نتیجه جلسه قطر چه بود؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۰    ۱۳۹۴/۲/۱۴ کد خبر: 94182 منبع: پرینت

جلسه بین عاملان اجرایی (نه تصمیم گیری) مخالفان و موافقان جنگ در افغانستان در قطر بکار آغاز کرد و طی دو روز برگزاری بدون نتیجه ای به کار خود پایان داد.
این جلسه که بکوشش یک موسسه اسراییلی که سرپرستی آن را یک سرمایه دار یهودی ایتالیایی برعهده دارد، برگزار شد.

در اوایل قرار بود جلسه ای میان برخی از سران طالبان با هیات دولت افغانستان در ترکیه دایر شود، اما گفته شده است که جناب اشرف غنی مخالفت کرده و خواهان برگزاری این جلسه در محل استقرار طالبان در قطر شده است.

نمایندگان طالبان اشتراک کننده در این کنفرانس:
شیر محمد عباس استانکزی
مولوی جان محمد مدنی
مولوی سید رسول حلیم
شهاب الدین دلاور
قاری دین محمد حنیف
عبدالسلام ضعیف
سهیل شاهین
حافظ عزیز الرحمان

نمایندگان دولت افغانستان در کنفرانس:
سید اسحاق گیلانی
مولوی عطا الرحمان سلیم
مولوی عطا الله لودین
مولوی قلم الدین
مولوی متوکل
مولوی نورستانی
قطب الدین هلال
فاروق اعظم
قاضی محمد امین وقات
وحید مژده
فیض الله ذکی
حاجي روح الله
معصوم ستانکزی
مولوي شهزاده شاهد
و یک تعداد اشخاص دیگر از ادارات مختلف حکومت.

هیات پنج نفری از حزب اسلامی حکمتیار تحت رهبری غیرت بهیر
پنج نفر از اعضای ای اس ای پاکستان یکجا با مولوی قریشی رستم شاه مومند لقمانی پسر قاضی حسین احمد
مولوی گلزمان به نمایندگی از فضل الرحمان
به نمایندگی از کریم خلیلی یک نفر
از طرف گلبدین حکمتیار بر علاوه اقای غیرت، بهیر، مولوی محمد حکیم حکیم و قریب الرحمان سید نیز بخاطر اشتراک در جلسه به قطر رفته اند.

آنگونه که در لیست مشاهده می شود، مخالفان مسلح یا همان طالبان که دیگر در نقش آفرینی های جنگ پشتوانه های خارجی خود را از دست داده اند و خارجی ها آنها را بر دولت افغانستان تحمیل می کنند، بیشترین عضو را در این جلسه دارند. اعضای طالبان هم در میان هیات دولت افغانستان و هم لیست خودشان و هم در میان لیست دیگر افراد دیده می شوند.

هرچند اعلام شد که این جلسه بدون نتیجه پایان یافته اما سوال اصلی این است که در این جلسه چه مطرح شده و نتیجه ان چه خواهد بود؟
آیا دلیلی جز وصل طالبان به بدنه حکومت علت دیگری دارد؟
آیا نتیجه این جلسه بعدا بصورت عملی بر مردم تحمیل خواهد شد؟

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مگر این قسم جلسات در دوران حکومت قبلی وجود نداشت؟ در حقیقت این نشست و مذاکرات ها خود فربی وعوام فربی هستند که حکومت فعلی روی آن تکیه مینمایند، اگر توانای داری قوای مصلح خود را تقویت واستخبارات قوی بساز دیگر دنبال مذاکره نگرد فقط جنگ را ادامه بده ماننده عملیات های که در قندوز انجام دادی .
احمد از کابل

>>>   صلح با طالبان و نشست با طالبان غیر از تقویت روحیه دشمن و فرصت دستبازی به پاکستان هیچ نتیجه نخواهد داشت. پروسه صلح در ظاهر امر متشکل از اصطلاح خیر و از افراد وابسته به افغانستان متشکل شده است ولی در حقیقت پروسه به نفع پاکستان تمام میشود. بخاطریکه طالب یک گروه خود فروخته و ناتوان از منطق، علم و دانش استند. طالبها غیر از کشتار، انتحار، تخریب و نفاق اندوزی هیچ هدف دیگر ندارند و نه هم قابلیت صحبت را دارند. زمانیکه طالبان خلاف کتاب مقدس مسلمانان یعنی قران کریم و سنت مطهر حضرت رسول مقبول ص عمل میکنند دیگر از این گروه چه توقع داشت. کیها در افغانستان کافر استند که اینها انتحار میکنند. اینها آله دست و جریه خوار یهود و دشمنان اسلام استند و باید مردم افغانستان بر علیه این جنایکاران اعلام جهاد نموده و هست وبود شانرا از کشور محو کنند.
شمشیرخان ننگرهاری

