چرا باید افغانستان از حملات سعودی بر یمن حمایت کند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۶    ۱۳۹۴/۱/۱۷ کد خبر: 92427 منبع: پرینت

جناب اشرف غنی بدنبال چیست؟
چرا افغانستان بی طرف و مظلوم را درگیر یک منازعه ناحق می کند؟
از کشوری که خود را سردمدار جهان اسلام می داند، بعید است که مردم بی دفاع یمن را مورد حملات هوایی و زمینی خود قرار دهد.
ادامه این بحث را به صاحبنظران سیاسی کشور واگذار می کنیم و شما مردم شریف که نظر می دهید.


احمد سعیدی تحلیلگر سیاسی:
حادثه یمن گام مهار نشدنی و بُلندی است که فروپاشی حکومت آل سعود را نیز به دنبال خواهد داشت.
سعودی و همپیمانان دیگرشان تا همینجا هزینه نابخردی و سبُکسری را بیش از تاب و توان خویش باید بپردازند.
آنها نیاز ندارند با ماجراجویی خارجی، فرقه ای نا عاقبت اندیشان به کام یک بُحران فلاکت بار تازه فرو روند.


داکتر عبدالله رییس امور اجرایی حکومت وحدت ملی:
کابل هرگز از ایتلاف نظامی به رهبری عربستان در جنگ جاری در یمن پشتیبانی نمی‌کند.
اگر حرمینِ شریفین یا قبله‌ مسلمانان تهدید شود، افغانستان با تمامی قوت در کنار عربستان سعودی می‌ایستد اما این به معنای حمایت از نبرد در یمن نیست. با توجه به اینکه افغانستان خود از جنگ و پیامدهای آن رنج می برد ما خواهان حل صلح آمیز این مساله هستیم.


محمد خان معاون اول ریاست اجرایی:
ما حکومت قانونی یمن را به رسمیت می شناسیم.
وی از کنفرانس اسلامی و سازمان ملل متحد خواست تا به این بحران خاتمه دهند.


داکتر اسپنتا مشاور امنیت ملی دولت حاکد کرزی:
ریچارد هالبروک، نماینده آمریکا برای افغانستان و پاکستان، در یک گفتگو با حامد کرزی، رییس‌ جمهور پیشین افغانستان گفت: «شهزاده‌های سعودی، حکومت قطر و… بزرگترین منبع تمویل طالبان بگونه مستقیم و از طریق آی‌اس‌آی می‌باشند. حتی بیشتر از عواید تریاک، اینها به طالبان پول می‌دهند.
هیچ دلیلی ندارد که ما افغانستان را به جانبداری از کسانی بکشانیم که حامی طالبان می‌باشند.
ما خوشبختانه یکی از نادرترین کشورهای مسلمان می‌باشیم که در آن تنش‌های فرقه‌ ای به مفهومی که در سایر کشورهای اسلامی، به شمول عربستان سعودی وجود دارد، تبارز نکرده است. کشاندن پای افغانستان به تنش‌های یمن که به نحوی فرقه ‌ای توجیه می‌شود، برای کشور ما نیز مایه تهدید است.


عبدالطیف پدرام مسوول اپوزیسیون حکومت وحدت ملی:
موضوع گیری اخیر سران حکومت را اشتباه تاریخی است. حمله به یمن و حمایت دولت افغانستان این حملات موجه نیست.
انتقاد از آل سعود و مسوولان دولت سعودی، بی احترامی به حرمین شریفین نیست.
دولت سعودی و دولت های مرتجع عرب، با حمایت آمریکا، انگلیس و فرانسه در ایتلاف تحت رهبری سعودی بر یمن حمله کردند. یمن به سعودی حمله نکرده است. یمن هم یک کشور اسلامی است.
موضعگیری دولت خیانت ملی افغانستان در دفاع از سیاست آمریکا، انگلیس و فرانسه و سعودی در تجاوز به خاک یمن یک اشتباه بزرگ سیاسی و تاریخی است.
به جای حمایت از تجاوز سعودی بر یمن در فکر آزاد سازی برادران هزاره ما از دست گروگان گیرها باشید.
به حد کافی اختلاف قومی و بی اعتمادی ملی وجود دارد با تصمیم ناسنجیده باعث جنگ مذهبی در افغانستان نشوید و متوجه عواقب اعمال تان باشید. همینجا است من می گویم این رژیم استقلال عمل ندارد و نامشروع است.
منافع افغانستان را نباید فدای منافع آمریکای تجاوز کار و سلطه گر بسازیم.


ناهید فرید نماینده مردم هرات در مجلس:
عربستان در جنگ با یمن، مهاجم است.
احترام به خانه خدا و حرمین شریفین بجا است اما در این نبرد، عربستان مورد تعرض قرار نگرفته است و کسی به قبله مسلمانان حمله نکرده است. عربستان در این جنگ خود نقش مهاجم را ایفا می کند.
در سیاست خارجی خود، لازم نیست در مورد قضیه ای مثل یمن به دنبال بیرون شدن از حالت انفعال باشیم. حمله عربستان بر یمن نمونه ای از یک جنگ فرقه ای در منطقه است. هر نوع تصمیم شتابزده به حمایت از یک جانب، روی اوضاع کلی کشور تاثیر منفی خواهد گذاشت. برای کشوری مثل افغانستان که از بی ثباتی داخلی سخت رنج می برد و همسایگی همیشگی با یکی از طرفین قضیه دارد که هم وجوه اشتراک هویتی و فرهنگی و هم در آن بیش از دو میلیون مهاجر دارد، غیر فعال بودن بهتر از فعالیتی است که منافع شهروندان افغانستان را ضربه بزند.


محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی:
پشتیبانی ارگ از عربستان سعودی در پیوند به اوضاع یمن، مخالف توافقی است که در شورای امنیت ملی شده بود.
حمله های عربستان بر یمن قانون شکنی جهانی است و ما خواهان متوقف شدن بی درنگ این حمله ها هستیم.


محمدحسن جعفری دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان:
حمله عربستان به کشور یمن دخالت آشکار در امور داخلی یک کشور مستقل و غیرمتعهد است.
عربستان با دخالت در سوریه، عراق و گسیل نیروهای نظامی در بحرین، منطقه را به آشوب کشاند و با دخالت های بی حد و حصر عربستان در پاکستان و افغانستان توسط گروه های وهابی، سلفی و تکفیری مزدور مانند طالبان، القاعده و داعش زمینه سازی کلانی برای ایجاد اسلام هراسی و مسلمان هراسی انجام داد.
عربستان سعودی همواره حامی گروه های تروریستی بوده است و خاندان آل سعود و حکومت قبیله ای این کشور نقش تعیین کننده ای در ایجاد القاعده، داعش و طالبان داشته است.
عربستان سعودی به جای حمله به کشور یمن و اعزام نیروهای نظامی به بحرین، شکم افراد بادیه نشین کشور خویش را سیر کند که در فقر و گرسنگی به سر می برند.
دستاورد حکومت مستند و دیکتاتور عربستان طی چند روز گذشته، ویرانی، تخریب، به خاک و خون کشاندن مردم یمن و قتل عام مردم بی دفاع و غیرنظامی این کشور بوده است.


امرالله صالح، رییس سابق امنیت ملی:
منافع ملی افغانستان حکم می کند که ما داخل هیچ نوع نزاع فرقه ای در منطقه و فراتر از آن نشویم.
کشور عربستان سعودی در معرض هیچ نوع خطر تهاجم خارجی قرار ندارد، هیچ قدرت منطقه ای و جهانی در پی نقض حاکمیت ملی و تمامیت خاک کشور سعودی نیست و اماکن مقدس مسلمان ها یعنی حرمین شریفین مورد هیچ نوع تهدید قرار ندارد که ما به دفاع آن بشتابیم.
کشور سعودی بخاطر حفظ جایگاه منطقه ای خویش درگیر حمایت از جنگ های فرقه ای در شرق میانه است.


سيد محمد جمال فکوري بهشتي نماینده مجلس:
بر اساس حقوق بين الملل که تمام کشورهاي جهان آن را پذيرفته اند مداخله کشورها در امور يکديگر ممنوع است و تعرض به يک کشور و حقوق آن مداخله آشکار محسوب مي شود که بايد مورد پيگرد سازمان ملل متحد قرار بگيرد.
تعرض عربستان به يمن هم مداخله آشکار در امور اين کشور است که سازمان ملل بايد آن را مورد پيگرد قرار دهد.
ملت يمن بايد خودشان در مورد سرنوشت خود با در نظرگرفتن مصالح تمام مردم اين کشور تصميم بگيرند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دوستان عزیزسلام:
آل سعود همه غرق ...فساداخلاقی قراردارد آنهاهیچ گاهی خادم حرمین شرفین نیست دست آنهابخون ملت های مسلمان دخیل است آنهاحامی تروریزم درکشوهای اسلامی هستندآنهاغلام اسرایل ،انگلیس وآمریکایند انشاءالله بزود ترین وقت حکومت آل سعودازهم میپاشد.
حقیقت گو

>>>   اشرف غنی ریس جمهور غیر مشرو ع است به اکثریت رای مردم ریس جمهور افغانستان نه شده است و غنی حق ندار از نام دولت اسلامی افغانستان حمایت از عربستان کند. جنگ مردم یمن به ما چی که فرد سنی ریس جهوری باشی یا فرد شیعه ریس جمهور یمن باشد برای مردم افغانستان فرق ندارد که کی باشد.
حق گوی مسلمان

>>>   غنی یک انسان مریض سیاسی است با افکار فاشیزم طالبانی خود منطقه را میخواهد نارام سازد.

>>>   افغانستان و غنی حمایت از حمله عربستان به یمن حق ندارد و خود افغانستان در طی این 35 سال مریض زخمی و فرسوده در هم عرصه ها است.

>>>   بدون شک وهابیت خونخواربشریت است.
وطندار

>>>   خداوند(ج) بالای مردم مظلوم یمن رحم کندوعاملین همچوجنایات را جزاء دهد.

>>>   ای وهابیهای بیدین ... ای وهابیهای خاین شما چطور جرات کردید که بالای یک کشور مسلمان تعرض کنید ؟؟ کجا است سازمان جنایتکار ملل ؟؟؟ کجا است بانکی مون جنایتکار ؟؟؟ کجا است حقوق بشر ؟؟؟ چرا سازمان جنایتکار ملل جلوی وهابیهای بیدین را نمیگیرد ؟؟؟

>>>   غین به جای دفاع از حرمین شریفین از ناموس کشور دفاع کند. مسافران اسیر را نجات دهد. عربستان به کشور دیگر حمله کرده و هیج خطری حرمین را تهدید نمی کند. دالر های نفت زیادی کرده از صدور تروریست هم کاری ساخته نشد اکنون تجاوز مستقیم و اشغال گری می کند. سپس مانند قتل فرخنده شایعه می کند که حرمین در خطر است و یمنی ها حرمین شریفین را سوزانده است و مسئولین بی عقل مانند مردم احساساتی زود باور می کند .عقل هم چیزی خوبی است که در کشور ما متاسفانه یافت نمی شود. از ریس گرفته تا رعیت
بهلول

>>>   علی علیه السلام:
بدانيد كه ظلم بر سه گونه است: ظلمى كه هرگز بخشيده نمى‏‌شود، ظلمى كه بازخواست مى‏‌شود و ظلمى كه بخشوده مى‏‌شود و بازخواست نمى‏‌گردد.امّا ظلمى كه هرگز بخشيده نمى‏‌شود، شرك ورزيدن به خداست ... اما ظلمى كه بخشوده مى‏‌شود، ستمى است كه بنده با ارتكاب بعضى گناهان كوچك به خود روا مى‏‌دارد و " امّا ظلمى كه بازخواست خواهد شد، ستم بندگان به يكديگر است ".
نهج‌البلاغه، خطبه 176

>>>   ...بر آل سعود که اینگونه با یک ملت مسلمان برخورد میکند. مسلمانان بدانند که وهابیت، ملتهای مسلمان را پارچه پارچه کرده و سبت بدبختی مردم است. آل سعود، آل خون آشام است...
ضیایی

>>>   مردم مسلمان یمن بسیار فقیر و مظلوم میباشند و من از گپ اشرفک در حمایت از آل سعود بسیار میشرمم آه مظلوم را خداوند ج جواب میدهد..ملت افغانستان خود طعم فقر و ظلم را شناخته و برای هیچ مسلمانی این وضع را نمیخواهد اگر این خاینان سعودی کدام غیرت داشتند مردم فلسطین را آزاد میکردند متاسفانه امروز تمام گروهک های تروریستی القاعده و داعش و طالبان توسط همین وهابیت حمایت میشود و دالرهای نفت عربستان فقط مصروف کشتن مسلمان میشود

>>>   مسلمانان جهان که وحدت نداشته باشند همینطور به اثر بیګانګان در وحشت باشند... القاعده ، الشباب ،بوکوحرام همه شان به دسایس بیګانګان فعال هستند

>>>   افغانستان از این...وهابیون خون خوار حمایت کرده بود؟؟؟؟؟!!!!

>>>   با تشکر از سایت محترم که این عکسها را در اختیار دید عام قرار دادید ، مردم افغانستان باید به این رئیس جمهور از خدا بی خبر فشار بیاورند که استعفاء بدهد چون بنظر می رسد که شخص رئیس جمهور کاملا عقل خود را از دست داده و مستقیمأ در امور داخلی یمن با همراهی اربابانش دخالت می کند .

>>>   در این مسلمان کشی غنی داماد یهود هم خود را شریک ساخت استه است.

>>>   واقعا وحشتناکه ... بر عربستان يهودي اگر اقاي غني هم تمايل دارد به اين اعتلاف بپيوندد تازه باورم ميشه که ديروز بر يهود نسارا راي،دادم اين هم پيامتش کاملا شبيه به کار همين طالبان خبيس است که فتوا ميدهند که کل ملت افغانستان کافر شده جهاد رواست اگر افغانستان بر تجاوز عربستان بپيوندد بعنوان يک افغاني هيچ موقع خود را نمي بخشم ...
نجيب الله تهران

>>>   خداوند ریشه آل سعود را از زمین برچیند.

>>>   در یکی از حمله های عربستان به یمن ۳۰۰ نفر از افراد القاعده از زندان گریختند ، در واقع یکی از اهداف جنگ علیه یمن همین بود که تروریست های القاعده را به گونه ای فرار دهند .

>>>   آی آل سعود! با این جنایت باز ادعا میکنید که مسلمان هستید ؟

>>>   ... قانع نشدند وحال کشتار مردم مظلوم یمن را برای سرگرمی شان انتخاب کردند،اگر شمامردید بروید ازمردم فلسطین حمایت، اگر عرضه دارید بروید در مقابل صهیونیست ها بی استید نه اینکه مثل ...به جان مردم که از تبار خودی تان بیفتید. من متاسفم برای برادران... که این ... داعیه رهبری انها را دارد.

>>>   ... وهابی ومزدوران امریکای لعین.ماخانه خدای بزرگ وهمه مقدسات راکه درمکه ومدینه است سراپاجان فدایش هستم .نه اینکه بخاطرنفع چندعرب ... ماطرفداری مداخله غیرقانونی
ووحشت ناک عرهاباشیم.دراینجاامریکابه هدف خودمیرسدبرادران مادریمن ازشیعه وسنی جان های شرین خودراازدست میدهند.وشادامریکاومزدورانش میشوند.اشرف غنی درکشورخودش خون میبارد.همه روزه صدمسلمان مظلوم به یک لقمه نان احتیاج است.ازطرف برادران ناراضی کرزی به شهادت میرسند
مولوی احمدازکابل

>>>   از همین مسلمان کشی و حشت اشرف غنی داماد یهود و ریس جمهور غیر مشروع افغانستان از عربستان حمایت کرده است که مردم مسلمان افغانستان را در نزد همسایگانه شمالی و غربی ما سرخم کرده است.

>>>   ای کاش غنی خان به این تصاویر دلخراش چشم دوزد و آنگاه از ال سعود حمایت کند! خدا ریشه ستمگران را بخشکاند و طورمار ظلم و ستم را برچیند. حتی مسئولان نابخرد ما را که از این ظلم ها و ستم ها جانبداری کردند! خدایا از گناه آنان مگذر!
آزرده - بدخشان

>>>   خداوند نجاتشان دهد و کسانی که باعث شدند را نابود و نفرین نماید.انشالله
مهاجری از تهران

>>>   غنی ننگت باد ... تو اگر یک زره غیرت داری آن31نفرهموطنانمان راکه ربوده آزاد کن ومردم راازبدبختی نجات بده نکه وهابیت را همایت میکونی
مجتبی از ایران

>>>   اینست نتیجه بی اتفاقی مسلمانان!!! خون همه اطفال بی گناه به گردن دولتمندان دو کشور مسلمان است که بنام مذهب، مسلمانان را بجان هم میاندازند.
علی موسوی

>>>   اللعنت الله علی القوم الظالمین خدا لعنت کنه انهای که جنایت میکنه وآنهای که حمایت میکنه

>>>   ... آل سعود را ! بر ما هیچ روا نیست تا از آل سعود حمایت کنیم دوستان ! آیا شما پار سال دیدید که عربستان حتی جنگ های اسراییل را بر ضد برادران فلسطین ما یک محکوم هم نکرد. آه مظلومان مثل سیل آل سعود را بد بخت میگرداند انشا<الله آن روز آمدنی است.
محمد عمر از لوگر

>>>   ببنید وقضاوت کنید به کشور مسلمان که بالای همسایه خویش چه ظلمی را روا داشته است
ظهور فضلی

>>>   این رفتار عربستان حکایت سفاک از یک تفکر و گفتمان پلید دارد . جهان اسلام بداند این نسل کوشی همان نسل کوشی اسرئیل پلید سفاک در غزه هست و هیچ تفاوتی باهم ندارند؟!
رضا بامیانی

>>>   ... بر حقوق بی بشر... بر آل سعود بی منطق شما راچی به مردم یمن ای مفت خوران بیدین؟؟؟... بر انتحار و انفجار... بر ظالمان و جهل قرن بیست و یک ... بر اوباما بر متحدین این تجاوز آشکار این جنگ ناجوانمردنه وننگین...جگرم در غم پاره پاره شدن عزیزان یمنی داغدارشد. ازبسکه توب و طیاره براسمان یمن راهوار شد.
با احترام شگوفه شایق

>>>   بدون شک جناب غین از غارت گران آل سقوط میلیون ها دالر گرفته تا پشتیبانی شخص خود را از جنایات خونخواران یهودستان اعلان کند و گر نه ملت افغانستان مسلمان و غیرتمند و شریف هستند و هیچگاهی قبول ندارند که به جرم شریک شوند و صد جای تأسف است که این ... شرف به عنوان رئیس جمهور چنین گفته های باطل را از طرف مردم افغانستان اعلان می کند.
ای مردم مسلمان افغانستان بدانید و میدانید که کسانی که در کشورهای خارجی کافر و یا لاییکی تحصیل می کند و کسانی که از اصالت دین اسلام آگاهی صحیح ندارند هر وقت به قدرت برسند و به هر شکلی به منصب و شیطنت دست بیابند اندوخته و تحصیلات شیطانی خود را ابراز خواهند داشت و این افرادی که فعلا در اریکه قدرت هستند عملا خود شان را نشان دادند.
... بر آل سقوط و بر کاسانی که از آنها حمایت می کنند درود خداوند بر شهدای مظلوم یمن و افغانستان و سایر کشورهای اسلامی و خداوند برای مجروحان و مرضای مسلمانان شفای عاجل عنایت فرماید آمین.
شهرستانی

>>>   ... را نام مسلمان رابد کرده این ...مسلمانان واطفال صغیر را به این حالت رساندند او ...جواب خداوند را چه میدهی ... بر تو که مسلمان نیستی. هرکس ازاین خونخوار سعودی حمایت کند در جنایت او شریک است.
یک انسان دوست وحقبین

>>>   در هرجای مسلمان کشته میشود،...بر آنهاییکه از نام اسلام و مجاهد سواستفاده میکنند
خراسانی

>>>   الا لعنت الله علی القوم الظالمین و آل سعود و آل یهود. همه امت مسلمان با خبر باشند که استکبار جهانی تنها نقشه ای که دارد تفرقه انداختن بین مسلمانان است .وهابیها نیز آفریده شده و دست نشانه غربی ها است.
محمدی«کابل»

>>>   سعودی به دستور امریکا این ظلم را انجام میدهد همه میدانند. حکومت سعودی خودشان غیرت ندارند که شب از یک جا بجای دیگری بروند پاکستانی هارا معاش میدهد تا جنگ نمایند آن هم به متر مربع پول میدهد به ... پاکستانی که بجنگنند. پیامبر بزرگ (ص) خودش واضح گفته که من از عرب هستم ولی عرب ازمن نیست.

