جنگ سالارانی که تمام عمر دیر رسیدند
واقعا چه سود از چنین بزرگداشت هایی که چنین بی موقع و چنین بی مضمون و چنین فاقد محتوا برگزار می شود و چنین تتمه و ته مانده اعتبار و ارزش و آبروی جهاد و جهادی را زیر سوال می برد؟! 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۱    ۱۳۹۴/۲/۱۴ کد خبر: 94181 منبع: پرینت

در تجلیل از روز مجاهدان یا به عبارتی روز پیروزی انقلاب افغانستان که با نقش آفرینی رهبران جهادی و یا به اصطلاحی جنگ سالاران مجاهد همراه بود؛ همه چیز به سخره گرفته شد از 8 ثور تا حکومت و تا مردم ملکی اشتراک کننده در جهاد.

در این مراسم که همچون همیشه کم فروغ و بسیار دیر تر از موعد اصلی آن برگزار شد هر یک از رهبران بزرگ عرصه جهاد، بر طبلی کوبیدند و بر سازی زدند و هیچ حرفی به سرانجام نرسید.

جنگ سالارانی که تمام عمر دیر رسیدند پس از دو دهه از بزرگداشت سالروز تکرار ناشدنی انقلاب در برابر ارتش سرخ و بلوک شرق؛ چند روز پس از 8 ثور این مراسم را در 12 ثور 1394 بی هیچ مناسبتی برگزار کردند تا تتمه اعتبار جهاد را هم زیر سوال ببرند.

ارگ ریاست جمهوری درحالی میزبان سران باقی مانده از دوران جهاد و جنگ سالاران هنوز حی و حاضر بر عرصه سیاسی افغانستان بود که سخنان هیچ یک از سخنرانان دعوت شده با یکدیگر همخوانی نداشت و هر کدام بر وجهی از وجوه حکومت نقد داشتند.

سیاف درحالی جهاد ستیزی را مساوی با اسلام ستیزی می داند که اشرف غنی غلبه بر بی اعتمادی ها و شکاف های داخلی را عامل عمده ثبات اجتماعی دانسته است. مجددی از مجاهدان خستگی ناپذیر قدردانی کرده است و عبدالله بر استفاده از رهبران جهادی در حکومت تاکید کرده است.

این 8 ثور ها و 7 ثور هایی که همه ساله کمرنگ تر و کم فروغ تر از سال قبل برگزار می شود و مجاهدان و رهبران جنگ سالارانی که صرفا رد مواقع اینچنینی با سخنرانی هایی سطحی و گذرا، قصد زنده کردن یاد و خاطره خود در اذهان عمومی دارند.

واقعا چه سود از چنین بزرگداشت هایی که چنین بی موقع و چنین بی مضمون و چنین فاقد محتوا برگزار می شود و چنین تتمه و ته مانده اعتبار و ارزش و آبروی جهاد و جهادی را زیر سوال می برد؟!

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دو ستان ! این ملیه سال یک بار است سال دیگر یا نصیب
ک.م از کابل

>>>   سناریوی جهان غرب و دشمنان این خاک در اخرین لحظات تاریخ فقط این است تا افغانها را نمانند متحد شوند .شمال را از جنوب جدا و اقوام مختلف این خاک را سالها یکی در برابر دگر به نام های جنوب طالب و شمال مجاهد با هم در تقابل قرار دهند . حال بر افغانها لازم است تا از خواب غفلت بیدار شوند نوکران خارجی را که بنام رهبر و و پیر و مشر غلامی خارجی را میکنند و دالر و کلدار و دینا و پوند خارجی به حساب های شان داخل میشود بشناسند و تکفیر شان کنند و رهبران اصلی و متعهد خود را از اقوام مختلف ساکن درین وطن شناخته و بدور شان تجمع کنند شعار وحدت ملی را دوباره سر داده شمال و جنوب را دوبار وصل کنند . بدون شک که همین کار یک جهاد مقدس خواهد بود . دگر تاریخ این نوکران خارجی زیر هر قبا و حبایی که پنهان هستند گذشته است .

>>>   ...اینکه هماهنگی در بینشان وجود ندارد این از اول بوده چیز عجیبی نیست.
خشت اول چون نهد معمار کج
تا ثریا میرود دیوار کج

>>>   یقین دارم که روزی مردم بهتر از هشت هفت را تجلیل کنند !

>>>   کاروان ها در سکوت و دزدها در قال و قیل
سال ها این دشت نشنیده است آوای رحیل
کوچ کردن قصه شد، مردانه ماندن یک خیال
کودکان افسانه می بافند از مردان ایل
بوی رخوت راه های دشت را پر کرده است
روز باران گله را خوابانده چوپان در مسیل
غرق در افسون فرعونی کسی راهی نشد
پا به پای اعتقاد هیچ موسایی به نیل
بر زمین تا چشم می بیند مترسک کاشتند
در فراسوی زمان مُردند مردان اصیل
انتهای هیچ راهی منزلی پیدا نبود
جاده ها آزرده از یک امتداد بی دلیل

>>>   مردوم باید انقلاب شان را کرامی بدارد .مردوم خوب انقلاب کرد ولی انقلاب مردوم بدست نااهلان رسید.مردوم نتوانستندانقلاب خودرا نگهداری کند.درراس انقلاب یک رهبر مقتدر نداشتیم .نتیجه این شد که ادم های مثل شما انقلاب مردوم رااینطوری مسخره کند.تواز انقلاب چه میدانی درراس این حکومت کسانی هست که ازانقلاب اسیب دیده واواره شده بعدازسالها باچهره دیکر واسم دیکر قدرت رابدست کرفته انهانمی خواهد یک نفر جهادی درافغانستان باشدیکی یکی می کشد برایش مراسم ختم میکیرد وکریه میکند بعد میکوید کار تروریست هابود ماباید تروریست هارانابود کنم درحالیکه اول باید خودش نابود شود...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است