با تفاهمنامه با پاکستان موافق هستم
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۳    ۱۳۹۴/۳/۲ کد خبر: 95468 منبع: پرینت

جنجال های فراوانی بر سر امضای تفاهمنامه استخباراتی با پاکستان برخاسته است. این تفاهمنامه مخالفان بیشتر و مخالفان کمتری ندارد. آیا محتوای تفاهمنامه می تواند به نفع افغانستان هم باشد؟ آیا پاکستان به کارکردن به نفع افغانستان قانع شده است؟

هیله ارشاد عضو مجلس نمایندگان در برنامه «آماج» گفت: آن چیزی که توسط پاکستان و رییس جمهور افغانستان امضا شده است قرارداد نیست و یک تفاهمنامه است. از نگاه حقوقی تفاهمنامه با قرارداد متفاوت است. کسانی هستند که می گویند امضای این تفاهمنامه خیانت به خون شهدا است اما خیانت به خون شهدا این است که کسانی در ارگ بنشینند و فقط به جایگاه خود فکر کنند و به این فکر باشند که چگونه لباس بپوشند و بر چه چیز سوار شوند. خیانت این است که ارگ نشینان متوجه نباشند که با کندکاری هایی که دارند خون ملت چقدر بیهوده می ریزد.

وی با امضای توافقنامه با پاکستان موافق بوده و در این مورد اظهار کرد: تفاهمنامه هیچ وقت برای رای گرفتن به پارلمان نیازی ندارد، بین دو ارگان از دو کشور می باشد و باید توسط روسای همان دو ارگان امضا شود. بخش تکنیکی این تفاهمنامه فعلاً توسط معاون ارگان امضا شده و امضای آن هنوز توسط روسا قطعی نشده است. این تفاهمنامه نوعی تفاهمنامه استخباراتی است و باید امضای آن برای مردم افشا نمی شد. در تمام دنیا تفاهمنامه هایی میان کشورها امضا می شود اما آن را تا زمانی که لازم باشد هیچگاه افشا نمی کنند. نمی دانم که چطور این تفاهمنامه ما با پاکستان افشا شده است و همه با خبر هستند.

این نماینده مجلس دلیل موافقت خود را چنین بیان کرد: بندهایی از طرف شورای امنیت از این تفاهمنامه نشر شده بود. هیچ بندی در آن ندیدم که خلاف منافع ملی ما باشد. ما همیشه ادعا داشتیم که پاکستان دشمن افغانستان است، به ضرر افغانستان کار می کند، با ما صادق نیست، در واقعیت هم چنین است چندین تفاهمنامه امضا شده اما به آنها عمل نشده است. امروز که پاکستان بر روی کاغذ تعهدی را امضا می کند ما باید حوصله داشته باشیم و فرصتی به این کشور بدهیم.

ارشاد در خصوص سفرهای اشرف غنی به پاکستان عنوان کرد: سفرهای اشرف غنی به پاکستان همیشه مورد انتقاد است اما باید بدانیم که اشرف غنی بیهوده به آنجا نرفته است. وی در این سفرها از آبهایی که به رایگان از افغانستان به این کشور می ریزد یادآوری کرده است، به مساله تغییر مسیر مال التجاره یا راه تجارتی اشاره شده است و مسایلی دیگر از این قبیل. امروز در این تفاهمنامه حکومت ما پاکستان را متوجه این کرده است که اگر این کار را با ما اجرا نکنی من همراه دیگری دارم.

وی در پایان گفت: من طرفدار پاکستان نیستم، از این رنج می برم که کالایی که در پاکستان به قیمتی پایین تر فروخته می شود به افغانستان می آید و به ده برابر قیمت به فروش می رسد و کل سود به جیب پاکستان می رود. این تفاهمنامه قدمی مثبت در این راستا است. بهتر است که فرصتی به پاکستان داده شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این کوچی زن خودش پاکستانی است۰

>>>   خوانم ارشاد یکی از جاسوسای پاکستانی است این بی قانونی در افغانستان است که این کشور خانه جاسوسان شده است ...
اسماعیل غریب زاده

>>>   این خانم عضو پارلمان است قبلا عضویت حزب اسلامی را داشته و سنگر به سنگر شب و روز با مجاهدین علیه دولت نجیب جنگیده است ،میداند که همین اکنون رهبر شان در پاکستان است و هیچگاه نمکدان را نمیشکند و همیشه با ولی نعمتی که دستش را فشار داده بی تعهد نیست . این خانم وکیل مردم کابل است و د رآینده هم وکیل همین مردم خواهد بود .
با احترام امیرمحمد کابلی

