز که فعلا محافظ اینها هستند به وظایف اصلی شان برمیگردند از از دحام سرک ها کاسته میشود از واسطه بازی .مصروف ساختن وزرا به کارهای شخصی اینها جلوگیری میشود اگر اینها نباشند وزرای دفاع وداخله را هر روز کسی از کارشان نمیکشد و آنان میتوانند مصروف وظایف اصلی شان باشند از بودن اینها نبودن شان به !
( ر )

>>>   نماینده های مجلس حرف ازنژادوقوم میزنن واین مشکل بزرگی هست وملت راازهم دورمیکنن وتخم نفاق میپاشن تمام افغانهااگروطنتان رادوست داریدفرق نگذاریدبین هم وهمه سیاستمداران وهمین نماینده های نژادپرست هستن که هرروزجوانان مابه خاک وخون کشیده میشون مابایدازحق شهروندی خوددفاع کنیم همه ماافغان ومسلمانیم

>>>   صاحبان قدرت امروز موقعت افغانستان : مردم مظلوم وبیچاره کشورعزیز مارا دیگر ازار ندهید، کدام انتخابات کدام کمسیون انتخابات و کدام صندوق رایدهی شما، صرف فریب مردم ،جعلیات وغیره تخطی های حقوقی که دامنگیر مادر وطن گریده است روز حساب دهی شما در مقابل ملت مظلوم نزدیک است ، باز هم در کوچه های کشور های غربی و امریکا صدا خواهیم زد که درافغانستان اسلام در خطر است، شب را روز کردند در غفلت ـــ چه مستی ها دارند بر حقیقت.
ا ـــ ز

>>>   مضمون بسیار منطقی است. این به اصطلاح پارلمان بی معنی و بیهوده هیچ به درد ملت بیچاره نمی خورد. خوب خواهد شد مصارف این پارلمان را که صد ها میلیون دالر میشود برای فقرا و غربا مصرف نمایند. شاید چند تن از انسان های با درد نیز در پارلمان موجود باشند ام بخش اعظم آنها افراد نا شایسته و دزد هستند.
صادقی از سرخ پارسا

>>>   کامل با شما هم نظر هستم. حرف های دلم را گفتی. زنده باد سیلی غفار

>>>   نبود شان هزارباربهترازبودن أين مصيبت ها برأي ملت است .
كابلي

>>>   چه باید گفت؟! و یا اصلا چه باید کرد؟! متاسفانه "آنچه البته به جایی نرسد فریاد است"!!!

>>>   مردم افغانستان عمیقاء درک کرده اند که ما به عقب حرکت میکنیم و دشمن ما به پیش میرود این برعکس حرکت کردن مارابه گرداب بدبختی می اندازد اما چاره چیست به فرق ما سنگ خورده گنگس شده ایم گرده ما بدست امریکاست هر لحظه فشارش میدهد قلب مارا از کار انداخته اند در رگ های ما خیانت جنایت وطن فروشی انسان فروشی (........ همه چیز فروشی) ترزیق شده ما در دشت کربلا پرتاب شده ایم قبله را گم کرده ایم فقط معجزه کاراست وبس وقتی ترا مردم خواست تو مردم را نخواستی حالا که مردم ترا نمی خواهد تو خود را بالایشان تحمیل میکنی این چه معنی دارد پارلمان؟ حالا شما باچشم پاره گی از کی ها نمایندگی میکنید؟ از انانیکه به خانه وقریه شان رفته نمیتوانید وانها خانه شمارا ندیده اند ویا امده نمیتوانند.؟ این پول های حرام راکه به جیب میزنید مار خانه تان خواهد شد شما وعزیز ترین های تان را خواهد گزید.
م.ا.کابل

>>>   زنده بادسیلی غفار راست کفتی خواهرعزیزم

>>>   دقیقا همینگونه است ای کاش یک چند نفر دیگر مانند سیلی غفار پیدا میشود و حقیقت تلخ را بازگو میکرد و نقاب روی این وکیلان خاین را پاره کرده به مردم مظلوم مان واقعیت را روشن مینمود تا از دمباله روی کورکورانه اجتناب میورزید.
یوسف آمین کابل

