دعوت عربستان از اشرف غنی برای حمله به یمن!
هرچه زمان بیشتری می گذرد، حقایق بیشتری از روابط پشت پرده ی جناب اشرف غنی و کشورهای وابسته به آمریکا روشن می شود که در جدیدترین آنها، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه جدید عربستان سعودی در اقدامی خودخواهانه از اشرف غنی خواست تا در حمله به یمن، نیروهای عربستان را یاری کند 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۳    ۱۳۹۴/۱/۱۱ کد خبر: 92121 منبع: پرینت

هرچه زمان بیشتری می گذرد، حقایق بیشتری از روابط پشت پرده ی جناب اشرف غنی و کشورهای وابسته به آمریکا روشن می شود که در جدیدترین آنها، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه جدید عربستان سعودی در اقدامی خودخواهانه از اشرف غنی خواست تا در حمله به یمن، نیروهای عربستان را یاری کند.

صبح امروز سه شنبه پادشاه عربستان در گفتگوی تلیفونی با رییس جمهوری افغانستان در مورد مسایل منطقه‌ای به ویژه اوضاع یمن به بحث و تبادل‌نظر پرداخت که همین گفتگو را پادشاه سعودی با نارندرا مودی نخست وزیر هند نیز انجام داد.

اشرف‌غنی و سلمان‌بن عبدالغزیز در طول این تماس تلیفونی در مورد روابط دوجانبه و مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه حمله آل سعود به یمن بحث و تبادل نظر کردند و پادشاه عربستان اذعان داشت که در دو سفری که اشرف غنی به عربستان داشته درباره این عملیات با وی رایزنی و گفتگو کرده است.

اشرف‌غنی پس از ایجاد حکومت وحدت ملی سه بار به عربستان سفر کرد و اکنون مشخص شده که در آخرین سفر وی به ریاض، پادشاه جدید عربستان قبل از آغاز حمله به یمن با اشرف غنی و برخی مقامات پاکستانی در این باره صحبت کرده و موضوع استفاده از نیروهای انسانی افغانستان و پاکستان در حمله زمینی به یمن را نیز مطرح کرده است.

هرچند اشرف غنی از ترس برخی مقام های کابل جواب علنی مثبت به این درخواست پادشاه جدید عربستان نداد اما در بیانیه ای به طور غیر مستقیم خود را موافق سیاست های عربستان و پاکستان در منطقه خواند و گفت برای بهبود روابط با این دو کشور تمام تلاش خود را می کند.

براساس بیانیه روز سه شنبه ریاست جمهوری افغانستان، جناب اشرف غنی در دیدار با مایکل کوخ نماینده ویژه آلمان در افغانستان و پاکستان گفت: براساس سیاستهای اشتباه دولت کرزی، مشکلات عدیده ای با این همسایه به وجود آمده به نحوی که پاکستان در وضعیت دشمنی اعلام نشده با افغانستان قرار گرفته بود، ولی اکنون ما مشکلات را به صورت واضح با پاکستان مطرح کرده ایم.

اشرف غنی اذعان داشت که باید نخست روابط بین اسلام آباد و کابل بهبود پیدا کند تا فرصت گفتگوها فراهم شود و ما بتوانیم با کمک دوستان پاکستانی خود، طالبان را حاضر به گفتگو و مصالحه با حکومت وحدت ملی نماییم.

این طرز گفتگوی اشرف غنی درباره پاکستان به این معنا است که اشرف غنی حاضر است برای به دست آوردن دل مقام های اسلام آباد با آنها هر نوع همکاری و هماهنگی داشته باشد. حتی اگر حمله به یمن باشد که چند روزی است عربستان سعودی با حمایتهای مستقیم و غیرمستقیم پاکستان آغاز کرده است.

به هر حال از قدیم گفته اند هرچه ته دیگ باشد، با کفگیر بالا می آید. هرچقدر اطاعت بی چون و چرا اشرف غنی از بادارش آمریکا و مزدوران غرب (پاکستان و عربستان) بیشتر باشد، وابستگی افغانستان بیشتر خواهد شد که به احتمال زیاد در آینده ی نزدیک این نوکری روشن تر و واضح تر می گردد.

