اشرف غنی در بدخشان: اینجا جایگاه دوم را دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۱۱    ۱۳۹۴/۱/۲۹ کد خبر: 93170 منبع: پرینت

محمد اشرف غنی رییس جمهور برای بررسی وضعیت امنیتی بدخشان پس از حادثه ولسوالی جرم این ولایت، به آنجا سفر کرد. در حادثه 8 روز پیش در این ولسوالی 28 سرباز ارتش کشته شدند.

وی در ضمن سفر خود به بدخشان برای بررسی اوضاع امنیتی این ولایت در نشستی که به همین منظور برگزار شده بود، گفت: من به نمایندگی از دولت و ملت می خواهم از پدران و مادران بدخشانی ابراز امتنان کنم.

رییس جمهور در ادامه گفت : امروز در تمامی نقاط کشور اولاد رشید و شجاع این ولایت از حاکمیت ملی، ناموس و دین اسلام دفاع می کنند.

این نشست با حضور جمعی از جنرال ها، فرماندهان امنیتی، مسوولان ارکان دولتی و اراکین وزارت داخله و شماری از علما برگزار شد.

رییس جمهور با تاکید بر این مطلب که ننگرهار و بدخشان باهم در غم شریک هستند گفت: ننگرهار بیشترین قربانی را در این مدت داده است و بدخشان در این زمینه جایگاه دوم را دارد.

وی در ادامه افزود: من با توجه به خطراتی که پیش رو بود و با توجه به اخطارهای داده شده به این سفر آمده ام چرا که خون من از خون یک زن بدخشی رنگین تر و بالاتر نیست. ما می توانیم با وحدت به همه چیز برسیم. ما باید فضای تحمل یکدیگر را داشته باشیم.

رییس جمهور در ادامه گفت: آیا در این جمع کسی تمایل به تکرار دوره امان الله خان و داوود خان را دارد. دولت ما بر اساس عدالت پایه گذاری شده است و بر اساس حکم قانون اساسی رییس جمهور خادم مردم است. لازم به ذکر است که اصلاحات احتیاج به کادرهای اصولی دارد. متاسفانه وجود فساد در بین نسل جوان، گذشتگان را از اتهام فساد تبریه کرده است.

وی با اشاره به اینکه بدخشان را فراموش نخواهد کرد، سفر هیات چینایی به کشور را در محقق شدن و نزدیک شدن به اهداف موثر دانست و رای گیری امروز پارلمان را در نزدیک شدن به اصلاحات بنیادی مهم خواند.

رییس جمهور عامل اول ناامنی در بدخشان را فساد اقتصادی، عامل دوم حضور افراد مسلح، عامل سوم را شورشیان و عامل چهارم را تروریست ها می داند.

وی خطاب به مردم گفت: من پیش کسی سر خم نخواهم کرد و شما اگر حاکمیت قانون می خواهید زود قضاوت نکنید.

در آخر رییس جمهور از قهرمانی نیروهای امنیتی نیز تقدیر کرد.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بعدازدم سهراب ناشدارو چی آید بکار.
ع

>>>   خوب نتیجه رفتن چه است ریس شورای ولایتی برطرف شد دنیا گل و گلزار. برو بابا خاک در چشم مردم میزنی تو متقلب.
افغان

>>>   خيلي ممنون و متشکر از حضور جناب عالي ولي از دست دادن برادران مان هم غم کمي نيست به اين زودي فراموش نخواهد شد ولي رئيس جمهور تابعي سخنان خود باشد اميدوارم که ديگر چنين اتفاقي نيفتد در اخر مجازات فرماندهان غافل از خدمت هم از ياد نرود...
نجيب اله تهران

