صدور حکم برائت 18تن از متهمان پرونده فرخنده
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۱    ۱۳۹۴/۲/۱۶ کد خبر: 94350 منبع: پرینت

با توجه به مندرجات و بررسی های پرونده قتل بانو فرخنده حکم 18 تن از متهمان این پرونده اعلام شد.

اسامی این 18 تن به شرح زیر است.

محمد حکیم فرزند امان الله، محمود فرزند محمد فیض، محمد ظاهر فرزند محمد سلیمان، شیرزی فرزند محمد انور، کرام الدین فرزند محمد اکرم، حزب الله فرزند محمد کبیر، شفیق احمد فرزند رسول احمد، اسحاق فرزند گل محمد، ربیع الله فرزند ممتاز، عبالباقی فرزند ملنگ، جان آغا فرزند عبدالنظر، حامد فرزند حمید خان، جان عزیز فرزند شیر عزیز، جواد فرزند علی احمد، زاهد احمد فرزند غلام حسین، رییس خدایداد فرزند جمعه خان، اجمل فرزند محمد هاشم، زیارت گل فرزند جنت گل در اتهام قتل و سوزاندن بانو فرخنده نسبت به عدم موجودیت دلایل لازم با در نظرداشت ماده 25 قانون اساسی و رعایت ماده 4 قانون جزا بی گناه شناخته شدند و به برائت آنان حکم صادر شد.

همچنین اشیای به دست آمده از نزد آنان طبق ماده 138 قانون جزا به آنها اعاده می گردد.

لازم به ذکر است که اسامی هر یک قاتل اصلی با نام پهلوان، پاچا، محمد حسن و افراد و اشخاصی که در قضیه ذیدخل بودند، ارگان های عدلی موظف به بازداشت آنان می باشند.

پدر و مادر بانو فرخنده در این جلسه خواهان عدالت شدند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اینهاراچی کرده است.
ع

>>>   اگرفرخنده دختراشرف غنی و داکترعبدالله میبودچه حکم داشت؟
وطندار

>>>   ضمن تقبیح قتل این زن بیگناه باروشهای وحشیانه وبدون محاکمه... آمده که چهارتن به اعدام محکوم شدند درست.برای قتل یک زن جهارتن درکدام فقه وقانون اعدام می شود .درکشورهای غربی که اکثراحکم اعدام ندارند. چراحکم اعدام رابرای طالبان قاتل پلیس واردوی ملی ومردم غیرنظامی تطبیق نمی کنید.
شیوا.کاندیداحتمالی بلخ

>>>   کرام الدین فرزند محمد اکرم بفکرام والی پیشین پنچشیر است

>>>   عجيب است نکنه پولي جابجا شده اين خبيس ها همه بي گناه شدند که...
نجيب اله تهران

>>>   یک نکته را به هم وطن خود یاد اور میشوم امروز در افغا نستان چیزی که عیان است ( حا جت به بیان ندارد چار اصل عیان این است 1_پول دار 2_ زور دار 3- واسطه دار 4_نادار بنا از این چار عیان سه ان هر کناه که مرتکب شدن ولو قتل - دوزدی و غیره....بالای ان ها قانون و مقررات اجرا نمیشود.. بنا غریب و نادار هر جا که است پامال است به این اساس در قتل فرخنده این چار اصل صد در صد در نظر کرفته شده به نظر من محکمه عا دلا نه نبود که مجرمین به چار کته کوری تقسیم شد مهم این است هر شخصی که حتی یک مشت هم به فر خنده زده در قتل ان شریک بوده قاتل اصلی ملا تعویز نوییز و را ننده که موتر بالای فر خنده رد سخت ترین جزا برای شان تعین کر دد و بقیه زیدخل بایدیک سان جزا برایشان در نظر کرفته میشد نه برات روی مطلب فوق از محکمه محترم استناف تقاضا داریم تا صل بیطرفی را در نظر کرفته حکم عا دلا نهدر مورد صادر نما یند در غیر ان همان اش وهمان کاسه
الفت

>>>   عزیزان ، در افغانستان عدل وجود ندارد که عدالتی بکند این خیلی بی انصافانه است که تصویر از خانم بیگاه که در سراسر جهان بخش به تصویر کشیده شد تنها 4 نفر ؟ فکر می شود این چهار نفر پول و دلار شان کم بوده که نتواسته رشوه یدهددراین جا قاضی که حکم داد و عدل را بی انصافی نموده و این قاضی هم شاید ملیون ها دلار را به خاطر این موصوع در جیب زده که تنها چهار نفر را ؟؟ اها به پلیس های خاین به خیانت شان پرده بطلال کشده شد؟ کسانکه تماشا گر صحنه قتل بودند ؟ قانون را زیر پا نموده و ؟؟ چه عدالتی در مورد انها صورت گرفت ؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است