ایران به دنبال بازارهای اقتصادی کشور
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۹    ۱۳۹۴/۳/۷ کد خبر: 95843 منبع: پرینت

ظرفیت ها، زمینه های بالقوه و بالفعل فراوانی برای توسعه همکاری مابین ایران و افغانستان وجود دارد.

مقام های اقتصادی در ایران با تاکید این موضوع می گویند: ماموریت نخست سفارتخانه ها و کنسولگری های ایران در افغانستان باید کمک به توسعه روابط اقتصادی دو کشور باشد و ارزیابی کار هر سفیر باید بر مبنای میزان کمک وی به رونق تولید و توسعه صادرات کشور صورت بگیرد.

آنان می گویند: افغانستان بازار راهبردی با اهمیتی برای ایران تلقی می شود زیرا جزو پنج کشور نخست صادراتی برای ایران است.

بر باور آنان توسعه صادرات اولویت کار دولت ایران است و بازارهای افغانستان و عراق در اولویت هدف صادراتی ایران هستند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   البته افغانستان با توجه به موقعیت جغرافیایی خوبی که دارد می تواند به عنوان پل ترانزیتی هم عمل کند. به این معنا که کالاهایی که از ایران وارد می کند به ازبکستان و تاجیکستان و حتی چین صادر کرده و از این راه درآمد کسب کند.
اشکان از تهران

>>>   به دلیل امنیت کم در افغانستان تجار ایرانی ترجیح می دهند از کشور های امن تر و یا از راه دریا به ترانزیت کالا های خود بپردازند.

>>>   افغانستان بازارولقمه خوبی برای ایران درتحریم باحدود4میلیاردالرصادرات است .ماخوش بین به این واردات هستیم به شرطی فقط محصولات اساسی باشدوهمچنین متقابلامحصولات باکیفیت زراعی افغانستان هم اجازه حضوردربازارهای ایران راداشته باشندومعادله دوطرفه باشد
شیوا.کاندیداحتمالی بلخ

>>>   اگر امنیت حاکم شود تاجران و متخصصین ایران در سکتورهای مختلف زراعت، خدمات و صنایع کوچک افغانستان کار کنند و تجارت متقابل دو کشور نیز تنظیم و تقویت شود. چون افغانستان اقلیم و نیروی کار مناسب دارد و ایرانیان تخصص و تجربه بهتری دارد.
بامیانی

>>>   شیوا کی کاندید میشوی????!!! احتمالش چقدر است???

>>>   درجواب نظردهنده پنجم
احتمال کاندیدی من درحمایت مردمی ویابرخی وسایل وامکانات اولیه بسیارابتدایی وهزینه بسیارمختصراست که بعنوان کاندیدکاملامستقل درمواجهه باتجاروحزبیهابسیارسخت وتقریبامحال است
سیدحسن شیوا.بلخ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است