از بند ازار تا فیسبوک
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۱    ۱۳۹۴/۲/۲۷ کد خبر: 95040 منبع: پرینت

تعدادی هستند که از تایم لاین فیسبوک شان مانند تسبیح کار می گیرند، یک چرخ می زنند پایین و تا قعر مطالب دیگران خودشان را سقوط می دهند و بعد دوباره به زور خودشان را بالا می کشند و می خواهند بدانند و کشف کنند که از چند ثانیه قبل هم چیزی در افغانستان تغییر کرده است یا خیر و اگر تغییر نکرده است چرا فیسبوک رسیدگی نمی کند به مشکلات مردم مجاهد پرور افغانستان.

تعداد دیگری از دوستان وسواس زیادی دارند که مطلبی که در مورد آخرین تشناب رفتن شان در فیسبوک پست کرده بودند چند لایک شده است و یا اینکه چند نفر در مورد آخرین ویرژن تولد فرزندشان نظر داده اند و چه نظر داده اند و چرا نظر داده اند و اگر نظر نداده اند چه پدر کشتگی با او داشته اند و در نتیجه تا مشخصات جد و اجداد فرد لایک کننده را پیدا نکند ایلا کردنی قضیه هم نیستند حالا اگر طرف مقابل نظری هم بدهد فکر می کنی یک زمین سه بسوه ای را به نامش کرده ای و قرار است یک گوسفند فیسبوکی را هم سر راه شما قربانی کند.

تعدادی دیگری هم چت فیسبوک را با دفتر معلومات میدان هوایی کابل اشتباه گرفته اند مثلا می پرسند: "ساعت چند است؟ طیاره مزار به سومالیای جنوبی چه وقت نشست دارد، وضعیت آب و هوای ولایت دایکندی چطور است و آیا خانه بی بی گل بچه شده است یا خیر؟

در کنار اینهمه تعدادی هم هستند که روی نوشته کسی روی موضوعات قومی، زبانی، نژادی، حزبی و غیره آنقدر ناراحت می شوند که فکر می کنی همین لحظه قرار است جنگ جهانی چهارم را روی دست بگیرد، این ناراحتی باعث می شود بدون اینکه خشم خودش را اداره کند, مادر و خواهر و دختر و چیزی منسوبان طبقه زنان طرف مقابل هست را به باد فنا می دهد و هر چه کلمات ناب، بی بدیل و استثنایی کوچه و بازاری در ذهن مبارک شان رسوب شده است بدون دریافت خدمات جانبی نثار می کنند.

حالا از کسانی که مانند شرلوک هُلمز از زن و دختر مردم تحقیقات شبانه روزی در چت می کنند و بیشتر روی موضوع ازدواج شان و تعداد نفوس فامیل و آخرین زاد و ولد ثبت شده در زندگی شان می چرخند اصلا جرات نمی کنم چیزی بگویم؛ حالا اینکه برخی از افراد لجباز با روحیه تحقیقات ادره انتلجنت سرویس و کاجی بی و موساد از دلیل بیوه شده مادرکلان خلیفه رحمیداد می پرسند مجبوری بروی و طی مراسم خاص با یک ازار بند اصل خودکشی کنی و در کنار دیگر مرحوم شدگان فیسبوکی به دیار تقریبا حق برسی.


مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یک موبایل دارم به اندازه یک کریدت کارت که از سال ۲۰۰۰ میلادی،یعنی پانزده سال پیش است. یکی از کاربران جدید ترین مودل آی فون و سامسون گلاگسی میخواست موبایل خویش را با من عوض کند، من قبول نکردم. گفت یک هزار دالر میدهم، موبایل خویش را بده، ندادم. چون ازین موبایل در بازار دیگر یافت نمیشود.

>>>   هههه ههههههه ههههههه خیلی دقیق اشاره فرمودید جناب کار شناس فیسبوک.
پرخاک

>>>   انتقاد بجا و واقع بینانه است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است