>>>   ((_من با توجه به خطراتی که پیش رو بود و با توجه به اخطارهای داده شده به این سفر آمده ام ))
اخطار هارا که برای رئیس جمهورداده بوده؟؟امنیت ناملی ما که کمپنی خصوصی امنیتی است برای مانع شدن از رفتن رئیس جمهور جهت دلجوئی از مردم بدخشان این اخطار هارا داده که جانش در خطر است درانجا ! اگر این کمپنی خصوصی که خادم شرکت های خصوصی اداخلی وخارجی است معلومات واطلاعات دارد چرا از السوالی جرم بدخشان خبرنداد ؟ چرا از حادثه ننگرهار خبرنداد وجلوگیری نکرد؟ معش که این ها از بیت المال مردم افغانستان میگیرند برای شان حلال نیست سرباز اردو ده هزار میگیرد وسرباز بیکار امنیت ناملی سی هزار ! روسای مرکزی این ارگان از زمان شروع کرزی تا حال همه ازیک سمت وقوم هستند وچوکی هارا غنیمت گرفته اند وتغیر ناپذیراند دنیارا آب بگیرد اینها همچنان درچوکی خود برقرارهستند چندی قبل درهمین سایت دیدیم که معاون این ارگان ناکار آمد بین کمپنی های خارجی دلالی میکنند او امضا وزیرداخله را به نفع کمپنی سوپریم جعل کرده بود استخبارات پاکستان هند وافغانستان را هر روز دچارمصیبت میسازد اما این امنیت ناملی قومی وسمتی ما استعداد وتوانائی ندارد کوچکترین درد سر برای پاکستان ایجاد کند برعکس به نفع پاکستان کار میکند چندی پیش از طرف همین امنیت ناملی متواتر برای شرکت هوائی هند اخطار داده شد که طیاره شان ربوده میشود تا که آنها مجبورشدند پرواز های شان را به افغانستانت قطع کنند وپاکستان را خوشحال بسازند ارگان امنیتی ما هم به پاکستان خدمت میکند
( ر )

>>>   آغای غنی شما از دین اسلام یا به راستی یا به فریب سخن می گوید . رولا غنی چهل سال با شما هم بستر است چرا از اخلاق نیکوی مسلمانی رولا را مسلمان نه ساختی ؟ اسلام دین فطرت است و هر کسى که واقعا به این دین گرویده باشد، در حقیقت، فطرت ناب خود را به ثمر مى‏رساند و چنین شخصى نمى‏تواند با کسى که فطرت و آرمانهایش غیر از مسیر اسلام را پیش گرفته است با تمام ابعاد روانى و شخصیتى خود هماهنگ شود و توانایى تبادل مهر و محبت اصیل را داشته باشد. فقها می فرمایند: اگر مرد مسلمانی قصد ازدواج دائم با زن غیر مسلمانی را داشته باشد باید آن زن دین اسلام را بپذیرد در غیر این صورت تنها ازدواج موقّت میسر می باشد[2].و همچنین فرموده اند: با زنان کافر اهل کتاب مانند یهود و نصارى ازدواج دایم جایز نیست.

>>>   ایا مقصد رئیس جمهور از فساد دربین نسل جوان زاخیل وال است؟؟

>>>   آیا در این جمع کسی تمایل به تکرار دوره امان الله خان و داوود خان را دارد این یعنی چه آنها خوب بودند یابد

>>>   جناب ریس جمهور اول اینکه در جملات و گوفت گوی های شما اصلا منطق و احساس غم شریکی وجود ندارد.هدف شما خاص فریب دادن ملت غیور و رنج دیده افغانستان است.شما در در کارهای مثبت تان جلال آباد و بدخشان را قیاس کنید.نه در اینکه در جلال آباد و بدخشان ما اینقدر اولاد وطن را به خاک و خون میکشانیم.شما باید به جوانان وطن تسلیت عرض کنید که اینقدر روزانه هم سن و سالهای خود و......... را از دست میدهند.شما برای جوانهای وطن توهین میکنید .اگر فساد درمیان شما بزرگ ها وجود نداشته نباشد.ما رزانه ایقدر جوان وطن خود را از دست نمی دادیم.امروز جوانان افغانستان در مقابل گرسنهگی /طالب/بی سوادی / مسافرتها ومهاجرت های به قیمت جان ایستاده است .شما وجدان ندارید که قضاوت کند.مردم عزیز مان قضاوت می کنند.افسوس و صد افسوس برای ما اینطور کلانهای بی وجدان داریم.... برای شما که اینطور جوانهای فذا کار وبا عزم را بی سر پرست و بی صاحب گزاشتید. بسیار دل ما درد میکند .لطفا نظرتان شریک بزازین ......جوانان عزیز

