توزیع 400 بسته زنبور عسل در ولسوالی کشم
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۷    ۱۳۹۴/۳/۶ کد خبر: 95789 منبع: پرینت

به تعقیب همکاری در عرصه نگهداری زنبور عسل، توزیع 400 بسته زنبور عسل در ولسوالی کشم ولایت بدخشان از سوی برنامه رشد زراعت و انکشاف دهات CARD-F آغاز یافته است. این برنامه، برای استفاده از این بسته های زنبور عسل، 400 تن از دهقانان واجد شرایط را از طریق روند شفاف انتخاب نموده است.

این بسته ها که شامل 5 صندوق پر از زنبور عسل و 5 صندوق خالی، موم، لباس مخصوص و لوازم عسل کشی می باشد همراه با آموزش های لازم برای دهقانان اهدا می گردد.

برنامه رشد زراعت و انکشاف دهات قبل از این نیز در ولسوالی های کشم و خاش ولایت بدخشان، 225 بسته زنبور عسل را توزیع نموده است. بر اثر همکاری و راهنمایی این برنامه، دهقانان محل توانسته اند تا اکنون 22 تن عسل خالص را به دست آورند و با ارزش 212.200 دالر به بازار عرضه نمایند.

افزون بر این، برنامه رشد زراعت و انکشاف دهات در ولایت بدخشان، طی بسته های انکشاف اقتصادی جداگانه در عرصه محصولات با ارزش زراعتی، ساخت سبزخانه ها، کانال ها، ذخیره گاه های آب، سردخانه های موسمی و فارم های کوچک مرغداری با دهقانان محل همکاری می کند. این برنامه همواره تلاش می ورزد تا از راه ایجاد فرصت های بدیل معیشت، تجارت های کوچک روستایی را رونق بخشیده و اهالی محل را از کشت کوکنار باز دارند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   توسعه مالداری وزنبورداری وانواع رشتهخ های پرورش حیوانات وپرندگان می تواندبسیارعواید مردم راافزایش دهدخصوصااینکه مااستعدادهاوتوان بلندبرای زراعت باطبیعت مناسب داریم .
شیوا.کاندیداحتمالی بلخ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است