جنگ عربستان در یمن برای اسلام نیست
عربستان به هیچ وجه نه نماینده اهل تسنن است و نه از اسلام و مسلمانان نمایندگی می کند. اگر این کشور واقعاً در فکر مسلمانان و اسلام است اولویت از نظر شرعی بر هر مسلمان نجات فلسطین یا قدس اشغالی است. تشویق کننده های یهود در فلسطین همین شیخ های فساد عرب هستند. در جهاد افغانستان هم عین خیانت را حکام عرب مرتکب شدند 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۲    ۱۳۹۴/۱/۲۹ کد خبر: 93176 منبع: پرینت

سه هفته است که جنگ یمن با مداخله عربستان ادامه دارد. سه هزار نفر قربانی این جنگ شده اند. یمن کشوری است که در دهه اخیر صدمه های متفاوتی را از از آدرس گروه های تندرو اسلامی و جنگ های فرقه ای دیده است اما اینبار جنگی متفاوت را تجربه می کند. عربستان سعودی با تمام قدرت می جنگد. این نبرد و قدرت نمایی عربستان واکنش های متعدد جهانی را همراه شده است. سوال های اساسی که مطرح می شود عربستان به عنوان مهد اسلام با جنگ در یمن در پی چیست؟ آینده مناسبات سعودی با کشورهای سلامی با ادامه این جنگ چه خواهد شد؟ آیا این جنگ منافع بزرگ اقتصادی را به دامن عربستان سعودی می اندازد؟

موسی فریور استاد دانشگاه در برنامه «آماج» گفت: جنگ شومی که امروز در یمن شعله می کشد و تاروپود یک کشور اسلامی را تباه می کند نه تنها برای مردم مظلوم یمن بلکه برای جهان اسلام تکان دهنده است. افغانستان هم به عنوان یک کشور معروض به بحران که هنوز سرانجام بحران آن معلوم نیست، درد و رنج مردم مظلوم یمن را بیشتر از همه ملل اسلامی می تواند درک کند. من به همه خانواده های شهدای یمن اظهار تسلیت می کنم. بعد از سقوط حکومت شاهنشاهی در ایران و ایجاد حکومت جدید انقطاع و دو دستگی عجیبی در جهان اسلام حاکم شد. ایران و عربستان سعودی در جست و جوی این بودند که به شکل سنتی شیعه ها و سنی ها را در جهان اسلام مورد حمایت قرار دهند. که از جانب عربستان این به صورت نمایشی است و واقعیت ندارد بلکه برای رسیدن به منافع است.

فریور در ارتباط با علت جنگ نیابتی در یمن عنوان کرد: در نتیجه این رقابت نامشروع ملت مسلمان یمن است که متضرر می شود و هستی خود را بر باد می دهد. عربستان احساس می کند که ایران قصد دارد خود را به مرزهای عربستان برساند و اقلیتی از شیعه هم در داخل عربستان وجود دارد که خواه ناخواه از حوادثی که در یمن می گذرد متاثر شده اند و عربستان از این احساس خطر می کند.

استاد دانشگاه باز هم آمریکا را در این جنگ دخیل دانسته و گفت: در این جنگ حمایت های آمریکا از عربستان سعودی نمی تواند نادیده گرفته شود. آمریکا و دولت های اروپایی نمی توانند خود مستقیماً در جنگ یمن دست داشته باشند بنابراین از عربستان در این موضوع پشتیبانی می کنند.

وی در ارتباط با تاریخچه کارها و اهداف حکام عرب گفت: حکام عرب کسانی هستند که منبعث از اراده مردم خود نیستند بلکه اگر تاریخچه آنها را بخوانیم همه آنها آورده شده اند تا ترکی عثمانی را از بین ببرند، همه آنها در خدمت یهود ونصاری بوده اند و برای تضعیف اسلام و مسلمانان کار کرده اند. بدترین جنایتی که عربستان مرتکب شد و هرگز مسلمانان آن را نمی بخشند حمایت از رژیم جنایتکار عبدالفتا در مصر بود. رژیمی که مبتنی بر انتخابات لیبرال غربی و با حضور ناظرین بین المللی بود.عبدالفتا را همین شیخ های فاسد عرب تحریک کردند و یهود، آمریکا و غرب دست به یکی کردند و برای براندازی یک نظام مشروع که برخواسته از اراده مردم بوداقدام کردند و فاجعه آفریدند.

فریور معتقد است که به صراحت می توان گفت عربستان به هیچ وجه نه نماینده اهل تسنن است و نه از اسلام و مسلمانان نمایندگی می کند و افزود: اگر این کشور واقعاً در فکر مسلمانان و اسلام است اولویت از نظر شرعی بر هر مسلمان نجات فلسطین یا قدس اشغالی است. اگر عربستان به اسلام وفادار است که هزگز چنین نیست، باید از انقلاب مردم مظلوم فلسطین حمایت می کرد اما می بینیم که تشویق کننده های یهود در فلسطین همین شیخ های فساد عرب هستند. در جهاد افغانستان هم عین خیانت را حکام عرب مرتکب شدند. در پایان سقوط امپراطوری شوروی در جهاد افغانستان، شیخ های عرب به ایما و اشاره آمریکا نخواستند از مجاهدین حمایت کنند و کمکهای خود را قطع کردند و مجاهدین را تنها گذاشتند. حکومت مجاهدین را به رسمیت نشناختند اما طالبان را به رسمیت شناختند.

