همه انفجار و انتحار از سوی طالبان است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۹    ۱۳۹۴/۳/۷ کد خبر: 95866 منبع: پرینت

این اواخر طالبان حملات وحشیانه خود را به اوج خود رسانیده اند. آنجا مخالفان مسلحی هستند که به بهانه وجود خارجی ها در کشور می جنگند. ادعای آنها این است که ما مسلمان هستیم و مسلمان نمی کشیم و فقط می خواهیم خارجی ها از کشور خارج شوند تا صلح کنیم اما حملات انتحاری و انفجاری اخیر آنها مستقیماً مردم عادی را نشانه گرفته است. آنها با این کار ها چه چیز را می خواهند نشان دهند؟

مولانا فرید آگاه مسایل سیاسی در برنامه «آماج» گفت: جنگی که فعلاً در افغانستان جریان دارد، جنگ استخباراتی است. ریشه های این جنگ بیشتر در نبود یک استراتژی امنیتی از طرف دولت افغانستان است. این نبود استراتژی به معنای عدم وجود تعریف مشخص از دوست و دشمن است. عامل دوم نفوذ استخبارات دشمن در داخل نظام افغانستان است. عامل سوم، کم کار بودن و غفلت نیروهای کشفی افغانستان است که متوجه دشمن نیستند. از زمانی که شورای امنیت ملی خود را مشغول داشته و ادعا می کند که بر نیروهای امنیتی کار می کند اوضاع امنیتی افغانستان بدتر و برعکس شده، این مردم را به شک می اندازد که آنها برای خودمان کار می کنند یا برای دشمن یا اصلاً بی تفاوت هستند.

وی در خصوص دشمنان افغانستان اظهار کرد: واقعیت موجود در افغانستان این است که مردم دشمن را به نام طالب می شناسند. در کنار آن نیرویی ضعیف تر مربوط به حزب اسلامی حکمتیار نیز وجود دارد. تا امروز هر عملیات انتحاری و انفجاری که در افغانستان انجام می شود چه طالبان آن را بپذیرند و چه نپذیرند، اعتقاد مردم این است که آن را طالبان انجام داده اند. ممکن است این عملیات را خود طالبان انجام داده باشند یا اینکه زمینه را برای عملیات القاعده مساعد کرده باشند. خارجی ها هیچ وقت نمی توانند بدون زمینه سازی طالبان دست به عملیات در کشور ما بزنند. بنابر این طالبان در تمام عملیات های داخل افغانستان به طور مستقیم یا غیر مستقیم دست دارند. هر کسی به هر بهانه ای علیه نظام افغانستان می جنگد و برای سقوط نظام تلاش می کند دشمن محسوب می شوند.

فرید در خصوص چرایی حمله اخیر طالبان به مردم عادی عنوان کرد: طالبان در افغانستان به بهانه وجود خارجی ها می جنگند چرا که تمویل کننده آنها پاکستان است و پاکستان مخالف وجود و حمایت خارجی از افغانستان هستند. به همین منظور از طالبان می خواهند که در افغانستان حالاتی را به وجود آورند که خارجی ها مجبور به خروج از اینجا شوند اما طالبان سابقه جنگ با مردم عادی افغانستان را هم دارند. آن زمانی که خارجی ها در کشور نبودند هم طالبان می جنگیدند. تاکستان های شمالی را سوزاندند. خانه های یکاولنگ را آتش زدند و قتل عام مزار شریف را راه انداختند. در آن زمان طالبان بر ضد مردم افغانستان می جنگیدند.