>>>   اين زن نواسه پاكستان است،

>>>   ازکجا معلوم که پاکستان پایبند باین تفاهم نامه باشد ازکجا معلوم که دنبال اطلاعات سری کشور نباشد البته اطلاعاتی سری که وجود ندارد همه باخبر هست آنکس که خبرنداردخواجه حا فظ شیرازی است که آنهم مرده درکشور ماچیزی سری معنی ندارد همین هم یکی از بدبختی ما ملت هستند یکی دلسوز نداریم که برای کشور کارکند غیرت ملی ندارد درظاهر همه ی ماباغیرت هستیم اما اگر خوب به عمق قضیه نگاه کنیم هیچی نداریم علت ازانجاه هست جاهای همه چیز عوض شده بجای نگاه ملی قومی نگاه میکنیم استعداد ها دیده نمیشودآدم های باسوادبااستعدادمسئولیت پذیر بیکارند اون وقت کسان درارگانهامشغول هستند که حرف زدند رابلد نیست بجای به فکر برای پیشرفت کشور باشد به فکر جیب و خود واقوام خود هستند چندی پیش ازایران آمدم درمرز اسلام قلعه یک جای درقسمت گمرک دوتا فرد کم سن سوال بود که کسانی ازایران ردمرزشده بودن اینها ثبت کامپیوتر میکردند نفر (5000)هزارتومان می‌گرفتمن یک حساب سرانگشتی کردم درروز (40)اتوبوس نفر ردمرزی راریمحدوداهراتوبوس(45)نفر درنظر بگیریدروزانه میشود(1800)نفر1800#5000#9000000)میلیون تومان میشوداول اینکه فکرنمیکنم یک تومان این به حساب دولت واریز شود ویا قانونی باشد حالا خودتان قضاوت کنید این غیرت که مهاجر آن که ازسرکار بالباس کاربعضی ازبین راه گرفتارمیشوداین توری پول ازش گرفته شود آن وقت معلوم نباشد کجامیشود لطفا ازقسمت گمرکات ورودی خروجی مرزهاگذارش تهیه کنید
محمد

>>>   این زن اصلا چیزی نمی فهمد ونباید از هرکه طالب نظر شد.
باخبر

>>>   سلام
از این حرف های ضد و نقیض و با جست و گریز ها تمام عملکرد های تا به امروز پاکستا ن را بضرر مردم ما و کشور ما ازعان میدارد و ا ما ا ز طرفی تفاهمنامه را امضأ شده تلقی کرده و تنها بلفظ بنفع ما میدا ند - براه گم کرده ئی را میما ند که اگر چنین نگفته ویا آوازی بر نکشیده باشد گو یا حرف در حلف بسته وفا داری را فراموش کرده است که در آنصورت احتما لأ چیزی از دست خوا هد داد . آ خر به این خا ک و به این ملت رحم کرده شود .

>>>   سلام خدمت تمام دوستان کر چه ما به سیاست کاری نداریم اما خانم ارشادپیش از انتخا بات وبعد از انتخابات هر سنک کرانی که بدستش افتاد به یک پله ترازو انداخت متسفانه بی خبر از عواقبش بود حالا بدون اینکه به عواقب بعدی مسله فکر کند موافقت خورا اعلام می کند ازاین معلوم میشود که نمک حرام نیست و قدر نمک دان می فهمد خدا وند مارا از نمک حرام ها نجات بدهد که نان از ما میخورند و خدمت به بیکانه میکنند
( الفت )

>>>   این خانم ... دشمن ملت افانستانی ودوست وطرفدارپاکستانی موافقت خود را که باتفاهمنامه استخباراتی با پاکستان ابراز داشته کار خودش است اما ملت ما انرا نمی پذیرند وبا ابراز موافقت چهره حقیقی خانم هیلی ارشاد روشن شدکه یک پاکستانی در لباس افغانستانی بیش نیست هر چیزیکه به نفع پاکستان باشد خانم هیلی به خوشحالی به ان صحه میگذارد خانم شکریه بارکزی که یکی از طرفداران سرسخت اشرف غنی میباشد واز هر عمل ان دفاع میکند ولی با انهم به امضای ان تفاهمنامه مخالفت خود را ابراز داشته زیرا مداند که مردم به ان موافق نیست وبرای کشور ومردم ما ضرروارد میگردد نا رضایتی خود را بیان کرده است ولی خانم هیلی ارشاد در فکر مردم وکشور نبوده خوشحالی وسود رسانی به پاکستانی ها را در نظر گرفته تا مردم وکشور ما را .

