از امتیازات ویژه اعضای کمیسیون انتخابات بخوانید
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۳۱    ۱۳۹۴/۲/۱۵ کد خبر: 94297 منبع: پرینت

رییس جمهوری حکومت وحدت ملی در یک اقدام غیر مترقبه برای هشت تن از اعضای کمیسیون انتخابات مبلغ ۳۰ هزار افغانی را خرج دسترخوان حکم صادر کرد. این در حالی است که رییس آن کمیسیون از هنگام تقرر مبلغ ۵۰ هزار افغانی خرج دسترخوان دارد.

از سوی دیگر در این روزها زد و خورد بین اعضای کمیسیون بر سر چوکی ریاست این کمیسیون و معاونیت ان وجود دارد، طوریکه سریر احمد برمک دیروز در یک مجلس از رییس کمیسیون خواست تا از مقام کمیسیون استعفا کند که رییس ان را رد و در نتیجه به برخورد فیزیکی بین رییس و سریر احمد برمک انجامید، چون سریر احمد سعی می کند در تفاهم با یک تعداد از اعضای کمیسیون میدان را به نفع خود تغییر دهد.

ماموران خدمات ملکی و نظامی از مدت ۳ ماه می شود معاش ندارند ولی اینها همه روز به سفر های خارجی و تقسیم میراث کمیسیون بین خود درگیر اند.

این مرض مفلک نه تنها به مرد ها سرایت کرده بلکه به خانم ها نیز طوریکه روز یکشنبه در مجلس که به منظور بحث روی ایجاد کمیسیون اصلاحات انتخاباتی دایر گردیده بود، بین لیلا احراری که از طرفداران تیم اصلاحات و همگرایی است و شریفه وردک که یکی از طرفداران شدید امرخیل رییس اسبق دارالانشای کمیسیون است سرایت کرده است، یکدیگر را به دزدی تقلب و گرفتن پول هنگفت از نامزدان شورایی ولایتی متهم کردند.

خلاصه مطلب اینکه جای همه اینها در کمیسیون نه بلکه باید در پشت میله های زندان باشد، مردم افغانستان خواهان تغییرات گسترده در این کمیسیون هستند، دزدان ملت همه چیز را به نفع خود تحریف می کنند. چی اصلاحات باشد و یا هم امتیازات.

موترهای ضد مرمی دو عراده، پانزده نفر محافظ امنیتی، معاش هشت هزار دالری، خانه های کرایی به مبلغ صدهزاری، ایفون و آیپد و تقرر سه نفر از اعضای خانواده به مثابه مشاور که دو هزار دالر معاش دارند و هیچ کدام شان حاضری، توانایی و اسناد تحصیلی ندارند تنها فارغان صنف دوازده هستند.

با تمامی این همه امتیازات (بیت المال ملت) نتوانستند از انتخابات که یک روند دموکراتیک است نظارت کامل نمایند حالا که هشت ماه از کابینه گذشته است، والی ها و سفرا تا هنوز تعیین نشده همه و همه از دست این ها است که فاقد مدیریت سالم هستند و هیچ نوع توانایی و استعداد در امور انتخاباتی ندارند. مثل مشاوران شان سند های تحصیلی ساخته و بافته خود دارند انهم خارج از امور انتخاباتی.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در انتخابات آینده آنها هم این همکاری رئیس جمهور را جبران خواهند کرد

>>>   بسیار شرم اور خبر ننگین است اعضای محترم کمیسیون باید شرافتمندانه به خانه های شان برگردند بس است همین قدر شرمسازی و ذلت
قیام

>>>   دراین وطن فقط مردم بخاطرامتیازگیری سوگندوفاداری اداکرده نه بخاطرخدمت به وطن.
ع

>>>   این نیـــــــکـــــــی ها گـــــــــــم شــــــــدنـــی نیست ! مردم عادی برای خرچ دسترخوان خود اطفال خودرا بفروشند

>>>   کمسیون فوق مرتکب خیانت ملی شدند باور ملت که به مردم سالاری در حال نهادینه شدن بود همه را به تمسخر ودست خوش معامله وجفا به حق مردم شدند فکر نمیکنم در اینده مردم با اعتماد ارزش رای خود به انتخابات شرکت کنند مسبب همه بحران افرینی ووضعیت فلاکت بار فعلی همین اعضای کمسیون میباشند باید بدون تاخیر وتعلل به محاکمه معرفی شوند....
صالح کابلی

