به ارزش های دینی و تاریخی و ملی توهین نکنید
برخی با جهاد به صورت عقده مندی می نگرند و حرف می زنند، آنها عقده مندی شخصی دارند اما هیچ کس نباید به خود اجازه بدهد که به یک ارزش بزرگ دینی، تاریخی و ملی یک کشور توهین صورت بگیرد 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۸    ۱۳۹۴/۲/۱۲ کد خبر: 94089 منبع: پرینت

داکتر عبدالله رییس اجرایی کشور در سالروز تجلیل از پیروزی جهاد افغانستان ضمن تبریک این روز به رییس جمهور و ملت افغانستان و تجلیل از همه رهبران جهادی گفت: افتخار به این می کنیم که مردم ما پس از گذشت بیست و سه سال از این روز هنوز به این روز ارج می نهند. پیروزی جهاد مردم افغانستان افتخاری ماندگار و همیشگی است. آفرین به مجاهدین که چهارده سال در سنگر جنگ قرار داشتند و نظامی غلط را سقوط دادند و نظام برحق را به دست گرفتند و امروز هم با صبر و حوصله در کنار نظام و در پشتیبانی از نظام قرار دارند.

وی جهاد را یک ارزش دینی دانسته و ابراز کرد: صدها هزار شهید، صدها هزار نفر معلول، میلیون ها مهاجر که هنوز هم قادر به این نیستیم که زمینه بازگشت عزتمندانه آنها را فراهم کنیم. این ها همه در روند جهاد افغانستان به وجود آمده است. پس هرگاه که خواستیم راجع به جهاد صحبت کنیم باید قدری سر در گریبان فرو برده و بدانیم که در باره چه ارزشی صحبت می کنیم. این یک ارزش الهی، اجرای حکم خداوند، وظیفه ملی و انسانی و دفع تجاوز است. اگر یک لحظه از این ارزش غفلت کرده و قضاوت ناجوانمردانه در مورد آن کنیم به معنای آن است که ما تاریخ، افتخارات و دستاوردهای خود را نفی می کنیم.

داکتر عبدالله با انتقاد از عقده مندی در برابر مجاهدین در میان برخی افزاد گفت: برخی با جهاد به صورت عقده مندی می نگرند و حرف می زنند، آنها عقده مندی شخصی دارند اما هیچ کس نباید به خود اجازه بدهد که به یک ارزش بزرگ دینی، تاریخی و ملی یک کشور توهین صورت بگیرد.

وی از روح همه رهبران شهید مجاهدین تجلیل کرده و گفت: به همه آنها افتخار می کنیم که با نثار جان خود از سنگر عقیده، دین، آزادی، حیثیت، شرف، ناموس و منافع ملی این کشور دفاع کردند.

وی هم چنین از روح شهدای نیروهای امنیتی کشور تجلیل کرده و گفت: همین لحظه ای را که ما در این جا حضور داریم مدیون جان نثاری های نیروهای امنیتی کشور هستیم. در همین لحظه و در چند سنگر و در شرایطی بحرانی فرزندان این کشور در دفاع از وطن قرار دارند. حکومت و ملت باید از نیروهای امنیتی ممنون و سپاسگزار باشند.

رییس اجرایی اظهار کرد که مردم و حکومت نباید از هم فاصله داشته باشند و افزود: اگر این اتفاق افتاد کار ما به جایی نمی رسد. مشکلات امروز ما کم از مشکلات گذشته ما نیست. امروز هم در برابر این ملت مظلوم، از طرف دهشت گران، جانیان و تروریستها ظالمانه اعلام جهاد صورت گرفته است. این جانیان از نام دین استفاده می کنند اما اعتقادات آنها در هیچ قاعده ای و با هیچ ارزشی برابر نیست و مردود است. دراین جریانات امروز هم شهید می دهیم، قربانی می دهیم، بیوه و یتیم داریم. در شرایط امروز چیزی که می تواند راهگشای ما باشد اول توکل به خداوند بزرگ به یاری و حمایت او و درستی راه ما است.

داکتر عبدالله وزیران را از آغاز کار به کار صادقانه برای کشور به خصوص در این شرایط حساس فراخواند و گفت: خوشبختانه وزرای کابینه ما از پارلمان رای اعتماد گرفته اند. اگر وزیر ما در لحظه در برابر همه مردم احساس مسوولیت نکند، برای هر کوتاهی زیر بار منت هست. پس اگر در حصار عناوین بمانیم و مشکلات مملکت را درک نکنیم و خود را از دل و جان وقف مردم نکنیم و برای زندگی عزتمندانه مردم کوشش نکنیم فرصت های باقی مانده هم از دست می رود.

