هزاره ها در هیزم تعصبات عرب سوختند
همانطور که رفتن اشرف غنی رییس جمهور حکومت وحدت ملی به هرات برای هراتی ها، به بدخشان برای بدخشانی ها و به نپال برای نپالی ها گران تمام شد و عقوبات بد بسیاری به همراه داشت به امارات نیز برای اماراتی ها یا حداقل افغانستانی های مقیم امارات خوش یمن نبود 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۵    ۱۳۹۴/۲/۱۶ کد خبر: 94360 منبع: پرینت

همانطور که رفتن اشرف غنی رییس جمهور حکومت وحدت ملی به هرات برای هراتی ها، به بدخشان برای بدخشانی ها و به نپال برای نپالی ها گران تمام شد و عقوبات بد بسیاری به همراه داشت به امارات نیز برای اماراتی ها یا حداقل افغانستانی های مقیم امارات خوش یمن نبود.

در دیدار وی با سران امارات متحده عربی، مقرر شد که امتیازات و تسهیلات بیشتری برای تاجران و بازرگانان و نیز دیگر افغانستانی های مقیم ابوظبی، در نظر گرفته شود تا از این رو مناسبات تجاری دو کشور بهبود یابد اما...

اما از آنجا که سفرهای وی بیشتر از آنچه که فاقد دستاورد و محتوا باشد مالامال از هزینه های گزاف و تشریفات غیرضروری است؛ وضعیت بازرگانان بین المللی افغانستانی در امارات با مشکل مواجه شده و نیز 600 ویزای تجاری باطل گردیده است.

هزاره ها که اصلی ترین و پررنگ ترین قوم منتسب به تشیع و قربانیان اصلی جنگ های فرقه ای هستند این بار نیز بهای شیعه ستیزی اعراب و تحریم های ایران را پس داده اند و در بلاتکلیفی بسر می برند تا چه پیش آید.

گرچه در پانزدهمین جلسه نوبتی شورای وزیران، به مشکلات جدی پیش امده برای بازرگانان هزاره افغانستانی در دوبی و ابوظبی به اتهام کار برای ایران و دور زدن تحریم ها پرداخته شد اما تا برداشتن گام های جدی و راهگشا، لطمات بسیاری متوجه تجار شیعه مسلک خواهد شد.

در همین راستا خالی از لطف نیست که اشاره ای هم داشته باشیم به جلسه ماه آینده سران طالبان و نمایندگان مخالف مسلح دولت و نیز ارگ نشینان به میزبانی امارات که از هم اینک آمادگی ها و بسترسازی ها را کلید زده است!

به عبارتی دیگر به زعم بسیاری از صاحبنظران عرصه دیپلماتیک، بازرگانان هزاره قربانی صلح دست نیافتنی و ریسمان پوسیده پشتون پرستی اعراب و اهل تسنن در داخل کشور شده اند.

این اقدام سران اهل تسنن عرب زبان در امارات متحده عربی بی شباهت به حملات غافلگیرانه و موسمی کوچی ها برای بیرون راندن اهل تشیع و هزاره ها از زمین هایشان نیست که در هر دو مورد، قربانیان بی چون و چرای دورماندگان از قدرت و بازماندگان از کثرت هستند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بخاتری کی در هر صد جنگجو دولتی در سوریه هشتاد تاه هزاره هستند....دولتی امارات هم انها را دوشمن بحساب میاورد.
هراتی

>>>   تمام افغانهاوهموطنان مابرادروارزندگی مسالمت آمیزدارنداماکشورهای همسایه درصددتفرقه افکنی برای بسط حکومت خودشان است واعتقادات ومذهب هرکس برای خودش قابل احترام است لکن همگی باید به حاکمیت قانون واتفاق توجه مبذول داریم تاسعودی وکشورهای حاشیه خلیج یاهمسایه غربی تفرقه افکنی نکنند.
شیوا.کاندیداحتمالی بلخ

>>>   همانطور که رفتن اشرف غنی رییس جمهور حکومت وحدت ملی به هرات برای هراتی ها، به بدخشان برای بدخشانی ها و به نپال برای نپالی ها گران تمام شد و عقوبات بد بسیاری به همراه داشت به امارات نیز برای اماراتی ها یا حداقل افغانستانی های مقیم امارات خوش یمن نبود.
ع

>>>   مقصر اصلی سرور ... بی تفکر و بی دانش و غیر آینده نگر است که حمایت از غنی فاشست و طالبان نیزم کرد؟

>>>   برادران بازرگان و تاجر افغان در چابهار ایران سرمایه گذاری کنید هم خودتان سود می برید و هم به تجارت افغانستان و ولایت های شرقی آن مثل هرات و نیمروز و حتی شاید فراه کمک می کنید. از دست پاکستانی ها هم خلاص می شوید.
ایرانی

>>>   هزاره ها در رفتن به استرالیا موافق نشودند هالا میخواهد بروند به سوریه خدشه شهید کنه

>>>   من که از روز اول میگفتم قدم این کوچی سرگردان و آواره شوم و بد یمن است باور نمیکردید نه تنها وقتی قدمهای شومش به بدخشان و هرات و نیپال رسید آنجا ها را دگرگون کرد بلکه منتظر باشین که بر سر ایران و هند چه ببار خواهد آمد ، این عنصر شوم طالبان را به داعش مبدل کرد تا به زعم خودش ننگ و رسوایی و القاب تروریستی و مزدوری و جاسوسی را از پیشانی برادران ناراضی سیاسی اش بردارد!! چیکار میشود کرد به آذان آدم غریب کسی نماز نمی خواند!
(-_-)