البته از کسانی که غرب آنها را به قدرت رسانده است و آنها بقای خود را در اطاعت بی چون و چرا از غرب می بینند، توقعی غیر از این هم نیست.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ... افغانستان توان دفاع از خودرا ندارد با چي حمله كند ؟؟ بهتربود تا ازطالبان و آي اس آي چند درجن انتحاري مي خواست

>>>   کل اگر طبیب بود سر خود دوا می کردندی. اوغانستان اگر مرد است از خود شان دفاع کند .نمی خواهد به کمک وهابی ها برود به جنگ همین وهابی های که بمب گزاری و گروگان گیری و ترور انجام می دهد بروید
آنتی وار

>>>   بهانه حادثه پنچشیر اشرف غنی به ایران کشور دوست همسایه هم زبان ما سفر نگرد اما به عربستان سفر کرد.

>>>   در يکې از صحبت هاي که با محترم دکتور شاولي وزېر خارجه قبل از دولت دکتور نجيب الله و مشاور سيا ست خارجه در زمان دکتور نجيب الله داشتم يکې از خاطرات که او بيان داشت چنين بود ـ که در زمان جنګ ايران و عراق سران عراق از دولت افغانستان حواستند که در حمله بر عراق با انها کمک و جبهه شرق بر ضد اپران باز کنند که با مخالقت دولت افغانستان مواجه شد - اکنون هم دولت افغانستان اګز استقلال عمل دارد بهيچ وجه نبايد بر عليه هيچ دولت عربې به حمايه دولت دير عربې بپردازد - براې اړباما بې تفاړت است که يک عده شتر سواران بر عليه ديګر شتر سواران بتازد - ولې دولت افغانستان نبايد از ياد ببرد که برنامه هاې ايلات متحده از انطرف کره هميشه اوليت به سياست خارجه خود قايل است و با بغل کشې ها با دست نشانده با خانم سې اې ا نميتواند سياست اقغانستان را ببازې بګيرد

>>>   ...اشرف غنی رئیس جمهور کشور افغانستان است به انتخاب مردم بر کرسی نشسته و هرآنچه خیر و صلاح کشور باشد انجام میدهد ...
س.م

>>>   کار قوفالعاده غلط است = امريکا خواهد رفت افغانستان بدشمنې منٍطقه مبتلا خواهد شد
هارون

>>>   ازاین نوکر امریکا واسراییل وعرب هیج جای شک نیست...

>>>   اشرف غنی نباید موافقت کند. درست است عربستان پول دارد ولی اندیشه افراطی دارد افغانستان مثل عمان مصلحانه وارد شود.

>>>   سلام . یکی نیست که از آقای غنی سئوال کند که اگر خیلی مردی و هنر مندی مملکتی خودت را درست اداره کن و اگر آقای غنی چنین خواسته ای عربستان را جواب مثبت دهد معلوم است که بسیار بی شرم... هست
یک مهاجر از ایران

>>>   شرم آور است عربستان و پاكستان ماشين توليد تروريست در منطقه هستند و باعث مشكلات در بين كشور هاي اسلامي گرديده ، افغانستان را تا خرخره در منجلاب فرو بردند بس است. اگر اين غني طرف مردم افغانستان است از سياست بازي اين ... كشور را دور نگاه كند خيريشان نرسيد بس است شر نرساند.
نگران

>>>   از این داماد یهود شک نیست . به خنده های این داماد یهود بازی نخورید او بیدرا .

>>>   نبايد اينکار شود يمن مثل افغانستان است

>>>   بهترین سیاست دولت وحدت ملی جواب من
بهترین جواب دولت وحدت ملی جواب رداست.ماملت افغان جنگ زیادی دیده ایم ولی جنگ به نفع هیچ کشوری نیست.
خالقی از ایران

>>>   آقای غنی لطف کن به مسائل کشور خودت برس این همه افعانستان خون داده دیگر لازم نیست ملتش جان خود رابرای عربستان بدهدآقای غنی کشورت رابسازبااسلام ناب محمدی نه برضد اسلام .