وی کشور را در شرایطی بحرانی خواند و ابراز کرد: امروز مردم در آزمونی دشوار قرار گرفته اند و باید برای حفظ وطن بکوشند. چند سال قبل نیروهای بین المللی در کنار ما بودند اما امروز ما تعهد کرده ایم که مسوولیت ها را خود به دوش بگیریم. حکومت وحدت ملی و مسوولیت هایش با گذشته فرق می کند. امروز چالش ها و مشکلات ما ده چندان است اما وحدت و تفاهم نظر، اعتماد به ملت و همراهی با ملت ما را در چالش ها پیروز می کند.

رییس اجرایی، تعهد به همراهی و خدمت به مردم کرده و افزود: این مردم همان مردمی هستند که باعث پیروزی جهاد شدند و باید از آنها و از خانواده های شهدا، معلولین و مجاهدین یادآوری شود.

وی در پایان گفت: در حکومت وحدت ملی با واقعیت تلخ جنگ روبرو هستیم و باید خود را آماده بسازیم. قوت خود را یکی بسازیم. این قوت در ایمان ما است، در عقیده ما است، در حفظ روحیه وحدت ملی و در پاسداری از ارزشهای جهاد و مقاومت است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ګل مرجان هیچ کس عقده شخصی ندارد ولی شما هر چی بګوید افتاب به دو انګشت. پناه نمیشود

>>>   دراین عکس قواره ریس جمهور ها را کشدی در دور دیگر کوشش کن ریس جمهور میشوی
م.ی

>>>   به ارزش های دینی و تاریخی و ملی مردم ما هرگز کسی توهین نکرده است، بلکه این رهبران اند که با عملکرد های شان این ارزش ها را بدنام ساختند.

>>>   راستی باز مردم را فریب بدهید

>>>   عقده شخصی فی یین یک چندنفریاتعدادی ازافرادنماداندیشه اجتماعی نیست بلکه نتیجه چندین سال جنگ گوش و هوش مردم رابازکردکه جهادیعنی اولجه مال مردم است یاحفاظت ازآن ؟ جهادایجادنظام اسلامی است مرگ بخاطرارگ ؟ مشوره دراموردولت داده چوکی... یامحوغاصبین و فسادکاران ؟ اگرامروزبه نظرشان کاهش نقش مجاهدین است پس طول سالهای قبل هرچه فسادی صورت گرفنه درحضورهمین مجاهدین به مصلحت همین مجاهدین بوده آیابازهم مصلحت سابق رامیدهندیاپشک پاسبان گوشت شود؟ درهرصورت مجاهدمتقی که مرتکب دزدی نشده یاغیرمجاهدی که باوجودتحصیل زندگی بخورونمیرداردشایسته بیت المال کشوراست. هرقدرنافرمانی که دربرابردولت بوده اکثراازدست دزدبرسراقتداربوده است. حال جناب داکترصاحب هم دزدان شناخته شده راولومچاهدهم باشدازچوکی دولت عقب زنندکه مردم بیش ازحدازدست دزدان و فسادکاران سابق خسته شده اند. نه خودرامشوش بسازندونه ملت رابلکه خودرااصلاح نمایندوبس.
وطندار

>>>   سلام به هموطنان عزیز
اګر این روز واقعآ روز جهاد ملت مسلمان افغانستان باشد چرا در محضر عام مردم افغانستان برګذار نه ميشود ،و چرا در هشتم ثور این بر ګذاری صورت نه میګیرد،در پشت در وازه های بسته در یک اطاق تجلیل میشود. اجنبیا امنیت انرا ګرفته، پس معلوم شد که شما مجاهدین ملت مسلمان افغانستان نیستی شما مزدوران کاسه لثا خارجی ها هستیدو هنوز اله دست بیګانه ه هستید...درود به روان پاک شهدای ازادي خواهان کشور عزیز افغانستان سر بلند و قهر مان
باز ګل توکلی

>>>   جهادمسلحانه درسال1370ختم شد اجرکم علی الله درجهادبا نفس همه ناکامیم مقاومت هم فعالیت مثبت مسلحانه برعلیه. جهل طالبانی وسوبه ساختن افغانستان برای پاکستان بود متاسفانه مقاومت فعلا هم دوام دارد. باتفاوت اینکه دردهه. 1370 یک قومانده ویک عزم ویک هدف و اراده موجود بود امافعلا آب را گل آلودکردن وبرای اربابان زور وزر صداقت نشاندادن است درجنگ اگر قومانده واحد وهدف تعریف شده مود نباشد چانس موفقیت کم خواهدبود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است