>>>   ... بر آل سعود و... بر حامیان آو و ما اشتباه کردیم که به غنی ری دادیم حال معلوم شد که عین بهتر از غین است.

>>>   در درون اسلام یک تحول کیفی دارد شروع میشود .اینکه این تحول تا چه اندازه خون الود و وحشت اور خواهد بود از همین اکنون معلوم است . سالی که نکو ست از بهارش پیداست
عربستان سعودی با ذهنیت وهابی گری ای ما مول را روی دست گرفته وجهان اسلام باید در یک اجماع سراسری .داخل اقدام گردند در غیر ان این قرن قرن مصیبت مسلمانان خواهد شد
صفدری

>>>   جناب صفدری شما درست میگویید روز به روز مرز بین حق و باطل پر رنگ شده و فتنه شیطان و دجال و یهود آشکار شده میشود بر همه مسلمانان شیعه و سنی فرض است در این دوره آخرالزمان در لشکر سفیانی و دجال داخل نشده و خود را در فتنه ها داخل نکنند و اندکی صبر نموده و برای فرج حضرت مهدی دعا نمایند که انشاالله امیدواریم فرج ایشان بسیار نزدیک باشد

>>>   ...بر تو ای غنی مزدور بازهم کرزی ازتو کده کله داشت وتو کله... است دست حمایت به سوی ظالم درازدراز کردی وای برتو وهم کیشان اد

>>>   با دیدن این همه وقایع باز هم اشرف غنی که حلقه به گوش خارجی های میباشد از حملات عربستان بر مردم بیگناه یمن پشتیبانی نموده است. ای اشرف غنی مزدور هر گاه فرزند خودت در همچو حالت قرار بگیرد از جدام مردم دفاع میکنی...
شکریه از کابل

>>>   بشما میگویم خادمین حرمین شریفین :شما که خودراخادم خانه خدا وقبله مقدس مسلمانان میدانید از همین نامی که بخودگذاشتید(خادم حرمین شریفین) حرمت آنرا نگهداریدواز خدا بترسید ،ازکشت وکشتار هزارها مومن ومسلمان اجتناب ورزید وبرمسلمانان مظلوم وبی دفاع یک کشور مسلمان دست بردارید وخود را برقهر وغضب خداوند مواجه نسازید که آه مظلومان سخت گیرد وقهر خدا را بر سر کشور خود زمینه ساز نشوید واعراب بادیه نشین را به به جهالت فرو نبرید ودشمنان اسلام را خوشحال وتوانمند نه سازید وپا از مداخله بر کشور دیگر بردارید
ع-ب-کابل

>>>   واقعا این عمل زشت اشرفک در حمایت عربستان لکه ننگی بر تاریخ افغانستان خواهد بود مردم افغانستان خود طعم فقر و ظلم گروه های افراطی را چشیده است و خوب میداند الآن ملت یمن چه بدبختی دارند شما را به خداوند بیایید لحظه ای ما خود را جای این اطفال و زنان بی گناه بگذاریم کدام گنه مرتکب شده که باید با طیاره های عربی بمباران شوند خوب است دولت افغانستان هرچه سریعتر خود را از این فتنه کنار بکشد که خداوند بر ظالمان غضب دارد....

>>>   آیا از نظر عرب ها مردم یمن کافر هستند؟
بدخشانی

>>>   از اول معلوم اشرف وهابی - یهودی است شخص نمی تواند امنیت را در افغانستان بر قرار کند چطور از یک تجاوز حمایت می کنند ولی یاد همه باشند که مردم یمن پاسخ دو محور یهودی - وهابی را خواهند داد

>>>   سلام . حمایت از سیاستی آل سعود نهایتی بی شریمی هست
اگر آقای اشرف غنی قصط فرستادن نیروی نظامی را در عربستان دارد واقعآ سخت در اشتبا هست چون خود آلسعود می داند که افغانستان قدرتی نظامی آنچنانی ندارد که به عربستان کمکی کند فقط میخواهند از نیروری انسانی یعنی جوانان که هیچ ارزش برای دولت مردان ما ندارد استفاده کنند حال باید لوی جرگه و سنا دست بکار شود اگر آقای غنی فکر های دارد فورا بر کنارش کنند تا آبروی افغانستان بیش از این خطشه دار نشود .
طاهر (مهاجر )

>>>   تو متقلب استی . کسی به خاطر حرف های تو فروخته شده به یمن حمله نخواهد کرد. نیم مردم را بردران ناراضی ات کشت و دلت است نیم دیگر را اعراب بکشد
بدخشانی

>>>   بیبینید برادان پشتون کار های بابای خود را. بابایتان باز روی دیگری خود را معلوم کرد
تخار

>>>   پس این معاونین و ریس اجراحیه خواب هستند یا صلاحیت ندارند تا سخن بگویند؟
بدخش

>>>   ای برادران زیاد ناراحت نباشید و حساس نشوید بخاطر دالر های نفتی که اشرف غنی از عربستان می گیرد اینقدر حرف نزد؟ شما چقدر بی انصاف هستید!
ای براردان چیکنیم و چه بیگویم؟ نوکر همیشه نوکر است و گر تمام بلا ها در افغانستان هست داعش عرب هست سیاه چرده پاکستان هست، طالبان هست. تو بیا اول کشور خود را امنیت کن بعد برو کنار این و آن استاده شود با تمام قدرت. عجب کدام قدرت و چه قدرت!!!!!!هههههه
اگر راست میگوئی با تمام قدرت زمینی مسافرت کن از کابل تا هرات تا برات بیگویم واقعاً قدرت داری.
ای رئیس جمهور محترم افغانستان بقدر کافی نا امن هست زیاد این طرف و آنطرف نیرو که دو باره اگر تروریسم ها در افغانستان سرایر شد آن وقت جای خودت هم عربستان کنار ملک سلمان خواهد شد.
م - از بامیان

>>>   فقط می توانم بگویم متاسفم از این اشرف خان نوکر.

>>>   جناب محترم رئیس جمهور این حرف شما با مشورت رئیس اجرائیه صورت گرفته یا نه
نکند خدای نخواسته این پشت بانی شما از خاندان سلطنتی آل سعود باعث فروپاشی دولت وحدت ملی نشود .
بدخشانی

>>>   عربستان بزرگترین حامی تروریسم در جهان و باعث و بانی ریخته شدن خون هزاران انسان بی گناه در طی چند دهه گذشته است. عربستان بعنوان اصلی ترین حامی گروههای تروریستی در پاکستان و افغانستان بزرگترین دشمن ملت و کشور ماست.
قطعا اکثریت قاطع ملت مسلمان افغانستان از این اقدام اقای غنی حمایت نکرده و این چنین موضع گیری های اقای غنی را بر خلاف باورهای دینی و منافع ملی می دانند.
حمایت از جنگ عربستان یعنی حمایت از القاعده و طالبان

>>>   این سر کل زاد نوکر همان عرب های وحشی است

>>>   اقای اشرف غنی اولویت کاری ات باید اوردن صلح در وایجادشرایط کاری در مملکت باشد .کمک به تجاوزات ا ل سعود به کشور یمن ومردم ان کشور وظیفه ومسئولیت تو نیست
محمد

>>>   هويت اشرف غنی و يا مس اش به زبان عام عيان بود. باوجود تقلب جان کيرى وزير خارجه آمریکا کرداش رييس جمهور ! کجا شد ننگ و ناموس , غيرت افغانى تو??
برادران مذهبى تو زير آتش ده کشورى که طالبان, القاعده و سلفى ها را بر گرده مردمان افغانستان, اعراق و لبيي .... سوار کرد.
اشرف غنی گودى (عروسک) حلقه بگوش امريکا و زن يهوديت پرست اش) است.

>>>   این اقدام شبیه اقدام به قتل فرخنده است
زیرا مردم یمن مظلوم ومسلمان وعربستان
نوکردوشمنان اسلام متجاوزاست
اشرف وهم فکرانش حواسشان جمع باشد
که امروزدینا دهکده شده همه چیزروشن دیده
می شودغلطی نکنندکه بربی ننگی های افغانستان
افزوده شود
مظلوم یار

>>>   تحلیل خوبی بود. حمایت افغانستان از ائتلاف کودک کش سعودی چه معنایی دارد آنهم در شرایطی که عربستان از حامیان اصلی طالبان است. متاسفانه سیاست اشرف غنی در نزدیکی با حامیان طالبان بی ثمر است.مگر منصور هادی توسط مردم انتخاب شده که او را رییس جمهور مشروع مینامید؟

>>>   ضرب المثل مشهور است که : " کَل طبیب شود ، سر خود را دوا کند " در مملکت خود اشرف غنی آتش ادامه دارد ؛ بعوض خاموش نمودن آن در فکر کمک به دیگران است ؛ عجیب است .(!!!)

>>>   به خدا قسم تردیدی ندارم که اشرف غنی یک ذره به فکر اسلام و مسلمین نیست و غلام ذر خرید وحلقه به گوش آل سعود و آمریکا است. با خریت و حماقتش یکبار دیگر افغانستان هیزوم جهنم آل سعود می کند.
دردمند بی صدا

>>>   عربستان یک کشور مسلمان وهابی است که میخواهد از مسلمانان سنی نماینده گی کند . در حالیکه دین وهابی و سنی کاملا فرق دارد.
مردم مسلمان سنی از وهابیها نفرت دارد . چرا که سنی و وهابی خیلی زیاد فرق دارد .

>>>   دوستان تمام حمله ی عربستان ب یمن ب خاطر این بود ک از تسلط انصارالله و ارتش یمن بر شهر عدن جلوگیری کند، حاال انکه امروز خبر رسید ک عدن ب دست انصارالله و ارتش یمن فتح شده و شکست دیگری برای عربستان رقم خورد،حال بهتر است ک ارتش افغانستان خود را سریعتر ب عربستان برساند تا حاکمان عربشان هلاک نشده اند.خخخخ
محمد اصفهان

>>>   آل سعود خادم الحرمین الشریفین نیستند بلکه خادم الصهیونیسم و الامریکا هستند... چرا باید افغانستان به دشمنان خود کمک کند.. در چه کاری به آن ها کمک کند؟..در کشتن زن و بچه ی مردم و از بین بردن زیرساخت های یک کشور اسلامی به مزدوران صهیونیسم کمک کند؟؟؟!

>>>   اعوذبالله من الشیطان الرجیم!
(الم ترکیف فعل ربک بأصحب الفیل)
اشرف وهمفکرانش که به سپاه فیل
عربستان پیوستندبدانندکه آه آه نفس ها
وقطرات اشک وسیل خون مسلمانان بی
گناه یمن مرغان ابابیلی است که آبرو
وحیثت شماراعصف مأکول دوباره
تاریخ خواهدساخت!

>>>   اقای اشرف غنی خود شما میدونید که گفتن چنین سخنانی "با تمام قوا در کنار عربستانیم" در عالم واقعیت معنی ندارد. چرا که اگر "تمام قوا"یی وجود داشت طبیعتا نیازی به امضای قرارداد با کشور های خارجی برای تامین امنیت نبود.
با این حال شما از حکومتی اعلام حمایت کردید که خواستگاه گروه های تروریستی مثل طالبان القائده داعش و ... است.این حمایت شما با وجود این که خود افغانستان از این گروه ها بیشترین ضربه را خورده و در طول دهه های اخیر تعداد زیادی از مردم افغانستان توسط همین گروه های کشته یا زخمی شده اند برای من عجیبه!
محمد-ایران

>>>   وطن داران که به اشرف رای داده بودید
اکنون چه فکرمی کنید؟
وچه احساسی دارید؟
ایامردم یمن مسلمان نیست؟
آیاپشتبان القاعده وطالبان وداعش عربستان نیست؟
آیاعاملان انتحاروناامنی افغانستان طالبان نیست؟
آیاعربستان نوکریهودونصارانیست؟
آیا اشرف بااین کارش عون الظلمة نیست؟
آیا شمابابه قدرت رسانیدن یاورظالم درظلم وستم به مظلومان شریک نخواهی بود؟

>>>   وای افسوس بر این آدم که ما رای خود را به ا ین نوکر عربی دادیم. این خو پاک جاسوس از آب در آمد.
حمید از لوگر

>>>   آل سعود پياده كننده سياست هاي اسلام دشمنانه اسرايل وامريكا در جهان اسلام است . آل سعود به اندازه به جهان اسلام مضر است، كه اسرايل به آن پيمانه نيست، زيرا اسرايل دشمن واضح وآشكار مسلمانان است، اما آل سعود مثل مار آستين براي مسلمانان است، به اين خاطر دشمني آل سعودخطر ناك تر از اسرايل است. اشرف غني احمد زي كه يك شخص ريا كار وپياده كننده آرمان هاي امريكا در افغانستان است، مجبور است، كه مطابق خواستهء امريكا عمل كند ودر جهت مخالف منافع مبارزين مسلمان قرار گيرد، ورنه در يمن مردم بر ضد يك نظام مستبد قد علم نموده اند، ديگران چه حق دارند ،كه بر ضد مردم بي دفاع يك كشور مستقل لشكر كشي كنند. اگر اين پادشاهء عربستان سعودي مسلمان است، چرا به كمك مردم مظلوم غزه ، كه اسرايل به آن جا تجاوز نمود وبيشتر از دو هزار زن، كودك پير وجوان آن ها را شهيد نمود، اين مدافعان دروغين اسلام به كمك آن ها دست به كار نه شدند واز كشور هاي اسلامي دعوت به عمل نياورد،كه بر ضد تجاوز اسرايل متحد شوند، كه امر خدا وقرآن هم است، در حاليكه در آن زمان لب بر زبان نياوردند، حالا بالاي مردم مظلوم يك كشور مسلمان دست به كار شده وبه لشكري مي پردازند. شرم وننگ بر كساني باد كه در مقابل مردم بي دفاع ومظلوم يك كشور اسلامي، ديگران را دعوت به يك اتحاد نا مقدس مي كنند وبد تر از همه ننگ وشرم تاريخي نصيب كساني باد، كه به جواب آن ها لبيك مي گويند.

>>>   هاهاهاهاهاهاهاهاهاهاها غنی از مردم خود حمایت کرده نمی تواند از عربستان حمایت میکند ؟احمق بی سواد 31 مسافر از راه گم میشود 2ماه است دولت هیچ کاری کرده نمیتواند ان وقت چطور ار عربستان حمامیت میکند؟ باور کنید غربیها ما را خر ساخته یک ادم بی سواد را میگوید دومین روشنفکر جهان مردم بی سواد ما هم باور کردند وانگهی از کجای خود حمایت میکند چه دارد افغانستان تا هنوز 5 میلیون افغانی در ایران آواره هستند اشر غنی اصلا خبر ندارد یا بهتره بیگویم اصلا درکش برایش محال است

>>>   این اشرف غنی غلط میکنه!

>>>   مگر عربستان همان کشوری نبود که مهمترین پشتیبان مالی و تسلیحاتی طالبها در افغانستان بود. چه شده که عربستان انقدر عزیز شده که اشرف غنی برایش اینگونه سخن میگوید. بعد که به افغانها گفته شود کشورتان وابسته است و استقلال ندارد مخالفت میکنند. ناچاری بخاطر انکه امریکا از عربستان در این جنگ حمایت میکند شما هم بی دلیل از یکی از بزرگترین پشتیبانان طالبها حمایت کنید. این وضعیت افغانستان است چیزی که در دو صد سال اخیر مثلا استقلال (تجزیه طلبی)عجیب نبوده.

>>>   انسان هاي متقلب و نا مشروع هميشه از متجاوز حمايت ميكند چون خودغني يك ريس جمهور نامشروع و تحميلي از طرف بادارش بر ملت تحميل شده است. هر انچه را كه او به زبان ميراند نمايندگي از شخص او مي كند نه ملت افغانستان. السعود مصنع أرهاب و تروريزم در دنيا است السعود قاتل مليونها انسان بي گناه در جميع إنما عالم است.
بااميد سر نگوني متجاوزين و متقلبين....
شير زي از كراچي پاكستان

>>>   این انسان ...چطور با قاتلان مسلمانان یعنی ال سعود هم پیمان شده .