>>>   امروز باید اعلان کرد که عربستان مشل اسرایل برای مسلمانان خطرناک است .

>>>   این دام بزرگی برای دولت افغانستان است. امیدوارم فریب نخورند. دهه 1980 میلادی پاکستان خود را به دلارهای اعراب فروخت و حالا هر کاری می کند نمی تواند امنیت خودش را حفظ کند. پول و دلار شاید در کوتاه مدت خوب باشد اما در بلند مدت آینده افغانستان را تباه می کند.
یک ایرانی دوست مردم افغانستان

>>>   ای اشرف
تو کار زمین را نکو ساختی
که به آسمان پنجه انداختی
اگر اشرف این کار را انجام بدهند بزرگترین اشتباه شان خواهد بود که زمینه از هم پاشیدن حکومت وحدت ملی خواهد شد. امید وارم که جناب اشرف راجع به ساست خارجه چشم بسته کار را اقدام نکند اول ع و غ باهم مشورت کنند بعد از توافق دولت ع و غ باید مجلس هم بپذرت آن وقت اقدام کنند.
م - از بامیان

>>>   به عنوان یه ایرانی امیدوارم افغانستان راهی در پیش بگیرد که خیر و پیشرفت مردمانش در اون راه باشد.دیشب لیست وزرای پیشنهادی برای تکمیل کابیه دولت وحدت ملی را در سایت BBC میدیدم . 3 نفر از انها از افراد تحصیل کرده در دانشگاه های ایران بودند که حتی در ایران استاد دانشگاه شده بودند و یکی از انها در پروژه ازادراه تهران- شمال ایران هم فعالیت داشت.اقایان(عبدالرزاق وحیدی، نامزد وزارت مخابرات و فن‌آوری معلوماتی - علی احمد عثمانی، عنوان نامزد وزارت انرژی و آب - محمود بلیغ ، نامزد وزارت فوائد عامه ) البته ناگفته پیداست که این افراد به هر چیزی رسیدند استعداد و لیاقتش را داشتند. اما بالاخره بستر رشد این افراد در ایران فراهم شد مثل هزاران دانشجوی افغان که همین روزها در ایران در حال تحصیل اند و بعد از گرفتن تخصص در رشته خودشون میتونن به افغانستان و مردم افغانستان خدمت کنند. چه بسا دیگر افرادی که در رشته های مختلف استعداد داشتند که میتوانستند به افغانستان خدمت کنند و مایه افتخار افغان ها باشند ولی در پاکستان (در واقع غلام عربستان) به انتحاری و تروریست تبدیل شدند و باعث کشته شدن و زحمت برای هموطنان خودشون بودند.
امیر حسین - ایران

>>>   اشــــــــــرف غني رئيس جمهور ما است احترامش محفوظ است اما عقيده ونظر هرشخص مربوط خودش است براي ما ايران صدمرتبه از عرب ها برتر است ما يكي هستيم آنها ميدانند .كارشان بين هم بجنگند فتوا صادركنند يكديگرا بنام غنيمت غارت كنند برده بگيرند ما تنها اخبارش را مي خواهيم براي سرگرمي بشنويم وبخوانيم اگررئيس صاحب جمهور ما روي هرمصلحتي به ايران يا هند سفرنكرد اين مربوط خودشان است اما مردم افغانستان هيچگاهي عرب را برايران وهند بزرگ ترجيح نميدهد درين زمينه فكرما با رئيس جمهورما فرق ميكند
راستگو