>>>   این همه راست است این وکیل ها غیر از دلالی کاری دیگر ندارد شرم هم ندارد هیچ خدمتی به مردم خود نکرده آنقدر خود را مستحق میداند انسان فکر میکند از اینها آدم های بهتر کسی نیست ای کاش امروز میدیم در انفجار جان صد تن از این ها گرفته میشد مردم ما از دست این خلاصس مس سافت

>>>   موافقم
خراسانی

>>>   زنده باشی جناب غقار براستی هم همین طور است. پارلمان مبدل به کمشن خانه و جمع شدن یک عده ... فی الارض است. باید پارلمان منحل شود.
جاغوری

>>>   گپ کاملا بجا که اگر پارلمان نبود و اگر حالی است درد مردم را درمان نکرده و هیچگاهی نخواهد کرد بل همه روزه با عث اظافه شدن مشکلات مردم میگردد ، پارلمان جای است که برای بیشتر از 200 نفر که خود را نماینده مردم معرفی میکنند و از نام مردم استفاده سوء میکنند زمینه هر کاری (قتل ، اختطاف ، دزدی ، کمیشن کاری ، قاچاق انسان و مواد مخدر ، غصب زمین های مردم و دولت ، و هزار ها جنایت دیگر) که بخواهند انجام بدهند را داده است و هیچ نهادی هم نیست که از ایشان پرسان کند که؟؟؟؟؟؟..
رحیمی از پنجشیر

>>>   سیستم پارلمانی خوب است اما در کشور مثل افغانستان امروزی نخیر بخاطر اینکه این وکیلان بجای اینکه وظایف اصلی خودرا انجام بدهند به قاجاق مواد مخدر , تعینات افراد خودرا , مداخیله در همه امورات , دست داشتن در جنگ ها , تقویه کردن مخالفین دولت را , اکثریت پروژهارا اختصاص دادن به خودشان , غصب هزارها هزار خریب زمین ..... خنایت های دیگر را کردند . بنا" بودن آنها در همچون شرایط به ضرر مردم است .
د غزنی

>>>   راستي كه اگر اين وكيل ها پس شود ويك پارلمان جديد روي كار شود باز همان ... دگر هيچ به درد اين ملت نميخورد وكيل هاي جديد خريداري شده هستند از مردم به زور تفنگ ري ميگيرند و گرفته اند اين ... ها ميروند ودر جاي شان ... تشنه قدرت به چوكي تكيه ميزند و بعدأ از تلويزيون هر وقت پارلمان را نشان ميدهد همان چند نفر وكيل هاي هميشه هستند و صدا ميكشند دگه باقي چوكي ها خالي است مصروف كار هاي شخصي هستند كي است كه پرسان كند.

>>>   من فکر میکنم شما به هدف خود نرسیدید.و خواسته های شما بر اورده نشده.میخوای رازها را افشا کنید واقعیت ها را بګوید. باز هم شما چانس دارید برای ملت خود و به وطن خود خدمت کنید
ګل رحمن.کشمی

>>>   راستى مجلس براى مردم بدرد نميخورد وهيچ درد مردم را هم دوا نميكند بجز يك مصرف اضافى از خون مردم در يك مملكت كه عدالت نباشد وقانون نباشد مجلس چى كار است حالا هم بحق مردم غريب ظلم ميشود واگر مجلس هم باشد زياد تر ،در جنگل زور كمزرو را ميخورد افغانستان هم حالا مثل يك جنگل است
م. ى

>>>   نمیدانم این زن سرلچ پای لچ ازکجاامده برای که کارمیکند دراختیار کدام سازمان جاسوسی است غربی شرقی کمونیست طالت ... رژیم فعلی وگزشته را هیچ کدام اینهارا قبول ندارد نمیدانم خواست این خانم ...
" سارا"

>>>   راوا را دیده باشید که طالب را بد گفته باشند؟ نه به آن اندازه که ضد طالبی ها را میکوبند۰راوا تمام قدرت خود را صرف تخریب گروه های ضد طالبی میکند۰ بعضی ها فریب شانرا میخورند، و بعضی دیگر هم با برنامه از آنها پشتیبانی میکنند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است