>>>   کسانیکه به این تفاهم ها و توافق نامه های خائینانه با پاکستان اعتماد میکنند یا مسلمان نیستند و یا فوق العاده احمق هستند و یا فروخته شده و جاسوس بیگانه ها هستند - اکنون در روشنایی این فاکتور خانم موصوف را که طرفدار تفاهم نامه امنیتی با پاکستان است خودتان ارزیابی کنید و نتیجه بررسی تان را اینجا بنویسید.
وطن دوست

>>>   این خانم دو جانبه حرف می زند، باید به در خواست و پول که از خود فروخته شده کان خویش می گیرد عمل نماید ، این خانم فراموش کرده که این همه ادم کش از طریق پاکستان وارد افغانستان می شود؟ و اقای عنی که خود یک دست نشانده غرب ، عرب پاکستان است باید به خواست باداران خویش این توافق نامه را با غرب امضا کرد باید با هم دست دیگر غرب نیز امضا نماید گر نه ؟؟

>>>   حرف هاي ضد ونقيض اين زن متعصب، دال بر داشتن تعصب كور وكم فهمي اوست. اين حرف را به خاطر مي زنم كه اين خانم چند روز قبل در يكي از ميز هاي گرد تيلويزيون طلوع نيوز كه درمورد موضوع پيمان امنيتي با پاكستان اختصاص يافتته بود. در جواب پرسش خبر نگار تيلويزيون طلوع نيوز كه از وي سوال نمود، در مورداينكه يكي از بند هاي تفاهم نامه امنيتي افغانستان - پاكستان مبارزه با جدايي طلبان دو سوي مرزگفته شده چه مفهومي مي تواند داشته باشد، به خاطريكه افغانستان خو جدايي طلب نه دارد؟ اين زن متعصب وتاريك انديش در جواب مي گويد: "كه چرا افغانستان جدايي طلب نه دارد، همين هاي كه مي گويند، كه ما افغان نيستم ونام افغانستان را قبول نه دارند، همين ها مگر جدايي طلب نيستند، خير چه هستند" اما دوسه روز بعد بار ديگر اين خانم كه در بر نامه ديگر تيلوزيون طلوع نيوز اشتراك ورزيده بود، درجواب عين پرسش خبر نگار طلوع نيوزمي گويد: "افغانستان خو جدايي طلب ندارد، بدون اينكه حافظه اش كار كند، كه دو سه روز قبل چه گفته بود!

>>>   این زن جاسوس پاکستانی این بی حیا را اگر شما نمبر تلیفون اش را داشته باشید لطف نموده برایم بفرستید میخواهم از طریق تلیفون با آن صحبت کنم یا مه آن زن را قناعت میدهم یا آن زن مرا قناعت بدهد ...

>>>   وقتی اتهام جاسوس را بر کسی می بندید لطفا حد اقل چند دلیل را هم ذکر کنید : مثلا آیا محترمه هیلی ارشاد دزد است؟ در اختلاس دست داشته است؟ بخاطر منافع ګروهی و قدرت طلبی منافع ملی را قربان نموده است؟ از نام جهاد استفاده سو نموده است ؟ و صد ها دلیل دیګر که منافع این کشور را صدمه میزند.

>>>   این خواهرک هرچیزی گفته نظر شخصی وی است و نظر اکثریت مردم شریف افغانستان فقط ملغای تفاهمنامه است و بس!!!!!! بنظر بنده در افغانستان کدام گروه یا قوم ویا ملیت ومنطقه جدائی نخواسته نمی خواهد ونخواهد خواست. جدائی طلبان همانا بلوچ ها وکشمیری ها استند که عنقریب باعث تجزیه پاکستان خواهد شد. وپاکستان با استفاده از این تفاهمنامه میخواهد بلوچ ها را توسط ما افغانها سرکوب نماید. وخود پاکستانی ها از این سود ببرند. همچنان در قسمت خیبر پشتون خواه. بر علاوه این شیطانهای بزرگ میخواهند مناسبات سیاسی واقتصادی مارا باکشور هندوستان خدشه دار نمایند. وتا اندازه موفق هم شده اند.
بنا دولت مردان ما باید اینرا بدانند که دشمن همیشگی ما هیچ وقتی دوست نخواهد شد و کوشش نمایند که چنین موضوعاتیکه در ان غرور وحیثیت ملی متضرر میگردد با مردم ونماینده گان مردم مطرح وبعد از ان اقدام نمایند.
با احترام ع ل دن - ن ازشهر کابل

>>>   بد کردی تو جاسوس پاکستان

>>>   هر چه پای بیگانه ها بیشتری درافغانستا ن باز شود افغانستان بیشتر به سوی نابودی پیش میرود هیچ دولتی دوستار افغانستان نیست فقط برای منافع خود پا پیش مگوزارد خاک بر سر دولت مداران ما که نه شرف ونه غیرت دارن

>>>   خانم بیچاره جاسوسی پاکستان این خانم دشمن مردم افغانستان است وای به حال ملت مظلوم افغنستان احمد جوزجان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است