وی آمریکا را در پی خراب کردن اسلام و کشورهای اسلامی می داند و اظهار می کند: وقتی آمریکا می خواست توافقنامه هسته ای با ایران امضا کند و تحریم ها را از ایران بردارد، موجبات تشویش عربها را فراهم کرد. آمریکا با این کار بازی متناظر و دو گانه ای را انجام می دهد. با ایجاد این ترس در عربها می خواهد از آنها امتیازات سیاسی و اقتصادی و امثالهم را بگیرد. از طرفی دیگر ایران را با رقیبانش درگیر نماید. این نوع نگاه بسیار مهم است و کمتر در رسانه ها به آن پرداخته می شود.

این استاد دانشگاه در پایان گفت: فرمول ابدی آمریکا این است که «تفرقه بینداز و حکومت کن.» ما باید از این فرمول استعمار درس بگیریم. ما نباید شکار مداخلات مکارانه آمریکا، غرب و اسراییل شویم. جنگ موجود در یمن باعث بر باد رفتن زیر بناها در کشور یمن، متواری و مهاجر شدن هزارها یمنی مظلوم و بالاخره از بین بردن توانایی یک کشور اسلامی در برابر دشمن بزرگ اسراییل جنایتکار است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   واقعا این جنگ بسیار ظالمانه است و همه را در حیرت فرو برده است عربستان حدود سه هزار مردم یمنی کودک و بی گناه را کشتانده است و هنوز این حملات هوایی ادامه دارد در این حملات انبارهای گندم و مواد غذایی بیمارستان ها مدارس و مساجد و کارخانه ها و تمام مکان های یمن را نابود کرده است چرا این دولت های به ظاهر اسلامی سکوت خود را نمیشکنند این در دنیای اسلام بسیار بی سابقه بوده است که یک کشور به نام اسلام به مردم یک مملکت اسلامی چنین رفتاری ظالمانه بی رحمانه کند!

>>>   نویسنده محترم من این گپ شما را قبول ندارم که میگویید عربستان حامی اهل سنت بوده است عربستان غیر از تولید گروه های تروریست افراطی طالبان داعش النصره القاعده بوکو حرام و.. فتواهای وهابی انتحار و قتل و هتک حرمت زنان هیچ خدمتی به اسلام نداشته است وهابی ها حتی اهل سنت را قبول ندارند مگر این که وهابی شوند و با این که در خاک عربستان بسیاری اهل سنت شافعی و مالکی و حنفی میباشد کدام آزادی مذهبی ندارند و مجبور به اطاعت وهابی ها هستند

>>>   بــــعـــــد از 11 سال اولین حرف درست است که ازین شخص شنیدم

>>>   أفرین. همینطور است.

>>>   درست است

>>>   این رقابت نیست بلکه فریب است. مشکل آمریکا این است که عربستان و شیوخ باید اسلحه بخرند ولی تا حدی که حریف اسراییل نشوند. بنابراین اسلحه باید مصرف بشود تا خریدارعرب هوس اسلحه پیشرفته تری نکند ولی خریدش ادامه پیدا کند. بنابراین با تبلیغ فراوان ایران را بزرگ میکند و سعی میکند عربستان را با ایران درگیر کند و اگر نشد عربستان را تطمیع کند که به تمام تروریستهای منطقه اسلحه برساند وبا ایجاد جنگ بازار اسلحه را گرم نگه دارد. اکنون در سوریه ٬عراق٬ یمن و افغانستان جنگ تمام عیار جریان دارد و اسلحه داعش و طالبان تماما آمریکایی و با پول اعراب است. بمبهای عربستان در یمن از چیزهایی که خراب میکند گرانتر است. سود فروش اسلحه را چه کسی میبرد؟مطمئن باشید که بزودی این هم کافی نخواهد بود و جنگ تمام عیاری یا با ایران و یا بین خود اعراب باید شکل بگیرد چون اسلحه باید مصرف شود و زیرساختهای نفتی باید خراب و از نو ساخته شوند و پول عربستان و قطر و امارات در بانکهای غربی باید به بهانه ای بلوکه شود.اینگونه هم لابی اسلحه و هم لابی نفتی و هم لابی اسراییل در آمریکا راضی خواهند شد. هدف غرب شیخ نشینها و پولشان است چون ایران که پولی ازش درنمی آید. اصلا هم دنبال دردسر نیست و توان و سلاح کافی برای چنین جنگ گسترده ای را هم ندارد.
منطقی

>>>   اگر مردم دنيا درسال 1371 اين موضوع مهم كه استاد عزير اشاره كرد متوجه ميشدند وضعيت جهان اسلام به اين حال نميبود وهابيت يعني ويروسي كه اسلام را ميخورد .
اقبال