>>>   کــــی است که از عرب ضرر ندیده درد همه مردم ما از عرب است مصارف مولاناهای ترورست زا ومدارس ترورستگاه را کی تهیه میکند؟؟ درسی سال خون مردم ما از پول عرب میریزد
( ر )

>>>   جهاد درمقابل کفر واجب است چه درسوریه باشدیا کشور دیکر درافغانستان شرایط مهیا نیست دولت امارات وهابی هست دریمن به عرب خودش رحم نه می کند ایا به حال سنی رحم می کند در عراق سنی هارا چه طوری کشتند درافغانستان وهابیت درکنار پشتو زبان قرارکرفته اکرفارسی زبان راازبین ببره پشتو زبان راازبین خواهد برد مردوم افغانستان متحد شوید پشتو زبان فارس ترک ازهر قوم که هستید یکی شوید دشمن مارا مقابل هم قرار میدهد ماهم دیکررا میکشیم فایده نصیب که می شوداکر متحد شویم ماامریکارا نابود میکنیم اکر به جان هم بیفتیم که افتادیم نتیجه امریکا سرماحکومت میکند...
ابوذر حیدری

>>>   در سوریه از سرتاسر جهان امده

>>>   جواب آقای هراتی قوم هزاره برای دفاع از حرم حضرت بی بی زینب سلام الله علیها با داعش میجنگد و کدام ربطی به کسی ندارد این ها همه بهانه است

>>>   شیوا همسایه غربی تفرقه افکنی نمی کند بلکه صرف خود شما بیشترین تفرقه افکنی را میکنی با این همه نظرات تفرقه ادعای کاندید بلخ را هم تانسته کنی ؟ هیچ آدم عاقل به تو رای نخواهد داد...

>>>   چرا قوم هزاره مظلوم حق دفاع از مقدسات و حرم اهلبیت نبی اکرم را ندارد چون با داعش و النصره تروریست میجنگد ولی بسیاری از پشتونها که برای داعش میجنگد حلال است ؟!... اگر داعش متوقف نشود خطر او برای همه هم خواهد بود

>>>   ظاهراً پس از آشکار شدن این مسأله که برخی از افغانهای مقیم ایران به جنگ سوریه و عراق سوق داده شده اند، این چنین تعزیرات در برابر آن عده سرمایه گذاران افغان که شیعه مذهب استند در امارات متحده عربی وضع شده است. من نمیدانم که وظیفه خلیلی و محقق برای حل مشکلات قوم شان که ایشان را با رای خود به قدرت رساندند، چیست؟

>>>   اشرف خان از جيب سعودي هاي وهابي و اقمارش در حاشيه ي خليج ارتزاق مي كند . برادران شما از او انتظار نداشته باشيد به منافع مردمش فكر كند. يكي از نشانه هاي روشن سرسپردگي او به دالر هاي نفتي آل سعود حمايت از كشتار مردم يمن است. ننگ بر اين بي لياقت باد كه مردم آزاده ي كشور ما افغانستان را سر افكنده كرد. ولي ملت هاي دنيا بدانند حساب اين آدم از موضع ملت جداست. ما مردمي هستيم كه به حمايت از مظلوم شهره هستيم در هرجاي دنيا كه باشد.

>>>   امریکا میخواهد جنگ نیابتی را را اندازی کند من به مردم افغانستان خود میگم از حرف های دوروغین امریکا استفاده نکنید
محمود خلیلی استم ازمزار شریف

>>>   بله مع الأسف عرب های جاهل آنها نه شیعه هستند و نه سنی بلکه یک عیده جاهلانی هستند که در جای خداوند(ج) لات و عزا و هبل پرستش میکنند این کذابین را باید خوب دولت و ملت ما بشناسند این ها کسانی هستند که بین افغانها اختلاف ایجاد می اندازند گاهی بنام شیعه و سنی و گاهی بنام طالبان و دولت و گاهی بنام کوچی و هزاره و...ای برادران اگر شما مسلمان هستید و اگر گوش به نفاق عرب های جاهل و سوسیمار خور نمیکنید بیایید دست به دست هم همه تان سرمایه های تان را از این کشور مفت خور بیرون کنید این چه اختلاف است که عرب های جاهل و نادان در بین جامعه ما ایجاد کردند.
بدخشانی

>>>   این تصمیم رو حکومت امارات گرفته چی ربطی به اشرف غنی داره مگه اشرف غنی شاه اماراته که مانع تصمیم دولت امارات بشه؟
مشهدی

>>>   جواب دوست عزیز مشهدی درست است اشرف غنی کاره نیست درظاهر اسم ریس جمهورافغانیستان است یک ریس جمهور باید از حق افغان دفاع کند حال شیعه باشد یا سنی

>>>   مردم افغانستان بهتراست که به فکرخود باشد یک ضرب المثل فارسی است که میگوید هرکس بام اش بیش برف اش بیش به فکرمن قشرکه درامارات قربانی سیاست شده اند اصلاٌ جای ناراحتی ندارد چراکه آنان با سرمایه که دارند به هرکشوری که خواسته باشند سرمایه گزاری میتواند کند اگردولت افغانستان واقعاٌ میخواهد که این هارا کمک کند باید ازدولت امارات وقتی بیشتر برای این که بتواند حساب کتاب خود را با طرف معامله خود خلاص کند ازدولت امارات بگیرد خود همین بیشترین سود است برای تجارمقیم امارات وبس

>>>   مزن به در کس به انگشت تا نزنند به درت به مشت!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است