اندر باب فعالان جامعه
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۹    ۱۳۹۴/۱/۹ کد خبر: 91957 منبع: پرینت

فعالان مدنی در افغانستان ازین چهار دسته بیرون نیستند:

1. فعالان پروژه ای:
برای این گروه یگانه چیزی که مطرح است پول و جایگاه است, از همه ترفندها برای گرفتن پروژه و مطرح شدن در جامعه استفاده می کنند.

2. فعالان نمایشی:
در این گروه افرادی شامل اند که همه فعالیت های شان فقط برای گرفتن تصویر و گذاشتن آن روی شبکه های اجتماعی می باشد, در برخی موارد حتی قلبا در حرکتی که اشتراک می کنند معتقد نیستند ولی بازهم برای نمایش و عکس گرفتن اشتراک می کنند. متاسفانه شمار این گروه بسیار زیاد است.

3. فعالان گریزان از وطن:
در این گروه افرادی شامل اند که حاضر هستند بخاطر فرار از وطن هر کاری کنند, مهمترین حربه آنها بی احترامی به مقدسات, دین و فرهنگ مردمان ما است. به این گروه می شود دانه سرطانی جامعه مدنی نیز خطاب کرد زیرا تمام کارکردهای جامعه مدنی را زیر سوال برده اند.
به این سه گروه بالا فعال معدنی نیز گفته می شود.

4. فعالان راستین:
متاسفانه شمار این فعالان بسیار اندک است, درین گروه افرادی شامل هستند که برای حق و عدالت مبارزه می کنند و تمام کوشش شان رسانید صدای حق به گوش همه و برقراری عدالت است.

فهیم توخی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در قسمت فعا لان مدنی حرف شما کاملا بجا است عده که از طریق وسایل مختلف پیشرفت طرقی کشورهای دیگر ازادی ها در عرصه های مختلف در انجا ها را میبینند ویا میشنوند با عجله به تقلید پر داخته افسوس میخورد که جامعه ما هم باید چنین باشد وای چرا چنین نیست تا اندازه حق دارند اما نه با شتاب عجله اول اینکه هر کشور شرایط خاص خود را دارد همان کشور ها این مراحلی را که ما داریم طی کرده اند که به اینجا رسیدند منتها درمو جودیت مرا عات وتد بیق نظم قانون و شخصیت های تد بیق کننده نظم قانون انسان های های پا ک نفس وطن پرست که در برا بر مردم خود از اجرات خود مسول بودند وطن خودرا ساختند به نفع شخصی خود توجه کمتر کردند کمک های که به نفع مردم ما صورت گرفت در صورت که مسولین دلسوز میداشتیم به کشور های کمک کننده قناعت دا ده میشد کمک ها به دولت تسلیم داده میشدو دلسوزانه مسولانه از طریق دولت توزیع میگردید در زندگی اقتصادی مردم ودیگر عرصه ها تغیرات چشم گیری بوجود می امد اما متا سفان دولت مردان ما شیفته موقف مقام شدند کشور های کمک دهنده را قنناعت داده نتوانستند که این پول ها حیف میل شد عده زور مند ها پرو پوزل ساختنداز ادرس های مختلف پول کشیدند بنام اینکه پول از خارجی است بی رحمانه حیف میل شد غافل از اینکه هیچ کس پول خودرا بی هیچ خواستی به کسی نمیدهد حتما پس میگیرد این پول هابه مردم افغانستان تعلق داشت وپول بیت المال بود که بنام مرم افغانستان امده بود ... اکنون یک تعداد افراد با ایمان با عقیده راست گو عدالت خوا که فعالان مدنی بحساب می ایند وهمچنان علمای راستین که واقعا دلسوزانه خدمت میکنند وحقایق را میبینند ومیگویند عده عالم نما ... وخود نما سنگ صداقت را پیش از دیگران به سسینه میزنند وخودرا در جمله فعا لان مدنی جا میزنند اگر واقعا خواسته شود که عدالت مراعات گردد ایجاب میکند اقلا مالیه همین پول ها از نزد شان گرفته شود این حق مردم است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است