>>>   طالب ،القاعده ،داعش ،بکوحرام ... تماماً دست نشانده اسرایل وآمریکااست هروقت آنان خواست صلح میشود درغیرآنصورت نه صلح است ونه دیگه.
ع

>>>   اگردلیل شان حضورنیروهای خارجی است پس درولایاتیکه حتی یک خارجی هم نیست چرامیجنگند؟ درجریان مقاومت چرامیجنگیدند؟درحالیکه نه خارجی هم نبود. باداران شان نمیگزارندکه دشمنان مردم افغانستان هستند.
عبدالخلیل ازکندز

>>>   بله به قول شما خود فروخته گان غرب ما گروه تروریستی طالبان. تا زمانی که بیگانگان اشغالگر در افغانستان حضور داشته باشند هیچ تمایلی به صلح نخواهیم داشت. قانون اساسی این حکومت خود فروخته شده. را به هیچ عنوان به رسمیت نخواهیم شناخت. تا زمانی خواهیم جنگید که تک تک اجیران فرو مایه و اشغالگران را کشته و یا از این خاک مقدس انها را بیرون برانیم. در این بهاره زیبا حملات رد اسا امارت اسلامی . بر دشمنان و اجیران شدت خواهد گرفت. این است یک پیروزی بزرگ الله با ماست.
حبیب الله یوسفزی

>>>   يوسفزى خان !به خيالم سرت گرم است...، هر تاجر بزرگ ميخواهيد كار خودش خوب باشد اما نميتواند كه ديگر تاجر را إز بين ببرد گپ مرحوم داكتر نجيب را فراموش نكيند ، ( خواب است وخياليست ومحالست وجنون ) صد با رگلو ميگفت كه ما نماز عيد را در مسجدپل خشتى ميخوانيم اما تا امروز به فضل خداوند بزرگ نتوانيست كه يك نماز ديگر را هم بخواند چون راهش غلط است ... شما هم مثل او لاف نزيد وتمتراق نكيند يك با رنام تانرا بدل ميكند به التسليم باز چيمكنيد إز رهبران كابل راتبدل كرده...د به الفايده ببينيد كه تمام روز دالر جمع ميكند چون به صلايت خودشان نيست مطابق نام خود كار ميكنند شما هم باز مثل نام تان عمل خواهيد كرد چون خودت تان صلايت نداريد بما هم معلوم است وبه شما هم
م. ى

>>>   این گاو صدهزار کیلو شیر را پاکستان به جلو اشرف خان حلال نمیکند. تابتواند از طالبان استفاده میکند. هنوز خیلی زود است که پاکستان از پروژه سودآور طالبان دست بردارد. غنی خان راه غلط و اشباه و خائنانه میرود و مردم را قتل عام میکند. طالب زبان زور را میداند و هیچ زبان دیگر را نمیداند. جناب یوسفزی صاحب طالبان مزدور مزدور بیگانه اند و از آی اس آی نوکر امریکا پیروی میکنند. این مزدوران در پاکستان نشسته اند و مردم بیگناه را قتل عام میکنند. در این دنیا مردم از شمال انقام میگیرند ...
حقیار کابل

>>>   ما هیچ گونه تمایل بر صلح نداریم . ما در هیچ شرایط با چند نفره خود فروخته شده امریکا و شکم پروره کابل گفتگو صلح را نخواهیم کرد. انشاالله امارت اسلامی افغانستان با در نظر داشتنه ارزش های اسلامی جهاد خود را تا پیروزی کامل ادامه خواهیم . به نصرت الله تعالی پیروزی از ان ماست .
حبیب الله یوسفزی

>>>   ما هم هیچ گونه تمایل بر صلح با شما نوکران ای اس ای و اسرایل ها و چوچه انکلیس ها نداریم ... و تا کی این قهرمانان اردوی ملی پولیس ملی امنیت ملی و اتحاد افغانها است شما و باداران تان هر یک پاکستان انگلیس و اسرایل هیچ چیز کرده نمی توانید دست تا پنجاب و اسرایل خلاص ای چوچه های انگلیس و دال خور ...
شغنانی کابل

>>>   آقای یوسفزی ارزشهای اسلامی شما بمب گذاری و کشتن بچه ها و مردم بی دفاع افغانستان هست؟

