فائو: ۷۹۵ میلیون گرسنه در دنیا داریم
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۴    ۱۳۹۴/۳/۷ کد خبر: 95818 منبع: پرینت

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد "فائو"، اعلام کرد : نزدیک به ۸۰۰ میلیون نفر در جهان همچنان با گرسنگی وسو تغذیه دست به گریبانند.

خوزه گراسیانو داسیلوا، مدیر کل فائو در نشستی خبری در مقر این سازمان در رم، گفت: هم اکنون شمار افرادی که در جهان از گرسنگی رنج می برند به 795 میلیون نفر رسیده است که این رقم در مقایسه با یک دهه گذشته از کاهش 216 میلیون نفری حکایت دارد.

وی افزود:« 72 کشور از مجموع 129 کشور، توانسته اند با کاهش نیمی از جمعیت دچار سوتغذیه خود به اهداف هزاره دست پیدا کنند.اما برخی از مناطق مانند، منطقه زیر صحرای افریقا، با حدود یک چهارم مبتلا به سو تغذیه همچنان در وضع هشدار قرار دارد».

مدیر کل فائو، تغییرات آب و هوایی، بحران های مالی و یا بحران های مربوط به قیمت ها را از جمله موانع مبارزه با گرسنگی خواند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ماطرح وپلان مشخص برای ایجادیک خیریه نیمه دولتی مردمی درسطح کشور وچندمنظوره باامکان توانمندسازی افرادتحت پوشش برای اشتغال وسواد ورفاه داریم
شیوا.کاندیداحتمالی بلخ

>>>   ماه رمضان نزديك است، هدف از روزه داشتتن چيست؟ يكي از أهداف ان إمساك و دادن غذاء به گرسنگان است يعني از يك مليارد مسلمان جهان بعد از كم كردن تعداد خوردسالان و مريضان ،تنها پنصد مليون مسلمان يك وقت غذاء را منحيث روزه إمساك نمايد روز پنجصد مليون وقت غذاءدر سي روز معادل ١٥٠٠٠٠٠٠٠٠٠وقت غذاء صرفه و ذخيره شده گرسنگي از جهان رخت بر ميبندد ولي ذخيره و احتكار مواد غذائي در دوكان هاو توسط تجار همين حالا شروع شده است و تنها در ماه رمضان چند برابر ماه هاي ديگر غذا مصرف ميشود، خانواده ها برأي مصارف رمضان بايد مقادير زيادي پول مصرف كند ، شما را به خدا اين امر با روحيه ء اسلام أهداف اسلام ، فلسفه روزه و رمضان ، امساك غذاء درين ماه مطابقت دارد؟ آيا اعمال ما بر عكس در مخالفت مطلق از دين و أهداف دين اسلام نيست . بدون مبالغه هر كاري و عملي كه بنام دين انجام ميدهيم مخالفت صريح و ضد أهداف دين است كه حاضرم همه را ثابت كنم. ولي بحث گرسنگي در جهان بود و مطلبي نوشتم و كاغذي سياه كردم كه شنونده ء ندارد
رحيم از تأميني وات


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است