>>>   در زمان جنګ ايران و عراق سران عراق از دولت افغانستان حواستند که در حمله بر عراق با انها کمک و جبهه شرق بر ضد اپران باز کنند که با مخالقت دولت افغانستان مواجه شد - اکنون هم دولت افغانستان اګز استقلال عمل دارد بهيچ وجه نبايد بر عليه هيچ دولت عربې به حمايه دولت دير عربې بپردازد - براې اړباما بې تفاړت است که يک عده شتر سواران بر عليه ديګر شتر سواران بتازد - ولې دولت افغانستان نبايد از ياد ببرد که برنامه هاې ايلات متحده از انطرف کره هميشه اوليت به سياست خارجه خود قايل است و باريس جمهور افغانستان نبايد با بغل کشې ها ب ب و خانم تحت کنترول سې اې ا نميتواند سياست اقغانستان را ببازې بګيرد

>>>   این ها همه نوکر و غلام حلقه به گوش هستند کمک مالی طالبان و داعش را عربستان سعودی و قطر می پرازد افغانستان بیچاره را روز به روز وهابی میکند و عربستان به خاطر منافع خود و حامیان خود دست از تلاش بقر نمی دارند و مسجد وهابی های تپه مرجان را فراموش کرده اید و مدرسه برای خانم ها در وزیر اکبر خان را از یاد برده اید ؟ نـــــــــــــــه دوستان این نوکران افغانستان بیچاره را فدای خواسته های پول نفت و دلار میکند حتی ؟؟

>>>   سلام ..
من یک ایرانی ام...
پنج شنبه ها سر مزار شهدای مدافع حرم خصوصا مدافعان افغان می روم. به بچه های شجاع تیپ فاطمیون افتخار می کنم...
آقای غنی کمی مردانگی را از شهدایی مثل شهید مهدی صابری یاد بگیرید که مقابل وحشی های داعشی ایستادند برزمین افتادن اما نگذاشتن پرچم اسلام برزمین بیافتد...bعربستان همان رژیم ملعونیست که حامی اصلی این تروریست هاست همان هایی که بی رحمانه انسان ها را می کشند و اکنون شما می خواهید با تمام امکانات از این موجودات دفاع کنید؟؟؟!!!
جای تعجب است؟؟
آل سعود رژیمی وهابیست که مجری اسلام آمریکایی می باشد... ملت ها بیدار شده اند کشتار یمن پرده از چهره بسیاری از سران برداشت ترکیه،الجزایر،سودان،قطر،امارات و اکنون شما

>>>   آقایان خلیلی، محقق، دانش، و ... کجایند؟ اگر نمی توانند کاری انجام دهند، به مردم با صداقت و راستی بگویند که کاره ی نیستند، تا مردم تکلیف خود را روشن کنند. آقایانی که از اشرف غنی، حکم استخدام در این دولت مخالف دین را گرفته اند، به هوش باشند،امروز را روزی دیگری است، ( يَوْمَ نَدْعُوا كُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِم‏...اسراء 71)، نکند فردای قیامت با آل سعود، اشرف غنی و...، محشور شوند.
عارف از سانچارک.

>>>   کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی

>>>   این وهابی ... سه بار به نوکری مفت خوران وهابی سعودی رفته است، آخر دست عربستان در قضیه طالبان به خون مردم افغانستان نیز آلوده است.

>>>   غنی روزی که سری کار شدی تمام نا امنی به ویجود امده امنیت مردوم خود را گرفت نمی توانی از عربیستانی که ام الفساد جهان اسلام است حمایت می کنی خجالت بیکش طالب وداعش وانصره بو کو حرام القا عیده ووو تمام تروریست ها از عربیستان است امروز عربیستان دست بدست اسرائل داده در مقابل اسلام غنی خجا لت بیکش در فکر مردوم ومیلت خود باش چراغ که در خانه روا است در مسجد حرام است خود را حامی تروریست ها قرار نده 31 نفر ربوده شده کجاست غنی خدا ازدل خانواده انها خبر دارد چه میگذرت برایش جای تئاسف است حمایت خودرا از حامیان ترویست ها اعلام می کنی دنیا بتو خنده کرد
{احسانی}

>>>   باسلام خدمت هم وطنان عزیزم...آغای اشرف غنی به فکرمملکت خودمان باشد بس است لازم نیست ازوهابی های سفاک وخونخواروکودک کش حمایت کند حمایت ازکشتن انسانهای مظلوم وبی دفاع ومسلمان کشی گناه نابخشودنی هست درافغانستان کم مسلمان کشتند وسیرنشدند حالا به جان مردم مسلمان یمن افتادن لعنت براین وهابی های کودک کش وظالم

>>>   عربستان لابراتر تروریست است آن وقت تو پوشتی بانی خود را اعلام میکنی.تمام طالبان که هر روز مردم بی گناه مارا بیشتر میکشند.از عربستان و پاکستان کمک میشوند.خودت باید به کمک عربهای تروریست بروی نه ما مردم داغ دیده.
م.هرات

>>>   دوستان! شنیدید که می گویند: «یک کیلو باش ولی مرد باش» یا این که «با تمام فقر هرگز محبت را گدایی مکن» غنی جان! تنها یک ذره مردانگی و استقلال داشته باش. به خدا قسم من عار دارم که مثل تو مزدوری رئیس جمهورم باشد.
دردمند بی صدا

>>>   افسوس افسوس که در نزدیک شیرین گل پرسوز نیستید اگر نی هر کدام تانه پرسوز پرسوز میکرد بشمول عین و غین. شیرین گل پرسوز با افتخارات خانوادگی خود و نصیحیتهای آغالالای خود، همیشه میگفت که اول بخوان و بعد امضا کن. شما هم اول صحیح و دقیق بخوانید و بعد نظر بدهید. حکومت افغانستان پشتیبانی از بمباردمان یمن نمیکند بلکه با وضاحت میگوید که اگر خاک عربستان، منحیث مهد اسلام، کشوریکه کعبه شریفه و زیارتگاه حضرت رسول اکرم (ص) در آن قرار گرفته مورد تهدیدی (!!!) قرار بگیرد افغانستان در پهلوی عربها از آن دفاع خواهد کرد. در اینجا فقط یک پشتیبانی خالی دیپلوماتیک چنانکه در عالم سیاست عرف است، اعلان شده است و نه به یمن و نه به ایران اخطاری داده شده است و با صراحت تأیید شده است که بحران یمن باید از طریق صلح حل گردد. دولت افغانستان با تجربه جنگ بیش از سی ساله اش میداند که جنگ هیچ مشکلی را حل نمیکند بلکه هزار و یک مشکل جدید میافریند.
علی عمر عابدی

>>>   تو اگر مرد هستی افغانستان را ارام کن . از این به بعد می بینی که چه خواهد شد . ای غنی ...

>>>   ما از این فیصله دولت افغانستان حمایت میکنیم ولی تقاضا داریم که جنگ در یمن بصورت فوری خاتمه یابد و هر دو طرف جنگ با هم صلح کنند. در جنگ نان و حلوا بخش نمیشود بلکه خون هزارها انسان ریخته میشود و خانه ها و شهرها ویران میشوند.
بازگل بدخشانی، رحمت شغنانی، مرتضی مزاری، حسین بامیانی، عبدالودود خوستی، ثنااله کروخیل - محصلین افغان در هند

>>>   اشرف غنی ... اختیارش ده دیست خودش نیست اخر به چی حقی باعربهای وهابی که همه ای آدمکشیها انتهاریها از آنها سر میزند دست را یک کردی در حال که کشور خود ما نه ایقتصاد خوب داره نی اردوی خوب ومنزم داره ای غنیگک میخواهد که مردم افغانستان را با ای کارش وارد یگ جنگ ناخواسته کند اگر میخاوهی کمک نیظامی روان کنی باید از برادران ناراضی طالب خود بیفریستی چون اردوی ملی افغانستان هیچ وقت بر مردم بیگناه یگ کشور دیگه تجاوز نمی کند آنهم به دستور یگ ریس جمهور تقلبی که تاحالا نتوانسته کوچکترین کومکی به مردم کشور خودش انجام بدهد .
کلکی راستگوی

>>>   این نوکر و غلام حلقه بگوش امریکا و اسرائیل چیزی غیر ازین گفته نمیتوانست و نمیخواهد بگوید ، ای عزیزان آل سعود نه مردم آن دشمنان اسلامند ، در همه ی دنیا از بی وجدانی اینها و مصرف کردن پولهای ملی مردم شان تروریست تربیه میشود و دنیای اسلام را بی آبرو میسازند ، افغانستان ما از برکت پول اینها برای طالبان ، القاعده و داعش و دیگر تروریستها ویران و برباد شد این آل سعود دشمن ملت ماست و پاکستان مزدور را ترویست خانه جور نموده وازین طریق وطن مارا تباه کرد ، اکنون متجاوز به مردم بیچاره یمن است ، به متجاوز کمک کردن جنایت است ، ما افغانها جوانمردانیم ، آیا جوانمرد و کاکه به جابر ، متجاوز و ظالم کمک میکند ؟ این... بی غیرت است وطن ما را بی غیرت معرفی کرد ...، برای این ، همان حرف های خانم در فیسبوک بسیار بجا بودند ، مردم به پا خیزید و این سیاست بی غیرتی را نکوهش کنید .

>>>   اشرف جان اگر قوایی داری، با تمام قوا یار و یاور مظلوم باش نه ظالم که علی علیه السلام چنین سفارش کرده است: قولا بِالْحَقّ وَ اعْمَلا لِلْأَجْر و کونا لِلظالمِ خَصماً و لِلمَظلومِ عَوناً(حق بگوييد و برای ثواب الهى بكوشيد. دشمن ستمگر و يار ستمديده باشيد). ما ملت افغانستان که خود قربانی اصلی تروریسم در جهان هستیم، چگونه از کسانی دفاع کنیم که بزرگترین حامی تروریسم هستند؟ چگونه دست برادری بدهیم با کسانی که یک عمر است در ریختن خون برادران و هموطنانمان با غربی ها سهیمند؟ شاید هیچ ملتی مثل ما حالی مردم یمن را درک نتواند، پس ما در کنار آنهاییم.
پسر افغان

>>>   ... بر منافقین مزدور (عربستان= اشرف غنی) دوستان یک کار رسانه یی کسترده انجام بدین فیسبوگ و توئییتر و انستاگرام هر چه در توان دارید این کارو محکوم کنید .
خدا قوت .

>>>   مثل معروف است که:تتو کار زمین را نیکو ساختی ..... که در آسمان پنجه انداختی .جناب آقای رییس جمهور براساس مثل دیگر ی دربین مردم افغانستان رایج است گرسنه درخانه خیر به صحرا نمی رسد.دولت محترم افغانستان اگر واقعا توانایی دفاع از عربستان را دارد چرا نمی تواند امنیت را که ضروری ترین چیز برای ملت افغانستان است تأمین نماید.بعد ازسرکار آمدن جناب اشرف غنی نا امنی روز به روز بیش تر شده است وهر روز دزدان وراهزنان به طالب که دست پرورده حاکمان آل سعود هستندمرد م بیگناه مارا به گروگان می گیرد.چند از روی کارجناب رییس جمهور می گذرد هنوز کابینه تکمیل نشده ، هیج یک از ولایات کشور والی ندارد. در حالی که کشور به شدت نا امن است ولی وزارت دفاع ما بدون وزیر است. اگردولت ما این توانا است که از حکومت وهابی آل سعود دفاع کند چرا 31 نفر از هموطنان که مدتی زیادی است به اسارت تروریست ها ربوده شده اند نمی تواند آزاد کند.

>>>   خیلی جالبه مسلمان کشی درهمه جای دنیا مردم افغان قربانی ترورچرا؟؟؟؟؟؟؟؟ماکه مسلمانیم اصلاهدف سیاستمدارن ازجنگ چیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ویرانی بدبختی اوارگی هرج مرج به جای جنگ برای تمام انسانهاکمک کنیدتابهم نزدیک شوندواززندگی لذت ببرن اخرش هم مرگه کسی قرارنیست تواین دنیابمونه همیشه تمام سیاستمدارن جنگجوابله هستن که درهرجای دنیاجنگ براه میندازن شمابرای کشورهاصلح بیاریدنه بدبختی ابادکردن هنراست نه خراب کردن حیوان هم میتواندخرابی کندمتاسفم براتون اقای اشرف غنی

>>>   با سلام !
برای جناب اشرف غنی باید خاطر نشان شود که اول باید سنگ گندم خودرا بچیند و بعد از آن به اطراف و اکناف دور و نزدیک خود توجه نموده و به کمک و یاری و همکاری منطقه وی و بین المللی بپردازد . از بدوی به وجود آمدن این دولت وحشت ملی تا به اکنون کدام کار را طبق وعده و وعید های دوران انتخاباتی و روز های اول ریاست شان به انجام رسانیده اند . تمام ارگان های دولتی در اقصا نقاط کشور فلج است . بیکاری به اوج خود رسیده است . ناامنی به بالاترین درجه خود در طی چهارده سال اخیر رسیده است .نرخ دالر روز به روز صعود مینماید و فساد ، ارتشاء ، قانون ستیزی بیداد مینماید .انواع تبعیض های نژادی ، قومی ، سمتی ، لسانی ، مذهبی دارد به شکل های پیشرفته و حاد آن طراحی و مورد آزمایش قرار میگیرد . اما این همه نابسامانی ها را نادیده گرفته اعلامیه صادر مینمایندکه ایشان از داعیه سعودی در برابر حملات آن به یمن حمایه و پشتیبانی مینمایند . به به گل به باغتان . زهی ریاست جمهوری و زهی ریاست اجرائی .
با احترام خلیل خاوری از مزار شریف

>>>   با سلام به تمام دوستان واقعا جای تاسف داره رئیس جمهور ونزوئلا سفیر عربستان اخراج میکنه ما مسلمانها دوستان و برادران یمنی خود رها کردیم از ... حمایت میکنیم اقای اشرف غنی نمیدانم چیزی خواندیم درست هسته یا نه . ولی زنان و کودکان در هیچ جنگی گناهی ندارند کشور دوست ما افغانستان خود از وهابیت صدمه دیده نذارید اشکهای مادران دیگری در هیچ جای دنیا ریخته بشه حتی اگر اندکی وجدان وجود داشته باشد .دوست عزیز ایا مردم یمن اختیار سرزمین خودشان رو هم ندارن.اگر حکومتش قانونی بود مطمئا باش مردمش ازش دفاع میکردند.

>>>   ...«ع و غ» که بالاخره کارشان را کردند و در برابر دالرهای امریکایی و ریالهای سعودی خاضع شدند و با این کارشان آبروی ملتی را بردند که به عنوان ملت استکبار ستیر در جهان معروف شده بود...بر چنین خائنینی که اینگونه آبروی یک ملت مسلمان را میبرند. جناب «غ» عربستان مورد حمله قرار نگرفته است که تا شما به عنوان بهترین مسلمان جهان از حرمین شرفین دفاع کنید.!!! عربستان به کشور مظلوم یمن حمله کرده است و باید از عربستان سؤال شود که چرا شما به ملت مسلمان یمن حمله نظامی میکنید؟ آنهم با طیاره های جنگی اسرئیل، که یگانه دشمن اسلام در جهان است....باید ملت افغانستان بپا خیزند و باید با حضورشان در سرکها و میادین عمومی، علیه اشرف غنی تظاهرات کنند و نگذارند که این لکه ننگ بر پیشانه ملت شریف افغانستان حک شود. تظاهرات... تظاهرات... تظاهرات علیه ریس جمهور مزدور...
ضیایی

>>>   آقای ایرانی! متوجه حرفهایت باش که باعث اختلاف بین ملت مسلمان افغانستان ... نشوید...ملت مسلمان افغانستان همیشه متحد بوده و خواهند بود...این کار اشرف غنی، کار ملت نیست و نیات درونی شخص «غ» را افشا میکند. ملت مسلمان در کنار ملت مظلوم یمن است و هیچ گاه از جنایات آل سعود حمایت نخواهد کرد...
ضیایی

>>>   رییس جمهوری که با تقلب انتخاب بشه از متقلبین حمایت میکند.

>>>   مغزمتقلب دوم جهان اشرف غنی کوچی را ... زده است ۰این انسان متملق خود را دمکرات ومتمدن می نامد ، حالا معلوم شد که ایشان مسلمان واقعی نیست ویک عیسوی یهودی زاده است وبه منافع اسرائیل وامریکا عمل میکند واز اول هم به همگان معلوم بود که او یک نوکراست و به اساس همین زد وبند ها وتقلب بر ملت ما تحمیل شده است وگوش به فرمان باداران خود بوده واز دستور انها نمی تواند سرپیچی کند. ملت ومردم شریف افانستان خود دچار نا امنی ، انتحار ،قتل ،وحشت دهشت ،گروگان گیری وده ها مصائب دیگر میباشد ۰ واین مردک به فکر کمک همه جانبه به تجاوزات بیشرمانه ال سعود بالای یک کشور اسلامی یمن میباشد ۰ مردم فلسطین که زیر چکمه های سربازان اسرائیلی له میشوند ، ال سعود یک روز هم داد خواهی ازین ملت مظلوم نکرد وحالا به فرمان بادار خود صد ها غیزنظامی بیگناه یمن توسط طیاره های خاندان سعودی بمباران وشهید میشوند ۰
محمد

>>>   ... غنی از بدبختی وبیچاره گی کشور ومردمش که سفاکان پاکستانی ونوکران طالبش بر سر افغانستان آورده اند عبرت بگیرد!بخاطر دو ریال آلسعود سفاکی... خدا ومردمش را نفروشد،یمن به عربستان حمله نکرده که... غنی از جان مردمش نمیتواند محافظت کند،برود از حرمین شرفین دفاع کند ،بلکه رژیم وهابی آل سعود به مردم یمن تجاوز کرده وآنها را به خاک وخون کشیده تا یمن ضعیف شود وهمیشه نوکرش باشه مثل چتلستان که طالب را به افغانستان فرستاده که افغانستان را ضعیف نگهدارد وجزء خاک خودش کند!...
نادرشاه

>>>   کشور ماخیلی امنه نیاز قوانداره قوارابفرستم عربستان

>>>   اشرف غنی باید به ملت خودش فکرکنه بعد به دیگران مردک ...

