گزارش صد روزه وزارت مخابرات بازنگری مجدد شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۳    ۱۳۹۴/۳/۹ کد خبر: 95918 منبع: پرینت

رییس جمهور گزارش صد روز نخست وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی را تحت بازنگری مجدد قرار داد.

در دیداری که پیش از چاشت در ارگ برگزار شد، عبدالرازق وحیدی وزیر مخابرات و تکنولوژی معلوماتی پلان صد روزه وزارت مخابرات را که شامل تهیه پالیسی برای توسعه فایبر نوری، بالا بردن ظرفیت مسلکی وزارت، تکمیل استراتژی حکومتداری الکترونیکی، توسعه خدمات اینترنتی و فایبر نوری به یک تعداد دانشگاه ها، راه اندازی نمایشگاه های معلوماتی برای تشویق بخش خصوصی تهیه پالیسی برای توسعه تکنولوژی معلوماتی و موضوعات دیگر بود، به رییس جمهور ارایه کرد.

وزیر مخابرات و تکنولوژی اطمینان داد که بر اساس این پلان صد روزه، 10 وزارت از طریق ویدیو کنفرانس با دفتر رییس جمهور وصل خواهند شد که با این کار از یکسو مشکلات ترافیکی شهر کابل که به علت خط و سیر وزرا به وجود می آید رفع خواهند شد و از سوی دیگر تهدیدهای امنیتی کاهش یافته از ضیاع وقت کاری وزرا جلوگیری به عمل خواهد آمد. رییس جمهور غنی نکات پلان صد روزه وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی را مهم دانست و تاکید کرد که اجرای مطالعات در عرصه های مختلف کار داخلی حکومت بوده، مردم منتظر نتایج عملی و بهبود در ارایۀ خدمات هستند و باید اطمینان حاصل کنند که به حیث مشتریان و مستهلکان از حقوق آنان حمایت صورت می گیرد.

رییس جمهور غنی تاکید کرد، که خدمات تلیفونی باید خوبتر شود و در مدیریت خدمات اینترنتی باید تغییر جدی به میان آید. رییس جمور افزود: انتقال صدا از طریق آی پی (وایس اوور آی پی) باید ارزان تر و خدمات فایبر نوری وسیع تر گردد و تکنولوژی معلوماتی باید به زمینه افزایش فرصت های کاری مبدل گردد.

وی در پلان کاری صد روز نخست روی موضوع اتصال دانشگاه های معتبر کشور و مکاتب از طریق فایبر نوری تاکید کرد و گفت که در محیط دانشگاه ها و دیگر مراکز تعلیمی ساحات خدمات رایگان وای فای (Free Wi-Fi Zones) به وجود بیاید و برای محصلان امکانات دسترسی به خدمات مجانی اینترنت میسر شود.

رییس جمهور افزود: وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی باید در هماهنگی با اداره های امنیتی روی یک طرح کار کنند تا تلیفون را از وسیله ناامنی به وسیله امن تبدیل کنند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دردولت گذشته بی تردید موفق ترین وزارت خانه ،مخابرات بوده.اماباید به مواردی مهم تاکید شودمانندضرورت حمایت ازمصرفگران چراکه نرخ مکالمه درافغانستان بسیاربلندوچندبرابر کشورهای همسایه است باوجودفقیرتربودن افغانها!!ودیگرتوسعه خطوط تلفن شهری ولینی زمینی که باید بسرعت درشهرهاومراکز جمعیتی تطبیق شودتاهزینه مکالمات وهم کیفیتش به مراتب بهترشود.واین ازضرورت های ماست
سیدحسن شیواکاندیداحتمالی بلخ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است