>>>   اشرف غنی با حمایت بی چون و چرای امریکا بر مسند قدرت تکیه زده بدون اشارهء امریکا هیچ کاری را خود سر انجام داده نمی تواند. اشرف غنی یک حاکم مستقل و آزاد نیست. پاکستان هرآنچه امتیازی را خواسته باشد از غنی بدست می آورد بودن اینکه اندکترین امتیازی را بوی قایل گردد. غنی شخص سیاست مدار نیست و سرش از زدوبندهای سیاسی منطقوی و جهانی خبر هم نیست. با این وضعیت آیندهء این کشور بی چاره را بسیار وخیم می بینیم.
وفامل کابل

>>>   آقای غنی به نمیتواندکه به یمن نیروی دفاعی به کمک وهابیون عربی بیفرستدزیرا سران ارتش ملی قبول نخواهندکرد.
افسرارتش ملی

>>>   هدف عربستان کمک ازطالبان است یک تعداد ازین افغان های... رابه کمک روان کند ان هم انتحاری باشد نه نیروهای امنیتی خودما .

>>>   باسلام خدمت هم وطنان عزیزم ...این وهابی های ... آقای غنی بایدبه فکرملت مظلوم افغانستان باشدنوکری را برای جایی دیگربگذارد
(س م ت نقوی)

>>>   برا ی افغانستان همسایه های نزدیک درخیر وشر مهمتر از امریکا وعربستان است بهتر خواهد بود که دولت حساسیت منطقه را درنظر بگیرند ودرجنگ اعراب بیطرفی خودرا حفظ نمایند .

>>>   خودش با دیگر احمدزی ها برود بجنگد
بدخشانی

>>>   خوبست کاربجای می باشد افغانستان وپاکستان تمام طالبان خود را به یمن بفرستند تاما از شرشان خلاص شویم.

>>>   مسافرت اخیر ریس جمهور و رییس اجرایی برای کمک خواستن نشان بردگی آشکار است تا حال معلوم نیست افغانستان ازکشورهای دیگر وقدرتمند چقدر مدیون و قرضداراست. بدبختی اینجاست که دولت مردان برمردم افغانستان هیچگاه تکیه نکرده اند. همواره دست بدامن بیگانگان بوده اند.
سعادت غزنوی

>>>   بهتر خواهد بود که سیاستمداران کشور همچو اشرف غنی وعبداللله درمقابل تقاضای احتمالی شاه عربستان به حمایت ازحمله نظامیان کشور های حوزه خلیچ عرب وبویژه در رآس عربستان به حمایت امریکا در بحران یمن از سیاست بیطرفی (عدم مداخله) در امور کشورها استفاده نمایند .
ع-ب-کابل

>>>   داخل شدن افغانستان دربازی خاورمیانه همانند بازی با آتش است. کدام سیاست عربستان درخاورمیانه تا حالا موفق بوده که دریمن چنین چیزی واقع شود. ازپروژه طالبان گرفته تا داعش والقاعده همه به نحوی ازانحا به عربستان مرتبط اند ، کدام یکی ازاین پروژه ها به نفع بشربوده اند؟ غنی باید محتاط باشد که فریب چنین بازی ها را نخورد درغیرآن افغانستان میدان جنگ نیابتی کشورهای منطقه خواهد شد اما این بار با تفاوت بسیارزیاد از جنگ های نیابتی هند وپاکستان.

>>>   اشرف غنی باید این موضوع را با سایر متحدین داخلی خود در جریان گذاشته آنگاه به اتفاق آراء و مشوره با نماینده های ملت یک تصمیمی که به خیر و فلاح افغانستان بوده و منافع ملی در آن تأمین گردد بگیرد به هر حال من مطمئن استم در صورتیکه نماینده های ملت ، ریاست اجرائیه و تیم رئیس جمهور غنی در مورد به توافق مشترک دست پیدا کنند یک تصمیم خوب و به جاء خواهد بود و لو که نتیجه آن هر چه باشد چی اعزام نیروه های زمینی افغانستان به کمک عربستان و چی سیاست بیطرفی در قضیه یمن به هر جال تاریخ ثابت ساخته که سیاست بی طرفی افغانستان در مناقشات بین المللی یک سیاست کامیاب و موفقی نبوده است و دولت افغانستان باید با متحدین خود همیشه متحد باشد و در همه امور آنها را از صدق دل یاری کند تا باشد کشور های متحد افغانستان و به خصوص با کشور های که پیمان امنیتی و استراتیژک با آنها امضاء نموده در آینده بالای افغانستان حساب نموده و به چشم یک متحد خوب به افغانستان نگاه کنند.
با احترام شیخ باقر خجندی از کابل

