جنگ های چریکی با لباس محلی...
این منوال اگر به همین صورت پیش برود می تواند وقوع تکرار تاریخ باشد، تاریخی که نیروهای مردمی امی و عادی غیرنظامی آموزش ندیده و تحریک شده به جان یکدیگر افتادند و رقم زننده ی جنگ های داخلی شدند 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۱۱    ۱۳۹۴/۳/۶ کد خبر: 95807 منبع: پرینت

در افغانستانی که مسوولان آن بیش از یک دهه با تزریق خوشبینی مفرط و غیرواقع گرایانه سعی در قبولاندن امنیت و ثبات و توسعه کشور داشتند؛ حتی با تمدید حضور ناتو و پایگاه های نظامی امریکا نیز تغییر ملموسی رخ نداده است و وضعیت بسامان نشده است.

ناامنی های نقطه به نقطه و جنگ هایی که از جنوب و شرق افغانستان به غرب و شمال کشیده شده است، بعضا نگرانی ها و اظهارنظرهای مقام های ارگ نشین را در پی داشته اما منتج به نتیجه نشده است تا جایی که مردم ملکی خود دست به کار شده اند.

صرف میلیون ها افغانی معاش ماهانه و نیز انواع و اقسام تسهیلات و امتیازات و موترهای دولتی و غیره برای فرماندهان ارتش و اردوی ملی و پولیس ملی و محلی همه و همه چنان بی نتیجه بوده است که ناامنی فزاینده و پراکنده را شدت بخشیده است.

اردوی ملی مملو از سربازانی است که برای معاش ناچیز خطرات بسیار متحمل می شوند و لطمات بدی به جان می خرند اما فاقد صلاحیت و سواد و تخصص و آموزش های لازم از سوی فرماندهان داخلی و مستشاران نظامی و غربی بوده است.

همچون نارنجی پوشان در صفحات شمال به مرکزیت بلخ که برای مقابله با مخالفان مسلح ایجاد شد و نیز مخالفان مسلح در قالب گروه های غیر طالب و غیر داعش و غیر حقانی و حکمتیار که برای دادخواهی ایجاد شد؛ اینک نیروهای هزارنفری مردمی در بدخشان ایجاد شده است.

روال اگر به همین صورت پیش برود می تواند وقوع تکرار تاریخ باشد، تاریخی که نیروهای مردمی امی و عادی غیرنظامی آموزش ندیده و تحریک شده به جان یکدیگر افتادند و رقم زننده ی جنگ های داخلی شدند.

البته بدخشان در ناامنی های نقطه به نقطه و پراکنده قربانی بدترین و بیشترین صدمات بود و اگر این نیروها به مقابله با طالبان ختم شود و صرفا برای حمایت از اردوی ملی باشد گامی مثبت است اما جنگ های چریکی با لباس محلی فاجعه دیگری است.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مردم بایداینوبدانن که همه افغانیم وانسانیم ومسلمانیم ونبایدعلیه یکدیگرجنگ راه بیندازیم وبه خودمان وکشورمان اسیب برسانیم وگذشته تلخ راتکرار
نکنیم وملت خودراازفقروبیسوادی نجات بدهیم وبه فرزندانمان درس انسانیت وانسان دوستی بدیم وازقوم ونژادبپرهیزیم که خانمانسوزهست واگرمانتوانیم متحدبشیم نسل درنسل مادرخطرخواهدبودوخارذلیل خواهن شدواین باعث سرافکندگی همه افغانهاست مابایددوست ودشمن خودرابشناسیم وبه هیچ خارجی اجازه ندهیم دربین ملت ماتفرقه افکنی کندوبه دست خودمان خودراهلاک کنیم اگرکشورماارام باشه باعث افتخارهمه ماست وخداوندبزرگ مارایاری کندانشاالله

>>>   نیروهای پلیس هم ضرورت به معاش دارندهمانگونه که طالبان معاش می گیرندوبه گفته معروف اسب غازی هم ضرورت به علف دارد.اماکارنیک وشجاعتشان واهتمام به دفاع وشهادت قابل تقدیر است امامردمان محلی می توانندموفق ترعمل کنندچراکه باطالبان محلی بیشترآشنایی دارندوازموقع جغرافیایی هم بیشتراطلاع دارند.به شرطی زورمندان محلی جنگ سالار نباشند
شیوا.کاندیداحتمالی بلخ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است