>>>   دوستان عزیزشک نکنیدکه این مردک ... دست نشانده ال سعودوامریکاست خدارحم کندتابه حال سه بارابروی مردم افغانستان رابرده است. اول امضای توافقنامه امریکا دوم قضیه فرخنده سوم هم همایت از ال سعود. یکی نیست بهش بگه تواصلاقد این حرفهانیستی. چون چندماه ازحکومتت گذشته تابحال نتونستی حتی امنیت مردم کشورخودت راتامین کنی بعدمیایی از ال سعودکه نوکراسراییله همایت میکنی. اقای... غنی لطفاروی جوانان غیور افغانستان برای رساندن ال سعودواسراییل به اهداف شومشان حساب بازنکنی که اصلاً همایتت نمکنند. البته همه مامیدانیم که همه این قولهاراقبلاآمریکاازغنی گرفته تابتواندپیروزانتخابات شود...
یک جوان.

>>>   سلام به شما دوستان عزیز ام ۰ اقای اشرف غنی احمدزی بااین عمل خود مقدمات تجزیه افغانستان را رقم میزند افغانستان در موقعیت جغرافیای قرار دارد که بیطرفی افغانستان بتهرین ګذینه برای افغانستان است در غیر ان مسولیت بزرګ بدوش اشرف غنی خواهید بود با کمال تاسف باب تجریه افغانستان جدی خواهد بود از همه سیاسیون افغانستان تقاضا مینمایم در این مثله غور نمایند نګدارد سیاست های خام اشرف عنی را که جامعه عمل ببوشد که با یک اشتباه کوچک درد سر همیشګی بمردم افغانستان دزست شود باعرض احترام ۰ ف

>>>   اشرف غنی با این موضعگیری آنچنان خود را رسوا کرد که دیگر در هیچ کجای جهان اسلام حرفش خریدار ندارد .و البته شرافت افاغنه عزیز ومومن را زیر پا گذاشت.

>>>   غنی ره مانده وریاست جمهوری. مغز متفکر آخر خدمتگار حکومت عربی که کارگران افغانی را چنان جزا های غیر شرعی دادند که هنوزهم در انترنت موجود است ...کسی نیست که پرسان نماید. دوم مملکت ما دفاع در مقابل حملات پاکستان مزدور انگلیس راهم ندارد.چگون با عربستان کمک میکند این غنی را چک چکهای کانگرس دیوانه کرده است وخودش را هم گم کرده است. اینگونه مغز متفکر به اندازه مغز ... هم کار نمیکند. ابدا مردم ما نباید بااین گودی کوکی آمریکا وعربستان که به دول آمریکا میچرخدو میرقصد مردمان آگاه هیچگاهی فریب نمیخورند.
عبدالقدیر از هرات باستان

>>>   واه واه بر اين دانشمند درجه دو جهان. تو كار زمين را نيكو ساختي. كه پنجه در اسمان انداختي. اين حمايت داكتر اشرف غني احمد زي دانشمند درجه دوي جهان نشانگر دانش و خرد اوست كه از خداي مجازي تروريزم بين المللي حمايت ميكند. عزيزان مخواهم يك حقيقت را در خدمت تان بعرض بر سانم و ان اينكه حكومت سعودي حامي تمام گروهاي ترورستي و افراطيون ادمخوار در سر تاسر جهان است. سعودي سالانه ملياردها دالر صرف گروهاي ترورستي اعم از١ القاعده ٢ داعش٣ بكوحوام٤ طالبان٥لشكر جنگوي٦ جيش الاسلام ٧ لشكر طيبه٨جبهه النصره ٩طالبان پاكستاني١٠جنبش اسلامي ازبكستان١١ گروه ابوسياف١٢گروه الدعوه ١٣ جيش العدل ووو تمام گروهاي ادم كش و خونخوار از طرف السعود فندنگ مالي و تسليحاتي ميشود و تمام دعويداران حقوق بشر خاموش و تماشي است چرا كه السعود مزدور بدون چون چراي امريكا و اسرايل است.. در پايان خواهش من از تمام ملت مومن افغانستان از زن و مرد كه در عقب نمازهاي پنجگانه تان در پيشگاه ازد متعال از اعماق قلب تان براي نابودي اين سفكان ادم خور دعا كنيد...
خلجي از پشاور

>>>   کل اگرطبیب بود سرخویش دوامیکرد

>>>   جناب غنی بجای حمایت از.وهابیت بفکرفصاد اداری که همیشه دادمیزدی ازاهداف اصلیت است باش یمن پیشکش ریش مبارکت وهیکل ورزشی ات
عبدالقیوم .نورزی هرات

>>>   عربها آمدندازدانشمن برتردنیانظربخواهندچون درعرض چندماه مشکل افغانستان راحل کرد.وحالامیخواهدمشکل یمن رادر چند ساعت حل کند.
چاری قول ازهرات فعلا.تهران

>>>   آخه ... مزدور به فکرمردوم باش ازکدام قودرت هرف میزنی بیچاره. رشوت فقر فهشا قارت ........این است قدرت
af

>>>   داعش القاعده وهابیت آمریکا اسراییل عربستان سعودی وکشورهای مزدو ر آمریکا مردم یمن را بمب باران می کند اشرف غنی رسما باداعش والقاعده اعلان وفاداری کرد.
احمد فلاح

>>>   جای مردان بزرگ که در راه استقلال و عزت مردم افغانستان شهید شدند خالیست.مثلا اگر احمدشاه مسعود ...زنده بود چه سخنی در این باره میگفت؟؟؟

>>>   از ما خود در مقابل همسایه ها دفاع کرده نمی توانیم حالا از منافع سعودی دفاع میکنیم بسیار مسخره و خیز های بی جا است!

>>>   مردم
از یک امریکایی پرست چه توقع بیش داشته باشید. و باز اگر اشرف غنی با عربستان باشد و یا نباشد عرب های وهابی دست به این جنایت زده است و اشرف غنی به هیج وجه مانع ایشان شده نمی تواند.فلهذا حال که سرنوشت افغانستان در دست امریکا و عربستان است - غنی مجبور است به خاطر کسب رضایت ایشان بانگ بلند کند.و طرف عربستان را بگیرد.

>>>   بارک الله به این شهامت غنی؛ کار زمین را نیکو ساختی که دست به آسمان دراز کردی. بخشی بزرگ از نا امنی های کشور توسط این عرب های سوسمار خور بر کشور ما تحمیل شده است. کمی سر عقل باالیاز خدا.

>>>   از اول مشخص بود که بدرد ریاست جمهوری نمیخوری الهی که یک مرد بزرگ پیدا شود و اشرف را از بین ببرد

>>>   در کشور ما ورزانه صد نفر کشته وزخمی میشوند ، مبارزه با تروریزم طالب داعش وجنگ های ذات البین ، قوماندانا مسلح غیر مسئوول ، بی عدالتی ، رشوه ، مشکلات مذهبی وهزاران مشکل که این کشور بد بخت را دا منگیر شده امروز بجای که بخود رسیده گی کنیم به امور کشور ها دیگران مداخله مستقیم مینمایی که غیر قابل تحمل بازیگران منطقه میباشد . فعلا افغانستان در موقعیت قرار ندارد که مواضع خود را علیه یکی از کشور ها اعلان نماید ،متاسفانه این حمایت عکس العمل های نا گوار در قبال خواهد داشت .....
فائض هرات

>>>   عربستان یعنی چه؟ آیا از عربستان منظور خاک و جایهای مقدس کشور عربستان سعودی است؟ یا هدف مردم کشور عربستان سعودی است؟ و یا هم هدف دولت و ریژم نصب شده امریکا منظور است؟ با تاسف که فرق این سه چیز را دولت مرد های ما هم نتوانیشته است و یا اینکه اهداف شوم شانرا زیر نام حرمین .... انجام میدهد. دفاع از جای های مقدس کشور عربستان سعودی بر همه مسلمین لازم است. اما دفا از مردم مسلمان عربستان هم کار نیک است. اما دفاع از اهداف شوم دولت غلام طبیت عربستان سعودی که به دهل امریکا، اسراییل می رقصد دفاع کردن یک خیانت است.
تمیم جمال زاده

>>>   سلام دوستان اين كوچي چرا امنيت افغانستان گرفته نمي توانه كه نزيك ٥٠ روز ٣١ مسافر بيگنا را وهابي ها گروگان گرفته و چرا امنيت لوگر و خوست را نمگيره كه دها هم وطن در انتحار شهيد شدند ميره امنيت وهابي هاي السعود را ميگره نكنه خودي اين چوپان هم وهابي است
رضا

>>>   آقای غنی یگ آدم عصبی ... است که به درد رمه چدانی هم نمی خورد،چه رسد که ریس جمهوری کند من مطمینم که خیلی زود مردم غیور افغانستان این نالایق را برکنارمیکند تا بیشتر از این باعث سر افکندگی ماملت افغانستان نشود. شرمت باد غنی گگ کوچی.

>>>   غنی یک قوه بیشترنداردکه آن هم بانوی ایشان است

>>>   آقای غنی به دنیا معلوم است که طالبان دست خوش آلسعود هست طالبان کم خون فرزندان این کشور را ریخته از نظامی تا شیرخواره حالا می خواهی فرزندان عزیز کشور را بکمک قاتل فرزندان ما بفرستی شرم آوراست ماکم مشکل نداریم بامزدران آلسعود

>>>   اگر در ند حمایت زبانی باشد که باز خیره وگرنه اشرف غنی خان من در عجبم تو چه آدمی هستی که رییس جمهوری افغانستان را به دوش می کشی خجالت بکش. عربستان وهابی از کی شده مسلمان؟

>>>   یمن یک کشوری با مردم مظلوم و فقیر و استقلال طلب است و مردم نیک و دل پاکی دارد غنی با این کار خویش ثابت کردبرای عربستان غلامی میکند حمایت از ظالم در برابر مظلوم
خداوند در احادیث میگوید از آه مظلوم بترسید..

>>>   آیا شما میدانید که آل سعود در اقدام ننگین خانه مبارک همسر گرامی رسول خدا حضرت خدیجه سلام الله علیها را تبدیل به توالت !کرده است دیگر کدام شکی در خیانت وجود دارد؟
یک ننگی دیگر بر پرونده غنی باز شد

>>>   فرستادن نیروی انسانی افغانستان به یمن = فروپاشی دولت وحدت ملی

>>>   اشرف بی حیا خجالت خجالت نمی کشی همان دشمنی (آل سعود) که ملت و مردمت را قتل عام می کند، مگوی: با تمام قدرت از آل سعود دفاع می کنم، ای ...از تو یک سوال دارم: آیا می فهمی که دست راستت کدامه و دست چبت کدام است؟

>>>   بابا تو دیگه کی هستی اشرف...

>>>   ای وای ما امیدوارم که ریس جمهور دارم، که از ما و از حیثیت ما و دین ما دفاع می کند ریس جمهوری که تا هنوز اسلام و دشمن اسلام را نمی تواند تشخیص دهد، آل سعود امروز دشمن درجه یک اسلام، و نوکر سراپا قرص آآمریکا و اسرائیل است، کسی که این دشمن (آل سعود) را نشناسد، مثل کسی می ماند که دست چپ و راست خود را نمی داند، یا خود دشمن اسلام است.

>>>   همه مردم ا فغانستان رامیخواهد فدای ان وهابی های عربستان کند

>>>   اشرفک ...، تو را به جنگ عربستان چه ارتباط

>>>   حكومت افغانستان بيــــــگاري ميكند ! يعني بدون مزد خدمت مينمايد اگرپاكستان با عربستان اعلان همكاري ميكند درهمين نزديكي ها يك مليارد دالــــر ازا نها كمك دريافت كرد مـلـيـون ها دالر از طرف .... عرب براي مراكز ترورست پروري براي ملا هاي تاجر پيشه پاكستاني سالانه پرداخته ميشود كه درحقيقت اين پول براي ويراني افغانستان مصرف ميشود اما افغانستان براي چي تاريخش را سياه ميسازد واز شهزاده هاي ...ظالم عربي كه خود مردم عربستان آنهارا قبول ندارند دفاع ميكند ؟ در همين سايت خوانديم حتي حكومت نجيب در زمان دوقطبي بودن جهان كه شوروي وامريكا در راس بودند واصطلاح ايديالستي وماتريالستي مطرح بود تعداد ازتنظيم ها درايران بودندحكومت صدام عراق مانند حكومت نجيب به شوروي نزديك بود با همه اينها پيشنهاد عراق را برعليه همسايه ما ايران قبول نكرد وصفحه سياهي را درتاريخ ما پيوند نداد عربستان يا مكان هاي مقدس مورد حمله قرارنگرفته كه بكمك ما ضرورت باشد واگر بگيرد كسيكه ابــــرهـــه را شكست داد اين متعرض راهم شكست ميدهد اينكه ما مسلمان وامت پيامبربزرگ اسلام هستيم اعراب باشند يا نباشند برآن استواريم وهم ميدانيم كه ما اولتر از اعراب به وحدانيت خداوند بزرگ پي برده بوديم چنانچه در1800 الي 1200 پيش از ميلاد دوره مدنيت ويدي در ريگ ويدا آمده است: ((برهرثابت وبرهرجنبنده ئي ونيز برهر آنچه راه ميرود وبرهر آنچه ميميرد وبرتمام اين افرينش رنگارنگ تنها يك ذات حكمروائي ميكند)) حالا كه مـغـز مـتـفـكـر ما دلبسته اعراب شده براي همكاري به شهزاده هاي بيشمارعربي كه حاكم بودن برمردم عربستان را تاابد براي خود قباله كرده اند ...
راستــگـــو

>>>   حــــالا نوبت ماست كه برويم واز اعراب غنيمت جمع كنيم وجزيه بگيريم

>>>   به نظر من تصمیم آقای اشرف غنی در حمایت از آل سعود اشتباه است.

>>>   ریس جمهور حق داره هر تصمیم که میگیره. البته. این کار بمشوره ر یس اجرایی .معاونان ریس جمهور .معاونان ریس اجرایی .وزرا پارلمان. علماء دینی و بزرگآن قومی .هم پیمانی خود را با عربستان اعلام کرده . اگه کسی مخالف این پیمان هستن برود یمن و به ضد عربستان بجنگد ..
حمید بغلان

>>>   اول چتلی های خودرا جمع کنید باز در پهلوی عرب بد بخت بروید .از خود سوال کن که چی مصدر خدمت تووعبدالله شده اید قیمتی بازار نبود پول در بانکها ندادن معاش مامورین وندادن معاش اردو وپولیس از مهمانی رفتن کرده در وطن باشید وکار را شروع کنید گر چی ناممکن است که دو حکومت در یک مملکت صد فیصد نتیجه ناکامی است خو باز هم یک کوشش کنید اما من باور ندارم اما مردم هم قرار که در جا صحبت میشود همه میگویند نتیجه نمیدهد دوقوت .

>>>   من نمی دانم این خادمان حرمین شریفین چرا به فکر مردم مظلوم غزه نیستند. ایا انان نیاز به حمایت ارتش عربی ندارند. ایا در مقابل کشته شدن کودکان فلسطینی کور بودن وهستند. ایا مردم فلسطین عرب و مسلمان نیستند....اقای غنی این پرسش را از اربابان عرب ... بکن.بعد سینه چاک کن.

>>>   ...این چی کار احمقانه و خود خواهانه است؛ این چی خود خواهی وتجاوز آشکار است برمردم مظلوم یمن. همیقدر فکر نمیکند که به آبروی خانه خدا برمیخورد کارشوم ...
با احترام ثریا از استرالیا

>>>   ... رئیس جمهور غنی نباید خود را شریک جنایت آل سعود جلوه دهد، من به عنوان یک انسان هیچ توجیهی برای این کشتار بی رحمانه نمی بینم.

>>>   اقای غنی اکنون که بیت المقدس به دست صهیونیستها اشغال شده ,صهیونیستها خادمان حرم شریف بیت المقدس به حساب می ایند.ایا وهابیان مسلمانند ایا سنی یا شیعه اند که خادم حرمین شریفین باشند ?

>>>   اشرف... ریس جمهور قانونی و مشروع کشور نیست ، زیرا اکثریت واجدین رای دهی به او رای نداده و درنتیجه یک انتخابات قلابی زمام امور کشور را در نتیجه مصالحه بادارش جان کری تصاحب نموده است ، بنآ به هیچ وجه حق ندارد به نماینده گی از مردم این مرزوبوم سخن به زبان راند و از منقورترین و استبدادی ترین حکومت جهان در تجاوز به مردم مسلمان یک کشور مستقل پشتیبانی کند و لاف بزند که ما درکنار کشور برادر عربستان قرارداریم ، درحالیکه عربستان مورد تجاوز قرار نگرفته ، بلکه خود تجاوز نموده است و بی رحمانه با چراغ سبز امریکا بالای بی گناهان بم وراکت می ریزید. درصورتیکه ما امنیت شهرکابل را گرفته نمی توانیم ، پس چگونه تو ...به کمک بادارانت این عرب های خوش گذران خواهی رفت ، و تحت هیچ عنوان به نفع ما نیست ، سیاست غیروابسته به نفع ما است وبس .
کوه کن

>>>   از اینکه غربی ها مسلمان را به وسیله مسلمان دیگر میکشند. بیم آن میرود ممکن روزی پاکستان ...افغانستان را بمباران کنند، غربی ها و کشور اسلامی دیگر حمایت شان را نسبت به پاکستان اعلان کنند قسمی که غنی پشتیبانی از عربستان کرده.
HA.AF

>>>   دوستان هیچ کس ازاین بیانه حمایت نکرده ونمی کندمردم جمع شوید سفارت عربستاان رااتش بزنیم درافغانستان تمام بدبختیهااز دست رژیم ال سعود

>>>   تو اکر قوا میداشتی سی نفررا که دزدیده درکشور خودت هست ازاد میکردی چه رسد به کمک یهودی ها یک روز توهم مسل هادی فرار میکنی به امیدانروز

>>>   رئیس جمهور حمایت لفظی نموده که کار خیلی خوبی را نموده است اعزام نیرو صلاحیت پالمان است.ما از اشرف غنی رئیس جمهور قانونی کشور حمایت قاطع مینمائیم.
قادری

>>>   بدبختی شامل حال افغان ها است کسی انها را درسوریه برضد سنی ها می جنگاند وکسی می خواهد که در یمن بر ضد شیعه ها داخل نماید تاکی این قدر حماقت که ما وسیله سیاست های کشور ها ی گردیم که اسلام را بهانه ساخته واز احساسات مسلمانان استفاده می کنند ماباید هوشیار باشیم اله دست قرار نگریم هرکس که باشد جه ایران وچه عربستان یا پاکستان یا دیگری دین مقدس اسلام در هر عرصه زندگی ما وضاحت دارد ما باید مطابق ان حرکت کنیم

>>>   خوشحالم که مردم فهیم افغان حق و ناحق تشخیص می دهند انشاءالله خداوند تمام مسلمانان بلاخص مردم ستم کشیده افغانستان را ازشر آمریکا و نوکران حلقه به گوش صهیونیسم ، به حق خونهای به ناحق ریخته شده کودکان مظلوم فلسطین و عراق و یمن و سوریه و افغانستان و ... بزودی به سزای اعمالشان برساند.

