تغییر در ساختار طالبان، دستور جدید کاخ سفید!
امروز اوضاع عوض شده و دیگر طالبان مزدور، به دنبال جذب افراد ساده لوح بی سواد نیستند، زیرا دیگر هدف این گروه فقط قتل عام مردم بی دفاع و ایجاد ناامنی های هدف دار نیست، بلکه اکنون طالبان باید به داعشی پیوند بخورند که افکار بزرگ منطقه ای را در سر دارد و قرار است خلافت اسلامی ایجاد نماید 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۸    ۱۳۹۴/۳/۳ کد خبر: 95557 منبع: پرینت

تاکنون باور عموم مردم بر این بود که طالبان بیشتر از بی سوادی و عدم آگاهی جوانان درمسایل دینی و علوم معاصر استفاده می کنند تا آنها را احساساتی ساخته و با حرف های اغوا کننده در مسیری سوق دهند که در آن واقعیت ها تحریف شده است.

به بیان دیگر گروه طالبان، جذب افراد بی سواد و آنانی را که از مسایل دینی و احکام شرعی چیزی نمی دانستند را به عنوان یک استراتژی تعقیب می کردند چرا که این گونه افراد، زود احساساتی شده و مورد شستشوی مغزی به لحاظ تفکرات اعتقادی قرار می گرفتند. اما در مقابل افراد باسواد و تحصیل کرده هر حکم و دستور رهبری طالبان را با ارشادات دینی و احکام شرعی، مورد تحلیل قرار می دادند که قطعا برای چنین گروهی مشکل ساز می شدند.

به همین دلیل هم اعضای رده پایین طالبان عمدتا شامل بچه های روستا بودند که سواد نداشته و از مسایل دینی و دنیوی چیزی نمی دانستند و همچنین آگاهی نداشتند که انتحار خودکشی و از دیدگاه اسلام حرام است.

چنین طرز تفکری در رهبری طالبان باعث شده بود تا تحصیل کرده ها در صفوف رده بالای طالبان جای داشته باشند آن هم افراد مشخصی که از سوی سازمان های استخباراتی غرب و پاکستان معرفی می شدند تا ابزار بودن جزو خصوصیات ذاتی آنها باشد نه اینکه پس از تحلیل های شخصی، راه خود را از این گروه جدا سازند.

اما امروز اوضاع عوض شده و دیگر طالبان مزدور، به دنبال جذب افراد ساده لوح بی سواد نیستند، زیرا دیگر هدف این گروه فقط قتل عام مردم بی دفاع و ایجاد ناامنی های هدف دار نیست، بلکه اکنون طالبان باید به داعشی پیوند بخورند که افکار بزرگ منطقه ای را در سر دارند و قرار است خلافت اسلامی ایجاد نمایند.

شکی در این نیست که سر بریدن، انتحار، سنگسار کردن، آتش کشیدن و به حرمت زنان مسلمان تجاوز کردن، حمله به مساجد و مسلمانان بی گناه را در وقت نماز به رگبار و مسلسل بستن و دیگر اعمال وحشیانه و همه روش های خشونت آمیز غیراسلامی و غیر انسانی که توسط طالبان و داعش انجام می شود، برگرفته از تکفرات فرقه جعلی و ساختگی وهابیت است که به دستور مستقیم انگلیس ساخته شده است.

به همین دلیل هم اکنون پدیده ی جدیدی به نام تروریست تحصیل کرده در کشورهای در معرض تروریزم، توجهات را به خود جلب کرده است که به صورت سازماندهی شده این امر صورت می گیرد که این افراد با شیوه های مدرن و بصورت متفکرانه دست به عملیاتهای تروریستی می زنند.

حضور این افراد تحصیل کرده هم به نفع طالبان است هم به نفع حامیان غربی شان. با این توضیح که طالبان خود را یک گروه متفاوت و ممتاز و اهل پیشرفت معرفی می کنند و غربیها بسیار آسانتر از قبل می توانند به اهداف خود دست یابند زیرا دیگر طرف حسابشان افراد تحصیل کرده هستند نه افراد بی سواد نیازمند به آموزشهای ابتدایی.

علت اینکه این جوانان تحصیل کرده هم جذب چنین گروه هایی می شوند، موضوعی است که با کمی تفکر به راحتی به آن پی خواهید برد.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   داعش و طالب یعنی نیروهای اشغالگر ناتو هیچ فرق ندارد . اینها فقط لباس شان بدل شده . در حقیقت اینها نیروهای ناتو کفار هستند. ای برادر مسلمان از خواب بیدار شوید که کفار امریکا اروپا پلان شومی دارد.

