جنگ و ادبیات
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۴    ۱۳۹۴/۳/۷ کد خبر: 95879 منبع: پرینت

به مناسبت سالروز شهادت جنرال داوود شهید

جنگ و ادبیات، دوپدیده‌ غیرقابل جمع نیستند، جنگ‌های آزادی‌بخش در حقیقت همان اهدافی را تعقیب می‌کند که آنها رسالت ادبیات نیز هستند: مبارزه با مرگ.
رسالت ادبیات را بسیاری‌ها "مبارزه با مرگ از طریق مبارزه با فراموشی می‌خوانند.

میلان کوندرا می‌گوید: «ملت‌ها این گونه نابود می‌شوندکه نخست حافظه شان را از آنها می‌دزدند، کتاب‌های شان را تباه می‌کنند و تاریخ شان را نیز و بعد کسی دیگری می‌آید و کتاب‌هایی دیگری می‌نویسد، و دانش و آموزش دیگری به آنها می‌دهد و تاریخ دیگری را جعل می‌کند.

بنابراین، اگر شما می‌بینید که در میان فرماندهان مقاومت شخصیت‌هایی چون قهرمان ملی کشور و جنرال داوود شهید و ... در کنار مصروفیت‌های جنگی علاقمند ادبیات نیز بوده‌اند، تعجب نکنید. دوره مقاومت، دوره‌ای بود که ملت ما از هر لحاظ در آستانه نابودی و مرگ قرار گرفته بود و مقاومت‌گران ما که علیه این نابودی ایستاده بودند، ادبیات را نیز همانند شمشیر، ابزاری برای مبارزه با مرگ و نابودی می‌دانستند.

روح جنرال داوود شهید شاد باد


عبدالشهید ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جمعیت اسلامی و شورای نظار به رهبری استاد ربانی و احمد شاه مسعود، مارشال فهیم، جنرال داود و دیگران، درآن دنیا دوباره ایجاد شده است.
اما آنها سخت از عدم موجودیت یک حزبی مانند حزب اسلامی و گلبدالدین حکمتیار دل تنگ هستند و مبارزه شان چندان مزه ندارد.
بناً آنها به باقیمانده اعضاُ خود درین دنیا به شمول داکتر عبدالله،یونس قانونی،بسم الله محمدی و دیگران، توصیه میکنند که هرچه زودتر گلبدالدین و اعضاً حزب او را همراه با ملا عمر و طالبان گرفته به اینجا بیایند. زیرا درین جا یک استدیوم هفت ملیارد نفری است که همه منتظر تماشای مبارزات انتخباتی(جهادی) افغانها که درین دنیا خیلی شهرت دارد، میباشند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است