>>>   بــــــــــه ( ضیایی )
مارا به يك كشور متجاوز چي ربطي است؟؟ هركس قوي بود بايد بالاي همسايه ضعيفترش حمله كند ؟ حكومتش را به دلخواه خود تعيين كند؟؟ بگذارند مردم يمن خودشان تصميم بگيرند عربستان كه كشورخودرا براي مردمش به زندان عمومي تبديل كرده اول حقوق تلف شده مردم خودرا اعاده كند

>>>   هیچ کس ازاین بیانه حمایت نمی کند

>>>   خادمان حرمین شریفین چرا به فکر مردم غزه نیستند.

>>>   تو اگر مرد میبودی از عقب خودت دفاع میتوانستی تا دیگران مجبور نمیشدند از آن پاسداری و مرمت کنند۰ تو را به تهاجم سعودی ها به مردم یمن چه ارتباط۰
بهرام قل احمدزی

>>>   رئیس جمهور حمایت لفظی نموده که کار خیلی خوبی نه نموده است اعزام نیرو صلاحیت پالمان است.ما مردم افغانستان از اشرف غنی رئیس جمهور غیر مشروع حمایت قاطع در این مورد نه مینمائیم.

>>>   اشرف غنی موضع درستی گرفته مرد باسیاستیست.

>>>   اشرف غنی یک ساده لوح است۰ با کدام منابع و از کدام راه این کلانکاری را کرده و در تهاجم سعودی سهم میگیرد؟ این شخص عقب خودت را نگداشت نمیتواند لاف از جنگ یمن میزند۰

>>>   جنگ یمن جنگ تروریستی و انتحاری نیست که اشرف غنی احمدزی و داردسته افراطی او در آن اشتراک کنند۰

>>>   شخصی که حمایت از جنگ مسلمان در مقابل مسلمان می کند او یک انسان فایشیست و طرف دار فاشیسم است.

>>>   خوب است خداوند یک عقل سالمی به این متعقل دوم جهان ! بدهد ما را با این عربهای وهابی چی کار است که برایشان کشته بدهیم و آنها برای ما طالب بفرستد و انتحاری منفجر کند.

>>>   ... افغانستان توان دفاع از خودرا ندارد با چي حمله كند ؟؟ بهتربود تا ازطالبان و آي اس آي چند درجن انتحاري مي خواست

>>>   کل اگر طبیب بود سر خود دوا می کردندی. اوغانستان اگر مرد است از خود شان دفاع کند .نمی خواهد به کمک وهابی ها برود به جنگ همین وهابی های که بمب گزاری و گروگان گیری و ترور انجام می دهد بروید
آنتی وار

>>>   بهانه حادثه پنچشیر اشرف غنی به ایران کشور دوست همسایه هم زبان ما سفر نگرد اما به عربستان سفر کرد.

>>>   در يکې از صحبت هاي که با محترم دکتور شاولي وزېر خارجه قبل از دولت دکتور نجيب الله و مشاور سيا ست خارجه در زمان دکتور نجيب الله داشتم يکې از خاطرات که او بيان داشت چنين بود ـ که در زمان جنګ ايران و عراق سران عراق از دولت افغانستان حواستند که در حمله بر عراق با انها کمک و جبهه شرق بر ضد اپران باز کنند که با مخالقت دولت افغانستان مواجه شد - اکنون هم دولت افغانستان اګز استقلال عمل دارد بهيچ وجه نبايد بر عليه هيچ دولت عربې به حمايه دولت دير عربې بپردازد - براې اړباما بې تفاړت است که يک عده شتر سواران بر عليه ديګر شتر سواران بتازد - ولې دولت افغانستان نبايد از ياد ببرد که برنامه هاې ايلات متحده از انطرف کره هميشه اوليت به سياست خارجه خود قايل است و با بغل کشې ها با دست نشانده با خانم سې اې ا نميتواند سياست اقغانستان را ببازې بګيرد

>>>   ...اشرف غنی رئیس جمهور کشور افغانستان است به انتخاب مردم بر کرسی نشسته و هرآنچه خیر و صلاح کشور باشد انجام میدهد ...
س.م

>>>   کار قوفالعاده غلط است = امريکا خواهد رفت افغانستان بدشمنې منٍطقه مبتلا خواهد شد
هارون

>>>   ازاین نوکر امریکا واسراییل وعرب هیج جای شک نیست...

>>>   اشرف غنی نباید موافقت کند. درست است عربستان پول دارد ولی اندیشه افراطی دارد افغانستان مثل عمان مصلحانه وارد شود.

>>>   سلام . یکی نیست که از آقای غنی سئوال کند که اگر خیلی مردی و هنر مندی مملکتی خودت را درست اداره کن و اگر آقای غنی چنین خواسته ای عربستان را جواب مثبت دهد معلوم است که بسیار بی شرم... هست
یک مهاجر از ایران

>>>   شرم آور است عربستان و پاكستان ماشين توليد تروريست در منطقه هستند و باعث مشكلات در بين كشور هاي اسلامي گرديده ، افغانستان را تا خرخره در منجلاب فرو بردند بس است. اگر اين غني طرف مردم افغانستان است از سياست بازي اين ... كشور را دور نگاه كند خيريشان نرسيد بس است شر نرساند.
نگران

>>>   از این داماد یهود شک نیست . به خنده های این داماد یهود بازی نخورید او بیدرا .

>>>   نبايد اينکار شود يمن مثل افغانستان است

>>>   بهترین سیاست دولت وحدت ملی جواب من
بهترین جواب دولت وحدت ملی جواب رداست.ماملت افغان جنگ زیادی دیده ایم ولی جنگ به نفع هیچ کشوری نیست.
خالقی از ایران

>>>   آقای غنی لطف کن به مسائل کشور خودت برس این همه افعانستان خون داده دیگر لازم نیست ملتش جان خود رابرای عربستان بدهدآقای غنی کشورت رابسازبااسلام ناب محمدی نه برضد اسلام .

>>>   امروز باید اعلان کرد که عربستان مشل اسرایل برای مسلمانان خطرناک است .

>>>   این دام بزرگی برای دولت افغانستان است. امیدوارم فریب نخورند. دهه 1980 میلادی پاکستان خود را به دلارهای اعراب فروخت و حالا هر کاری می کند نمی تواند امنیت خودش را حفظ کند. پول و دلار شاید در کوتاه مدت خوب باشد اما در بلند مدت آینده افغانستان را تباه می کند.
یک ایرانی دوست مردم افغانستان

>>>   ای اشرف
تو کار زمین را نکو ساختی
که به آسمان پنجه انداختی
اگر اشرف این کار را انجام بدهند بزرگترین اشتباه شان خواهد بود که زمینه از هم پاشیدن حکومت وحدت ملی خواهد شد. امید وارم که جناب اشرف راجع به ساست خارجه چشم بسته کار را اقدام نکند اول ع و غ باهم مشورت کنند بعد از توافق دولت ع و غ باید مجلس هم بپذرت آن وقت اقدام کنند.
م - از بامیان

>>>   به عنوان یه ایرانی امیدوارم افغانستان راهی در پیش بگیرد که خیر و پیشرفت مردمانش در اون راه باشد.دیشب لیست وزرای پیشنهادی برای تکمیل کابیه دولت وحدت ملی را در سایت BBC میدیدم . 3 نفر از انها از افراد تحصیل کرده در دانشگاه های ایران بودند که حتی در ایران استاد دانشگاه شده بودند و یکی از انها در پروژه ازادراه تهران- شمال ایران هم فعالیت داشت.اقایان(عبدالرزاق وحیدی، نامزد وزارت مخابرات و فن‌آوری معلوماتی - علی احمد عثمانی، عنوان نامزد وزارت انرژی و آب - محمود بلیغ ، نامزد وزارت فوائد عامه ) البته ناگفته پیداست که این افراد به هر چیزی رسیدند استعداد و لیاقتش را داشتند. اما بالاخره بستر رشد این افراد در ایران فراهم شد مثل هزاران دانشجوی افغان که همین روزها در ایران در حال تحصیل اند و بعد از گرفتن تخصص در رشته خودشون میتونن به افغانستان و مردم افغانستان خدمت کنند. چه بسا دیگر افرادی که در رشته های مختلف استعداد داشتند که میتوانستند به افغانستان خدمت کنند و مایه افتخار افغان ها باشند ولی در پاکستان (در واقع غلام عربستان) به انتحاری و تروریست تبدیل شدند و باعث کشته شدن و زحمت برای هموطنان خودشون بودند.
امیر حسین - ایران

>>>   اشــــــــــرف غني رئيس جمهور ما است احترامش محفوظ است اما عقيده ونظر هرشخص مربوط خودش است براي ما ايران صدمرتبه از عرب ها برتر است ما يكي هستيم آنها ميدانند .كارشان بين هم بجنگند فتوا صادركنند يكديگرا بنام غنيمت غارت كنند برده بگيرند ما تنها اخبارش را مي خواهيم براي سرگرمي بشنويم وبخوانيم اگررئيس صاحب جمهور ما روي هرمصلحتي به ايران يا هند سفرنكرد اين مربوط خودشان است اما مردم افغانستان هيچگاهي عرب را برايران وهند بزرگ ترجيح نميدهد درين زمينه فكرما با رئيس جمهورما فرق ميكند
راستگو

>>>   اشرف غنی با حمایت بی چون و چرای امریکا بر مسند قدرت تکیه زده بدون اشارهء امریکا هیچ کاری را خود سر انجام داده نمی تواند. اشرف غنی یک حاکم مستقل و آزاد نیست. پاکستان هرآنچه امتیازی را خواسته باشد از غنی بدست می آورد بودن اینکه اندکترین امتیازی را بوی قایل گردد. غنی شخص سیاست مدار نیست و سرش از زدوبندهای سیاسی منطقوی و جهانی خبر هم نیست. با این وضعیت آیندهء این کشور بی چاره را بسیار وخیم می بینیم.
وفامل کابل

>>>   آقای غنی به نمیتواندکه به یمن نیروی دفاعی به کمک وهابیون عربی بیفرستدزیرا سران ارتش ملی قبول نخواهندکرد.
افسرارتش ملی

>>>   هدف عربستان کمک ازطالبان است یک تعداد ازین افغان های... رابه کمک روان کند ان هم انتحاری باشد نه نیروهای امنیتی خودما .

>>>   باسلام خدمت هم وطنان عزیزم ...این وهابی های ... آقای غنی بایدبه فکرملت مظلوم افغانستان باشدنوکری را برای جایی دیگربگذارد
(س م ت نقوی)

>>>   برا ی افغانستان همسایه های نزدیک درخیر وشر مهمتر از امریکا وعربستان است بهتر خواهد بود که دولت حساسیت منطقه را درنظر بگیرند ودرجنگ اعراب بیطرفی خودرا حفظ نمایند .

>>>   خودش با دیگر احمدزی ها برود بجنگد
بدخشانی

>>>   خوبست کاربجای می باشد افغانستان وپاکستان تمام طالبان خود را به یمن بفرستند تاما از شرشان خلاص شویم.

>>>   مسافرت اخیر ریس جمهور و رییس اجرایی برای کمک خواستن نشان بردگی آشکار است تا حال معلوم نیست افغانستان ازکشورهای دیگر وقدرتمند چقدر مدیون و قرضداراست. بدبختی اینجاست که دولت مردان برمردم افغانستان هیچگاه تکیه نکرده اند. همواره دست بدامن بیگانگان بوده اند.
سعادت غزنوی

>>>   بهتر خواهد بود که سیاستمداران کشور همچو اشرف غنی وعبداللله درمقابل تقاضای احتمالی شاه عربستان به حمایت ازحمله نظامیان کشور های حوزه خلیچ عرب وبویژه در رآس عربستان به حمایت امریکا در بحران یمن از سیاست بیطرفی (عدم مداخله) در امور کشورها استفاده نمایند .
ع-ب-کابل

>>>   داخل شدن افغانستان دربازی خاورمیانه همانند بازی با آتش است. کدام سیاست عربستان درخاورمیانه تا حالا موفق بوده که دریمن چنین چیزی واقع شود. ازپروژه طالبان گرفته تا داعش والقاعده همه به نحوی ازانحا به عربستان مرتبط اند ، کدام یکی ازاین پروژه ها به نفع بشربوده اند؟ غنی باید محتاط باشد که فریب چنین بازی ها را نخورد درغیرآن افغانستان میدان جنگ نیابتی کشورهای منطقه خواهد شد اما این بار با تفاوت بسیارزیاد از جنگ های نیابتی هند وپاکستان.

>>>   اشرف غنی باید این موضوع را با سایر متحدین داخلی خود در جریان گذاشته آنگاه به اتفاق آراء و مشوره با نماینده های ملت یک تصمیمی که به خیر و فلاح افغانستان بوده و منافع ملی در آن تأمین گردد بگیرد به هر حال من مطمئن استم در صورتیکه نماینده های ملت ، ریاست اجرائیه و تیم رئیس جمهور غنی در مورد به توافق مشترک دست پیدا کنند یک تصمیم خوب و به جاء خواهد بود و لو که نتیجه آن هر چه باشد چی اعزام نیروه های زمینی افغانستان به کمک عربستان و چی سیاست بیطرفی در قضیه یمن به هر جال تاریخ ثابت ساخته که سیاست بی طرفی افغانستان در مناقشات بین المللی یک سیاست کامیاب و موفقی نبوده است و دولت افغانستان باید با متحدین خود همیشه متحد باشد و در همه امور آنها را از صدق دل یاری کند تا باشد کشور های متحد افغانستان و به خصوص با کشور های که پیمان امنیتی و استراتیژک با آنها امضاء نموده در آینده بالای افغانستان حساب نموده و به چشم یک متحد خوب به افغانستان نگاه کنند.
با احترام شیخ باقر خجندی از کابل

>>>   ما اوباش های دستمال به گردن داریم که در مقابل پول هر کاری را میکنند. انسانهای بیکار داریم و به هزار ها پودری که در برابر پول به جنگ یمن هم خواهند رفت. ولی اینرا باید بدانیم که عربستان در مصالحه صلح با ما چه کرد؟ آیا طالبان به کمک مالی ایشان جنگ نمیکنند؟ در حال حاضر کشور ما موقیعیت بسزا و مهم جیوپولیتیکی و سیاسی دارد. بناآ مسئولین دولت باید از منطق درست و اصولی کار بگیرند تا نشود که تاریخ نامهای ایشان را در کنار نام شاه شجاع و کرزی به تحریر آورد.
بوت دوز

>>>   جنگ یمن جنگ بین عربستان و ایران است ، امریکاییها با چراغ سبز نشان دادن به عربستان زمینه این جنگ خونین را فراهم ساختند ، به نظر بنده درخاورمیانه انواع سلاح های مختلف النوع ذخیره شده و اینها باید بمصرف برسند تا تاجران آنسوی اوقیانوسها که ازفروش سلاح مفاد هنگفتی بدست می آورند ، فابریکات شان بیکار نمانند . اشتراک افغانستان در این تحت هیچ عنوان به نفع افغانستان نیست ، کشور ما با اردوی نه چندان نیرومند و نا مجهز به هیچ وجه در جنگ مفید واقع شده نمیتواند ، ولی هدف دیکتاتوران آل سعود اینست تا کشور همسایه ما ایران را درتنگنا قرار دهند . چنانچه دیگر وطنداران ما نوشتند ، اشرف غنی نوکر و غلام حلقه بگوش امریکا است و توسط امریکا به تاج وتخت رسیده است و بدون شک هرآنچه امریکا بخواهد آنرا عملی خواهد کرد ، بنآ اگر اشرف... چنین تصمیم نا بخردانه یی گرفت ملت غیور و زحتمکش کشور می باید درمقابل اش قدعلم نموده ونگذارند که خصومت همسایه غربی علیه ما بیشتر گردد. پاکستان و خاندان آل سعود نشان داده اند که دشمن افغانها هستند ، پس دشمن را دوست خطاب کردن و بالایش اعتماد کردن مانند اینست که گرگ را چوپان سازی.
کوه کن

>>>   اشرف غنی از کدام نیرو حرف میزند . امنیت کابل را گرفته نمیتواند . خیلی خنده دار است

>>>   سلام به تمام هموطنان...من درعجبم که چرا برادران ... ما به این زودی تحت تاثیر وهابیت رفته یک مذهب جدیدالتاسیس وافراط گرا که خط بطلانش مثل آینه روشن درمقابل ما قراردارد وروشن ومبراست که توسط رژیم صهیونستی بوجود آمده بازهم اینها دانسته وندانسته ازان پیروی میکنند.
با احترام "شفق"

>>>   آخر رسوایی است اگر اشرف غنی این پیشنهاد آل سعود را بپذیرد وبا آنان هم پیمان شود
"شفق"

>>>   درود بر اشرف غنی رئیس جمهور لایق افغانستان ماترکهای ایران هم از کارهای عربستان به همراهی پاکستان و افغانستان حمایت می کنیم

>>>   ای مردم زیاد نظر ندهید و یا حد أقل زیاد پت و پلا نگوید چونکه:
اولاً: جناب غنی خودش عقل کل این ملت هست همه چیز را میداند.
دوماً: دعوت آل سعود از جناب غنی دعوت دکوری و مزاقی است.
سوماً: آل سعود غنی را امتحان میکند که جناب اشرف غنی معاش میخورد آیا به نفع من کار میکند و یا خیر این دعوت در حقیقت یک نوع آزمودن غنی است.
چهارماً: هرچه بادار ها بیگویند غلامان باید عمل کنند.
بدخشانی

>>>   هدف عرب ازنيرو نيست چون مبداند ما نيرو نداريم مقصدشان تيره گي روابط افغانستان با ايران است اگر عربستان واقعا نيروضرورت داشته باشد به آي اس آي هدايت ميدهد تا يك هزار انتحاري جاهل براي شان بفرستد يقين دارم كه پاكستان در يك هفته اين تعداد را اماده واعزام ميكند
( ر )

>>>   ف از دعوت از افغانستان دعوت واقعی نیست بلکه از نطزر وجه سیاسی مشارکت افغانستان به این منگ رنگ وبوی اتحاد جهان اسلام علیه انصارالله را به خود می گیرد وگرنه عربستان می داند که کابل توانایی وفاع از خودرا ندارد چه رسد به دخالت در...

