قدرتمند ترین پاسپورت جهان معرفی شد
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۲۹    ۱۳۹۴/۲/۵ کد خبر: 93640 منبع: پرینت

مطالعات جدید نشان می دهد سویدن معتبرترین پاسپورت در جهان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایندیپندنت، شهروندان سویدنی با پاسپورت خود می توانند با پرداخت 28 یورو ، یک ساعته پاسپورت بگیرند و بدون نیاز به دریافت ویزا به 174 کشور سفر کنند تا معتبرترین پاسپورت را در اختیار داشته باشند.

البته فنلاندی ها و آلمانی ها هم با پاسپورت خود می توانند بدون نیاز به دریافت ویزا به 174 کشور سفر کنند با این تفاوت که صدور آن برای فنلاندی ها 5 ساعت و برای آلمانی ها 7 ساعت کاری زمان می برد و قیمت آن هم برای فنلاندی ها 37 و برای آلمانی ها 45 یورو است.

انگلیس، آمریکا، دانمارک، کانادا، اسپانیا، بلجیم و هالند هم در رتبه بندی 10 کشور برتر دیده می شود.

ژاپنی ها در آسیا قدرتمند ترین پاسپورت را دارند و می توانند بدون نیاز به دریافت ویزا به 172 کشور تردد داشته باشند و بعد از جاپان، سنگاپور و مالزی قرار دارند که اتباعش می توانند بدون ویزا به 166 کشور بروند یعنی بالاتر از دیگر آسیایی ها قرار گرفته اند.

معتبرترین پاسپورت را درمنطقه، شهروندان ترکیه دارند که می توانند با پرداخت 166یورو و بعد از 95 ساعت کاری پاسپورت بگیرند و بدون نیاز به دریافت ویزا به 100 کشور سفر کنند و با دو رتبه فاصله، امارات قرار دارد که اگرچه به ترتیب 2 ساعته پاسپورت می دهد و با 9 یورو ارزان ترین پاسپورت جهان را دارد اما شهروندانش می توانند بدون نیاز به دریافت ویزا به 77 کشور بروند و قطر هم بعد از امارات در رتبه 44 قدرتمندترین پاسپورت های جهان قرار دارد.

در پایین فهرست 51 رتبه ای ایندیپندنت، عراق و افغانستان قرار دارند و بر اساس گزارش نشریه مذکور عراقی ها 3ساعته و با پرداخت 13 یورو پاسپورت می گیرند و بدون نیاز به دریافت ویزا به 31 کشور تردد کنند و افغانستانی ها هم با پرداخت 69 یورو و بعد از 183 ساعت کاری می توانند پاسپورت بگیرند و بدون نیاز به دریافت ویزا به 28 کشور سفر داشته باشند.

بر اساس این گزارش، ترکیه، استرالیا و سوییس گرانترین پاسپورت های جهان را دارند و لیبریایی ها هم با 278 ساعت انتظار در پایین ترین رتبه برای کسب پاسپورت قرار دارند و این انتظار برای مکزیکی ها 266 ساعت کاری است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بلجیم82 یوروو درمدت سه هفته یعنی 15 روز کاری

>>>   ببخشید!
دقیق نفهمیدم با پاسپورت افغانستان میتوان که به 28 کشور بدون ویزه سفر نمود. یعنی چه؟؟؟ اگه بخواهیم که هند. ایران . پاکستان و یا ..... کدام کشور دیگر سفر کنیم باید با صد جنجال ویزه همان کشور را گرفت. اگه میشه برم یک کمی معلومات بتین. ممنون از تمام خوانندگان.
(اجمل)

>>>   با پاسپورت افغانستان حتی نمی توانیم 34 ولایت کشور را بگردیم.

>>>   نام 28 کشور را یکی بگه

>>>   1:اول پاسپورت بگیر تا برایت بگوم.

>>>   ...با پاسپورت افغانستان هيجاى دنيا رفته نمى توانى
موچى

>>>   نو است اما برای قدرت مندان و خائینان است نه برای مردم عام .

>>>   باپاسپورت افغانی حتی به کشور های همسایه مان نمیتوانیم مسافرت ...

>>>   این 28 کشور اکثرا کشورهای قاره افریقا میباشد که لازمه اش برای ورود، داشتن ویزای کشورهای همجوار آن می باشد. بیشتر این کشورها بدلیل مسافت زیاد و همچنین نبود امکانات سفر هوایی مستقیم باعث شده قبل از ورود به کشور مقصد از یک یا چند کشور با ویزا عبور کرده و سپس وارد کشور مقصد شد.

>>>   لیست کشورهای بدون نیاز به ویزا برای اتباع ایرانی:
سوریه، ترکیه ، کيپ ورد، کومور، جيبوتی، کنيا، ماداگاسکار، موزامبيک، سيشل، تانزانيا، توگو، اوگاندا، بوليوی، دومينيکا، اکوادور ، هائيتی، نيکاراگوئه، ونزوئلا، ارمنستان، بنگلادش، اندونزی، لائوس، ماکائو، مولداوی، مالزی، نپال، عمان، سری‌لانکا، تيمور شرقی، کوزوو، جزاير کوک، ايالات فدرال ميکرونزی، نيووی ، پالائو ، ساموآ و تووالو. از این تعداد کشور به 28 کشور ورود اتباع افغانستانی بدون نیاز به ویزا مجاز است.

>>>   بنده سه روز میشود پاسپورت فنلند را گرفت پس مبارکم باشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است