>>>   نمیدانم درین ملت قحط الرجال است این...پیر وتاریخ تیر چه کمال دارد که بدون ارزیابی کوچکترین موثریت در پست های حساس تقرر حاصل میکند اداره محیط زیست معاون اول وزارت دفاع والی هرات وبالاخره درراس کمسیون انتخابات اگر با ذره بین هم متوجه شویداندکترین فعالیت مثمر ازان وجود ندارد ....
بااحترام صالح کابلی

>>>   صد بار باید این ها را محاکمه کرده به زندان روان کند

>>>   سریراحمد برمک هنوزهم ازمیخ کرزی می پرد که یکجا با برادر وزیرش آستان بوس درگاه کرزی بودند وبا وساطت مارشال به دربار راه پیداکردند. حال با اینهمه امتیازات هنوزهم قانع نیست میخواهد درراس کمیسیون اصلاحات انتخاباتی قرارگیرد، بجای آنکه این خائنین باید به محکمه کشانده میشدند.
علیمردان

>>>   حقیقت این است که اینها هیچ کدام شان مدیریت سالم ندارند اکر همین اش باشد و همین کاسه فکر نکنم که ملت افغان دوباره به این روند دیموکراتیک انتخابات پارلمانی باور کنند ، همه این ها امتحان داده اند اکر ریس از موقف خود مجبور به استعفا شود کی باید ریس شود ایا همین سریر احمد برمک که خود متهم به فساد مالی در پروژه ایلکت ملل متحد است و از دست این شخص دو ماه می شود کارمندان معاش ندارند و یا هم اکر حسین جان زمین شناس، یا هم عزیز بختیاری یا هم لیلا جان متعصب یا هم شریفه جان بی سواد و دو رویه یا هم قاضی جان خشک خالی نه می دانم او در کدام دادگاه حق قضاوت را نصیب خود کرده بود. ملت قهرمان افغانستان تغیر می خواهند ان هم تغیر در کمیشنران که مسولیت درجه اول برگزاری انتخابات را داشتند ولی این تغیر نیست که یک ریس یا چند ریس دیگر تغیر و تبدیل شوند . خوب در افغانستان خو قطع الرجال خو نیست این ها باید خود استعفا کنند تا این که مجبور به استعفا شوند بس است همه چیز را به غارت بردید در این دو سال. به امید تامین عدالت واقعی در کمیسیون .

>>>   پشتون ها همیش تحت فشار سیاسی بودن اما حال نیستن باید حق شان داده شود و همبستگی خود را حفظ کنند
علیمردان

>>>   به خداوند پناه میبریم از دست چنین حکومت خون خوار ملت . خدایا ما ملت بیچاره را از شر ع و غ خلاص کن .

>>>   بار کج به منزل نمیرسد . خیر است هر چه که دلتان خواست انجام بدهید چرا که دوام شما بسیار محدود است . لذت ببرید از شهید شدن ملت و تلف نمودن حق شان . ما هم خدای داریم که بسیار دیر گیر و بسیار سخت گیر است .