>>>   ما اوباش های دستمال به گردن داریم که در مقابل پول هر کاری را میکنند. انسانهای بیکار داریم و به هزار ها پودری که در برابر پول به جنگ یمن هم خواهند رفت. ولی اینرا باید بدانیم که عربستان در مصالحه صلح با ما چه کرد؟ آیا طالبان به کمک مالی ایشان جنگ نمیکنند؟ در حال حاضر کشور ما موقیعیت بسزا و مهم جیوپولیتیکی و سیاسی دارد. بناآ مسئولین دولت باید از منطق درست و اصولی کار بگیرند تا نشود که تاریخ نامهای ایشان را در کنار نام شاه شجاع و کرزی به تحریر آورد.
بوت دوز

>>>   جنگ یمن جنگ بین عربستان و ایران است ، امریکاییها با چراغ سبز نشان دادن به عربستان زمینه این جنگ خونین را فراهم ساختند ، به نظر بنده درخاورمیانه انواع سلاح های مختلف النوع ذخیره شده و اینها باید بمصرف برسند تا تاجران آنسوی اوقیانوسها که ازفروش سلاح مفاد هنگفتی بدست می آورند ، فابریکات شان بیکار نمانند . اشتراک افغانستان در این تحت هیچ عنوان به نفع افغانستان نیست ، کشور ما با اردوی نه چندان نیرومند و نا مجهز به هیچ وجه در جنگ مفید واقع شده نمیتواند ، ولی هدف دیکتاتوران آل سعود اینست تا کشور همسایه ما ایران را درتنگنا قرار دهند . چنانچه دیگر وطنداران ما نوشتند ، اشرف غنی نوکر و غلام حلقه بگوش امریکا است و توسط امریکا به تاج وتخت رسیده است و بدون شک هرآنچه امریکا بخواهد آنرا عملی خواهد کرد ، بنآ اگر اشرف... چنین تصمیم نا بخردانه یی گرفت ملت غیور و زحتمکش کشور می باید درمقابل اش قدعلم نموده ونگذارند که خصومت همسایه غربی علیه ما بیشتر گردد. پاکستان و خاندان آل سعود نشان داده اند که دشمن افغانها هستند ، پس دشمن را دوست خطاب کردن و بالایش اعتماد کردن مانند اینست که گرگ را چوپان سازی.
کوه کن

>>>   اشرف غنی از کدام نیرو حرف میزند . امنیت کابل را گرفته نمیتواند . خیلی خنده دار است

>>>   سلام به تمام هموطنان...من درعجبم که چرا برادران ... ما به این زودی تحت تاثیر وهابیت رفته یک مذهب جدیدالتاسیس وافراط گرا که خط بطلانش مثل آینه روشن درمقابل ما قراردارد وروشن ومبراست که توسط رژیم صهیونستی بوجود آمده بازهم اینها دانسته وندانسته ازان پیروی میکنند.
با احترام "شفق"

>>>   آخر رسوایی است اگر اشرف غنی این پیشنهاد آل سعود را بپذیرد وبا آنان هم پیمان شود
"شفق"

>>>   درود بر اشرف غنی رئیس جمهور لایق افغانستان ماترکهای ایران هم از کارهای عربستان به همراهی پاکستان و افغانستان حمایت می کنیم

>>>   ای مردم زیاد نظر ندهید و یا حد أقل زیاد پت و پلا نگوید چونکه:
اولاً: جناب غنی خودش عقل کل این ملت هست همه چیز را میداند.
دوماً: دعوت آل سعود از جناب غنی دعوت دکوری و مزاقی است.
سوماً: آل سعود غنی را امتحان میکند که جناب اشرف غنی معاش میخورد آیا به نفع من کار میکند و یا خیر این دعوت در حقیقت یک نوع آزمودن غنی است.
چهارماً: هرچه بادار ها بیگویند غلامان باید عمل کنند.
بدخشانی

