احضار مدیران نشریات چاپی غیر قانونی است!
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۸    ۱۳۹۴/۲/۱۵ کد خبر: 94247 منبع: پرینت

احضار شماری از مدیران رسانه های چاپی در روز جهانی آزادی مطبوعات واکنش تند جامعه رسانه ای و نهادهای مدافع حقوق خبرنگاران را برانگیخت.

بازار رسانه ها، نهاد بین‌المللی حمایت کننده خبرنگاران و رسانه ها و آزادی بیان، ضمن محکوم کردن این عمل وزارت اطلاعات و فرهنگ، این وزارت را متهم به آزادی ستیزی نمود و تاکید کرد که احضار مدیران شماری از رسانه ها در روز جهانی مطبوعات، یک برنامه و عمل از قبل طرح ریزی شده برای سانسور آزادی بیان است.

همزمان با سوم می، روز بین المللی مطبوعات، کمیسیون غیرقانونی بنام کمیسیون بررسی تخطی های رسانه ای، مدیران روزنامه های، ماندگار، جامعه باز، اطلاعات روز و هشت صبح را بدیل نشر مقاله ها و طنزها، فراخواند ادعا کردند، در این نشریات به شماری از افراد توهین صورت گرفته است که این عمل وزارت اطلاعات و فرهنگ، واکنش تند نهاد بین المللی بازار رسانه ها مدافع حقوق رسانه ها، خبرنگاران و آزادی بیان، را برانگیخته است. حامد پویا ریس نهاد بین‌المللی بازار رسانه ها حمایت کننده خبرنگاران ورسانه ها به روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در کابل ضمن محکوم کردن این عمل وزارت اطلاعات و فرهنگ، این کمیسیون را غیرقانونی دانست و به رسانه ها، مسوولان رسانه ها و خبرنگاران گفتند که مجبور به پاسخ دهی، برای این کمیسیون نیستند.

رییس این نهاد همچنان تاکید کرد که وزارت اطلاعات و فرهنگ، کمر سانسور و محدود ساختن آزادی بیان را در افغانستان بسته است. همچنان آقای پویا رهبری وزارت اطلاعات و فرهنگ، را آزادی ستیز خواند و نفس ایجاد کمیسیون برسی تخطی های رسانه ای را خلاف قانون و اصول بین‌المللی می داند. بازار رسانه ها، از رهبران حکومت وحدت ملی، خواهان لغو این کمیسیون غیر قانونی شده از رهبران حکومت وحدت ملی می خواهد به تعهدات شان که در جریان مبارزات انتخاباتی به جامعه رسانه ای سپرده بودند عمل نموده از این دستاورد سیزده ساله حمایت قاطع نمایند.

این در حالی است که عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، یک ماه قبل در نشست ارزیابی فرصت‌ها و مشکلات فرا راه رسانه‌ها و آزادی بیان، در دهه‌ تحول از عملی نشدن قانون دسترسی به اطلاعات انتقاد کرده و تاکید دارند که آزادی بیان هیچگاه به عقب برنخواهد گشت اما تا هنوز هیچگونه برنامه عملی را برای مصونیت قضایی خبرنگاران و رشد و حمایت آزادی بیان و خبرنگاران نگرفته است.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اولان که عبدالباری جهانی را خدا وند بما داد دومن. عبدالله کارهی نیست که بخواهند در کار یک وزیر دولت دخالت کنند بنظرمن وزارت اطلاعات و فرهنگ مهم تر از وزارت دفاع است همین طور که خودی جهانی صاحب هم فرمودند
جوزجانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است