>>>   یوسفزی تومنافق هستی که دیگران رانامسلمان میدانی وخودرامسلمان میدانی اعمال ورفتارخودرااسلامی کنین ...دست به جنایت نزنیدظلم نکنیدبه حق اکثریت مردم احترام بگذاریدخودرابه زورمیخواهیدسروروسالارماکنیدشرم بادبرشماکه نام اسلام رابدکردیدپیامبرگرامی مااخلاق ورفتارشایسته داشت بامهربانی سخن میگفت صداقت داشت به دنبال قدرت نبودبامهربانی همه رابه اسلام دعوت میکردنه باکشت وکشتارشمامایع ننگ اسلام هستیدهرروزهزاران نفررامیکشیدوخوانواده هایشان راعزادارمیکنید
جمشیدی هرات

>>>   صلح با پاکستان یک دورغ برزگ است. پاکستان هیچ زمانی افغانستان نیرومند، امنیت و صلح جو را در همسایگی خود نمیپذیرد. این سیاست تاریخی و مافوق استراتیژیک پاکستان است که ملت افغان را نابود کرده
یارمحمد کابل

>>>   جناب یوسفزی ...، جهادکشتن افرادبیگناه نیست،جهادقتل کردن نفس خودنیست،جهادخودفروشی،جهل،نادانی وظلم وستم نیست شماکورشده اید،راه راگم کرده اید. شماخودعامل حضورخارجی هاهستیدبگونه ایکه استدلال میکنیدکه خارجی هابروطن ماتجاوزکردندجهادروا است. بگونه مثال:حادثه11سبتمبرکه شماانجام دادیدوپای خارجی هارا به اینجاکشاندید. مثال دیگری:ازدوسال بدینسوحتی یکنفرخارجی هم درکندزوجودندارد،پس شما...نیستیدکه دربرابرنیروهای افغان میجنگید؟حالادیده میشودکه خارجی هاتمایل با آمدن دوباره به کندزدارند.شماخومزدوران خارجی هاهستید.زیرازمینه حضورشانراخودمحیامیکنید...خداوندشماره رسواکرده است که نه دردنیاطریقه زندگی رامیدانیدونه هم درآخرت.
عبدالخلیل ازکندز

>>>   به نصرت الله تعالی به زودی افغانستان عزیز به دست مجاهدین امارت اسلامی سقوط خواهد کرد. سالی که نیکوست از بهارش پیدا است. توجه غلامان حلقه بگوش غرب بدانند . باید قبر های خود را اماده سازند. سالها است این نامردان در حق ملت جفا نمودند و تمام کشور را در خدمت اربابان غربی شان گذاشتند. روزه پیروزی نزدیک است. این است یک حقیقت بس بزرگ
حبیب الله یوسفزی

>>>   يوسفزى خان ! شما وحكومت فعلى هردو تان إز يك كاسه نآن ميخوريد يكى تان ازدست رأست وديگرتان إز دست چپ كمك ميشود واگر نه أين قدر مصرف را پدرت پوره كرده نميتواند پاكستان دال خور أين قدر توان ندارد ...سابقه هم إقرار كرده كه ما در وقت جنگ إز امريكا كمك ميگرفتيم حالا شما چطور عايد داريد كه پازده سال است كه در جنگ وخراب كار ى مصروف هستين يكى بگو أين مصرف را إز كدام بادارتانميگيريد وبس باز اوطن دوستى ومسلمانى گپ بزن
٠م. ى

>>>   حبیب الله یوسفزی یا ای اس ای زی .
شما پنچاپیها هرگز موفق به گرفتن یک وجب خاک افغانستان هم نخواهید شد... باد اردوی ملی افغان

>>>   نوکران پاکستانی و عربی و غربی ...به امید خداوند توسط اردوی ملی افغان پولیس ملی و امنیت ملی افغان نابود خواهد شد ....

>>>   طالبان باید اول دست از نوکری امریکاییها و پاکستانیها بردارد تا دولت افغانستان با اینها مزاکره کند . در غیر اینصورت طالبان به خاک و خون یکسان خواهد شد و سرنوشت شان مرگ است .
احمد

>>>   کلمه قشنگ صلع را خراب نکنید ، شما ها که صلع را قربانی خونریزی کشتن جپاول در بردی بی خانمان کردن مردم بیچاره فروختن سلاح و بی نامونس وطن میدانند بهتر این است که جنگ باشد ، صلع که همه روزه اذیت خانم ها اسیر و در چار چوپ خانه زندانی گردد این صلع نیست این بردگی یست . کسانیکه در بالا گفته اند که ما با امریکایی صلع نمی کنیم ، خود حقوق بگیر امریکایی ها هستند مانند مرد اعتراف کنید .

