مبلّغ وهابی: گوشت تمساح حلال است
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۵۰    ۱۳۹۴/۳/۵ کد خبر: 95731 منبع: پرینت

مبلغ مشهور سعودی در حساب کاربری خود در توییتر، خوردن تمساح و مار دریایی را حلال اعلام کرد!

محمد العریفی که به فتواهای عجیب شهرت دارد در پاسخ سوالی درباره حلال بودن این حیوانات دریایی نوشت: به دلیل عمومیت آیه "احل لکم صیدالبحر و طعامه" (صید از دریا و خوردن آن برای شما حلال شد) تمساح و سایر موجودات دریایی نیز حلال هستند و اشکالی در خوردن آنها نیست.

العریفی در فتوای خود به شرح یکی از شیوخ وهابی به نام ابن عثیمین در کتاب "الشرح الممتع" ج 15 ص 35 استناد می کند و می نویسد: بر این اساس ما می گوییم که درست این است که تمساح استثنا نشده و خوردن آن جایز است و درباره سخن وی درباره حرام بودن مار نیز باید بگوییم که اولا درباره آن نظرها مختلف است و دوم آن که هرچیزی که در خشکی حرام باشد الزاما نظیر آن در دریا حرام نیست. بنابراین صحیح این است که از موجودات دریایی چیزی را استثنا نکنیم و همه موجوداتی که فقط در آب زندگی می کنند چه زنده و چه مرده حلال هستند.

این فتوای مبلغ سعودی واکنش های گسترده ای از سوی کاربران داشته و تعدادی به مخالفت و موافقت با آن پرداخته اند.

یکی از کاربران نوشته: تمساح دوزیست است چگونه آن را موجود دریایی به حساب آورده ای؟ و آیا خوردن لاک پشت نیز مانند تمساح جایز است؟

خالد بن محمد نیز نوشته است: اصلا چه کسی تمساح می خورد و چگونه آن را صید کنیم؟!

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هههههههههه ...برجاهلیت اینها یک روزی گوشت خوک را نیزحلال خواهندکرد اگرچی گوشت خوک برای آل سعود حلال است.
ع

>>>   کسانی که حکم جهاد نکاح صادرمیکنند. کسانی که دختران سوم برای پسران شان درآسمانی بگفته خودشان نکاح شان شده است . . . . . . . ودیگرچی توقع دارید که درمورد تمساح چی گونه حکم بدهد. اینها اصلاٌ مسلمان نیستند منظورم وهابیون است.

>>>   این فتوای او از طرف مقامات چینی تقبیح گردید و خواستار محاکمه وی در محکمه علنی شدند.

>>>   مبلغان وهابی ما را با فتواهای مسخره و به دور از عقل، شگفت زده میکنند!!!! انگار از دوره ی دایناسورها آمدن و حلال و حرام اسلام را نمیشناسند.

>>>   فتوای این مفتی درباره گوشت داینسورچیست؟

>>>   ازتحلیل این مفتی برداشت می شودکه گوشت سگ هم حلال است. زیراچندقسم می توان آن راپخت ۱-آب پز ۲-کباب ۳-روغن داغ ۴-تنوری ۵-چینکی و....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است