>>>   جنگ یمن یک نسل کشی است اگر باور ندارد به رسانه ها نگاه کنید جایکه مورد حمله طیاره های آل سعود قرار میگیرد شفاخانه، مکتب، وخانه های مسکونی است از برادران افغان خود خواهش می کنم در این جنایت شرکت نکنند.

>>>   قبله اول مسلمین در دست اسرائیل و قبله دوم مسلمین در دست آل سعود است این دو گروه ... همشه بر ضد مسلیمن بوده است اشرف غنی بخاطر که داماد یهود است شاید هم شرکت کند.
فرید

>>>   متاسفانه افغانستان توان پرداخت معاش کارمندان خودراندارد پس چطور این عرب های مفت خورسعودی روی افغانستان حساب بازمی کنندحتمامنظورش برای فرستادن کارگراز افغانستان درخواست کمک کرده است.

>>>   اشرف غنی بهتر است اول همان کوچه ها و خیابان های کابل را جارو کند، تا مردم تابستان ها از بوی گند و گرد و خاک این قدر عذاب نشود بعدا دنبال این کار ها برود.
شهروند افغان.

>>>   ... تو را به جنگ عربستان چه ارتباط

>>>   ...بر السعود ﺧﺎﺩﻡ ﮐﺎﺥ ﺳﻔﯿﺪ ﻣﻨﻔﻮﺭ ﻫﺎ ﺑﻩ ﺟﺎﻥ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻈﻠﻮﻡ ﻭ ﻓﻘﯿﺮ ﯾﻤﻦ ﺍﻓﺘﺎﺩﻥ ﺍﮔﺮ ﻏﯿﺮﺕ ﺩﺍﺭﯾﺪ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻣﺴﺘﮑﺒﺮﯾﻦ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﻩ ﺷﻮﯾﺪ ﺑﺨﺎﻃﺮﯼ ﺍﯾﻦ ﻭﻫﺎﺑﯿﻬﺎ ﻣﻦ ﻣﯿﮕﻮﯾﻢ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺍﻫﻞ ﺳﻨﺖ ﻫﺴﺘﻢ ﻭﻟﯽ ﺧﺎﮎ ﭘﺎﻫﺎﯼ ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ ﻭ ﻏﻨﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺟﻮﺍﺏ ﺭﻫﺒﺮ ﺗﺮﻭﺭﯾﺴﺖ ﺣﻬﺎﻥ ﺭﺍﻩ ﺍﯾﻨﻄﻮﺭ ﻣﯿﺪﺍﺩ ﻣﺎ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﻭﻃﻦ ﺧﻮﺩ ﺭﺍﻩ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ ﮐﻮﺭ ﻫﺴﺘﯽ ﮐﻪ ۳۸ ﻣﻤﻠﮑﺖ ﺍﺯ ﻣﺎ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ
ﻣﺤﻤﺪ ﻋﺘﯿﻖ

>>>   آن فردی که به اصطلاح به نمایندگی از ترک های ایران نظر داده... که حرفشان هیچ وقت در میان ملت بزرگ و سرفراز ایران و مخصوصا آذری های عزیز خریدار نداشته و اجبارا به این جا آمده تا نظر اربابان صهیونیست خود را اعلام کند...
ایران سرفراز باد

>>>   موضوع یمن مربوط به ایران هست . و ... عربستانی قصد دارند بطور غیر مستقیم به ایران لطمه بزنند ولی قدرتش را ندارند . در صورت کمک پاکستان به عربستان برای حمله به یمن قطعا ایران هم به عربستان و هم به پاکستان حمله نظامی خواهد کرد .قدرت نظامی ایران خیلی از آنها بیشتر است . و پیروزی با ماست

>>>   ریس جمهور اشرف غنی خودش بلد است چی کار باید بکند .بعد معلوم نیس اصل قضیه چی هست . هنوز که تاید نشده که ریس جمهور با درخواست پادشاه عربستان موفقت کرده یا نکرده ..حمید بغلان

>>>   بیشتر از 20کشور از حمله عربستان به یمن حمایت کردن .از جمله مصر پاکستان کویت قطر ترکیه امارات اردن الجزائر سودان .شاید دلیل داره برای حمله .شاید اون ... مثل طالبان خطرناک باشه ..
حمید بغلان

>>>   وااسلاما!عربستان مظلوم تر ازیمن گیرنیاورد! غنی هم گرفتاردوست قحطی شده که باکمال بی شرمی دست دوستی به کشور می دهدکه نوکردشمنان اسلام است.
مهاجر

>>>   رسول الله در حدیثی مفصل شیعیان یمن رو بهترین شیعیان و قیام سید یمانی از یمن رو هدایت کننده ترین قیام دانسته هر کسی که در قتل شیعیان یمن و بازی اسراییلی جنگ شیعه سنی شرکت کند قطعا در صف دشمنان رسول الله قرار می گیرد

>>>   شما افغان ها را چه شده!!؟ هزار و چهارصد سال پیش که اعراب به ایران حمله کردن و بعد به افغانستان و آسیای میانه رو اشغال کردن و زبان عربی رسما در ایران زبان فارسی رو به مرز انهدام کشاند و زبان رسمی ایران شد این افغان ها بودن که با قیام خود هویت مستقل افغانستان رو از اشغال اعراب نجات دادن و با حمله به ایران ایران رو هم از اشغال اعراب نجات دادن و زبان فارسی دوباره به ایران بازگشت بعد امروز می خواهید با اعراب نژاد پرستی همدست بشید...

>>>   ...اشرف غنی خیلی ... است که به خود اجازه میدهد بدون رضایت مردم که او را به عنوان رئیس جمهور خود انتختب کردند دست به هر اقدامی بزند که چیزی جز بدنامی برای ملت و دولت نخواهد داشت، مشکل ما با ایران هرچه هست به اندازه تفکر وهابیت عربستان نیست، اشرف باید به فکر تامین امنیت و قولهای دروغین که به مردم داده باشد نه اینکه سرخود دست به اقداماتی غیر انسانی بزند، مشکل اعراب خائن با مردم یمن ربطی به دولت افغانستان ندارد...
حبیب مهاجر ساکن تهران

>>>   ما اول خود را بسازیم بعد به فکر دیگران بیفتیم .

>>>   مردم افغانستان هیچ گاه حامی کشور تروریستی عربستان سعودی نیست. کشور عربستان سعودی می خواهد جنگ و فرقه گرای در افغانستان باری دیگر ایجاد نماید

>>>   بخدا قسم عربستان توان گرفتن یمن رو نداره اگر هم حمله کرده به پشتیبای هواپیماهایی که از امریکا خریداری کرده بوده .عربستان تا چند روز دیگه یا حمله رو قطع میکنه یا التماس میکنه جنگ رو یمنیها قطع کنند . سرنوشت هر امتی تا خودشون نخواهند تغییر نمیکنه اما حالا یمنیها خواستن تغییرش بدند مطمئن باشید شرنوشتشون چیزی جز پیروزی نخواهد بود وعده خدا نزدیک است

>>>   از اشرف غنی بشتر ازاین نباید انتظار داشت چرا که اشرف غنی یک چوپان است واز اژداد هم عشایر چوپان بوده یک ضر بول مسل است که کندوم از کندوم بیروید جو ز جو آقا غنی بهتر است بکو یم موز دور آمریکا تواکر مردی به فکر کشور خودت باش هر روز صد ها نفر کوشته میشود تورا چکار به یمن من هم یک افغانی هستم
ازو لایت غزنی ولسوالی جاغوری

>>>   مردمان یمن مانندافغانستان فقیر و مظلوم میباشند این حماقت آشکار است

>>>   آن نفری که به دروغ خود را ترک ایرانی خوانده...غیرت ایرانی آذری ها را هیچ کس ندارد اشرف غنی با این عمل مزدوری و غلامی خود برای وهابستان را ثابت کرد و جهالت او در همین است

>>>   اشرفک فقط سفر پاکستان و وهابستان را خوب میشناسد

>>>   اگر افغانستان با عربستان دست دوستی بده باید تمام مهاجرین داخل ایران رو به وطن بر گردونه در غیر این صورت مهاجرین دچار مشکل میشن خدا کنه به عربها دست دوستی نده اشرف غنی

>>>   این دولت... بی سواد ما با این کارشان افغانستان رو از این که هست نابودتر و ویران تر خواهند کرد اینها دشمن ملت افغانستان هستند می خواهند آتش به خرمن افغانستان بزنند آخه یکی نیست از این اشرف غنی ... بپرسد کی از طالبان حمایت میکند مگر همین عربستان و امارات نبودن که طالبان رو به رسمیت شناختن و هنوز هم بهشان کمک میکنند تا خون افغانی ها رو بریزند مگر حامی اصلی طالبان عربستان و پاکستان نیست چگونه می توانی اینقدر ... باشی اشرف غنی وطن فروش این را بدان که ما قبل از اینکه مسلمان سنی باشیم قوم ایرانی هستیم و ایرانی خواهیم ماند ما از هم نژادمان آسیب و بی وفای ندیدیم ولی از ...چه خون به دلها که دیدیم عربستان دشمن ماست ایران برادر ماست

>>>   رئیس جمهورمحترم گروه طالبان دستخوش همون عربهای...است دراین مدت خون ملت مارا کم نریخته که حالا فرزندان عزیز مارا به جنگ بفرستیم که اصلا بما ربطی نداردوبه دشمن قسم خورده ای ملت خود بفرستیم ما خودمان مشکلداریم داخل کشور تازه برای ما بهتره که عربستان درگیرباشدتا ازاین فرصت استفاده کرده کلک طالبان را بکنیم. زنده باد وطن

>>>   هیچ ... ای درینمورد صورت نگرفته بلکه هوشیارانه ترین عملی است که داکتر غنی اقدام نموده است!!! ...
ک.ک

>>>   جنگ یمن جنگ تروریستی و انتحاری نیست که اشرف غنی احمدزی و داردسته... او در آن اشتراک کنند۰

>>>   اشرف غنی باید اولا ً کشور خویش را از این همه مشکلات جنگ وکشتار خلاص نموده بعدا ً اشتراک در جنگ های کشور های خارجی را در رای مردم گذاشته وبعد از نتیجه رای مردم به ان عمل نماید.اشرف غنی هیچ حق نداد بطوریکه خود سرانه بدن مشوره مردم هر کاری که دلش خواست نکند.
حسیب الله از کابل

>>>   حتمااشرف غنی برادران طالب رابه همکاری داعش موجوددریمن فرامی خواند.این جماعت ... ومنحرف ازابتداتوسط سعودی وکشورهای خلیج ایجادشده بود .
شیوا.کاندیداحتمالی بلخ

>>>   عرستان مایه شر و فساد است . این کشور سالهای سال به کفار خدمت کرده .

>>>   فرق بین حمله ی عر بستان سعودی به یمن وحمله ی اتحاد شور وی به افغا نستان چیست ؟ چرا ساز مان ملل متحد وشو رای امنیت ان ساز مان خامو شی اختیار کرده اند . ؟ این میر ساند که در ساز مان ملل هم انطور که فکر میشود عدالت بشری وجو د ندارد .
صفدری

>>>   جعفری صاحب شما با دفاع از یکطرف و بی خردی گفتن به جانب دیگر میتوانید در موضع مشخصی داخل شوید ازینرو بهتر است در فکر کشور خویش باشید, چون ما آنقدر نیستیم که در باره کشور خویش بشکل بارز سهم داشته باشیم تا کشور بطرف رفاه برود و قضاوت در مورد دیگران کار شایسته نبوده و ما از خود پوره نیستیم چه رسد که در باره دیگران فکر کرد. باید متوجه بود که این همه باعث تباهی عالم اسلام میشود.

>>>   خانه ظالم ویران است بلاخره خواهی نخواهی سعودی ها تکه تکه وپارچه پارچه خواهد شد باتائید فرموده جعفری صاحب تمویل کننده مالی ... طالب القاعده وبلاخره داعش سعودی ها بوده ودست شان به خون ملیون ها هموطن ما الوده بوده به امید تباهی خانواده جباروسفاک ال سعود
بااحترام ظاهر

>>>   ... برحقوق بی بشرکه مرکز و افسار آن بدست آمریکاست.هرجاکه خواستند میکشاندشان را و گرنه سازمان ملل برای اینست که از جنگ و خونریزی و تجاوز زورمندان برضعیفان جلوگیری کند.
با احترام راسخ از هلمند

>>>   آقای جعفری در این شکی وجود ندارد که حکومت عربستان مانند دیگر کشور های نزدیک و دور در امورات داخلی کشور ما مداخلات پنهان و آشکار داشته اند...ما وشما در جایگاهی قرار نداریم که کشور بزرگی مانند ترکیه را اخطار دهیم .
کوه کن

>>>   آقای جعفری که خود را منحیث یک منشی حزب سیاسی آنهم حزب رفاه ملی نا آگاهانه به بحیث میپرازد که سراسر بوی تعصب از آن بر می آمد. شخصیکه خود را منشی حزب رفاه ملی میداند باید پیرامون موضوع یک بحث عاقلانه و بیطرفانه مینمود اما به بحث مغرضانه پرداخته است.

>>>   اینکه آقای جعفری عربستان و ترکیه را مورد انتقاد قرار میدهد خود نمایانگر اندیشه شخصی و جانبدارانه شخص مذکور را به تصویر میکشد که نا آگاهانه از سوریه و عراق دفاع میکند.

>>>   ال سعود جاده صاف كن امريكاه شده است چرا اتحاديه ي ضد اسرايل تشكيل نميده ؟ همين كار را كه با يمن كرده چرا در طول اين همه سال بر ضد اسرايل كدام اقدام نكرده است ؟

>>>   ... اول به فکر مملکت خود باش آیا جناب عالی در باره ی 30نفردر بند موضع گیری کردی چاره ای اندیشده ای ؟!!!!که به فکر یمن و امثال آن افتاده ای اول به فکر کلای خود باش که باد نبره !!!!

>>>   جناب جعفری با پرداختن سخنان بیهوده آنهم به ایرنا. تماماً نشاندهنده سمت پرستی، قوم پرستی و مذهب پرستی بوده نه کدام موضوع دیگری. با درنظرداشت این انتقاد که عربستان شکم بادیه نشینان خودرا سیر کند، آیا بهتر نیست که خودت با مداقه قراردادن حالت معتادین پل سوخته در مورد آنها فکر کنی و اینطرف و آنطرف هوای کرسی و چوکی و قدرت را حس ننمایی. جای شرم اینست که خودت صرف برای تجمع پول و جاه و مقام نیابت یک حزب را احراز کرده و وضعیت هموطنان خویشرا نادیده گرفته در مورد دیگران قضاوت میکنی. برایم خیلی جالب هست.
بینام از کابل

>>>   اگر عربستان به یمن حمله کند قطعا نیروهای نظامی چریکی ایران به شرق عربستان حمله خواهند کرد و حتی اکنون نیز ارتش ایران در فکر حمله به کشورهای عربی خلیج فارس هست . کمتر از چند روز آنها شکست خواهند خورد . بنابراین بهتر است عربستان به یمن حمله نکند تا اسیر حملات ایران نشود . ایران حامی و متحد اصلی یمن است ضمنا نیروهای نظامی ایران بسیار قویتر از عرب هاست

>>>   بیشترازهمه جادرامورافغانستان دخالت کرده انددر35سال گذشته چراپیرامون خودراتاحالاندیدی یاخواب بودی
جمه دوردی بای ازهرات باستان. فعلا ایران

>>>   برادرازینکه سری جایت بنیشین وکلایت رابگیر تاریخی مصرف این حرفها گذشته همانطوری که چشم طبیعت را میبیند تاجایکه تواندارد ولی عقل هم طبیعتش این است که حوادث وحقیقت اشیاراباکومک فکر درک کندوبیان نماید واشکال نیست اما کفیت بیان را اگرمورداشکال مبینی که نیست بفرما? آدرس م شما
لکزی

>>>   درست است. مردم یمن که در آن سوی مرزها مشغول جنگ داخلی و گرفتار اوضاع داخلی خودشان هستند چگونه به حرمین شریفین حمله می کنند و آن را در معرض تهاجم قرار می دهند؟؟؟

>>>   کاملا درست است . عربستان مورد تهاجم قرار نگرفته . بلکه عربستان یک کشور مسلمان را مورد تهاجم نظامی قرار داده .

>>>   عربستان درجنګ های نیابتی درمقابل ایران در کشور های سوریه ،عراق یمن شکست خورد حالا از قبله ما سوه استفاده میکند میخواهد جنګ مذهبی را به سفارش ارباب اش امریکا وسعودی به راه اندازد تا جهان اسلام نابود شود ... به این وهابی ها

>>>   کاملان درست است ...
نجيب الله تهران

>>>   این کشور های که از آلسعود حمایت میکنند همانا کشور های هستن که حکومت طالبان را به رسمیت شناخته بودن و از حکومت طالبان پشتیبانی میکردن کشور های چون قطر،عربستان، کویت و پاکستان.کشور های ذگر شده از جمله کشور های است که همیشه از کشور های بیگانه دستور میگیرند نه از خود.و سوال برانگیز اینست که چرا آقای رئیس جمهور از حکومت آلسعود حمایت میکنند در حالیکه حکومت یمن هر کز در سیاست های کشور مان دخالت نداشته اند. سوال بنده هم منحیث یک افغان همین است که آیا رئیس صاحب جمهور ازجمله دست نشانده یکی ازین کشور های است یا کشور های که به آنها دستور میدهد .
ش" داور "

>>>   از اینکه عربستان سعودی در به کرسی رساندن اشرف غنی نقش عمده داشت در هرجا بر منافع اعراب صدمه زدن بسیار کار خوب است . اعربستان سعودی مسول این همه خونریزی و بدبختی مردم افغانستان است.

>>>   خدا شر عربستان از سر کشور های منطقه بخصوص افغانستان و پاکستان حفظ کنه و خطاب به نظر دهنده دومی غده سرطانی وهابی های عربستان هستند نه انقلابیون یمن

>>>   شیعیان الحوثی تروریست نیستند بلکه اکثریت یمن را تشکیل میدهند و برای رهایی از استعمار سعودی میجنگند این مزدوران وهابی سعودی هستند که تروریست هستند و هر چه سریع تر باید از بین بروند سعودی ها در همه جا شر به پا کرده اند و خون مسلمانان را می مکند و میخواهند همه مثل خودشان تکفیری شوند ریخته شدن خون مسلمانان در عراق و سوریه و افغانستان و پاکستان و یمن و بحرین و لبنان و فلسطین همه از شرارت های سعودی هاست که در آمدی که از نفت و حجاج دارند را برای آن مصروف میکنند. غده سرطانی سعودیهای مسلم کش هستند.