>>>   حبیب الله پاکستانزی !
تو سرپیاز یا بیخ پیاز؟؟ تو چکاره ؟؟ خوانندگان عزیز قضاوت کنند : دراوخرسال 1374 حکومت این گروه دجال به تمام شعبات حکومتی تحت اشغال خود مکتوب فرستاده بودند که هرکس می خواهد کمپیوتر خریداری کند باید از حکومت اجازه بگیرد ! در کجای جهان چنین گروه متحجرجاهل یافت میشود؟ حتی ... گروه داغش برای خود تلویزیون میسازد اما اینها تا اندازه جاهل وغافل هستند که از نام تلویزیون میترسند وهیچ دلیلی هم ارائه نمیکنند که چرا؟ چرا درمقابل کمپیوتر قیودات؟؟ این کار باداران شان پاکستانی ها هست که نمیخواستند مردم افغانستان به علوم عصری دسترسی پیداکنند بنا این جاهلین خود مارا فریب میدادند که درکمپیوتر فلم می بینند وغیره همانطوریکه حکومت کرزی صاحب فاسد ترین حکومت جهان معرفی شد این گروه مزدور هم جاهلترین در جهان نام خواهد گرفت ومدال جهالت راداغش برای شان تقدیم خواهد کرد!
( ر )

>>>   بایددرقانون اساسی گنجانده شودکه هرکسی که به قدرت رسیدازراه قانونی وانتخابات بایدازقوم ونژادی خاصی حمایت نکندوهرکسی که دراموردولتی گمارده میشودبنابه انسانیت وتحصیل وتجربه ووطن دوستی باشه وهیچ کسی سواستفاده ازدین نکندوهرکی حرف ازنژادمیزداورامنافق بدانن واعدام کنن تاکشورماهزاران سال ازدست جنگهای داخلی درامان باشد
جمشیدی هرات

>>>   هههههههه بیچاره آقای یسفزی ....من بعنوان یک پشتون نصیحت برادرانه ی برايت دارم اگر راهی صلح را درپیش نگیرد بعد از این روز به روز حمایت ناچیز که از قوم پشتون دارید از دست خواهیم داد. وشما را چوچه ای اس ای پاکستان خواهم دانیس قربانی که در طول ۲۰ سال برای افغانستان داده آید به باد خواهم داد
جوزجانی ازدیارغربت

>>>   منافیق کسیست کی مخالیفی صلح است.
احمدی

>>>   یوسفزی ... هست مابااوبحثی نداریم به نام یک افغان کشورم رادوست دارم وبرای ابادی کشورم ازهیچ چیزدریغ نمیکنم زنده باداردوملی

>>>   آقای یوسفزی نمیدانم شما ازکدام آدرس سخن میزنید آیا واقعا شما یوسفزی هستید یا نه یا کدام پاکستانی خواهد باشید واز آدرس یوسفزی ها گپ میزنید اگر واقعا شما یوسفزی باشید اقوام یوسفزی همیشه از دین ، وطن ، ناموس دفاع کردند مانند سپهسالار غلام حیدر خان چرخی که کافرستان را به نورستان مبدل کرد ونورستان را از تصرف انگلیس ها خلاص کرده به دین اسلام مشرف گردانید وبه ازدزیاد خاک افغانستان افزود ومانند غازی نایب آمین الله خان که در مقابل انگلیس ها جنگیدند ومانند آنها هزاران یوسفزی ها در راه وطن جان های شیرین شان را ازدست داده وقربانی داده اند ولی من نمیگویم که در دولت اشخاص فاسد وجود ندارند ولی یک اصل را با پذیرفت که حکومت ورژیم پاکستان + انگلیس ها هیچ وقت دوست مردم افغانستان از هر قوم که باشند نمیشوند بیاید که کمی عاقلانه فکر کنیم از همه مردم افغانستان افغان هستند مفکوره هر شخص به خودش تعلق دارد باید به هیچ قوم توهین نشود این یک فورمول سابق انگلیس است اقوام گرائی را در وطن ما دامن میزنند پس امروز اردو افغانستان ازدین ومنافع مردم دفاع میکنند ومردم مسلمان هستند