>>>   چرا کشور های اسلامی جهاد را علیه عربستان صادر نمی کند ؟؟ و یا این که دهن همه کشور های اسلامی را با پول دالار بسته اند ؟اغایان که در افغانستان جهاد کرده اند چرا ...گرفته اند ؟ و یا اینکه ؟؟

>>>   مسلمانان غافل ونا اگاه از دین باید بیدار شوند دوست ودشمن را تشخیص بدهند وخود را از ذلت وخواری نجات دهند درغیر ان عاقبتشان از این هم بد تر خواهد شد

>>>   خودتان فریب همچو برنامه را خوردید از مدافعین همین حکام فاسد جابر حمایت داشتید خوبست حال حقایق روشنتر شده منبعد وسیله استفاده ضعیف نمودن مومنین به نفع دشمنان در کمین نشتسته نشوید. قابل تذکر دانسته میشودگروهای تروریستی طالب القاعده داعش وغیره توسط اسراییل انگلیس امریکا بمنظور ایجاد تفرقه تشدد قتل مو منان طراحی توسط حکام عربی حمایت مالی وبواسطه مردمان با فضای حاکم جهل فقر وعدم اشتغال بیشرمانه ورزیلانه مورد تطبیق قرار می گیرند

>>>   همه مردم بخاطر منافع خود میجنگد ولی افغانها برای منافع دیگران
خراسانی

>>>   جناب برادر منطقی بمب های عربستان از جان طفلان بی گناه هم گرانتر است این سعودی از خشم خدا ترس ندارد فردا ماه حرام رجب شروع میشود که در آن خداوند جنگ با کفار را هم حرام کرده اگر این ها ادعای اسلام دارند از ستم بر مردم خوب است دست کشند

>>>   جان اطفال؟ برای سیستم سرمایه داری فقط عدد و رقم و سود مهم است. در این سیستم اگر به وجدان و انسانیت و... فکر کنید از رقابت عقب مانده و توسط رقبا حذف میشوید. حتی گردانندگان این سیستم هم توانایی تغییر آن را ندارند و اسیر آنند. در این سیستم جان اطفال فقط برای توجیه افکار عمومی در جهت منافع اقتصادی به کار میاید وگرنه جان آدم ارزشش برابر غذایی است که خورده و موادی که مصرف کرده. برای فهم این سیستم باید چشم را برروی وجدان بست و مثل ماشین حساب فکر کرد. هیچ احساساتی در این سیستم وجود ندارد.چه خوب و چه بد. حماقت و زودباوری شیوخ عرب و جاه طلبی سعودی و اسلام وهابی فقط فاکتورهایی هستند که هزینه ایجاد جنگ را کم و سود فروش اسلحه را بالاتر میبرند.
منطقی

>>>   ... بر عربهای وهابی که برادران خود را فدای امیال شوم شان با درنظرداشت منافع اسرائیل میکنند...
امیرمحمد عرب

>>>   جناب منطقی خواب تشریف دارید ایران وقتی با تمام قدرت اسراییل را تهدید میکند آل سعود دیگر عددی نیس ایران مهمترین قدرت منطقه ای از نظر سلاح و موشک و ماهواره و جنگ سایبری ،قدرت دریایی خاورمیانه است ولی بنا ندارد آنجا که خون مسلمان ریخته میشود شریک جرم و جنایت باشد ولی هرجا ضربه ای به اسراییل و گروه های تروریستی وارد میشود ایران در خط مقدم حضور دارد. نمونه آن سیاست ایران در عراق سوریه یمن ولبنان و فلسطین بوده است.

>>>   ایران قدرت نظامی قابل توجهی دارد ولی حریف آمریکا نیست. اختیار آمریکا هم دست سیستم سرمایه داریست. این سیستم از تولید اسلحه سود میبرد بنابراین ورود به جنگ برای ایران در هر صورت برد برای سیستم سرمایه داریست و باخت برای همه طرفهای درگیر حتی مردم آمریکا و عربستان. در واقع طرف برنده جنگ لابی اسلحه است. حکومت ایران هم به همین دلیل تمایل و توان جنگ ندارد چون با ورود به جنگ فقط حریف خود را فربه تر میکند. ایران وقتی جنگ را میبرد که بتواند بودجه اش را و معاملاتش را با پولی غیر از دلار و یورو و بدون نظارت سیستم سرمایه داری انجام دهد و کشورهای دیگری هم در این راه متحدش باشند وگرنه تا آنموقع هرکاری بکند بازنده است ... جنگهای امروزی بسیار پیچیده تر از چندتا بمب و موشک است وگرنه همین الان روسیه توان انهدام چندباره کل دنیا را دارد ولی بر سر چند وجب خاک اکراین با ساکنین روس مجبور به مداراست. هر کس معنا و روش جنگهای امروزی را نداند به راحتی طرف مقابل خود را برنده میکند حتی اگر خودش ظاهرا برنده به نظر برسد. امروز عربستان با ورود و پرداخت هزینه چند جنگ درواقع بازنده است. سوریه و عراق و یمن و افغانستان هم همینطور ولی ایران و ترکیه چندان هزینه ای پرداخت نمیکنند و فعلا بازنده نیستند.
منطقی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است