>>>   هدف عرب ازنيرو نيست چون مبداند ما نيرو نداريم مقصدشان تيره گي روابط افغانستان با ايران است اگر عربستان واقعا نيروضرورت داشته باشد به آي اس آي هدايت ميدهد تا يك هزار انتحاري جاهل براي شان بفرستد يقين دارم كه پاكستان در يك هفته اين تعداد را اماده واعزام ميكند
( ر )

>>>   ف از دعوت از افغانستان دعوت واقعی نیست بلکه از نطزر وجه سیاسی مشارکت افغانستان به این منگ رنگ وبوی اتحاد جهان اسلام علیه انصارالله را به خود می گیرد وگرنه عربستان می داند که کابل توانایی وفاع از خودرا ندارد چه رسد به دخالت در...

>>>   جنگ یمن یک نسل کشی است اگر باور ندارد به رسانه ها نگاه کنید جایکه مورد حمله طیاره های آل سعود قرار میگیرد شفاخانه، مکتب، وخانه های مسکونی است از برادران افغان خود خواهش می کنم در این جنایت شرکت نکنند.

>>>   قبله اول مسلمین در دست اسرائیل و قبله دوم مسلمین در دست آل سعود است این دو گروه ... همشه بر ضد مسلیمن بوده است اشرف غنی بخاطر که داماد یهود است شاید هم شرکت کند.
فرید

>>>   متاسفانه افغانستان توان پرداخت معاش کارمندان خودراندارد پس چطور این عرب های مفت خورسعودی روی افغانستان حساب بازمی کنندحتمامنظورش برای فرستادن کارگراز افغانستان درخواست کمک کرده است.

>>>   اشرف غنی بهتر است اول همان کوچه ها و خیابان های کابل را جارو کند، تا مردم تابستان ها از بوی گند و گرد و خاک این قدر عذاب نشود بعدا دنبال این کار ها برود.
شهروند افغان.

>>>   ... تو را به جنگ عربستان چه ارتباط

>>>   ...بر السعود ﺧﺎﺩﻡ ﮐﺎﺥ ﺳﻔﯿﺪ ﻣﻨﻔﻮﺭ ﻫﺎ ﺑﻩ ﺟﺎﻥ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻈﻠﻮﻡ ﻭ ﻓﻘﯿﺮ ﯾﻤﻦ ﺍﻓﺘﺎﺩﻥ ﺍﮔﺮ ﻏﯿﺮﺕ ﺩﺍﺭﯾﺪ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻣﺴﺘﮑﺒﺮﯾﻦ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﻩ ﺷﻮﯾﺪ ﺑﺨﺎﻃﺮﯼ ﺍﯾﻦ ﻭﻫﺎﺑﯿﻬﺎ ﻣﻦ ﻣﯿﮕﻮﯾﻢ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺍﻫﻞ ﺳﻨﺖ ﻫﺴﺘﻢ ﻭﻟﯽ ﺧﺎﮎ ﭘﺎﻫﺎﯼ ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ ﻭ ﻏﻨﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺟﻮﺍﺏ ﺭﻫﺒﺮ ﺗﺮﻭﺭﯾﺴﺖ ﺣﻬﺎﻥ ﺭﺍﻩ ﺍﯾﻨﻄﻮﺭ ﻣﯿﺪﺍﺩ ﻣﺎ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﻭﻃﻦ ﺧﻮﺩ ﺭﺍﻩ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ ﮐﻮﺭ ﻫﺴﺘﯽ ﮐﻪ ۳۸ ﻣﻤﻠﮑﺖ ﺍﺯ ﻣﺎ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ
ﻣﺤﻤﺪ ﻋﺘﯿﻖ

