پوقانه، رمز موفقیت نظامیان در کشور
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۷    ۱۳۹۴/۲/۱۰ کد خبر: 93991 منبع: پرینت

برای سربازان ارتش افغانستان کشتنِ طالبان و شورشیان پاکستانی و چچنی و ازبکستانی بیشتر شبیه پوقانه کردن است؛ یعنی اینکه شما ساجق را در ابتدا می جوید؛ بعد با کمی انرژی پُف می کنید و سپس به دلخواه خودتان می ترکانید.

این روش سبب شده که بسیاری از این شورشیان و آدمکشان که قرار بود از شمال افغانستان مستقیم به بهشت بروند در قندوز با خونسردی کامل جویده شوند، کمی پُف شوند و سپس با شیوه های خاص میدان جنگ ترکانده شوند.

البته این شورشیان که خداوند از سر تقصیراتشان نگذرد فکر می کردند بر اساس محاسبات رییس جمهور محترم مان همه سربازان ارتش کشور به مجرد رسیدن آنها به قندوز سر خم می کنند، معذرت خواهی می کنند و می گویند از اینکه ما را کُشتید و یک تعداد ما را در بدخشان سر بریدید التماس می کنیم که معذرت ما را بپذیرید اما سربازان کشور دیدند که اشرف غنی در سفر هند روی تنبان سفید و جذاب صدراعظم هند محاسابات دیپلوماتیکی انجام می دهند و رمز موفقیت ناریندرا موردی صداراعظم هند در مقابل پاکستان و جنگ نیابتی را در همین تنبان سفیدش دانسته است؛ فرصت را غنیمت شمردند تا توانستند طالبان را مثل پوقانه ترکاندند و همه شان را به جهنم ارسال کردند.

یکی از کارشناسان و آگاهان مسایل سیاسی و نظامی افغانستان از شاخ آفریقا در چند صد هزار کیلومتری آمریکا و در سواحل دریای کاراییب ابراز نظر کرده است که رمز موفقیت نظامیان افغانستان در استفاده درست از پوقانه بوده است و این پوقانه کردن می تواند روحیه سربازان کشور را مثل گانگسترهای تگزاس آمریکایی چهارصد برابر نسبت به جنگ در هلمند و کنر و زابل بالا ببرد و امیدوارم حکومت وحدت ملی افغانستان بتوانند در این زمینه همکاری کنند و از تجهیز پوقانه همچون پشکل گوسفند اختلاس نفرمایند.


مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کشتن طالبان وداعش ثواب دارد و این فتوای علمی است که مکاریب را از بین ببرید . داعش و طالب مرجئه اند و از اسلام کابوس ساخته اند که کشتن شان فرض است ،هرکس یک طالب و یا داعش را از بین ببرد جایش بهشت است و هزاران ثواب را نصیب میگردد.
امیر محمد کابلی

>>>   پاکستانیها از راه قندوز به بهشت ملا فضلو رفتند
زنده باد اردوی ملی

>>>   جنگ قندوز جنگ اکثریت قاطع پشتون ها. به عقلیتها ناچیز غیر پشتون ها ست عقلیتها غیر پشتون در اوایل هجوم آمریکا به افغانستان تمامی سلایت های. ولایت قندوز ولسوالی های را بطور غیر قانونی در دست گرفته بودند و دست به جنایات وچور و چپاول اموال مردم میزدند که مردم آن ولایت به پیغان آماده بودند بعد از بکار امادن دولت جدید در افغانستان اشرفغنی وعدهی به مردم داد که باید فکری اساسی در مورد قندوز شود یعنی اسلحات را درتمامیه ادارات قندوز به اوجود بیاورد یعنی تمام کسانی که در طول ۱۳ سال در ادارات بودند برطرف شده و کسانی دیگر را جایگزین آنها کنند که این کار آسان بنظر نميرسید در نهايت ولی قندوز با سران پشتون آن ولایت مشوره کرده و چنین آلتی را بوجود آورد ند بنظرمن فکر اساسی که جناب اشرفغنی و ولی آن ولایت ميگفت همین آلت فعلی قندوز است. بنظرمن قندوز امنیت خواهد شد و دیگر خبری از بازماندگان ...نخواهد بود و کار به احلی کار سفرده خواهد شد انشاالله
جوزجانی از دیارغربت

>>>   افتخار مي کنم بر اردوي عزيزمان ...
نجيب اله تهران

>>>   نویسندۀ سومی:
فکر کنم شما هنوز هم درخواب هستید دامنه تفرقه اندازی دیگر در این ممکلت رخت بسته، پشتون و غیر پشتون همه یکی اند. شما کوشش کنید که اولاً املا و انشاء خود را درست کنید، کمی هم درس بخوانید باز به فکر بعضی کارهای خوب باشید . نه ...
م. س. ب. کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است