فیسبوک بازی شبانه داعشی ها +عکس
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۳۶    ۱۳۹۴/۳/۳۱ کد خبر: 97538 منبع: پرینت

این روزها داعشی ها در فضای مجازی "فیسبوک" فعال تر از قبل شده اند.اغلب آنها را می توان در صفحه پزشک استرالیایی این گروه مخوف تروریستی دید.
صفحه این پزشک استرالیایی که در ماههای اخیر با پیوستن به داعش جنجال آفرید،یکی از منابع خبرنگاران انگلیسی زبان بوده و آنها از طریق این صفحه مطالبی که از سوی این پزشک منتشر می شد را در رسانه های خود انعکاس می دادند.

پیش از این در این رابطه با بررسی تصاویر موجود در صفحه پزشک استرالیایی گزارشی منتشر شد.اما همان زمان کاری که کردم این بود که صفحه کاربرانی که در این صفحه پیام گذاشته و یا پست های پزشک را لایک می کردند،بررسی کرده و تصاویر و مطالبی در صفحات آنها دیدم که در نوع خود جالب بود.

بدون استثنا تمامی کاربران به زبان انگلیسی پست های خود را به اشتراک می گذاشتند.برخی از پست ها در مدح ابوبکر بغدادی رهبر این گروه تروریستی بود با عکسهای بزرگی که روز رونمایی از ابوبکر منتشر شد.

برخی هم تصاویری از خود به اشتراک می گذاشتند که گاه این تصاویر به سرعت حذف می شد.دلیل روشن آن نیز ردگیری این صفحات از سوی سیستم های امنیتی است.داعشی ها هم احتیاط می کنند.گاه تصاویر خود را با همان نقاب های سیاه منتشر می کنند ولی برخی نیز تصاویر خود را بدون نقاب به اشتراک می گذارند.

با این حال چیزی که در این بررسی ها واضح بود،این بود که این افراد با دوستان محدود خود از گروه داعش در ارتباط باشند.چون در صفحه برخی پیام هایی بود مبنی بر اینکه چرا فلان کاربر را از صفحه خود حذف کرده اند.

نکته دیگر نیز زمان ارسال پست و پیام بود که با توجه به محدوده حضور آنها در عراق و سوریه و با در نظر گرفتن زمان در این کشورها،ساعات ارسال پست و پیام ساعات شب را نشان می داد.

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201506/201506211858363575.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201506/201506211858361332.jpg

کد (6)

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ننگ بر شما دشمنان اسلام که ضربه به اسلام و مسلمین زدید و چه جانهای شیرین هزاران مسلمان بی گناه را گرفتید پس جهنم ابدی چه بد جایگاهی براتان است

>>>   هــــرکدام اینها شاید ده شوهرداشته باشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است