>>>   به نظر من ایام مرک خاندان آل سعود فرا رسیده است من همچون روز ر از خداوند(ج) آرزو داشتم که پای خاندان آل سعود بطور مستقیم به جنگ باز شود، چون در هرکشور اسلامی که جنگ و ترور هست مستقیم و یا غیر مستقیم دخالت آل سعود در آنجاه دیده می شود.آی یمنی ها وقت آن رسیده است که انتقام خود را از خاندان سلطنتی آل سعود بیگیرد و دست این خائنین را از بازو قطع کنید نگذارید که دوباره بر شما حکومت کنند. بنازم بر جوانان... واقعاً شما شهامت و شجاعت خود را نشاندادید و بازهم ضرب شصت خود را به متجاویزین و فراری های غلام حلقه در گوش آل سعود نشان بدهید مستقیم ریاض را با موشک بزنید. به امید پروزی رزمندگان اسلام بر کفر جهانخار و متجاوزین.
م - از بامیان

>>>   ای مجاهدین آمده جهاد شوید بروید به یمن ریشه ترور ریسم را از مرکز نابود کنید و بخوشکانید، بروید حکومت آل سعود را ساقط کنید این خاندان آل سعود دانه سرطان است در بین کشور های اسلامی اگر خاندان سعودی سلطنتش ساقط شود جهان اسلام نفس راحت خواهم کشید.ای مجاهدین تابکی بگذاریم که خاندان آل سعود با دالر های نفتی خود جوانان ما را بقتل برساند امروز اگر پاکستان است و اگر افغانستان است و اگر سوریه است و اگر بحرین است و اگر یمن است و اگر نجیر است و اگر مصر و لبی هست. همه و همه تمام بدبختی کشور های اسلامی بخاطر تعلیم و تربیت و فرستادن ترور ریسم آل سعود است.
بدخشانی

>>>   این ها همگی مزدوران صهیونیسم بین المللی هستند... اگر خیلی احساس قدرت می کنند فلسطین را آزاد کنند..این کار را نمی کنند چون اربابانشان به آن ها اجازه نمی دهند.. و این حمله را هم انجام دادند چون اربابشان به آن ها دستور داد...

>>>   ترکیه و پاکستان و سودان...هم در این حرکت بزدلانه دست داشته اند. دولت گدا و بدبخت پاکستان هم که خود را به دلارهای اعراب فروخته در این تهاجم نقش داشته است. حالا پاکستان علاوه بر ایجاد مشکل برای همسایگان برای بقیه کشورها هم دردسر ایجاد می کند. خوب شد کشور همسایه ما افغانستان در این دام نیفتاد.
اشکان از ایران

>>>   جالب است که حکومت فاسد سعودی میگوید ما سازمان های دولتی یمن را بمباران کردیم ولی من هرچه تصاویر را دیدم کشتار کودکان و زنان بیگناه بود حکومت همسایه چتلستان هم در این ظلم دخیل شده است مردم یمن مردم فقیر و بیگناهی هستند و از پیامبر روایت است که یمنی ها مردمی رقیق القلب و ساده دل هستند این حکومت ظالم آل سعود با دست خودش گور خود را میکند و از آه مظلوم ترس ندارد..

>>>   همین ار با بان تروریست به میدان امده جنگ باید داخل کشور انها کشانده شود ... تا بداند نا امنی دخالت در امور کشوری چیست

>>>   عربستان در زمان نزدیک نتیجه این عمل زشت خود را خواهد دید و یک سیلی محکم از مردم فقیر و جنگاور و با ایمان یمن خواهد خورد.

>>>   این... پول بادآورده دالرهای نفتی را نمیداند چه کند و زیادی خوشی آنها را گرفته بالای مردم مظلوم و بد بخت یمن ظلم میکند.

>>>   قوم و قبیله جنوب عربستان مردم یمنی هستند و عربستان با این کار خود آتش تجزیه خاک خودش را شعله ور کرد.

>>>   من با نظر دهنده بامیانی موافق استم حقا همه تروریستهای جهان اسلام یک طرفش با وهابستان ارتباط دارند داعش و القاعده و النصره و طالبان و بوکوحرام و الشباب سومالی همه در جیبشان دالر های آل سعود سر ریز میشود... چرا زمان نسل کشی مردم مظلوم غزه به اسراییل حمله نکرد چون برای آل سعود جان یهود مهم تر از مسلم است....

>>>   ...عزیزان و برادران مسلمان ما کشته میشوند خانه و کاشانه ما ویران و فایده اش به کی میرسد؟ به چند کشور تولید کننده سلاح و مهمات نظامی! ما مسلمانان چی وقت هوشیار میشویم؟؟؟ نجات و پیشرفت ما در همکاری و دوستی و احترام به حقوق یکدیگر است نه در جنگ، دشمنی، هرج و مرج.
گل الرحمن هلمند

>>>   حمایت از کشتار مظلومان و افراد غیر نظامی توسط اردوی عربستاان سعودی ظلم به مظلومان است. این حمایت جنایتکارانه تر از جمایت از داعش دستپرورده آل سعود است. پاکستان مزدور دالرهای نفتی آل سعود است. ارودی پاکستان برای جنگ برضد مردم مظلوم مسلمان در کشورهای فقیر ساخته شده است. اشرف غنی و افغانستان از این حمایت هیچ بدست نمیآورد بجز نام زشت و در صف کشتار و قتل عام ایستادن. ملت افغان باید جلو احمدزی صاحب را بگیرند.
فصل الحق کابل

>>>   عربستان سعودی نباید بالای مردم ملکی و بی دفاع چنین کار را کند امیدواریم به زود ترین فرصت عملیات نظامی خود رابالای مردم ملکی توقف دهد.

>>>   حتي مردم عربستان اين حكومت فرسوده وتاريخ گذشته خودرا نميخواهند واين حكومت ميخواهد بالاي مردم يمن سليقه خودرا تحميل كند مردم يمن خودشان تصميم بگيرند

>>>   آغای غنی... بی تفکر جهان بدان خادم حرمین شرفین در طی 35 سال جنگ خونین بالای ملت مسلمان افغانستان رهبری می کند.

>>>   چون غنی توسط پاکستان و عربستان بالای ملت افغانستان متعین شده و مجبور است از اربابان خویش اطاعت کند..
دانا

>>>   ... بر تو ای ال سعود
نبی جاغوری

>>>   به نظرم بهتر است که اول اشرف غنی بیرود پیش اربابانش تست عقل و هوش و جسم بدهد اگر سالم است خوبه ما هم به عنوان رئیس جمهور قبول کنیم اگر نارسانی...داره بهتره هرچه زود تر اشرف غنی را بردارند در عوض رئیس جمهور محبوب ما جناب کرزی را که انصافاً در تاریخ ریاست جمهوری افغانستان بی نظیر است روی کار بیآورند، چون وقت رئیس جمهور یک کشور مریض بود همه مردم مریض و گرفتار هستند. جناب اوباما از این بیشتر آبرو و حیثیت افغان را نبرید، ای اوباما خداوند... که ملت و مردم افغان را ضلیل کردی ...تو از چه وقت به نفع کشور های اسلامی کار کردی که این دومش باشد. متأسفانه کشور های ... همه گوش به فرمان آمریکا شده اند بخدا سوگند اگر آمریکا بگوید قرآن را تغیر بیدهید فوراً خاندان سلطنتی آل سعود و سپس دیگران تغیر میدهند اگر آمریکا بگویند که مکه و مدینه را بمب باران کنید فوراً بمب باران میکند بعد علمان درباری را میآورند میگویند که این حمله را توجیه کنید فوراً علمان درباری و اجیر میآیند به هزار نیرنگ و فریب توجیه می کنند. همانطوری که امروز عیده ای ...از تجاوز عربستان حمایت میکنند و میگوید قبله مسلمین در خطر است.
روشن

>>>   شرم وخجالت بر كساني باد، كه از ظالم ومتجاوز پشتيباني مي كنند. يمن يك كشور مسلمان، فقير وبيچاره است. عربستان نماينده وژاندارم امريكا در خاور امنيه است وتا به دندان مسلح است. يمن بالاي عربستان حمله نه نموده، كه حرمين شريفين در خطر باشد بلكه آل سعود بالاي كشور مسلمان وفقير يمن حمله نموده است، كسانيكه تجاوز ظالمانه عربستان را توجيه مي كنند، مثل اين است، كه شب را روز وروز را شب بگويند. كسانيكه به بهانهء حمايت از حرمين شريفين بدون در نظر داشت منافع ملي مملكت خويش با آل سعود هم ركاب مي شوند، بدانند كه كدام زره پشتيباني مردم خودرا اگر داشته باشند، آن را هم با اين نوع حركات عجولانه ونا عاقبت انديشانه خويش از دست مي دهند.

>>>   اشرفک تو ۰۰۰ تو را به جنگ عربستان چه ارتباط

>>>   داکتر غنی و داکتر عبداله با این اعلامیه فقط میخواهند تا عربستان از نفوذ خود بالای پاکستان و طالبان استفاده کند و آنها را وادار به مذاکره و مصالحه با دولت افغانستان نماید و عربستان این وعده را داده است.حکومت افغانستان خواهان جنگ با هیچ کشوری نیست و از هیچ جنگی هم پشتیبانی نمیکند.
م. ا. کارمند ریاست امنیت ملی (!)

>>>   به تمام نویسندگان و نظر دهنده گان محترم:
سیاست افغانستان باید بنا به مصالح ملی آن عیار گردد از این نقطه نظر افغانستان یک کشور اسلامی با حدود بیشتر 90% جمیعت آن پیرو اهل سنت و جماعت استند،... در کابل میاییم ما به اهل تشیع خود اجازه هرگونه مراسم دینی شان ...را برای شان میدهیم چون ما مردم افغان هموطنان خویش را بدون در نظر داشت دین ونژاد دوست داریم پس سیاست ملی ما در سطح بین المللی واضح و مبرهن است که از شیوه اهل سنت و جماعت پشتیبانی کرده وآنها را حمایت می کنیم به نظر دهند گان که درین باره نظر منفی داده امید وارم در این مورد تجدید نظر کرده و نظر خویش مطابق سیاست آقای غنی عیار کرده و از حرمین شریفین و عربستان سعودی هم کیش ما دفاع نمایند به امید بازشدن افکار تان در دفاع از اسلام ناب محمدی
کاکا شیرو

>>>   اشرف غنی یک آدم... یهود است تصیمی را که در قبال حمایت از عربستان گرفته است غیر منطقی میباشد عربستان مکان وحی میباشد ولی خود عرب ها از این مکال مقدس هر آنچزیکه اسلام بیان داشته است عمل ننموده است عربستان همیشه خلاف قوانین و مقررات اسلامی به پیش روان است فساد اخلاقی در عربستان به اوج خود رسیده است عربستان یگناه کشوریست که طالب و تروریست ها رادر آغوش خود می پروراند و این گروه متجاوز را منحیث آشوبگران رسمی شناخته است خیلی جای نگرانی است که در این اواخر اشرف غنی از عربستان پشتیبانی کرده است و میخواهد یک تعدداد از عساکر نظامی را به کشور عربستان مستقر نماید با وجودیکه خود مان در یک حالت خیلی نابسامانی قرار داریم و نیاز به همکاریهای همه جانه غرب داریم تا از نگاه اقتصاد تمویل شویم در اینصورت اشرف غنی از کدام بودیجه میتواند که عساکر اعزام شده را کمک نظامی کند با این تصمیمات اغای غنی مورد تمسخر کشور های دوست و کمک کننده میگردیم و دیگر کمک مالی از طرف دونر ها نخواهیم شد ما خود مان نیاز مبرم داریم در در تجهیز نیروی های دفاعی مان وارتش ملی خود را تقویت کنیم تا تجهیز شوند و به صورت قاطیعانه از کشور مان جهت ابادی ترقی و رفاع امنیت مال و جان مردم کشور مان دفاع نمایند انجاست که سیاست خارجی آغای غنی ضرب صفر است و غلام کشور اسرائیل انگلیس میباشد باید در مورد مردم شریف افغانستان تصمیم اتخاذ نمایند چون ملت است که حکومت میباشد و حکومت بدون ملت بوده نمیتواند.
احمد فرید عیسی زاده پنجشیری

>>>   جناب داکتر غنی برخلاف قرآن عمل می کند قرآن میفرماید:اگردونفر یادو ملت مسلمان باهم جنگ کرد شما وظیفه دارید بین آنها صلح کنید اگرصلح راقبول نکردباید با طرفی که صلح را قبول نمی کند جنگید تاوادار بهپذیرش صلح شود ،بیانیه غنی صاحب را نگاه کنید باکمال بی شرمی اعلام حمایت ظالم ومتجاوز می کند این حمایت هیچ توجه شرعی وقانونی ندارد،تنها نتیجه که دارد باعث اختلاف ودو دستگی ملت افغانستان می شود که امریکاه وآل سعود سال برای آن برنامه ریزی کرده بود پیشنهاد پادشاه عربستان به غنی هم به همین منظوراست الحمدالله ملت افغانستان بیدار در مقابل چنین تصمیمات محکم استادگی خواهد کرد واجازه غنی وامثالهم نخواهدداد،جای تاسف انیجاست که بعضی ازنمایندگان پارلمان اعلام نظر می کند که ما باید از آلسعود حمایت کنیم چون به کمک های اقتصادی می کندوما را درصلح باطالبان همکاری می کندمن به این نمایند می گویم یک کمی ازعقلت استفاده کن اگر سواد دینی نداری بایک ملا ومولوی مشورت کن بعد اعلام نظر کنید تااین طور نا بخردانه اظهار نظر نکنید،ما به چه قیمتی ازظالم حمایت وخون انسانهای مظلوم را بریزیم آیاجان انسانه این قدر ارزش دارد که عربستان به پول میدهد یادرصلح باطالبان ماراکمک می کند این حرفها رایک آدم باوجدان هرگیز نمی زند.لطفا در اظهار نظر تان بعنوان نمایند مردم افغانستان دقت کنید.

>>>   ... عربستان میخواهد جان مسلمانان یمن را بکشد و یمن را اشغال کرده مزدور خود را بالای آن ها گماشته کند ولی مردم یمن انشالله پیروز خواهد شد خداوند یاور مظلوم است سالها است که عربستان شمال یمن را در اشغال خود دارد

>>>   عربستان مستعمره امریکا ... خاندان آل سعود یک خانواده یهودیست که به کمک انگلیس در عربستان به شاهی رسید و با نیرنگبازی نقاب مسلمانی به چهره زد. بنائا" عربستان از هیچ کمکی به امریکا و برادران اسرائیلی خود کوتاهی نمی کند.

>>>   به افقانستانی ها بگویید درکدام بدبختی عربستان به داد شما رسید بدبخت ها

>>>   بایدپشت حق را گرفت عربستان یک متجاوز است

>>>   چرا داعیش که خود همه اماکن و قبور اهل بیت و اصحاب نبی اکرم را تخریب کرده و دستور تخریب مسجدالحرام و مسجدالنبی را صادر کرده را حمله نمیکنید اگر با غیرت هستید چرا داعش را آرام گذاشتید به ناموس مسلمان بی حرمتی کند و هزاران مسلمان را سر ببرد مردم مظلوم یمن که در فقر به سر میبرد کدام وقت خواسته حرمین را خراب کند این چه دروغ بزرگی است ؟ مردم یمن خود مسلمان میباشند و به همین قبله نماز میگزارند فقط استقلال میخواهند و نوکر عربستان نمیخواهند

>>>   حالا غني تمام أسلحه و عساكر به يمن به فرمان بادار عربي خود روان كند افغانستان را فراموش كند مثل كرزي كه ملت را فراموش كرده بود تمام روز طالب و تروريست پروري ميكرد حالا غني متوجه عربستان شود .

