اعلامیه دولت در ارتباط با اوضاع جاری در منطقه
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۶    ۱۳۹۴/۱/۱۵ کد خبر: 92243 منبع: پرینت

دولت جمهوری اسلامی افغانستان در روشنایی اتفاق نظر شورای سرتاسری علمای کرام، روحانیون و رهبران سیاسی و جهادی کشور و اجلاس شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان، بعد از بحث و مشوره همه جانبه روی اوضاع و تحولات جاری در منطقه و کشور یمن، با اجماع کامل تاکید نمودند که صلح و امنیت سراسری منطقه یکی از اولویت های عمده است و تمام تلاش ما معطوف به ایجاد فضای برادری بین همه کشورها مخصوصا کشورهای اسلامی می باشد و بر مبنای همین برنامه موقف خویش را قرار ذیل وضاحت می دهد.

1. دولت و مردم مسلمان افغانستان روابط عمیق تاریخی و دینی با کشور عربستان سعودی داشته و دفاع از سرزمین مقدس حرمین شریفین را دین هر مسلمان می دانند، از همین رو، در دفاع از سرزمین مقدس حرمین شریفین با تمام نیرو در کنار دولت و مردم برادر و مسلمان کشور عربستان سعودی، در صورت بروز هر نوع تهدید قرار دارد.

2. دولت جمهوری اسلامی افغانستان به اصل مردم سالاری و مشروعیت نظام قانونی در یمن باور داشته است و از حکومت قانونی آن حمایت می نماید.

3. دولت جمهوری افغانستان با درک تجارب تلخ و ناگوار از عواقب جنگ و ناامنی، طرفدار راه حل صلح آمیز این بحران بوده و از همه کشورهای اسلامی و رهبران شان می خواهد که به همکاری سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان ملل متحد در این راستا تلاش نمایند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حرمین شریفین درمحافظت نظامیان امریکایی است مربوط امریکاست چه تصمیم داردمگروهابیت بعنوان دین جدیدمضرحیات بشریت قرارگرفته است. چگونه میشودکه وهابیت هر روز فرزندما را قتل میکند از آن حمایت هم بکنیم ؟
وطندار

>>>   فعلاًعربستان یک کشور تجاوزگراست نه اینکه به سرزمین حرمین شرفین تجاوزشده باشد.
حقیقت

>>>   به درون کعبه رفتم به حرم رهم ندادند
که تو در برون چه کردی که درون خانه آیی؟!

>>>   حرمین شریفین که مورد تجاوز قرار نگرفته فقط یمن است که مورد تجاوز کشور های اشغالگر وهابی قرار گرفته و به غنی جای شرم است که پشتیبانی و حمایت خود را از یگ کشور متجاوز وهابی اعلان نموده اگر غنی قدرتش زیاد است در قسمت آزاد سازی 31 اسیر بیگناه و نا بود سازی طالبان که ساخته وپرورش دست همین کشورهای متجاوز عربی اسراییل و امریکا است اقدام کند
ب کابل

>>>   به دولت بی کفایت کشور !
اولآ تمام اراکین دولتی با هم اتفاق نظر ندارید ، ریاست جمهوری اعلامیه یی صادر میکند و ریاست اجراییه آنرا رد میکند .ثانیآ حکومت بی کفایت میخواهد به چشم مردم کشور خاک بپاشد و موضوع را ماستمالی کند ، زیرا کشور عربستان مورد حمله قرار نگرفته بلکه خود از زمین ، هوا و بحر بالای مردم ملکی راکت و بم می ریزد ، آنهم اعراب و مسلمانان . ثالثآ اشرف غنی ... صلاحیت ندارد بدون اراده مردم شریف افغانستان سخن گوید و دل بادران خویش را خوشنود سازد. وهابین عربستان سعودی و درمجموع خاندان مستبد آل سعود دشمنان سوگند خورده مردم افغانستان اند واین را بارها به اثبات رسانیده اند. و تجاوز بی شرمانه شان نیز به شکست مفتضحانه انجام می یابد.

>>>   اینهاخادمان حرمین شرفین نه بل ... آنهاهستند. انقلاب یمن کاملا مردمی است واینهاحق ندارندبه این بهانه اطفال وزنان رابمباردمان کنندوشهیدکنند آیاهمین خائنان حرمین شرفین درمقابل کشتارهزاران طفل وزن فلسطینی هم مذهب وزبان خودشان بدست اسرائیل غیرت داشتندیک طیاره روان کنند؟!!!
شیوا.کاندیداحتمالی بلخ

>>>   بهانه مشابه تعویذده وعربستان فرخنده در درگیری اش باتعویذده،کتاب های تعویذ،تعویذده را روی چراغش می اندازد. تعویذده فریاد می زندمسلمان هااین دخترکتاب های خدارا آتش زده است، مسلمان های هم بدون دقت وتحقیق ...عربستان چندین سال است که بامسلمانان ... یمن درگیری دارند،نجران که ازخاک یمن بودعربستان تصرف کردحرفی نشد امسال که یمن حدود۱۵ کیلومترازخاک عربستان گرفته است عربستان فریاد زدمسلمانان یمن می خواهدخانه خدارابیگیرد! مسلمانان ده کشوربه شمول شخص اشرف غنی می خواهد دست یمنی هارازتصرف خانه خدا.......


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است