>>>   آن فردی که به اصطلاح به نمایندگی از ترک های ایران نظر داده... که حرفشان هیچ وقت در میان ملت بزرگ و سرفراز ایران و مخصوصا آذری های عزیز خریدار نداشته و اجبارا به این جا آمده تا نظر اربابان صهیونیست خود را اعلام کند...
ایران سرفراز باد

>>>   موضوع یمن مربوط به ایران هست . و ... عربستانی قصد دارند بطور غیر مستقیم به ایران لطمه بزنند ولی قدرتش را ندارند . در صورت کمک پاکستان به عربستان برای حمله به یمن قطعا ایران هم به عربستان و هم به پاکستان حمله نظامی خواهد کرد .قدرت نظامی ایران خیلی از آنها بیشتر است . و پیروزی با ماست

>>>   ریس جمهور اشرف غنی خودش بلد است چی کار باید بکند .بعد معلوم نیس اصل قضیه چی هست . هنوز که تاید نشده که ریس جمهور با درخواست پادشاه عربستان موفقت کرده یا نکرده ..حمید بغلان

>>>   بیشتر از 20کشور از حمله عربستان به یمن حمایت کردن .از جمله مصر پاکستان کویت قطر ترکیه امارات اردن الجزائر سودان .شاید دلیل داره برای حمله .شاید اون ... مثل طالبان خطرناک باشه ..
حمید بغلان

>>>   وااسلاما!عربستان مظلوم تر ازیمن گیرنیاورد! غنی هم گرفتاردوست قحطی شده که باکمال بی شرمی دست دوستی به کشور می دهدکه نوکردشمنان اسلام است.
مهاجر

>>>   رسول الله در حدیثی مفصل شیعیان یمن رو بهترین شیعیان و قیام سید یمانی از یمن رو هدایت کننده ترین قیام دانسته هر کسی که در قتل شیعیان یمن و بازی اسراییلی جنگ شیعه سنی شرکت کند قطعا در صف دشمنان رسول الله قرار می گیرد

>>>   شما افغان ها را چه شده!!؟ هزار و چهارصد سال پیش که اعراب به ایران حمله کردن و بعد به افغانستان و آسیای میانه رو اشغال کردن و زبان عربی رسما در ایران زبان فارسی رو به مرز انهدام کشاند و زبان رسمی ایران شد این افغان ها بودن که با قیام خود هویت مستقل افغانستان رو از اشغال اعراب نجات دادن و با حمله به ایران ایران رو هم از اشغال اعراب نجات دادن و زبان فارسی دوباره به ایران بازگشت بعد امروز می خواهید با اعراب نژاد پرستی همدست بشید...

>>>   ...اشرف غنی خیلی ... است که به خود اجازه میدهد بدون رضایت مردم که او را به عنوان رئیس جمهور خود انتختب کردند دست به هر اقدامی بزند که چیزی جز بدنامی برای ملت و دولت نخواهد داشت، مشکل ما با ایران هرچه هست به اندازه تفکر وهابیت عربستان نیست، اشرف باید به فکر تامین امنیت و قولهای دروغین که به مردم داده باشد نه اینکه سرخود دست به اقداماتی غیر انسانی بزند، مشکل اعراب خائن با مردم یمن ربطی به دولت افغانستان ندارد...
حبیب مهاجر ساکن تهران

>>>   ما اول خود را بسازیم بعد به فکر دیگران بیفتیم .