وی در پایان گفت: عملیات طالبان در زمان حال بر ضد مردم عادی به این منظور است که بتوانند خود را به دنیا نشان دهند و وجودیت خود را بیشتر ثابت کنند. این که در حملات آنها دو نفر خارجی در کنار بیست نفر داخلی از بین می روند نمی تواند حملات آنها را توجیه کند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   واقعاراست فرمودیدمن کاملا به گفته های شما موافق هستم

>>>   حقیقت است اما هنوز دوست و دشمن خود را مشخص نساختن آیم ،کرزی خود را پیکره ای از طالبان میداند و اشرف غنی هم با همین نظریه است پس با چنین نظریه های چرا اصلا ما با طالبان میجنگیم؟یکباره به استخبارات پاکستان بگوییم بیاید خودش فرمان سیاست در افغانستان را در دست بگیرد تا حد اقل تلفات دیگری نداشته باشیم.
مصطفی احمدزی

>>>   قبل ازطالبان نیز ازدست یکتعداد...ازیک کوچه به کوچه دیگررفته نمیتوانستی دران زمان خوکرزی وغنی نبودند

>>>   ... ان اینکه از روز اول امدن حکومت کرزی مشکل عمده در برابر کرزی وحکومت ان طالبان بودند. زمین وزمان صدا می زنند که طالبان پرورده های پاکستان است.قبول-در حالیکه کشور های بالا تر هم سهم بارز داشتند ...باید قبول کنیم که امریکا! در غیر ان هنوز هم طالبان در حکومت خود شان باقی میماندند.فکر می کنید چند نفر مخالف می توانست از دره های خورد به تنهایی حکومت ان ها را سرنگون سازد ؟نه هر گز نه- مراجعه کنید به اسناد وحقایق مشکلات درونی جبهات مخالف ان وقت.اگر طیارات ب 52 تا چند ماه دیگر عملیات شان را به تعویق می انداختند ما امروز کاملا شاهد یک حکومت دیگر در افغانستان می بودیم. با امدن حکومت کرزی بخت واژگون یک تعداد دو باره راسته شد وسیل از دالر در افغانستان جاری شد ویک تعداد مفت خوار شش های خود را زیر اب دالری کردند.متباقی ملت مظلوم مثل سابق با فقر وبد بختی گریبانگیر ماندند. منظورم از مفت خواران از کرزی گرفته تا قسیم تا کابینه تا وکیلان وحلقات نزدیک شان است. در جهت دیگر نیرو های خارجی هم مصروف اهداف خود بودند پلان های خود را پیش می بردند ومی برند. هر وقت نام از طالبان می شود صدا بالا می شود که باید دست اورد های سال های گذشته باید حفظ شود از قانون اساسی باید پیروی شود باید سلاح ها به زمین گذاشته شود واز طریق انتخابات در پروسه سیاسی شریک شوند.این مسخره ترین ابراز نظر سیاسیون است که در عرصه سیاسی مطرح می شود. به این معنی که شما مخالفان سیاسی تان را که با حضور تمام نیروهای خارجی و داشتن 130000 اردو ونیروهای امنیتی در مهار کردن ان عاجز بودید وهستید غیر مستقیم به تسلیمی دعوت میکنید...این قانون اساسی که شما از ان دفاع می کنید تا حالا چند بار تغیر کرده؟نظر به زمان شما تغیر کرد که خوب شد-پس چرا برای یک نیاز دیگر تغیر نکند؟ اگر شما اینقدر از قانون اساسی یاد می کنید- حکومت غنی وعبدالله در کجای قانون اساسی است؟ سهم چوکی های حکومت کرزی وپارلمان کدام یک ان به اساس شایسته سالاری وانتخابات اشغال شده بودکه حالا طالبان را به ان تشویق میکنید؟ مهمتر از همه ایا مفهوم حکومت وحدت ملی این است که باید غنی خیل باشی؟یا عبدالله خیل؟یا عطاخیل؟یا محقق خیل؟یا کرزی خیل؟... یا! هر قشر از اقشار جامعه به شمول هندو ها خود را در حکومت شریک احساس کنند؟ من بطور قطع در پشتیبانی ازاعمال طالبان نیستم مگر این طالبان چقدر هم وطنانم را بخاک خون بکشانند تا به شما تسبیت هویت وقدرت کنند وشما از اسب خود پایین شوید و ان ها را منحیث یک طرف معامله در حکومت شریک سازید؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است