>>>   ﺗﻌﺼﺐ ﺑﻴﺪاﺩ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ , ﻣﻦ ﻣﺪﺭﻙ ﻣﺎﺳﺘﺮﻱ ﺩﺭ ﺑﺨﺶ اﻧﺠﻨﻴﺮﻱ ﺁﺑﺮﺳﺎﻧﻲ ﺩاﺭﻡ ﻭ ﺳﺎﻝ ﻫﺎﻱ ﺯﻳﺎﺩﻱ ﺭا ﻫﻢ ﺩﺭﻳﻦ ﺭﺷﺘﻪ ﺑﺎ ﻧﻬﺎﺩ ﻫﺎﻱ ﻣﻠﻲ و ﺑﻴﻦ اﻟﻤﻠﻠﻲ ﻛﺎﺭ ﻧﻤﻮﺩﻩ اﻡ و ﭼﻨﺪﻱ ﭘﻴﺶ ﺑﻪ ﻋﻨﻮاﻥ اﻧﺠﻨﻴﺮ ﺁﺑﺮﺳﺎﻧﻲ ﺑﻌﺪ اﺯ ﺩﺷﻮاﺭﻱ ﻫﺎﻱ ﻓﺮاﻭاﻥ و ﮔﺬﺭاﻧﺪﻥ ﺁﺯﻣﻮﻥ ﻫﺎﻱ ﻣﺘﻌﺪﺩ ﺩﺭ ﺁﻥ اﺩاﺭﻩ ﻣﻮﻓﻖ ﮔﺮﺩﻳﺪﻡ اﻣﺎ ﺑﺎ ﺗﺎﺳﻒ ﻛﻪ ﻗﺮاﺭ ﺩاﺩ ﻛﺎﺭﻱ اﻡ ﺗﻮﺳﻄ ﺷﺨﺼﻲ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ اﻭﺭﻧﮕﺰﻳﺐ ﺑﻪ ﺟﺮﻡ ﻫﺰاﺭﻩ ﺑﻮﺩﻥ ﭘﺎﺭﻩ ﮔﺮﺩﻳﺪ و ﻫﻨﮕﺎﻣﻲ ﻛﻪ ﻳﻜﻲ اﺯ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ اﺵ ﺭا ﺑﻪ ﻧﺰﺩﺵ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻡ ﺗﺎ اﮔﺮ ﺷﻜﻲ ﺩاﺭﻧﺪ اﺯ ﻣﻦ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ اﻣﺘﺤﺎﻥ اﺧﺬ ﻧﻤﺎﻳﺪ اﻣﺎ اﻳﺸﺎﻥ ﺑﺎ ﮔﺴﺘﺎﺧﻲ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﻪ اﻳﺸﺎﻥ اﻇﻬﺎﺭ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﺗﺎ ﻣﻦ اﻳﻨﺠﺎ ﻫﺴﺘﻢ ﻧﻤﻲ ﮔﺬاﺭﻡ اﺯ ﻛﻤﻴﺴﻴﻮﻥ اﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ ﺩﺷﺖ ﺑﺮﭼﻲ ﺑﺴﺎﺯﻧﺪ. ﺑﻨﺎ ﺑﻪ ﺟﺎﻱ ﺑﻨﺪﻩ ﺷﺨﺼﻲ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﺭا اﺯ ﻧﻨﮕﺮﻫﺎﺭ ﻛﻪ ﻳﻚ ﺭﻭﺯ ﻫﻢ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻛﺎﺭﻱ ﺩﺭﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﻧﺪاﺷﺖ اﺳﺘﺨﺪاﻡ ﻧﻤﻮﺩﻧﺪ. ﻭﻫﻨﮕﺎﻣﻲ ﻛﻪ ﺷﻜﺎﻳﺖ اﻡ ﺭا ﺑﻪ ﻳﻜﻲ اﺯ ﻣﺴﻮﻟﻴﻦ ﻛﻤﻴﺘﻪ اﻣﺘﺤﺎﻧﺎﺕ و اﺳﺘﺨﺪاﻡ اﻭﻧﺠﺎ ﺑﺮﺩﻡ ,اﻳﺸﺎﻥ ﺳﻪ ﺭاﻩ ﺣﻞ ﺭا ﺑﻪ ﻣﻨﻆﻮﺭ ﻓﺮاﻫﻢ ﻧﻤﻮﺩﻥ ﻗﻨﺎﻋﺖ ﺁﻏﺎﻱ اﻭﺭﻧﮕﺰﻳﺐ ﺑﻴﺎﻥ ﺩاﺷﺘﻦ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺗﺮﺗﻴﺐ ﺁﺗﻲ اﺳﺖ:
1; ﺗﻐﻴﺮ ﺗﺬﻛﺮﻩ ﻫﻮﻳﺖ و اﺧﺬ ﺗﺬﻛﺮﻩ ﺟﺪﻳﺪ ﺑﺎ ﺗﻐﻴﺮ ﺩﺭ ﻗﻮﻣﻴﺖ و ﻣﻜﺎﻥ ﻫﺎﻱ ﻣﻮﺭﺩ ﻗﺒﻮﻝ اﻳﻦ ﺁﻗﺎ
2; ﺟﺮاﺣﻲ ﺑﻴﻨﻲ
3; ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺯﺑﺎﻥ و اﺩﺑﻴﺎﺕ ﭘﺸﺘﻮ ﺑﻪ ﺟﺎﻱ اﻧﺠﻨﻴﺮﻱ
ﺭﺿﺎ, ﻛﺎﺭﺗﻪ ﺳﻪ

>>>   خداوند این ها را به درد بی درمان گرفتار کند. که دیگر حق ما مردم را زرمار نکنند..

>>>   اگر سران حکومت وحدت ملی درآینده خواهان حدقل انتخابات(اشتراک مردم در انتخابات) هستند مسولین نابه کارومتقلب فعلی هردوکمیسیون را به سارنوالی جهت تحقیقات بفرستند؟
محب ازکابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است