>>>   پروزه غربیها و اسرایل در حال گسترش است .خبرها از کشور عراق حاکی از ان است که گروی نظامی از ارتش غربیها و اسرایل که ظاهرا بنام داعش یاد میشود به سوی بغداد پایتخت عراق در حال حرکت هستند . این یک پروزه بسیار خطرناک امریکا اروپا و اسرایل است که اهسته اهسته کشورهای اسلامی را اشغال میکنند . تا دیر نشده باید جلو این کار غربیها گرفته شود .

>>>   نیروهای امریکای و ناتو نوکران خود طالب را به کمک پاکستانیها از طرف شب به نقاط مختلف کشور جاه بجا و انتقال میدهد . کجا است دولت خواب برده ما ؟؟ چرا دولت بخواب است .

>>>   مردم نبایدخاموش بشینن وبایدجلوی جنگ وافرادتروریست رابگیریم وملت خودراازفقروبدبختی نجات بدیم هرچه ازلحاظ اقتصادی وفرهنگی ضعیف بشیم بلکه ناامنی بیشترمیشودواین به ضررمسلمانان هست وداعش وطالبان فقط برای بدنام ساختن اسلام وضعیف کردن مسلمانان ساخته شده

>>>   ... مگم این غرب به ما مردم چی بدی کرده که هی از غرب انتقاد میکنید ما که در افغانستان هستیم کدام بدی نه از آمریکا دیدیم ونه از اروپا بعضیها میگن منابع افغانستان را بردن منابع افغانستان را چطور بردن آیا زغال سنگ نفت سنگ آهن وغیره را از افغانستان به آمریکا میبرن به وسیله طیاره ها آیا ارزش این کار را دارد ما کی به این فکر ماندم.
دره صوفی

>>>   هر سال مثل گلبدين واره بكمونيستها ميگفت كه أنشالله نماز عيد را در مسجد پل خشتى ميخوانيم بفضل خداوند بزرگ تا امروز عقده بدلش مانده ،باطلان هم هر سال در شروع بهار لاف ميزنند كه ما ميگريم كابل راباز يك چند زور ميزنند باز دهن شان بخاك ماليده شده باز به بيغرتى دربين مردم وراه هاى مسافران مين گزارى ونامردانه وخايننانه انتحارى ميكنند توان رويا رويى را بااردوى ملى وپوليس مردم ندارند تنها پالان شان نو شده ديگر كدام تغيرى نميايد نو فيصد مردم طرف دارشان نيست در ولايات به زور تفنگ نان وجزيه از مردم مگيرن ملت افغان را هيچكس از بين برده نميتواند أنشالله به زور خداوند بزرگ ،.
م ى

>>>   ...داعش از پروژه اسرائیل وامریکا غربی هاست بخاطریکه امام مهدی (ع) که زمان ظهور میکند بیرق سیاه دارد به همین لحاظ میخواهد بدنام کند اسلام را

>>>   سلام:
طالبان،داعش والقاعده همه دست نشانده آمریکا،انگلیس وفرانسه است باید برای نابودی اش مبارزه کرد.
نصردره صوف

>>>   ایجاد طالبان و یا داعش فقط از بین بردن اسلام است طرح از انگلیس ، بودجه از امریکا ، لانه از پاکستان

>>>   برادر مسلمان از خواب بیدار شوید که کفار امریکا اروپا پلان شومی داردداعش از پروژه اسرائیل وامریکا و غربی هاست کجا است دولت خواب برده ما ؟؟ چرا دولت بخواب است .مردم غیور وصلح دوست افغانستان از خواب بیدار شویدکه کفار امریکا اروپا پلان شومی داردوگروهی بنام داعش راتشکیل نموده که بنام این وآن مسلمانان واقعی را بد نام ویا از بین ببرندواین ریس دست نشانده امریکا است بدون رای مردم وبه اساس اعلان وزیر خارجه امریکا ریس جمهور شده.وبه خاطر چوکی وطن را فروخته است.
وطن دوست

>>>   طالبان ازفقروبیکاری مردم استفاده کرده بابرشمردن واقعیت فسادحکومتی وسواستفاده ازآمیزهای دینی که تحریف خودراکرده اند ازبین مردم نیرومیگیرند .

>>>   مردم باید بیدار شوند امور را بدست خود رقم بزنند و نگذارند هر کثیف نا مسلمان در حریم شان تجاوز نموده و اطفال و زنان امسلمان را پایمال کنند . بخدا قسم ننگ است بر ما مرگ زیر لحاف ، به پاه خیزید و علیه موجودات داعشی ،طالبی ، وهابی ، سلفی و دیگر موجودات ناشناخته شده غیر انسانی و حامیان شان که علیه اسلام استند مبارزه کنید تا در روز قیامت نزد خداوند (ج) و رسولش (ص) شرمنده و روسیاه نرویم.
احمد از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است