>>>   این جنک عربستان ظالم بایمن جنک شیعه وسنی نیست! بلکه این جنک با مسلمانها ی دوکشورهستند دریمن تنهاحوثی ها کشته نمی شوند ،ودرحالکه غیرحوثی های که مخالف ریس جمهوریمن هستند وبا حوثی ها متحد شدند کشته می شوند ! پس جنک این دوکشورجنک بین دومسلمان هستند؟ وظیفه کشورهای مسلمان هستند که این دوکشور را به صلح دعوت کنند بنا به دستوردینی واسلامی ،عربستان درحقیقت که این جنک را آغازکرده است ودفاع ازیک ریس جمهور مستعفی می نماید هیچ ارتباط به دین اسلام !وخطرحرمین شریفین ندارد ؟ بخاطر تبلیغاتی است که سران سرسپرده امریکا وصهیونزم عربستان سعودی را انداخته اند؟ اگر عربستان مدافع دین واسلام هست ؟ بایستی ازمردم غزّه وفلسطین دفاع میکردند ؟ آنزمان که مردم فلسطین وغزّه کوچک بزرک کشته می شدند عربستان درخواب خرگوشی بودند وهیچ خبری ازانسان کوشی وازبین بردن حرمین خبر نبود! وبرعلیه استبکبار صهیونیزم واربابش سکوت کرده بودند ؟ امروز به دستوراربابانش اسرایل امریکا وبه حمایت ریس جمهور مستعفی فراری یمن با حمایت چند کشورعربی که انان هم تحت سیطره اربابان سعودی هستندجنک خانمان سوزی را راه اندخته اند ! که آنقدرعربستان ذلیل وبیچاره هستند ازکشور فقیرکه تاکنون امنیت جانی شهروندان خودرا تامین نمی توانند کمک خواسته است تانیروی برای حمایت ازحرمین شریفن اعزام نمایند! ومتاسفانه شنیده می شود که اقای اشرف غنی هم پاسخ مثبت داده است! که ازاقای غنی بایستی سوال شود که آیا فرستادند نیرو ازافغانستان چه منافعی رابرای افغانستان دارند ؟ اولا نیروفرستادند دفاع ازحرمین نیست بخا طراینکه یمنی ها هم مسلمان است به حرمین حمله نمیکنند، اگرحمله کنند به کاخهای سلطنتی حمله میکنند ؟ حمله به کاخ سلطنتی حمله به حرمین نیست! دوم اینکه اگرواقعا دفاع ازحریم مسلمانها با شند ؟ وکفارحمله ای برکشورمسلمان نمایند؟ وحرمین را مورد تعدّی قراردهند بدون آنکه غنی بیگویند مردم مسلمان افغانستان خودبه دفاع ازحریم حرمین به پاه می خیزند ونیاز به دستورشما نیست ! ثالثا جناب اقای غنی اگرشما مسلمان هستی وسرسپرده وتسلیم امریکا واسرایل نستی ؟اولا امنیت جانی شهروند کشورخودت را تامین کن ؟ وثانیا برای صلح وسازش دوکشورعربستان ویمن اقدام نمایید ، تاافغانستان جایگاه ومنزلت پیدا کند، وخودرا به سخره نگیرید؟


>>>   واقعا برای عربستان سعودی متاسفم . کشوری که خواستگاه اسلام و پیغمبر (ص) بوده بجای بزرگ منشی و میانداری بین شیعیان و اهل سنت . بر اتش جنگ و خونریزی میدمد! ایران هم در عراق دخالت نظامی کرد اما نه بر علیه یک مذهب! نه بر علیه یک عده مردم بیچاره. به حکومت خودمختار کردستان که اکثرا سنی هستند سلاح و مهمات داد تا از خود در برابر داعش دفاع کنند و به دولت عراق و شیعیان عراق هم سلاح و مهمات داد. اما عربستان سعودی که تا همین امروز از سرنگونی دولت قانونی سوریه در برابر داعشی های وحشی حمایت میکند به شکلی عجیب یادش افتاده که از دولت یمن دفاع نماید و به این بهانه شیعیان یمن را به خاک و خون بکشد! من واقعا برای عربستان متاسفم. در گذشته هم شیعیان بحرین را کشته بود.این رفتار عربستان سعودی فقط و فقط به جنگ بین مسلمانان (اون هم در همه کشور ها) می انجامد! همین چند روز پیش افراد نامعلوم 3 نفر از ماموران پلیس اهواز(شهر شیعه و سنی) ایران را کشتند! و این مطمئنا تازه اول راه است...
محمد حسین ( ایران)

>>>   فعلا که دولتمردان شما تمام قد از حمله عربستان به مردم فقیر و مظلوم یمن حمایت میکنند،به آن همزبان افغان که گفته مردم افغانستان دوشا دوش برادران خود در شبه جزیره عربستان خواهند جنگید عرض کنم حتماً در آینده برای فرزندان خود تعریف کن که به رژیمی کمک کردی که مسلمانان را کشته میکرد و شهر ها را آنچنان بمباران میکرد که بوی گوشت سوخته کودکان بی گناه به مشام میرسید...

>>>   در هر سر زمین مردم عوام و بی دفاع پای مال هستند.
"رحیمی"

>>>   عربستان سکوتی به ظاهر اسلامی یک فشنگ علیه اسراییل شلیک نمی کند و خواستار نابودی حماس و حزب الله که دشمنان اسراییل هستند است ولی با هر کسی که علیه اسراییل و امریکا باشه به اسم شیعه یا سنی ... می جنگد

>>>   از این بدگویی ها ی بپرهیزید اینها نه تنها دردی را دوا نمی کند بلکه فاصله ها زیاد می سازد بیائید من حیث یک مسلمان سر را در گریبان خود فرو اوریم ومحاسبه کنیم که چقدر مطابق اوامر واحکام الهی وپیامبر بزرگوارش عمل نموده ایم تا خودرا اصلاح نسازیم وتوبه نصوح از اعمال زشت وپلید خود نه کنیم روز خوشی را نخواهیم دید

>>>   ملت. افغانستان هوشیار باشید قضیه یمن دامن گیر مانشوداین وحدت نیمه نصفه که داریم ازبین نرود امید آورم که دولت بجای ماجرا جوی به فکر ملت ودولت باشد بعد از (12) سال هنوز یک تذکره نمی تواند به ملت خود بدهدکه هویت شان مشخص شود تا هربی سروپا هرجنایت درهرجای دنیا کرد بنام ملت عزیز ما تمام نشودبجای ماجراجوی دریمن کسانی که باجان ومال مردم بازی میکنداقدام نظامی برعلیه امنیت ملی مامیکندریشه کن کنید تا سرمایه داران به کشور برگردد کار ایجادشده مردم امنیت. شغلی پیداکند مهاجرین برگردد تاکی؟؟؟ شرم آورهست بخدا (محمدعلی صادقی)

>>>   ...بر تروریست و تروریست پروران!!!!!!!!
حمایت از متجاوزین در کشورهای فقیر و غیرفقیر ناروا و بد است. قتل عام مردم فقیر یمن زیرهرنام و نسان قبل تآئید نیست. عربستان سعودی با تمویل و حمایت مستقیم القاعده، طالبان، داعش و هزاران مدرسه و تربیه طالب، داعش در پاکستان منطقه و آسیا را در جهنم انداخته است. خدای بزرگ آل سعود را که تروریست بجهان مفرستند و با پاکستان تروریست و قاتل پرورش میدهند هرچه زود تر جزا میدهد و خانه کعبه را از انحصار این جانیان نجات میدهد. اشرف غنی با آل سعود و نظامیان پاکستان رفتن به جهنم را انتخاب کرده است. مردم افغانستان راه خدا را انتخاب کردند.

>>>   ... آیا دین شما وهابیت میباشد که هم کیش آل سعود باشیم? یا دین ما اسلام عزیز است شیعه و سنی هیچ فرق ندارد در یمن عربستان شیعه و سنی را با هم میکشد پس اگر مسلمانیم این غیرت کو? این چه گپ خنده واری است که میگویید حرمین در خطر است آیا ما عقل خود را از دست داده ایم عربستان یمن را بمباران میکند حرمین در کدام خطری است مردم فقیر یمن خودشان مسلمان استند

>>>   افغانستان یا افغانستانیها ازحملات سعودی برضد یمن پشتیبانی نمیکنند- تنها یک کوچی ... که توسط انگلیسها و اسراییلیها حاکم نامشروع وتقلبی مقرر شده - یک مرداری دیگر هم در پهلوی... گوسفندهای خود انجام داده- و هیچ ... هم نمیتواند- تنها کاریکه خواهد توانست یک چند نفر انتحاری قبیلوی مردارشده به یمن توسط آی اس آی روان خواهد شد.
کابلی

>>>   عربستان بزرگترین حامی تروریسم در جهان و باعث و بانی ریخته شدن خون هزاران انسان بی گناه در طی چند دهه گذشته است. عربستان بعنوان اصلی ترین حامی گروههای تروریستی در پاکستان و افغانستان بزرگترین دشمن ملت و کشور ماست. قطعا اکثریت قاطع ملت مسلمان افغانستان از این اقدام اقای غنی حمایت نکرده و این چنین موضع گیری های اقای غنی را بر خلاف باورهای دینی و منافع ملی می دانند. حمایت از جنگ عربستان یعنی حمایت از القاعده و طالبان

>>>   همرای نظردهنده اول آقای حقیقت گوموافق هستم.
ع

>>>   پادشاه عربستان سعو دی میخاهد کشورها ی اسلامی رابرده خودسازد غافل ازانکه مسلمانان جهان احترام وعقیده شان درمقابل حرمین شریفین است نه درمقابل هرکس که پادشاه عربستان سعودی شد ...
غوروال هستم ازمرکزفیروزکوه

>>>   عجب یک کشوری و عجب یک نظامی .... یک دولت و چند صدا...الله(ج) عاقبت خیر نصیب ملت ما کند.
رحیمی از پنجشیر

>>>   حکمای فعلی عربستان خادمان حرمین نی بلکه درعملکرد دشمنان جوامع اسلامی اند با بدست اوردن منابع از ادای فریضه حج نفت وغیره همه انرا در حمایت وتامین منابع بحران که اسراییل انگلیس وامریکا بر ضد اسلام طرح مینمایند تمویل میکنددر حالیکه دین مقدس اسلام دین معتدل همدیگر پذیر است تشدد وافراطیت می افریند تا چهره منفی به جهان نمایش می گذارد تهاجم کشور عرب بر ملت مسلمان عمل غیر اسلامی است انرا مردود ومحکوم می کنیم
بااحترام ایوبی از کابل

>>>   با نگاه کوتاه به حقیقتت و ماجرای حکومت ال سعود به این نتیجه رهنمون می شویم که این خاندان منشأ بسیاری از فساد ها،اختلاف ها در میان امت اسلامی بوده است ضربه ای را که حکومت آل سعود به پیکر اسلام محمدی ص وارد کرده است غیر قابل انکار به عالمیان است خدا و رسول او باید انتقام اسلام و امت اسلامی را از آل سعود خواهد گرفت «ولاتحسبن الذین کفروا انما نملی لهم لیزدادو اثما و لهم عذاب الیم» در واقع آل سعود ابزار دست بی دینان و کافران در مقابله با دین خاتم النبین است لذا در شرایط جاری پیام امت اسلام به همدیگر در مقابله با کافران و متجاوزان این ندای آسمانی باید باشد«محمدرسول الله الذین معه اشدا علی الکفار رحماء بینهم» مسلمانان باهم مهربان باشند و سخت نگیرند و برعلیه کافران سخت گیر باشند
موسوی

>>>   آل سعود از پیروان دیکتاتوری اموی و یزید اند که از کشتن و به آتش کشیدن اولاد پیغمبر لذت میبرند. داعش را عربستان سعودی برای کشتار مسلمانان و تخریب میراث تمدن اسلامی که توسط مردم ایران و افغانستان و آسیای وسط و بعد ترکان بوجود آمد ساخته است و تمویل میکند و سلاح میدهد. عربستان برای چین، روسیه، هند، ایران، افغانستان، سنتران آسیا، اندونزیا، مالزی، سنگاپور، بنگلهدیش و کشورهای مسلمان و دیموکرات و آزادیخواه جهان بزرگترین خطر و بزرکترین مرض مهلک است. باید اماکن مقدس از چنگال خونین آل سعود بیرون شود. بزور خدا و مردم.
جاجی فقیراحمد

>>>   ( شما افغان ها را چه شده!!؟ هزار و چهارصد سال پیش که اعراب به ایران حمله کردن و بعد به افغانستان و آسیای میانه رو اشغال کردن و زبان عربی رسما در ایران زبان فارسی رو به مرز انهدام کشاند و زبان رسمی ایران شد این افغان ها بودن که با قیام خود هویت مستقل افغانستان رو از اشغال اعراب نجات دادن و با حمله به ایران ایران رو هم از اشغال اعراب نجات دادن و زبان فارسی دوباره به ایران بازگشت بعد امروز می خواهید با اعراب نژاد پرستی همدست بشید...) رییس جمهور فعلی ما میخاد اشتباه گذشته ما را جبران کند!!!
علی هراتی

>>>   افغانستان که سر کل خود را دوا کرده نمیتواند و اینقدر ضعیف است با یک اعلامیه خشک و خالی اینقدر مردم... ما را وارخطا ساخته است که به هزار و یک نام مینویسند و شکوه میکنند. اگر افغانستان قوی میبود حتمآ همه از ترس بعد از یک ضعف جانانه، جابجای جان را بحق تسلیم میکردند.
حسین علی از قلعه شهاده

>>>   31 نفرخود را درنزدیک پایتخت آزاد کرده نمی توانداما به ازیمن حمایت میکند.شرم است.باید خود را غرغره کنید ....

>>>   وقت آن رسیده که باید اشرف غنی استعفا دهد . به دلیلی که چرا باید غنی خود سر از حملات سعودی بر یمن حمایت کند.

>>>   .... نام افغانستان خود صدو پنجاه سال بیش سابقه ندارد و خراسان بزرگترین ولایت ایران زمین بوده است آن روز حمله اعراب مسلمان افغانستان کجا بود که به ایران حمله کند ایران زمین همه اش ایران زمین بود بین هرات و کابل و بلخ و غزنی و مرو و بخارا و سمرقند تا نیشابور و طوس و ری و قومس و گرگان و آذربایجان و سپاهان و قم و اهواز و مازندران و کرمان و شوش هیچ مرز نبود.

>>>   تو خودرا جمع كرده نميتوانى به كدام سر بلندى به پشت حرمين شريفين ميرى خجالت بكشين ٠
م ي

>>>   اگر اشرف غ به راي ملت احترام بگزارند وقائل است بايد به اين اعتلاف نپيوندد در غير انصورت استعفا

>>>   اشرف غنی و آل سعود هم در این جنایات شریک هستید

>>>   اشرف غنی درد مردم افغانستان رادرک نکرده مردم افغانستان ازهمه ی جنگ های دنیا بیزاراست چه رسد که برای کدک کشی وزن های بی دفاع شریک باشد وشرکت کند اشرف غنی اگر راست می گوید انتهاری های خود افغانستان را باتمام قوا جلوش را بگیرد مواظب کلای خود باشد طوفان نبرد!!

>>>   ازعر بستان بهتر از این انتظار نیست

>>>   تمامی افکار مردم افغانستان بر خلاف سیاست جنگ افروزی و فتنه گری غنی می باشد. تمامی مسلمانان آزاده توحشگری عربستان سعودی را محکوم نموده اند. رهبری آزاده و خیر خواه امت اسلامی ایران در رابطه ای با توحش گری سعودی ها بیانات فرموده اند توجه شما را به گزیده بیانات او جلب می نمایم:
سعودیها با تجاوز به یمن خطا و اشتباه كردند و بدعت بدی را در منطقه بنیان گذاشتند/ كار سعودیها در یمن مشابه جنایات صهیونیستها در غزه است/ اقدام علیه ملت یمن،"جنایت،نسل كشی وقابل تعقیب بین‌المللی"است
یقینا سعودیها در این مسئله ضرر خواهند كرد و به هیچ وجه پیروز نخواهند شد/ توانایی نظامی صهیونیستها چندین برابر سعودیها و غزه منطقه ای كوچك بود اما آنها موفق نشدند، در حالی كه یمن كشوری پهناور و با جمعیت دهها میلیونی است/ بینی سعودیها قطعا به خاك مالیده خواهد شد
ما با سعودیها در مسائل مختلف اختلافات متعددی داریم اما همیشه می‌گفتیم در سیاست خارجی متانت و وقار نشان می‌دهند اما چند جوان بی‌تجربه امور آن كشور را در دست گرفته و دارند جنبه توحش را بر جنبه ظاهرسازی غلبه می‌دهندكه به ضررشان تمام خواهد شد
این حركت در منطقه قابل قبول نیست و من هشدار می‌دهم كه باید دست از حركت جنایت‌آمیز در یمن بردارند/ امریكا هم دراین مسئله شكست خواهد خورد و ضرر می‌كند.
م.غزنوی

>>>   سیاست منفی دولت غنی!!!؟؟؟؟ در طول چند دهه اخیر از این سیاست منفی اشرف غنی در حمایت نظامی از عربستان بدتر کسی ندیده است. پارلمان پاکستان حمایت نظامی را رد کرد. دولت پاکستان ملیاردها دالر از عربتسان برای دفاع از آن کشور رشوه میگیرد لیکن شرکت در عملیات نظامی را رد کرد. غنی احمدزی بدون کدام پولی خدایی خدمتگار جمایت خود را از تجاوز و قتل عام بیگناهان اعلام کرد.

>>>   من به عنوان یک افغان واقعا شرمندم که ریس جمهورم اشرف غنی هست

>>>   ...بیشتر مردم ایران مردمانی شریف و خوبی هستند آیا افغانیهای نیستند در ایران که ماشین خانه وصیله دارن به نام ایرانیها آیا ایرانیها نمیتواند همه وصیله هارو بگیره

>>>   سلام دوستان ! افغانستان خود قربانی همین سیاست بازی های کشور گشان یان است ودر دود و آتش مردمانش سوخته روان است . در جنگهای خانمانسوز جهانی افغانیستان بی طرفی خود را حفظ کرده است و با ید که در هر جنگ وبه ویژه در جنگ یمن بی طرفی مثبت خویش را حفظ کند و یک سیاست عدم دمباله روی داشته باشد . هر کشوری که بالای عربستان یعنی قبله مسلمانان جهان تعرض کند با دل و جان از قیبله مسلمان یعنی قیبله خودمان دفاع کرده و دفاع میکنیم و در غیر آن ما نباید از وهابیت و سلفیت دفاع کنیم زیرا که افغانستان را به ویرانه مبدل ساخته اند و از سوی دیگر نباید کشور های بیرونی از مخالین دولت قانونی یمن دفاع کنند و بگزارند که مردم یمن سرنوشت خود را بدون مداخله کشور های بیرونی از ایران گرفته تا عربستان و تا عامیان شان تعین کنند . توکاری زمین را نکو ساختی - که بر آسمان هایش بپر داختی . رهبران افغانستان توان ساختن یک کابینه قلابی را ندارند و چه رسد که کار را به اهلش بسپارند . اعلامیه دولت افغانستان در دفاع از عربستان نماینده گی از مشاویران بی علم و عدم فهم شان ازشرایط افغانستان و عواقیب اندیشانه نخواهد داشت .
بینا

>>>   همه می گویند اگر حرمین شریفین در. خطر باشد به کمک عربستان خواهند آمد آیا هم اکنون در دست منافع انگلیس و... نیست

>>>   خوشحالم ازاینک مردم رنج دیده افغانستان همه چی شیعه وچی سنی مرزبین حق وباطل را بخوبی درک کرده اند وانشاالله که هرگز ازاینگونه همفکری که بین امت اسلامی است متضرر نخواهد شد واین وهابی های بی دین بدانند که مسلمانان واقعی هرگزفریب شانرا نخواهد خورد . واسلام
م م م.ازکابل

>>>   باسمه تعالی
الآن وهابیت بیش از هر زمانی حقیقت ضد اسلامی خودش را به همه نشان داده است. وهابیت نه سنی را قبول دارد و نه شیعه را و دست پرورده صهیونیسم است. آفرین بر مردم غیور و دیندار افغانستان عزیز. به امید روزی که دست اجانب از این ممکلت کوتاه بشه. درود بر شیران هرات.
محمدحسین

>>>   اشرف غنی یک ...سیاسی است. با دشمن افغانستان که پاکستان باشد سازش میکند. با حامی نظامی و فکر طالبان و داعش که عربستان باشد هم صدا میشود!!!!
31 گروگان خود را رها نکرده و نمی کند و نخواهد کرد اما فرسنگ ها دور تر از متجاوز به زنان و کودکان حمایت میکند...
جواد از غزن ی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است