>>>   سلام شب بخیر درود به شهدای اسلام وبه خصوص به شهدای بدخشان سربازان بی گناه وبی دفاع کشته شدند ... ریس جمهور به بدخشان رفت ....داعش تقویه کردید ...؟ طالب داعش کی است .... سوالت پاسخ از شماست ... اقای محمد اشرف غنی 6ماه میشود وزارت دفاع بی سرپرست است ... هرجه جال مسولین این سربازان به محکمه معرفی گردد ... مربوط کدام قول اردو بودند ....چرا به انان به زمان لازمه نرسیدند ... سوال است .....؟ فرهنگ از انتالیا من افسر اردو بودم به مدت 11سال به این مرزبوم خدمت کردم اما دیدم رشوه فساد اداری ... زیاد شد من واز وظیفه کنار رفتم ازظالمان رشوه خور یک افسر به حساب روتیشن باشد سه یا چهار بد ازجا به جای دیگر تعیر تبدیل شود معتاصیفانه اردوی شخصی است نه ملی .... خون سربازن درهرکوشه کشورکشته میشود به دوش وزیر دفاع وریس جمهور وریس اجرایه است ...روزی قیامت ...حساب خواهی داد برای شهدا... معتات باشی د داعش بسیار مصلح است نه مسامان یهود است فقط هدف شان انتقام گیری است ازشهری زیبای فرانسه المان ایتالیا کانادا میایه برای چه برای کشتن مسلمانان ......؟ پاسخ ازشما ... تشکر

>>>   ممنون هستم آقای رییس جمهور، شما به مردم می اندیشید
خراسانی

>>>   خطاب به اشرف غنی این نوکر معلوم الحال سازمانهای جاسوسی امریکا ، اسراییل و پاکستان ! تو یک انسان دروغگو ، متقلب ، فریبکار ، ... هستی زیرا :
1- درسخنانت گفته یی که تروریزم مشکل چهارم بدخشان است ، از ترس بادارن پنجابی و عربی ات اسم طالب و داعش را برزبان نمیتوانی بیاوری ( این نشان دو روی ات است ).
2- میگویی که دولت ما براساس عدالت بناء شده است در کدام یک از ارکان این دولت خام و نیم بند ات عدالت وجود دارد ، تا هنوز نتوانسته یی دوسیه قتل و زجر کشی زنده یاد فرخنده را تکمیل نمایی و اسمی از آن بر زبان آورده نمیتوانی.
3- با گذشت چندین روز از حادثه خونین بدخشان فرمان عملیات وسیع را به منظور پاک سازی ساحه از برادران ناراض ات نمیدهی ، چون شروع عملیات دستگاه استخبارات پاکستان را ناراض خواهد ساخت .
4- آیا این تو نبودی که میگفتی از طالبان باید پوزش خواست تا آنها با دولت خویش بپیوندند ؟...
کوه کن کابلی

>>>   طالب و داعش با رهبری افغانستان هماهنگ است؟!! طلبان و دعش لشکر آل سعود برای تخریب تمام میراث بشریت در خاورمیانه و آسیای مرکزی ساخته شده است. داعش نگوئید سربازان آل سعود بگوئید. آل سعود رهبر و تمویل کننده داعش است و طالب در افغانستان زیر نام داعش پخش میشود. از این پروژه اشرف غنی آگاه است و احمدزی با آل سعود و پاکستان هماهنگ است. از اشرف غنی نخواهید که با داعش و طالب مبارزه کند او حامی اصلی طالبان است و پیرو آل سعود

>>>   از محترم محمد اشرف غنی رئیس جمهور منتخب افغانستان حمایت میکنیم ، و به صداهای و غوغای مافیایی بعضی حلقات گوش نمی دهیم و منتظر اصلاحات بیشتر و بیشتر هستیم .
فاطمه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است