کشور به گله ای از دزدان تبدیل خواهد شد!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۹    ۱۳۹۴/۲/۱۵ کد خبر: 94293 منبع: پرینت

حکومت از دفاع شهروندان در مقابل ناامنی ها ناتوان است.

ناامنی ها در کشور به خصوص شمال شدت یافته است و برخی حکومت را دخیل در این ناامنی ها می دانند.

پرتو نادری نویسنده و پژوهشگر گفت: معرفی نشدن کابینه در طول هفت ماهی که از حکومت وحدت ملی گذشت زمینه ای برای این شد که نا امنی در ولایات مختلف افغانستان تقویت شود. اختلافات درون حکومت نیز باعث این ناامنی ها شده به طوریکه دشمنان این مرز و بوم، از این وضعیت نا به سامان کشور خوب استفاده کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، وی افزود: حکومت با این اختلافات نه تنها سرنوشت مردم افغانستان بلکه سرنوشت خود را با بحران مواجه کردند.

نادری، شرایط دولت، افغاستان را مساعد برای ایجاد ناامنی در کشور دانست و گفت: دولتی که ارزش های انسانی و سیاسی در آن فرو می پاشد و نمی تواند از شهروندان خود در مقابل ناامنی ها دفاع کند به گله ای از دزدان تبدیل می شود. دولت افغانستان چنین شرایطی دارد و تمام هم و غم اش منافع گروهی شان است.

حالا کشور در موقعیتی بسیار حساس قرار دارد و حکومت تا به حال در این مورد هیچ اقدامی انجام نداده است. آنها باید پاسخگوی این مساله باشند.


کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این کار حتمی است تهداب پخته آنرا حکومت کرزی صاحب گذاشته است واول خود مقامات حکومتی پیشرو این راه هستند وریکارد قایم کرده شاید در زمان مناصب نام شان درج کتاب گینس گردد
( ر )

>>>   كشور به كله اى دزدان تبديل شده خيال تان راحت باشد
كابلي اصيل از كوجه اهنكرى

>>>   چشم امید مردم به طرف سپسالار مقاومت راه آزادی استاد عطامحمد نور است ولی استاد نور در این حوادث قندوز و بدخشان خاموش است. امروز مردم کابل پروان پنچشیر کاپیسا بغلان قندوز تخار بدخشان بلخ سمنگان غور هرات نیمروز و نورستان انتظار تصمیم و صدای سپسالار خود هستند.
پنچشیر

>>>   کشور چند قرن است که بدست دزدان است

>>>   خدا یاعاقبت مردم وملت مارا بخیر گرداند .
صالحی

>>>   کرزی ...کثیف ترین فرد روی زمین است

>>>   اگر داکتر صاحب عبد الله به قانون اساسی کشور احترام میگذاشت و سرنوشت مردم اش برایش بیتفاوت نمیبود اوضاع کشور به این حالت نمیرسید
آقاگل کمال

>>>   تقریبآ دولت افغانستان به سریال وادی گرگها میماند.
"شاملو"

>>>   تا چند وقتی میگفتند که دولت کرزی در فساد اداری و نا امنی دست دارد و باید انتخابات شود و دولت جدید بمیان بیاید که فساد از بین برود و آرامی بیاید. بعداً گفتند که نتیجه انتخابات به زودی اعلام نمیشود، بناُ دولت به فساد اداری و نا امنی و پروبلم اقتصادی دچار است. بعداً گفتند که کابینه جور نمیشود و پروبلم های افغانستان حل نمیشود. حالا به فضل حضرت باری الهی هم دولت کرزی نیست، هم نتایج انتخابات معلوم شد،هم کابینه تشکیل شد. آیا امنیت آمد یا خرابتر شد؟آیا بیکاری کمتر شد و یا زیاد شد .آیا فساد اداری گم شد و یا زیاد تر شد؟آیا اقتصاد مملکت رشد کرد و یا خرابتر شد؟

>>>   ...مافعلاغیرازقندورزواندکی سرپل درشمال ناامنی نداریم .روال عادی کارهادرجریان است .امنیت به دست خودمردم است واگرمردم شمال مانندجنوب وشرق نخواهندامنیت باشد و فریب شعاراسلامی چندداعشی وطالب رابخورندآینده خودراتباه خواهندکرد. مردم باید خودشان بادولت همکاری کنند.
شیوا.کاندیداحتمالی بلخ

>>>   حالا هم كم است اگر بد ماشى عبدالله جان باشد أنشالله به رمه دزدان تبديل ميشود
م ى

>>>   امنیت چیست؟ مگر مقوله امنیت در ابعاد جانی مالی و ناموس مردم نیست و این حوزه های امنیت در زمان قبل از حکومت وحدت ملی در وضعیت مطلوب بوده که اکنون نامطلوب شده باشد. البته قبول دارم که شاه دزدان آن زمان میدان داری شان بیشتر شده و در راس مدیریت مشروع که همان ورود بیشتر به حکومت باشد،بیشتر مشاهده می شود. ...حالا اگر عطا از قدرت خلع شود انشاءالله سر شاخه زده خواهد شد ولی زمانی منفعت است که یک شخص صالح سر کار بیاید. نه یک تازه کیسه دیگر.

>>>   بــــه ( پنچشیر......
به سپهسالار مارکیت سازی میگوئی؟؟ به سپهسالار فروشنده وخریدارزمین های دولتی میگوئی یا کسی دیگر ؟؟
کمی واضحتربگو


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است