>>>   مردم افغانستان هیچ گاه حامی کشور تروریستی عربستان سعودی نیست. کشور عربستان سعودی می خواهد جنگ و فرقه گرای در افغانستان باری دیگر ایجاد نماید

>>>   بخدا قسم عربستان توان گرفتن یمن رو نداره اگر هم حمله کرده به پشتیبای هواپیماهایی که از امریکا خریداری کرده بوده .عربستان تا چند روز دیگه یا حمله رو قطع میکنه یا التماس میکنه جنگ رو یمنیها قطع کنند . سرنوشت هر امتی تا خودشون نخواهند تغییر نمیکنه اما حالا یمنیها خواستن تغییرش بدند مطمئن باشید شرنوشتشون چیزی جز پیروزی نخواهد بود وعده خدا نزدیک است

>>>   از اشرف غنی بشتر ازاین نباید انتظار داشت چرا که اشرف غنی یک چوپان است واز اژداد هم عشایر چوپان بوده یک ضر بول مسل است که کندوم از کندوم بیروید جو ز جو آقا غنی بهتر است بکو یم موز دور آمریکا تواکر مردی به فکر کشور خودت باش هر روز صد ها نفر کوشته میشود تورا چکار به یمن من هم یک افغانی هستم
ازو لایت غزنی ولسوالی جاغوری

>>>   مردمان یمن مانندافغانستان فقیر و مظلوم میباشند این حماقت آشکار است

>>>   آن نفری که به دروغ خود را ترک ایرانی خوانده...غیرت ایرانی آذری ها را هیچ کس ندارد اشرف غنی با این عمل مزدوری و غلامی خود برای وهابستان را ثابت کرد و جهالت او در همین است

>>>   اشرفک فقط سفر پاکستان و وهابستان را خوب میشناسد

>>>   اگر افغانستان با عربستان دست دوستی بده باید تمام مهاجرین داخل ایران رو به وطن بر گردونه در غیر این صورت مهاجرین دچار مشکل میشن خدا کنه به عربها دست دوستی نده اشرف غنی

>>>   این دولت... بی سواد ما با این کارشان افغانستان رو از این که هست نابودتر و ویران تر خواهند کرد اینها دشمن ملت افغانستان هستند می خواهند آتش به خرمن افغانستان بزنند آخه یکی نیست از این اشرف غنی ... بپرسد کی از طالبان حمایت میکند مگر همین عربستان و امارات نبودن که طالبان رو به رسمیت شناختن و هنوز هم بهشان کمک میکنند تا خون افغانی ها رو بریزند مگر حامی اصلی طالبان عربستان و پاکستان نیست چگونه می توانی اینقدر ... باشی اشرف غنی وطن فروش این را بدان که ما قبل از اینکه مسلمان سنی باشیم قوم ایرانی هستیم و ایرانی خواهیم ماند ما از هم نژادمان آسیب و بی وفای ندیدیم ولی از ...چه خون به دلها که دیدیم عربستان دشمن ماست ایران برادر ماست

>>>   رئیس جمهورمحترم گروه طالبان دستخوش همون عربهای...است دراین مدت خون ملت مارا کم نریخته که حالا فرزندان عزیز مارا به جنگ بفرستیم که اصلا بما ربطی نداردوبه دشمن قسم خورده ای ملت خود بفرستیم ما خودمان مشکلداریم داخل کشور تازه برای ما بهتره که عربستان درگیرباشدتا ازاین فرصت استفاده کرده کلک طالبان را بکنیم. زنده باد وطن

>>>   هیچ ... ای درینمورد صورت نگرفته بلکه هوشیارانه ترین عملی است که داکتر غنی اقدام نموده است!!! ...
ک.ک

>>>   جنگ یمن جنگ تروریستی و انتحاری نیست که اشرف غنی احمدزی و داردسته... او در آن اشتراک کنند۰

>>>   اشرف غنی باید اولا ً کشور خویش را از این همه مشکلات جنگ وکشتار خلاص نموده بعدا ً اشتراک در جنگ های کشور های خارجی را در رای مردم گذاشته وبعد از نتیجه رای مردم به ان عمل نماید.اشرف غنی هیچ حق نداد بطوریکه خود سرانه بدن مشوره مردم هر کاری که دلش خواست نکند.
حسیب الله از کابل

>>>   حتمااشرف غنی برادران طالب رابه همکاری داعش موجوددریمن فرامی خواند.این جماعت ... ومنحرف ازابتداتوسط سعودی وکشورهای خلیج ایجادشده بود .
شیوا.کاندیداحتمالی بلخ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است