دیدار معاون سیاسی وزارت خارجه با همتای چینی خود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۰    ۱۳۹۴/۳/۷ کد خبر: 95850 منبع: پرینت

حکمت خلیل کرزی معاون وزارت خارجه که در راس یک هیات عالی رتبه دولتی، جهت اشتراک در نشست ماموران ارشد پروسه استانبول، قلب آسیا به اسلام آباد سفر نموده است با آقای شنگ گوپنگ معاون وزارت خارجه چین و هیات همراهش دیدار و ملاقات کرد.

در آغاز، معاون سیاسی وزارت امور خارجه با یاد آوری از مناسبات نیک و دوستانه میان افغانستان و چین اظهار داشت: جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری مردم چین دارای روابط و مناسبات دیرینه و تاریخی هستند، چنانچه خوشبختانه امسال شصتمین سالگرد روابط رسمی میان دو کشور را مشترکا تجلیل نمودیم و سال 2015 میلادی نیز به نام سال دوستی افغانستان- چین نامیده شده است.

محترم کرزی در ادامه، حمایت بی دریغ جمهوری مردم چین از پروسه صلح و تلاش های حکومت افغانستان برای مبارزه با تروریزم، را نمایانگر گسترش هر چه بیشتر مناسبات میان دو کشور دانسته افزود: تروریزم دشمن مشترک همه ماست و تنها با مبارزه مشترک و همه جانبه می توان ریشه های این پدیده شوم در منطقه را خشکاند.

معاون سیاسی وزارت خارجه در ادامه اظهار داشت که افغانستان در خط مقدم مبارزه با این تروریزم قرار دارد و حمایت دوامدار چبن می تواند افغانستان را در این مبارزه یاری رساند.

سپس، معاون وزارت خارجه جمهوری مردم چین با اظهار خرسندی از ملاقات با معاون سیاسی وزارت خارجه، بر ادامه حمایت کشور متبوع اش از تلاش های حکومت افغانستان در مبارزه با تروریزم و تامین صلح و ثبات تاکید نموده و از ادامه همکاری های جمهوری مردم چین برای افغانستان در عرصه های بازسازی و آموزش کادرهای مسلکی افغانستان نیز اطمینان داد.

شنگ گوپنگ در ادامه اظهار داشت که افغانستان به عنوان قلب آسیا و مرکز اتصال راه ابریشم در آینده می تواند به محراق همکاری های اقتصادی منطقه ای مبدل گردد.

در آخر، معاون وزارت خارجه جمهوری مردم چین از معاون سیاسی وزارت خارجه دعوت نمود تا در آینده نزدیک از آن کشور دیدار نماید.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است