>>>   بلی. آقای یوسفزی. شما هرکیز صلح رادوست ندارید چراکه شماآب ونان مردم های چتل راخورده اید بنآ جای شک نیست که صلح را دوست نداشته باشید به شما جنگ وچور و چپاول باشد.ارزش های اسلامی دیگر است که شما آنهارا زیر پامیکنید.
د غزنی

>>>   فکر نکنم این اقا یوسفزی باشد در حقیقت اصلیت و اهلیت این شخص معلوم نیست پس کسی که اصلیت ندارد ان شخص چی رقم انسان خواهد بود شرم نداری اقای ای اس ای حالی شناختی مردم شجاع افغانستان را ترا نه پدرت معلوم است و نه هم مادرت
شغنانی کابل

>>>   موضوع صلح را قدرت ها نتوانست یا نخواست پس از چند نفر بدون هیچ قدرت چه انتظار داشت آنها بدور شرینی میگردند تا چند افغانی کسب کنند سفریه برای ایشان میشود و یک سفر میکنند و مثل همیشه بازمیگردند کسی پرسان ندارد که دست آورد چه است با احترام

>>>   طالبان اجیران ولد خطا مزدوران پاکستان انگلیس ویهود میباشند از همه اعمال شان همه مسلمانان را شرمانده از خود چهره برخلاف ارشادات اسلام به جهان نمایش بجا اوردند در زمان حاکمیت شان با کدام خارجی مرتکب جنایات وقتل های گروهی شدند ومسبب اصلی زمینه سازتهاجم باداران شان به کشور ماشدند از اعمال شرم اور شان کی منفعت میبرد مردم بی گناه مسلمان مظلو م یا کی.... قضاوت بیشتر را شما کنید
صالح کابلی

>>>   نتیجه و ...؟؟؟!!!!!!!
قتل عام در بدخشان، کشتار در قندوز و حملات انتحاری در کابل و ولایات از نتائیج این نشست بود. طالبان اعلان کردند که از کشتار و قتل عام مردم بیگنان و زندانی افغانستان بدست حاکمان مزدور پاکستان دستبرنمیدارند و جنگ را تا اشغال افغانستان از طرف پاکستان بقدرت آی اس آی ادامه میدهند.
عبدالکریم کابل

>>>   جناب یوسفزی:
جهادحق مسلمانهااست نه حق کفر اینهایکه امروزبه بهانه جهاد مردم را بخاک وخون میکشانندهمه اینهانوکراسرایل است .
ع

>>>   نتیجه جلسه قطر سیاحت وخوش گذرانی ؛با آمدن شان چیزی برای گفتن ندارند وحتی نماینده های طالبان گفته اند شما نماینده های دولت وملت افغانستان نیستید با نمایند گان واقعی ملت با ما مذاکره کند ،به هر صورت این گفتگو بی نتیجه بوده ودست آورد به همراه نداشته اند
فائض

>>>   هههههههه او زوی پهلو بگردن که صبح شد وقتی که یک نفراسرایلی جلسه برایتان دایرمیکند دیگرجای شک باقی نمی ماند که شما ازکدام جو آب میخورید مردم افغانستان اگاه باشید دیگراینکه دولت فقط وقت تلفی میکند بس .
م ازکابل

>>>   خوانندگان عزیز از همه موضوعات بیشتر نظر های یوسفزی ذهنیت شما را مغشوش میسازد. چرا عصبانی میشی . شخصیت نوشتاری یوسفزی همه چیز را به شما بیان میکند که او یک شخص است که کفه ترازو را می بیند یوسفزی جان منحیث یک مسلمان برایت نصحت میکنم راه که شما در پیش دارید راه مسلمانی نیست کشتن انسان های بی گناه ،یتیم ساختن اطفال کار مسلمانان نیست .گروه طالب که از طریق عرب ها اکمال میگردد به قول شما امارات اسلامی آنها کسانی را ضرورت دارد که منطق نداشته باشد ،دانش نداشته باشد آنها را صرف واسکت میدهد که برو انتحار کن در کدام منطق اسلام است که برو مردم بی گناه را از بین بیبر.باز هم برایت میگویم یوسفزی جان تو اهل قلم هستی تو اهل دانش هستی تو اهل معرفت هستی بیا کاری کن که وجدانت میخواهد . نام و نشان،پول وثروت این دنیا مجازی است باور کن لحظه به لحظه عمرت سپری میشود چرا با این گونه راه غلط او دنیای خود را خراب میکنی اسلام دین افراط نیست

>>>   باجناب (ع)
موافق هستم زنده باد (ع) هرکی هست درست میفرماید.
جویا

>>>   بامحترم يوسف زاي صاحب موافق هستم زنده باد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است